אך כדיון אינטלקטואלי, ננסה לפי איזה הגיון החליט בית המשפט בבריטניה את פסיקתו, ולא כאילו כל מי שכואב לו הראש כדאי להמית אותו.
ברור שכולנו נגועים, יכול להיות שמעורב בזה גם נגיעות, אבל א"א לקבוע זאת עד שלא נבדוק זאת בצורה עניינית, נבדוק פסקי דין קודמים, נשווה לעומת מדינות אחרות / חוות דעות משפטיות. אם נראה שאכן יש שוני מהותי בין פסקי דין שונים אז נוכל להסיק מסקנות.
ועוד ועוד מכל הטוב הזה...
קצת מעורר חלחלה לקרוא את האופן שבו מנהלים 'דיון אינטלקטואלי' כשהוא די ממוקד בהבנת 'הצד השני'...
הלא מדובר בדיון על עצם החיים, על הדבר היקר ביותר שיש לאנושות לדון בו, מי שמסוגל בכלל להעמיד צד מוחלט, האמינות שלו
מאוד מוטלת בספק..
ועוד כשזה מגיע מתוך מחשבה עצמאית ללא דיון מזוית תאולוגית,
זה לא סתם דיון, יש לו השלכות רוחב, והשלכות עומק.
יש סביבו היסטוריה שנכתבה בדם, (כן, בעיקר יהודי, מה לעשות...)
אין דת שאין לה מה לומר בנושא,
אין תרבות שאין לה איזה עמדה בנושא,
ואין, ככל הנראה, יכולת להכריע בשאלת עצם החיים מתוך הגיון אנושי.
אז יש שופט אחד באיזה שהוא מקום בעולם, במדינה 'מן המתוקנות' לא רחוק מה 'מתוקנת' ההיא שלפני 80 שנה,
שרגש הרחמנות שלו עולה על גדותיו, ושתפקידו מן הסתם לא דורש איזה שהוא תואר בפילוסופיה, איזה שהוא רקע בחשיבה תיאולוגית, והוא הכריע את הדיון..?!
והוא כ"כ בטוח, עד כדי שהוא לא רואה צורך להתחשב במה שסבורים אנשים ממדינות אחרות, שחושבים אחרת, למרות שבקלות יכול לגלגל את זה למדינת המוצא של הילדה, למדינת שבה לאב הילדה יש אזרחות, מדינה קטנטונת בה חיים 300,000,000 אזרחים בעלי דעה,
השופט הנכבד אינו רואה צורך לנהל דיון מה העמדה הדתית בעניין, עמדה שנידונת ע"י אנשי מחשבה אלפי שנים,
ואם הילדה עדיין אינה נחשבת בעיניו כיהודיה, הרי שהיא גם לא הכריעה עדיין אחרת... (אפוטרופסות, מישהו אמר?! )
אז אני לא חושב שפסיקה כזאת מגיעה ממקום של רשעות,
היא מגיעה
מגאווה גדולה כ"כ של אני ושכלי - ואפסי עוד,
גאווה שמסוגלת להביא אדם עם רגש של רחמים, או איזה רגש שלא יהיה, לעשות ככל העולה על רוחו..
וזה גרוע יותר מרשעות, וטיפשות,
ולשבת ביום חמישי בעשר בערב עם כוס קפה בין שליחת מייל לסידור הסלון לשבת, ולנהל 'דיון אינטליגנטי' בין יהודים/יהודיות מאמינים, שאמורים לדעת למה תורה משמים דווקא, ולא ממוחו הנגוע של אף אדם,
שכותרתו היא: 'מה גורם לאדון הנכבד מאנגליה בשבתו על כס השיפוט לחשוב כך ולהיות בטוח בצדקתו'
זה מגוחך,
זה מעליב,
זה לא נעים.