חבל להוציא לעז, יש הבדל בין לשבת בכולל לבין ללמוד בכולל, פה לא מדובר על אלו שרק "יושבים" בכולל,מכאן מתחיל כל הטעות, לשבת בכולל זה לא אומר לעמול בתורה יומם ולילה.
ולעמל לפרנסתו זה גם לא היפך מלעמול בתורה יומם ולילה.
ישבתי בכולל כמה שנים טובות, ומי שמכיר את השטח יודע טוב טוב על מה מדברים, אשריהם הנשים שאין להם האפשרות להגיע לכולל ולראות בעצמם על מה מדובר, וד"ל
וכבר אמר קהלת: "אדם אחד מאלף מצאתי" - רש"י: בנוהג שבעולם אלף נכנסים למקרא אין יוצאים מהם להצליח שראויים למשנה אלא מאה ואותם מאה שנכנסו למשנה אין יוצאים מהם לגמרא אלא עשרה ואותן עשרה שנכנסין לגמרא אין מצליח מהם אלא אחד להוראה הרי אחד מאלף.
אלא על אנשים יראי השם אמיתיים שלומדים תורה 3 סדרים תמידים כסדרם כאברכים, וכן - אין מה להשוות בינהם לבין אדם העמל לפרנסתו,
והדעה הזו היא בדיוק ההוכחה לדור ההפוך שבו אנו חיים,
שאותם נשים שמצפות מבעליהן לתפקד באופן שווה בבית כאילו יש 2 נשים בבית, או לצאת לעבוד משרה מלאה ובקושי לגרד דף גמרא, ועוד מביאות סימוכין לכך שהבעל צריך לפרנס מהרמב"ם וכו' וכו', הם הם בעצמם יוצאות לעבוד בניגוד לעמדת תורתנו הקדושה..אז...אי אפשר להחזיק את המקל משני הצדדים.