מחיר מינימום -צריך לשלם 50 שקל בשביל להגיש תביעה?
האגרה עומדת על 1% מסכום התביעה שביקשתם או 50 ש”ח – הסכום הגבוה מביניהם
מחיר מינימום -צריך לשלם 50 שקל בשביל להגיש תביעה?
אחוז מהתביעה, במינימום 50 ש"חצריך לשלם 50 שקל בשביל להגיש תביעה?
אמנם לא מוגדר בחוזי ההפעלה במדויק, אבל המשמעות הפשוטה היא שבתוך הטווח הזה נחשב זמן היציאה למדויק.לדעתי זה לא מדוייק לומר ש"מותר" לנהג.
זה נכון שבטווחים שציינת אין קנסות. אבל אם נגרם לי נזק כתוצאה מזה שהוא הקדים או אחר זאת תביעה אישית על הנזק שנגרם לי.
אמנם אלו מקרים גבוליים שיכול להיות שגם השופט יטען ש"אי אפשר לצמצם".
אם יש לך מקור אחר שאני לא צודק אני אשמח מאוד כי זאת נקודה חשובה.
שים לב שמדובר בהסכם שבין המדינה לחברה שמגדיר מה ייחשב "אי דיוק" לצורך ההגדרה של אי עמידה בהסכם. ובהסכם הזה נקבע שלא להיכנס ל'קטנות' של דקה לפה ודקה לשם (או ליתר דיוק 2 דקות לפה ו-5 דקות לשם).אמנם לא מוגדר בחוזי ההפעלה במדויק, אבל המשמעות הפשוטה היא שבתוך הטווח הזה נחשב זמן היציאה למדויק.
מתוך חוזה ההפעלה עם "נתיב אקספרס בית שמש" (עמוד 3) המופיע כאן:
צפה בקובץ המצורף 1819788
אפשר להסכים עם זה, אפשר לחלוק, ונראה שבאמת צריך לתקן את זה לפחות ביציאה היומית האחרונה. זה כרגע התקנון המחייב.
אתה צודק בהחלט בחילוק, הייתי אפילו מחזק את הטענה יותר, שכן בחוזה יש גם משמעות שהחברה צריכה לעמוד ב-98% מהיעדים. ברור שהחברה לא יכולה להיפטר בתביעה בטענה שזה מה-2% ה"מותרים".שים לב שמדובר בהסכם שבין המדינה לחברה שמגדיר מה ייחשב "אי דיוק" לצורך ההגדרה של אי עמידה בהסכם. ובהסכם הזה נקבע שלא להיכנס ל'קטנות' של דקה לפה ודקה לשם (או ליתר דיוק 2 דקות לפה ו-5 דקות לשם).
אבל אם בעקבות אוטובוס שיצא באיחור של 4 דקות, אני הפסדתי בדקה אחת אוטובוס נוסף ולכן הגעתי באיחור של שעה לעבודה, אז יש לי עילה אישית לתביעה מול החברה. כי לי זה לא משנה מה ההסכם של החברה מול משרד התחבורה, העובדה היא שהאוטובוס יצא באיחור וגרם לי לשרשרת איחורים.
אבל יחד עם זה חשוב לזכור שמקרה כזה יכול להיות גבולי בגלל סיבה אחרת, כי אפשר לטעון שבאמת אי אפשר לדייק כל כך, ולכן איחור של 4 דקות שבגללו אני רוצה לטעון שאיחרתי בשעה לא בטוח שיתקבל.
ובקיצור, לדעתי זה שהמדינה לא מתייחסת לאיחור של עד 5 דקות כאיחור, נוגע להסכמי ההפעלה מול החברה, ולא לזכות של הנוסע בתביעה על נזקים שנגרמו לו. ומנגד בתביעה כזאת יש סיכון כשיורדים לרזולוציות של דקות.
תודה ממש פשוט וקלאם זה בתיק שלך אז באזור האישי.
ואם אתה רוצה לבדוק באופן כללי פס"ד של השופט, אתה נכנס בדף הראשי של נט המשפט ל"איתור החלטות"
בוחר ב"איתור לפי פרמטרים"
בוחר בימ"ש (למשל שלום י-ם) לפי מקום השיפוט של השופט
ב"הליך" בוחרים "תביעות קטנות"
שם שופט
ב"סוג החלטה" תבחר "פסק דין"
ותשחק עם התאריכים
תיפתח רשימה ושם תוכל לחפש בשמות התיקים חברות תח"צ למשל "כהן נ' אגד"
שים לב שלפעמים מדובר בתביעות שקשורות לתאונות דרכים ולא על מקרים כמו באשכול הזה.
מצטרפת לתלונות על מטרופולין ומסכימה שזאת חברת פח.מובן שמטרופולין לא עוזרים בשום דבר ורק צועקים עליי חזרה - הם לא משתלטים על כמות הנסיעות בעיר וכל המכרז שלהם היה טעות
איך אני יכולה אחת ולתמיד לסדר את העניין הפשוט הזה שהחברה תוציא את האוטובוסים שהיא רשמה בלוח הזמנים,
ושלוח הזמנים לא יהיה להמלצה בלבד.
@יוסי ב.ק
רציתי לבקש עצה
אני כבר מספר שבועות מתלוננת על קו 280 של חברת מטרופולין
כל ערב שאני בתחנה האוטובוסים פשוט לא יוצאים
כשאני מדברת עם החברה הם עונים את התשובה הלקונית של " איחור מקו קודם", "בעיה תפעולית של האוטובוס" וכ'ו
בפועל כל פעם שאני בתחנה לא יצאו אוטובוס או יותר,
מה שאומר שאחרתי המון לפגישות ולארועים.
מיותר לציין שכשהאוטובוס כבר כן מגיע הוא מפוצץ באנשים שחיכו חצי שעה בתחנה, והוא לא עוצר וכ'ו.
כמובן שמטרופולין לא עוזרים בשום דבר ורק צועקים עליי חזרה - הם לא משתלטים על כמות הנסיעות בעיר וכל המכרז שלהם היה טעות
איך אני יכולה אחת ולתמיד לסדר את העניין הפשוט הזה שהחברה תוציא את האוטובוסים שהיא רשמה בלוח הזמנים,
ושלוח הזמנים לא יהיה להמלצה בלבד.
אשמח להכוונה בנושא, תודה.
לצערי אני לא מכיר פתרון מיידי לדברים הללו.מה עושים? קו 22 בבית שמש
חצי מהאוטובוסים זה ע"י נהגים שמתחילים מסלול קודם כ 30-40 דקות קודם,
בשיחה שהיה לי עם נהג, אין סיכוי שנהג יספיק להתחיל בזמן את הנסיעה הבאה
וכך חצי מהאוטובוסים יוצאים כל יום עם 10 דקות איחור!
לדעתי האישית כל אחד מהמקרים הוא עילה לתביעה. אבל למשל מקרה 2 הוא קצת גבולי וקשה להוכיח אותו, בניגוד למקרה 4 בו יש לך הודעה של החברה.החלטתי לאחרונה אחרי שקראתי את רוב האשכול,
לקחת את עצמי לידיים ולהתחיל לכתוב לי כל איחור וחיסור של אוטובוסים במדויק,
שלחתי כבר על 5 מקרים לחברות ולמשרד התחבורה,
אשמח לשמוע את הדעה שלכם בעניין לקראת תביעות, מה כדאי ומה פחות. תודה
1. אפיקים קו 474 מאשדוד לבית שמש של השעה 8 בחוה''מ, שהגיע מלא ולא עצר וחיכינו אני ואחיי 3/4 שעה עד שהתקדמנו כמה תחנות ועלינו על האוטובוס הבא של 9.
2. אפיקים קו 134 מבנייני האומה לגבעת זאב, הגיע לתחנה והייתי לפניו 5 מטר והתקדמתי אליו תוך שאני מסמן לו לחכות, סגר את הדלת ונתן גז.(עשיתי טעות: דפקתי עליו וקיבלתי מכה בכתף)
3. תנופה קו 618 מב"ש לי-ם יצא רבע שעה איחור, ועוד פעם 22 דקות איחור, ולכן איחרתי לעבודה.
4. ב"ש אקספרס 680 מב"ב לב"ש יצא באיחור, כשהגיע לתחנה פתח דלת מאחורי 2 אוטובוסים שהסתירו אותו, וכשראיתי רצתי אליו והוא ברח, יש לי עדים למקרה,
ומעניין שתוך יום החברה כתבה לי שהם ראו במצלמות את המקרה ויעשו שימוע לנהג.
בע"ה אבדוק כל דבר ואתכנן תביעות.
שאלתי רב על מקרה מסוים ונעניתי שזו לא רק רשות אלא אף מצוה כדי למנוע את המצב המתמשך של הסבל לנוסעים בקו מסוים.בלת"ק.
כל פניה לערכאות מכל סוג שהוא עלולה להיות "חירוף וגידוף והרמת יד בתורת משה" (לשון השו"ע חו"מ כ"ו א'), ויש לקבל היתר מרב על כל פניה כזאת.
זה אומר שברמה העקרונית הם רואים שיש צדק בדבריך. אם מישהו יטען שאוטובוס לא יצא והם רואים שהוא כן יצא, הם לא יעבירו את זה לאכיפה מנהלית.זה תגובת משרד התחבורה על 2 תלונות דומות יש מה להתקדם עם זה ומה זה אומר תודה
שלום רב,
הנדון: פנייתך בנושא אי ביצוע נסיעת קו 884 של חברת קווים מלוד בתאריך 28-10-2024
סימוכין: מכתבך מתאריך 29/10/2024
הרינו לאשר קבלת מכתבך שבסימוכין.הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלת תהליכי אכיפה מול מפעילי התחבורה הציבורית במסגרתם מושתים פיצויים על חריגות מתנאי הרישיון של המפעיל וזאת במטרה לשפר את רמת השירות הניתן לנוסעים.
פנייתך נבדקה מול נתוני הביצוע של מפעיל התחבורה הציבורית במערכות המשרד, והוחלט להעבירה להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המנהלי.
נביא לידיעתך כי משרד התחבורה מבצע בקרה ממוחשבת ורציפה הבוחנת את עמידת המפעילים בביצועה נסיעות בהתאם לתנאי הרישיון. אי-התאמה של נסיעה מול חובת המפעיל לעמידה בלוח הזמנים לפי רישיון הקו, מזוהה במערכת ומטופלת בהליך אכיפה מנהלי על ידי המשרד אנו מודים לך על פנייתך, ומצרים על אי הנוחות שנגרמה לך.
בברכת נסיעה נעימה ובטוחה.
זה דברים שמשתנים ממקרה למקרה ומתביעה לתביעה.שאלתי רב על מקרה מסוים ונעניתי שזו לא רק רשות אלא אף מצוה כדי למנוע את המצב המתמשך של הסבל לנוסעים בקו מסוים.
מדובר כמובן אחרי היתרים.בלת"ק.
כל פניה לערכאות מכל סוג שהוא עלולה להיות "חירוף וגידוף והרמת יד בתורת משה" (לשון השו"ע חו"מ כ"ו א'), ויש לקבל היתר מרב על כל פניה כזאת.
וזה אחד ההיתרים במקרים הנ"ל(כמובן שהחברות מתעלמות מזה)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: