מידע שימושי הרהורים בנוגע לעזיבה ההמונית של חברת סלקום

מצב
הנושא נעול.

יוסי123

משתמש סופר מקצוען
כמה חומרים בנושא
(קצת ישנים מלפני כמה שנים)
פלייר חוגלה.jpg
 

קבצים מצורפים

  • עלון שומרי שבת גירסת מייל.pdf
    2.4 MB · צפיות: 40
  • נספח - דפי דוגמה מהחיבור החשוב עזור לשובתים בשביעי.pdf
    2.3 MB · צפיות: 23

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
אם ח"ו זה יהיה בן שלך... תדברי אחרת...
ולכן מה?
גם אם ח"ו הבן שלך היה מצטרף לארגון חזבאלה היית מדבר עליו אחרת ממה שאתה היום מדבר על חזבאלה
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לא חייבים להגיע לחרם.
כל אדם יכול לדאוג שבבית שלו לא יהיו מוצרים מחברות שמחללות שבת, והייפך לפרנס שומרים שבת.
דוגמא אחת:
תעשיית הנייר בארץ מחללת שבת
הטישו של חוגלה מחללי שבת,
ואילו כנגד יש את חברת שניב ששומרת שבת.
במקום לקנות טישו של "צבעוני" שמחחללים שבת, (אגב בנייר זה לא אחת ל7 אלא הרבה יותר כיון שלוקח כמה ימים היצור)
אז קונים של שניב וגרמנו לכבד את השבת (יש לשניב כמה מותגים)
לא כל מה שכתוב ללא חשש חילול שבת, זה אומר ששומרים שבת, הרוב זה יבוא מחו"ל, שכמובן זה עדיף מאשר מפעלים שמחללים שבת, אבל למה לפרנס גויים באו נפרנס את אחינו היהודים שבמסירות נפש שומרים שבת.

יש עוד דוגמאות, עם קצת מחשבה אתה מכבד את השבת במשך כל ימות השבוע.
כהמשך לדברייך הוסיף שלא רק זה ששניב שומרת שבת שזה כבר סיבה לקנות מוצרים שלהם אלא עוד יותר מזה שלאחרונה פרצה במחסניהם שריפה גדולה וכילתה הרבה ניירות במחסנים וגרמה להם נזק גדול
אז זה עוד סיבה למה לקנות בשניב משום "והחזקת בו" שזה תמיכה בבעל עסק שלא יפול. במיוחד אחרי הנזקים שקרו להם
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
רק אמר שלא מתעבים ילד שא עלינו ירד מהדרך ומחלל שבת...
גם לא מחבקים אח שנותן מדי יום סתירה לאבא.
צריך בהחלט לרחם עליהם. צריך להתפלל שיחזרו בתשובה, אבל לא צריך להתקרב אליהם. כן, בהחלט, צריך להתרחק מהם ולהרחיק את ילדיהם מהילדים שלנו, ולתעב את ההתנהגות שלהם וגם להסביר זאת לילדינו. (כמובן שלפעמים צריך להתקרב פשוט כדי לקרב, ופשוט שזה לא מתאים לכל אחד ולא בכל מקום ובכל זמן)
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נראה שמי שמצדיק את הקניה בחנויות מחללות שבת, כדאי שיעשה חשבון נפשו אם הוא רוצה את זה למצפון שלו, וסליחה על הבוטות.
לעניינינו, וודאי שבמי שאין בנו כח למחות, כגון 'אגד' ודומיו, אין סיבה שנעניש בזה את עצמינו ונקח בכל פעם מונית כדי ל'העניש' מחללי שבת.
אך עיקר הנקודה בבמה שהעירו כאן שזה לא חובה הלכתית וכו', נכון ונכון, אך כיון שישנם יהודים (שלצערינו כרגע עדיין אינם שותומ"צ) שבמסירות נפש לא עובדים בשבת ולא פותחים את המפעל שלהם למרות ההפסדים (שלעין בשר, ברור ששבת היא מקור הברכה) והם רואים איך אנשים כמונו שמדברים גבוהה גבוהה על שמירת מצוות וברגע של אי נוחות מוכנים למען נזיד עדשים ובעבור חסכון של שקל וחצי לקנות במקום שמחלל שבת, זה עושה להם מחשבות אחרות ביחס לשמירת השבת שלהם.
ובצדק -מבחינתם- יאמרו, אם בשביל ריווח מועט, היהודי הזה הולך לקנות אצל עמית שאינו שומר שבת, למה שאני עם הפסד (וכנ"ל בסוגריים) גדול הרבה יותר צריך להניח את העסק סגור בשבת??
ויהודים שפותחים ולא סוגרים בשבת כי בין כה החרדים קונים אצלו, אז מה דחוף?
ואז מדין "לפני עיור" עברנו על הלכה מפורשת!!!
ומה נענה ליום הדין שיראו לנו את אותו יהודי שבגלל עצלותינו וחוסר שימת לבנו חילל את השבת?
וגם מפעלים כמו פיניציה כבר היתה קרובה להתחיל לשמור את השבת אך בגלל כמה שונאי דת (שמצוה לשנואתם, כן!) עשו חושבים וחזרו בהם, בפרט שהם לא ראו את השינוי הגדול והדרסטי (שינוי מועט הם כן ראו). וכמעט ברור זה, שאם כל שומרי השדת מכל הקהילות (גם אלו שרבותיהם לא אמרו להם את זה) היו נמנעים מלקנות אצלם, לא היה להן ברירה והם היו סוגרים את המפעל בשבת.
אז זה לא השאלה מדין מחאה אלא מדין מסייע ממש וגורם במעשיו לחילול שבת!!!
 

מחלימה

משתמש מקצוען
גם לא מחבקים אח שנותן מדי יום סתירה לאבא.
צריך בהחלט לרחם עליהם. צריך להתפלל שיחזרו בתשובה, אבל לא צריך להתקרב אליהם. כן, בהחלט, צריך להתרחק מהם ולהרחיק את ילדיהם מהילדים שלנו, ולתעב את ההתנהגות שלהם וגם להסביר זאת לילדינו. (כמובן שלפעמים צריך להתקרב פשוט כדי לקרב, ופשוט שזה לא מתאים לכל אחד ולא בכל מקום ובכל זמן)
לא להתבלבל, "יתמו חטאים ולא חוטאים" ,
לא אומרת שצריך להתחבר אליהם אם לא לצורך קרוב, אבל מכאן ועד לתעב את האנשים הדרך רחוקה
כאמור-לתעב את המעשים ולהתפלל שיחזרו בתשובה ,ולרחם עליהם ולרחם גם על אבא שבשמיים שמתגעגע לבניו שישובו אליו.
 

מחלימה

משתמש מקצוען
סיפור טרי מכלי ראשון:וכל אחד יסיק את מסקנותיו שלו.
סופר שנפתח באחת מהערים המעורבות פתוח רח"ל 24/7
בהוראת רב השכונה נמנעים הדתיים ושומרי המסורת מלהכנס ולקנות שם ,
היו שנכנסו והצהירו בפניו על ההפסדים הרבים שלו עקב הלקוחות המדירים עצמם מהסופר , גם אם במחיר של הליכה למרחק רב.כך במשך מספר חודשים.
בעל המקום השתכנע אט אט , רגע לפני שזה קרה
עבר מתלהם אחד וזרק חזיז אל החנות,
כל ההשתדלות הרבה הלכה לאיבוד לפחות לעת עתה.
החנות עדיין פתוחה בשבתות.
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא להתבלבל, "יתמו חטאים ולא חוטאים" ,
לא אומרת שצריך להתחבר אליהם אם לא לצורך קרוב, אבל מכאן ועד לתעב את האנשים הדרך רחוקה
כאמור-לתעב את המעשים ולהתפלל שיחזרו בתשובה ,ולרחם עליהם ולרחם גם על אבא שבשמיים שמתגעגע לבניו שישובו אליו.
ומה עם "משנאיך ה' אשנא"?
אלא ברור שאת החילוני מצוי שנשבה בקטנותו אנו מחוייבים לאהוב ולקרבו.
אך את משנאי ה', ז"א אלו שמחטיאים את הרבים ופוערים פיהם נגד כל הקדוש והיקר ויודעים ומתכוונים למרוד, על אלו נאמר "משנאיך ה' אשנא".
והמילה לתעב אינה מופרכת.
צאו וראו את שדרני הטינופות ושחקני ארצות נהדרות ו'היהודים באים' וכד'.
זה כבר לא תינוק שנשבה (גם אם הם באמת כאלה) זה כפירה ושנאת הקודש וערב רב.
 

אבא של ...

משתמש פעיל
יש היום בילבול גדול בעניין בגלל כול תנועות הקירוב
תמיד אנחנו צריכים לקוות שיהודים טועים/תועים אלו ישבו בתשובה אבל כול עוד הם לא שבו בתשובה ומריעים בקול גדול נגד ה' יתברך הם מוציאים עצמם מכלל ישראל
ורשום שביום פטירת רשעים אלו צריך לעשות יום חג וללבוש בגדי שבת.
אנשים האלו מרחיקים אותנו מהגאולה וזורעים בילבול וריחוק מהקב"ה כשאני כותבת עכשיו אני בוכה
בוכה עליהם שלא זכו .
בוכה עלינו שלא מספיק אוהבים ויראים בשביל להרחיק את עצמינו מאיתם
להבין שאין לנו אליהם שייכות והם לא שווים אפילו לעפר רגלו של בן תורה אחד.
לדעתי צריך לתעב
אבל
מתוך כאב
בואו נחשוב שהיינו צריכים לתעב אח..
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
הרב אלישיב הקפיד לעשות קידוש רק ממיץ ענבים 100%, ללא תערובות ותוספות. הרבה נוהגים כן (מקדשים רק על מיץ ענבים שכתוב עליו 100% טבעי)
גאולה לא עונה על הכלל הזה.
גאולה כן עונה, וכתוב עליו, ולפגוע בפרנסה של יהודים זה אחלה מוציא שם רע וכדאי להזהר
 

אבא של ...

משתמש פעיל
גאולה כן עונה, וכתוב עליו, ולפגוע בפרנסה של יהודים זה אחלה מוציא שם רע וכדאי להזהר
בגאולה יש חומרים משמרים לפי התקן מה שהרב אלישיב אחז שבעייתי
אגב חשוב לשים לב לקדם קל וכדומה שיכול להיות ממש בעייתי
תמיד הוספה של שליש יין יכולה להוסיף המון להידור
 

משבצת 2

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צריך להבדיל בין איסור הלכתי או שיכול לגרום לאיסור הלכתי (שהאחר יחלל שבת בגללי)
לבין צו המצפון והרגש היהודי
אנחנו לא יכולים להיות אחראיים לכל פעולה שיהודי שאינו שומר מצוות יעשה בעקבות ההתנהגות שלנו. לכל יהודי יש את הבחירה החופשית שלו וזו לא האחריות שלנו ההתנהגות של היהודים סביבנו.
אנחנו יכולים להקפיד על שמירת השבת שלנו, על ההנהגה שלנו ובכך לגרום ליהודים לרצות לשמור שבת.
אני לא חושבת שבכל מעשה שלנו אנחנו צריכים לקחת בחשבון מה זה יגרום לחילוני שמולנו לעשות בעתיד.
כמובן שאם בהתנהגותנו אנו יכולים להשפיע לטובה על יהודים אז למה לא.
אבל להפסיד בשביל זה? ודאי שזו לא חובה הלכתית.
לגבי רגש יהודי - לכל אחד יש את הרגש שלו ואת הדברים שאותם הוא לא יעשה כי המצפון שלנו לא נותן לנו אפילו אם מבחינה הלכתית זו לא בעיה.
אבל לא נדרוש גם מאחרים את אותה התנהגות שלא תואמת את המצפון שלנו.
 

הקיפוד המיקרוביוטי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
עימוד ספרים
לפי מה שידוע לי,
אע"פ שחברת חוגלה מחללת שבת, המפעלים של הטיטולים לא, ולכן אין בעיה לקנות טיטולים האגיס.
לפי מה שידוע לי:
א. מותר ליהנות מחילול שבת במזיד שנעשה על ידי יהודי, מיד במוצאי שבת, ורק לאותו אחד אסור הדבר לעולם
ב. יש פוסקים שכתבו שהנ"ל זה דוקא אם עשה לעצמו אך במפעל שעשה לאחרים, יש להחמיר, ואסור גם לאחרים ליהנות מזה, כי אותו מחלל שבת מרויח מזה שמחלל שבת, והרי זה אסור לו לעולם. בכל אופן אם לא קונים ישירות ממנו אלא מחנויות זה כבר הרבה יותר קל
ג. המסקנה היא שזה שאנחנו לא קונים מחנויות שמחללות שבת וכו' זה לא בגלל הטעם הנ"ל אלא כדי לא להחזיק ידי עוברי עבירה והטעם הזה שייך בוודאי גם במוצרים שלא מיוצרים בשבת, אך מיוצרים ע"י מפעל שמחלל שבת
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בגאולה יש חומרים משמרים לפי התקן מה שהרב אלישיב אחז שבעייתי
אגב חשוב לשים לב לקדם קל וכדומה שיכול להיות ממש בעייתי
תמיד הוספה של שליש יין יכולה להוסיף המון להידור
יש בגאולה (ובהרבה יקבים) ביסולפיט ואין בזה שום בעיה.
בשביל יש את הרב גוגל, תמצאו כאן סוף אות י"ד


ואף שבזמנם היה נידון שנחלקו המנח"י (שם), השבה"ל (ח"ט סי' נ"ח) והגרש"ז (מנח"ש שם) עם הגריש"א (שבו"י שם פי"א ס"ג), לגבי תהליך הפסטור והוספת החומר המשמר המונעים מהמיץ אפשרות תסיסה, (האם הוא דומה ל'יין האירופי' דאז [שהיו מצלילים אותו ע"י "עפר לבן" – דהיינו גיר או חוואר ('סידן') – שנטרל את השמרים ומנע תסיסה חוזרת], שפסול היה לברכת בפה"ג, או לא), זהו רק לגבי החומר משמר הנקרא 'סורבט' אשר קוטל אותם ומונע תסיסה חוזרת של המיץ, אולם כיום שמשתמשים רק בחומר הגופרית הנקרא 'ביסולפיט' שעוצר את השמרים ואינו קוטלם [למעט במיץ המוגז של 'קדם' שכן משומר ע"י סורבט], א"כ אין בזה כל בעיה, כיון שכל מיצי הענבים לסוגיהם יכולים לתסוס לאחר מכן, וכפי ששמעתי מייננים [וגם הודו לזה תלמידי הגריש"א זצ"ל, (וכן מובא בשבו"י שם פ' י"ח ס"ג)], ויש שאף מייצרים מלכתחילה את היין ממיץ שנשמר ע"י ביסולפיט.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
לפי מה שידוע לי:
א. מותר ליהנות מחילול שבת במזיד שנעשה על ידי יהודי, מיד במוצאי שבת, ורק לאותו אחד אסור הדבר לעולם
ב. יש פוסקים שכתבו שהנ"ל זה דוקא אם עשה לעצמו אך במפעל שעשה לאחרים, יש להחמיר, ואסור גם לאחרים ליהנות מזה, כי אותו מחלל שבת מרויח מזה שמחלל שבת, והרי זה אסור לו לעולם. בכל אופן אם לא קונים ישירות ממנו אלא מחנויות זה כבר הרבה יותר קל
ג. המסקנה היא שזה שאנחנו לא קונים מחנויות שמחללות שבת וכו' זה לא בגלל הטעם הנ"ל אלא כדי לא להחזיק ידי עוברי עבירה והטעם הזה שייך בוודאי גם במוצרים שלא מיוצרים בשבת, אך מיוצרים ע"י מפעל שמחלל שבת
בעקרון נכון

אבל גם בטעם של להחזיק ידי עוברי עבירה יש הבדל בין משהו שמיוצר בעצמו בחילול שבת לבין דבר אחר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה