רוב האנשים שכירים לשכירים אין עניין שהעסק יצליח ואחרי כמה שנים גם אסור לפטר אותם במו עיני ראיתי מנהל שחימם את הכיסא ולא עשה כלום אי אפשר לפטר סתם ולכן יש הרבה שעובדים ולא עושים מלאכתם כראוי וזה שיש אברכים שלא ראויים להיות לדעתכם זה בדיוק כמו בכל דבר אחר יש מצליחים יותר ומצליחים פחות ואם אברך לא נמצא בדרגה הגבוהה של תחושה ניסית זה לא אומר שלא ראוי להיות אברך גם אם לא תמיד לומד בדיוק כמו כל דבר אחר מה כל הורה מושלם?? אז אולי יתחתנו רק אלה הראויים להיות הורים בדרך הטבע?? זה לא עובד ככה כל אחד בוחר מה לעשות והשם מנהל את העולם!! לא חסר כאלה שעובדים ואין להם!! מכירה מקרוב זה לא מתחלק לעובד ואברך!! גם כי בדרך כלל האברכים מצטמצים יותר לא דחוקים!!!! גם בעלי אברך !! אז מה ?? שכנים בבנין שהאבא עמל קשות ומסובבים בחובות ודחוקים לפעמים צריך סדר עדיפויות נכון כדי לא להיות דחוקים ולדעת להתנהל !!!
אכן מי שרוצה להיות עשיר בעולם הזה{לא דווקא מאושר זה לא חופף} צריך לעבוד ולהצליח או שלא לפי מה שנקבע לו.. הבעיה מתחילה בכבוד וגאוה רוצים גם להיות אברך וגם עשיר לא תמיד הולך ביחד אבל לא חייב שאברך יהיה דחוק ובקשר לדירות שמעתי שהרב שטיימן אומר שזה גאווה אפשר גם לקנןת בירוחם ואןפקים במפורש ראיתי הסרטה שאומר זאת ולסיכום הכל נובע מבלבול ואי בהירות מה באמת רוצים
הרצון לחבר בין דברים שהם מעל הטבע לדברים שהם בטבע לדעתי זאת טעות
הורה זה משהו טבעי כנל עובד וכו
אברך יש בזה משהו טבעי (שהוא לומד) ויש משהו על טבעי (הרוחניות הקדושה של האברך)
הקב"ה מתנהג עם האדם בדיוק כמו השאדם בעצמו מתנהג עם הקב"ה
אם האברך היקר הוא נמצא במקום הזה של העל טבעי כלומר באמת בפנימיות לבבו
הוא כזה(בדרך כלל מדובר באברכים שלומדים מוסר מתקנים את המידות ועובדים על עצמם)
אזי דבריך אמת כנ"ל והקב"ה ינהג איתו מעל הטבע
מחמת שהאברך הזה תולה את כל כולו בקב"ה ומאמין שהקב"ה מנהל את העולם לא אמונת השכל
אלא אמונה בלב עמוק פנימה
אם האברך מאמין חלקית כלומר לפעמים מרגיש ולפעמים לא אזי כנל באותה המידה
הניסים שאת מדברת עליהם מדובר בכאלה שחיים מעל הטבע(בגדר ראיתי בני עלייה והם מועטים)
ועדיין רק לסייג גם אברך שהוא לא שם עדיין
אם הוא חפץ רוצה משתוקק להיות שם גם לו יש תפיסה מסוימת בדרגה זו
אבל תפיסה חלקית לפי גודל ההשתוקקות