שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ב סימן קיא
"ברמב"ם משמע שפוסק כר' נהוראי שאין האב חייב ללמד אומנות לבניו (שאמר "מניח אני כל אומנויות שבעולם ואיני מלמד לבני אלא תורה") כי לא מצינו ברמב"ם דין זה שמחוייב האב ללמד אומנות לבנו,"
"ועוד נראה בטעם ר' נהוראי, שכיון שאם ילמד לבנו גם אומנות לא יוכל ללמד כראוי, בהכרח שגזירת בזעת אפיך וכן והרעותי את מעשי וקפחתי את פרנסתי שאמר רשב"א במתני', א"א שיהיו על השנים דבילדותו, וכמו שא"א שיהיו גם על ימי השבתות וי"ט , ואף בחול על זמן התפלה, דהא לא יגזור השי"ת שיעברו על איסורין, ובהכרח הוא רק על ימי החול ולא בזמן התפלה, והובטחנו שמעבודה דבימי החול ולא בשעת תפלה יתן לנו לחם וכל צרכינו, וכ"כ סובר ר' נהוראי שהוא לענין הלמוד עם בנו בנערותו, שכיון שא"א שיוכל ללמד אם בנערותו ילמדהו אביו גם אומנות, בהכרח שהשנים הללו א"צ ללמדו אומנות, ולא נאמר על שנים אלו שיצטרך לעסוק בהן באומנות בשביל הגזירה דבזעת אפיך"
עכ"ל.
"ברמב"ם משמע שפוסק כר' נהוראי שאין האב חייב ללמד אומנות לבניו (שאמר "מניח אני כל אומנויות שבעולם ואיני מלמד לבני אלא תורה") כי לא מצינו ברמב"ם דין זה שמחוייב האב ללמד אומנות לבנו,"
"ועוד נראה בטעם ר' נהוראי, שכיון שאם ילמד לבנו גם אומנות לא יוכל ללמד כראוי, בהכרח שגזירת בזעת אפיך וכן והרעותי את מעשי וקפחתי את פרנסתי שאמר רשב"א במתני', א"א שיהיו על השנים דבילדותו, וכמו שא"א שיהיו גם על ימי השבתות וי"ט , ואף בחול על זמן התפלה, דהא לא יגזור השי"ת שיעברו על איסורין, ובהכרח הוא רק על ימי החול ולא בזמן התפלה, והובטחנו שמעבודה דבימי החול ולא בשעת תפלה יתן לנו לחם וכל צרכינו, וכ"כ סובר ר' נהוראי שהוא לענין הלמוד עם בנו בנערותו, שכיון שא"א שיוכל ללמד אם בנערותו ילמדהו אביו גם אומנות, בהכרח שהשנים הללו א"צ ללמדו אומנות, ולא נאמר על שנים אלו שיצטרך לעסוק בהן באומנות בשביל הגזירה דבזעת אפיך"
עכ"ל.