תח"צ בעיריית בני ברק מבקשים עצות לתחבורה

קצרה

משתמש מקצוען
אוטובוסים פרטיים הם אחד הגורמים לכאוס התחבורתי בבני ברק בגלל שהם לא מחוייבים לכללי התח"צ

יש לי תיעודים של אוטובוס פרטי חוסם תחנת אוטובוס מרכזית בעיר בגלל שהוא ממתין לנוסעים החשובים, וכמובן שהוא יכול להגיע חצי שעה מראש, בשונה מאוטובוס של קו רשמי שמוגבל בזמן שהוא יכול לחסום תחנה.
אוטובוס פרטי יכול לעצור במרחק מהתחנה ולחסום 2 נתיבים (ושוב - כולם עולים לאט ובנחת...), או להיכנס לצומת פקוק ולחסום אותו לרוחב, כי אין שום גוף שבו תוכל להתלונן עליו.
בקיצור, אוטובוס פרטי הוא נזק לתח"צ לא פחות מרכב פרטי ואף יותר...

אם תכתבו את מספר הקו שבו נסעתם ניתן יהיה לבדוק את הטענות שלכם
הדרך הכי טובה למנוע את הנזק - לייעל את התח"צ
מי ירצה לנסוע באוטובוס פרטי אם יש ציבורי יעיל יותר?

אבל אם באוטובוס ציבורי צריך ללכת ברגל לרחוב כהנמן
ולריב שם עד שזוכים לעלות לאוטובוס
ולהגיע באיחור לא סביר של יותר משעה

וכל זה בשם איכות ו"ייעול".

אז מגיעים כל מיני "נזקים".
זו התוצאה הישירה של תוכניות התייעלות ואיכות מהסוג שפוגע בנוסעי התח"צ.
הם קונים רכב או נרשמים ומתארגנים על אוטובוס פרטי.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
קו חדש ותדיר שיסע מבירנבוים לאורך כל רחוב השומר-כהנמן-אהרונוביץ׳ ומשם שמאלה לז׳בוטינסקי עד מור.
ומה לגבי אוטובוס לאורך *כל* רחוב השומר??
פעם ’ו 8 עשה את זה, מדוע בטלו?

כיום יש את קו 92
מ8 בערב נוסע מתחילה עד הסוף.
{אבל מכיון ואין לו תחנה ליד תחנת הדלק, אלא רק ליד הצבי זה קצת מוריד, א"כ עדיין עוזר מאוד.}

לגבי קו 6 זה לא כ"כ נחשב, הוא גם נכנס למעייני הישועה, וגם אין לו תחנות כלל,
שים לב: יש לו תחנה ברחוב אשל אברהם, אח"כ ליד הצבי ואח"כ ברחוב בן יעקב!
בנוסף התדירות שלו על הפנים.

{זה מה שעומד מאחורי מה שכתבתי למעלה לבטל את ריבוי הקווים ולעשות כמה קווים תדירים מאוד שיסעו כל הזמן בעורקים הראשיים}
 

אחד העורכים

משתמש פעיל
עריכה תורנית
איזו עדיפות יש לבעל רכב על פני מי שאין לו רכב?!
במציאות?
שגם הכביש וגם המדרכה שייכים לרכבים הפרטיים, כי אתה יודע כמה זמן הייתי צריך לחפש חניה???

זה הדעה הרווחת פה באשכול הזה, לצערי הרב
לך תסביר לאנשים שלהולכי רגל יש זכות קדימה גם במעבר חציה [ממש לא מובן מאליו בב"ב] וגם במדרכה!!!
רבותי זה סכנת נפשות!!

כל פעם שאני נתקל בסיטואציות האלה, אני משנן לעצמי שוב למה אסור לגור בעיר הזאת
 

פלמונה

משתמש פעיל
כיום יש את קו 92
מ8 בערב נוסע מתחילה עד הסוף.
{אבל מכיון ואין לו תחנה ליד תחנת הדלק, אלא רק ליד הצבי זה קצת מוריד, א"כ עדיין עוזר מאוד.}

לגבי קו 6 זה לא כ"כ נחשב, הוא גם נכנס למעייני הישועה, וגם אין לו תחנות כלל,
שים לב: יש לו תחנה ברחוב אשל אברהם, אח"כ ליד הצבי ואח"כ ברחוב בן יעקב!
בנוסף התדירות שלו על הפנים.

{זה מה שעומד מאחורי מה שכתבתי למעלה לבטל את ריבוי הקווים ולעשות כמה קווים תדירים מאוד שיסעו כל הזמן בעורקים הראשיים}
אכן קו 92 עובר, אבל כמו שכתבת רק מ8 בערב (אגב מה זה העתיק הזה לשינוי מסלול באמצע היום?)
קו 6 לא מגיע מקצה לקצה, ממש לא @מנוי פרימיום
 

אינגליש מייל

אנגלית במייל שלך
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
עיצוב ואדריכלות פנים
רעיון שעשוי להציע פתרון חלקי לבעיה:
שימוש במנשאים לתינוקות במקום בעגלות.

נמאס לכם להידחף באוטובוס עמוס עם עגלה? גם לתינוק לא הכי כיף. אז אולי הגיע הזמן לנסות משהו חדש: מנשאים!
מעלה פה יתרונות וחסרונות של הנושא


יתרונות:
  • שומרים על העגלות: נגמרו הימים שהעגלה שלכם נשרטת ונדפקת מכל עבר. עם מנשא, היא נשארת בבית יפה וחדשה.
  • יותר בטוח: תינוק במנשא פחות נוטה ליפול או להיפגע בבלימה פתאומית.
  • ידיים חופשיות: סוף סוף אפשר להחזיק את הילד השני, את התיק, ואפילו את הטלפון בלי בעיה! וכמובן לתקף את הרב קו
  • עולים ויורדים מהר יותר: בלי עגלה מסורבלת, קל יותר לעלות ולרדת מהאוטובוס, וחוסכים זמן יקר לכולם.
  • חיסכון בתא מטען: העגלות תופסות מקום רב בתא מטען ובחלל האוטובוס
חסרונות:
  • יכול להיות קצת מעיק: נשיאת תינוק לא תמיד נוחה, במיוחד אם יש לכם גב רגיש.
  • לא כל התינוקות אוהבים את זה: יש תינוקות שפשוט לא מסתדרים עם מנשאים.
  • וכמובן "סיפסאט נישט" (לא מתאים..): כרגע פחות רואים את זה בציבור החרדי ובטח שלא גברים עם מנשא,
  • שימוש נוסף לעגלה: הרבה פעמים העגלה משמשת גם כעריסה בבית שמתארחים בו
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
קו 6 לא מגיע מקצה לקצה, ממש לא @מנוי פרימיום
לאיזה קצה הוא לא מגיע?

1730279357787.png
 

קצרה

משתמש מקצוען
אלו נתונים שאפשר לבדוק, ציינו בבקשה שעת המתנה ומספר תחנה
במוצאי שמחת תורה ראיתי שאטלים רבים מאוד בתדירות גבוהה (כ-12 דק' ופחות!)
12 דקות זו תדירות של לעג לרש
ב-12 דקות עוברים באיזור יותר מ12 אוטובוסים
איך כולם יידחסו לשאטל אחד??

לקו 1 המקדים היתה תדירות של 3 עד 5 דקות.
זו התדירות הנדרשת על מנת לשנע כמות גדולה כל כך למקום אחד

בכל מקרה אנחנו חיכינו 15 דקות.
אם הייתי מתכננת להגיש תלונה לאגד או משרד התחבורה הייתי אולי טורחת לדעת מה מספר התחנה ושעה מדוייקת.
אבל מהם ומתשובותיהם הלקוניות והשקריות כבר נואשתי מזמן.
 

קצרה

משתמש מקצוען
לקצה שמעזרא ואילך
אם אוטובוס נוסע על רחוב השומר - זה לא כל כך עוזר אם הוא לא עוצר בו.
מהצבי ואילך - אין עוד עצירות בהשומר

ברגע זה הוא הופך למקביל ל-92 שמגיע מעזרא עד זבוטינסקי
ובלי להכנס באמצע לביקור ברמת אלחנן
 

קצרה

משתמש מקצוען
אני חושבת שצריכים לייצר קווים של חיבורים מהירים יותר של השכונות לרכבת הקלה של גוש דן.

נגיד קו מאיזור קהילות יעקב שיעלה על כביש 4 ויסע ישירות לזבוטינסקי אהרונוביץ.
או קו שיצא מיהודה הנשיא או ירושלים להראה אל בן גוריון זבוטינסקי.

מנסה לחשוב על עוד אופציות של יציאה מהירה לכיוון הרקל"ה בלי להתייגע את מסלול בני ברק של עזרא-חזון איש - רבי עקיבא...
מהרב שך כבר יש את קו 9.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
12 דקות זו תדירות של לעג לרש
ב-12 דקות עוברים באיזור יותר מ12 אוטובוסים
איך כולם יידחסו לשאטל אחד??
על זה אנחנו בוכים כבר הרבה זמן,
התשובה היא בהרבה מקרים:
כן!!!
יש כ״כ הרבה אוטובוסים בב״ב במוצ״ש שהרבה פעמים בקלות אפשר לשים תכולה של 12 אוטובוסים באוטובוס אחד!!!
אלא מה הב״ב המפונקים ואני מקבל תחושה @קצרה שאתם חלק מהקבוצה הזו רוצים כל קו מתחת לבית כל היום כל השנה!
אלא מה שזה לא יכול טכנית להימשך ככה!

שיהיה ברור אנחנו משתשמשי תח״צ כבדים,
ובכ״ז דעתי כדעתך לעשות נת״צ,
אבל לא בשביל הבינעירוני,
אלא בשביל שאטלים!
כמו בכל עיר מתוקנת בארץ.


לאיזה קצה הוא לא מגיע?
בתמונה שהבאת זה רק לכיוון קרית הרצוג שם באמת יש תחנות לאורך כל הציר והוא גם נוסע ככה,
תסתכל לכיוון הנסיעה השני..
 

קצרה

משתמש מקצוען
על זה אנחנו בוכים כבר הרבה זמן,
התשובה היא בהרבה מקרים:
כן!!!
יש כ״כ הרבה אוטובוסים בב״ב במוצ״ש שהרבה פעמים בקלות אפשר לשים תכולה של 12 אוטובוסים באוטובוס אחד!!!
אלא מה הב״ב המפונקים ואני מקבל תחושה @קצרה שאתם חלק מהקבוצה הזו רוצים כל קו מתחת לבית כל היום כל השנה!
אלא מה שזה לא יכול טכנית להימשך ככה!

שיהיה ברור אנחנו משתשמשי תח״צ כבדים,
ובכ״ז דעתי כדעתך לעשות נת״צ,
אבל לא בשביל הבינעירוני,
אלא בשביל שאטלים!
כמו בכל עיר מתוקנת בארץ.



בתמונה שהבאת זה רק לכיוון קרית הרצוג שם באמת יש תחנות לאורך כל הציר והוא גם נוסע ככה,
תסתכל לכיוון הנסיעה השני..
ובכן
לא 12 אוטובוסים שחלקם לאשדוד/מודיעין עילית/ירושלים/אלעד/ביתר וכו
כל אחד מהם מלא עד אפס מקום
ואוטובוס אחד לא יכול להם.

בנוגע ל"פינוק" כבר בתכתי יותר מפעם-
אפשר להחליט שכולם מפונקים ותח"צ לא יכולה טכנית להמשיך ככה. ומי שנוסע בתח"צ אמור על פי הטבע להטלטל בחוסר נוחות ולהגרר זמן רב.
אחר כך אין מה לבכות עם ייצאו אוטובוסים פרטיים שיעשו נזק יותר חמור או ייקנו הרבה יותר רכבים שיכפילו את העומס ומצוקת החניה.
זו גישה הרסנית להבהיר שתח"צ - מה לעשות אמורה להיות גרועה ולא נוחה.

וכבר נתתי המון דוגמאות בעבר של קווים מאספים בכל מיני ערים מתוקנות כמו תל אביב - חיפה למשל... או תל אביב - כפר סבא...

אם אנשים אינם מוכנים גם להיטלטל וגם לשלש את משך זמן הנסיעה - רק כי תח"צ לא "אמורה" להיות פרייבט והם מחפשים פתרונות אחרים - אז זה כשל של תכנון התח"צ.

אם יהיה נת"צ וכמות מספקת של שאטלים - יכול להיות שזה שווה ניסוי.
כל עוד המארגנים יהיו מבסוטים משאטל "צפוף" של פעם ב12(!) דקות שכל אחד מהם אמור לשנע כבר מאות נוסעים.
ויתעלמו מזה שהתח"צ לא מנצחת בשום פרמטר מלבד מחיר - אוטובוס מקביל של יזם פרטי שעושה סיבוב בעיר או רכב פרטי - אלו יהיו התוצאות העגומות.
 

פלמונה

משתמש פעיל
אלא מה הב״ב המפונקים ואני מקבל תחושה @קצרה שאתם חלק מהקבוצה הזו רוצים כל קו מתחת לבית כל היום כל השנה!

מה זה לדעתך מרחק הליכה סביר?
כאילו כל בני ברק המעטירה אומנם מכילה 3 מיליון איש אבל בהליכה רגלית מקצה לקצה, כמובן הליכה של מבוגרים ללא עגלה ובימבה, תוכל להגיע גם תוך 50 דק’ עד שעה. והיו דברים מעולם.
ובעיר קטנה כזו התחנות צפופות. אם ממש רוצים ליעל אז הקטע של התחנות ברחוב עזרא למטה לא ברור... עזרא שלמה המלך ממש זז ומרחק ממש דביל מהתחנה של עזרא כהנמן, זה מבחינתי קטע לא ברור (ואל תבטלו כמובן כי ככה זה יותר נח לי 🤣)

אז כן, אני מצפה שאם התחנה הראשונה בבני ברק היא ליד קוקה קולה, יהיה לי משם אוטובוס לכיוןן קה”י, ולא רק לחכות עד השעה 8 בערב לקו 92. איך קו 6 עוזר לי בדיוק? @מנוי פרימיום המפה מבמט מלמעלה מאד יפה ויש קו כחול לאורך כל העיר, אבל שים לב שהתחנה הקרובה למסוף קה”י שהיא מבחינתי קצה העיר, זה ברחוב בר יוחאי... כאילו רחוב כהנמן הוא מספיק מרכזי שיהיה בו אפשרות לנסוע מקצה לקצה, לענ”ד
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
לא 12 אוטובוסים שחלקם לאשדוד/מודיעין עילית/ירושלים/אלעד/ביתר וכו
כל אחד מהם מלא עד אפס מקום
ואוטובוס אחד לא יכול להם.
אנחנו כנראה לא חיים באותה מדינה...
חוץ משעות העומס הקיצוניים ביותר,
אפשר לעמוד בק״ק ולראות המון אוטובוסים עם פחות מעשרה נוסעים למגוון יעדים,

יכול להיות שזה שווה ניסוי.
ושיהיה לנו בהצלחה כי אני מבין מהדברים שאין רצון ונכונות מהתושבים לשנות כלום,
והם עושים טובה שהם מוכנים לניסוי...
אז ממש תודה רבה...

אולי נשאיר את המצב ככה ושלום על ישראל..

{שלום כפשוטו כי יש הרגשה שגלשו פה קצת לפסים אישיים ולא נעימים,
אני בויכוח הזה ספציפי בכ״א עצרתי פה, ומבקש מחילה.}
 

...Naomi

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
אני כמעט מפחדת לכתוב את זה, כי בטח אני אותקף
אבל אני לא חושבת שהמצב בבני ברק גרוע כל כך לעיר צפופה במרכז.

אתמול נכנסתי לבני ברק מנתיבי איילון
הייתי צריכה לעלות לגשר שליד הקניון
קטע דרך קטנטן לקח לי כמעט שעה שלמה, והיו כיוונים שלא היה להם סיכוי לנסוע בכלל, כי כל פעם שהיה להם ירוק הם היו חסומים לחלוטין בגלל מכוניות תקועות בצומת.

זה לא אומר שלא צריך לשפר ואין במה לשפר, אבל בסופו של דבר זה המחיר לחיים בצפיפות במרכז.

ולעניין הקווים הבין עירוניים, לדעתי בזמני עומס צריך לעשות שבמקביל לאוטובוס שמאסף בתוך העיר את כל המשפחות עם הילדים, המבוגרים וכל מי שרוצה תחנה מתחת לבית
יהיו כמה אוטובוסים על ציר זבוטינסקי גהה שבשישי מוצש"ק ממש פתוח


כי לאנשים שרוצים ללכת רגלית העיקר להגיע מהר ליעד אין פתרון
או שעולים לאוטובוס בר עקיבא ואז נוסעים שעה בתוך העיר
או שמנסים לנסוע בקו 70 לקוקה קולה ואז האוטובוס מפוצץ ולא עוצר, וזה סיכון שאי אפשר לקחת בערב שבת.

כנ"ל לכיוון הצפון, במוצש"ק אין סיכוי לעלות לאוטבוסים בז'בוטינסקי, הם מפוצצים וגם אנשים מהאזור נאלצים להיכנס לתוך העיר על מנת למצוא מקום באוטובוס, ומעמיסים את העיר יותר.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
12 דקות זו תדירות של לעג לרש
ב-12 דקות עוברים באיזור יותר מ12 אוטובוסים
איך כולם יידחסו לשאטל אחד??
בפועל השאטלים בתדירות של 12 דקות היו די פנויים, וממש לא עמוסים
אם התדירות לא הייתה מספקת זה מצב שלא היה יכול להתרחש...
בנוסף לכך, זהו רק הלו"ז הרשמי, בפועל ראיתי 2 שאטלים שהגיעו בהפרש של 2 דק' !

בסופו של דבר מי שמתפעל את המערכת הם בני אנוש ויתכן מקרה של שאטל אחד שלא יצא, זה עדיין לא אומר שכל המערך קרס...

אם הייתי מתכננת להגיש תלונה לאגד או משרד התחבורה הייתי אולי טורחת לדעת מה מספר התחנה ושעה מדוייקת.
מצטער, אבל אני ראיתי מציאות אחרת, אין אפשרות לאמת את הטענות שלכם בלי לציין פרטים בסיסיים
תוכלו לבדוק מספרי תחנות באתר איפה בוס
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לקצה שמעזרא ואילך
אם אוטובוס נוסע על רחוב השומר - זה לא כל כך עוזר אם הוא לא עוצר בו.
מהצבי ואילך - אין עוד עצירות בהשומר

ברגע זה הוא הופך למקביל ל-92 שמגיע מעזרא עד זבוטינסקי
ובלי להכנס באמצע לביקור ברמת אלחנן
אז כן, אני מצפה שאם התחנה הראשונה בבני ברק היא ליד קוקה קולה, יהיה לי משם אוטובוס לכיוןן קה”י, ולא רק לחכות עד השעה 8 בערב לקו 92. איך קו 6 עוזר לי בדיוק? @מנוי פרימיום המפה מבמט מלמעלה מאד יפה ויש קו כחול לאורך כל העיר, אבל שים לב שהתחנה הקרובה למסוף קה”י שהיא מבחינתי קצה העיר, זה ברחוב בר יוחאי... כאילו רחוב כהנמן הוא מספיק מרכזי שיהיה בו אפשרות לנסוע מקצה לקצה, לענ”ד
לפי מה שידוע לי אין שום קו עירוני שעוצר בתחנת האוטובוס ליד תחנת הדלק (פינת רחוב בר יוחאי) והיא מיועדת לאוטובוסים בינעירוניים בלבד. גם ככה היא עמוסה עם אוטובוסים בינעירוניים ואין אפשרות שיעצרו בה גם קווים עירוניים. זה נוהל של משרד התחבורה, קשה להאמין שישנו את זה, למרבה הצער...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בתמונה שהבאת זה רק לכיוון קרית הרצוג שם באמת יש תחנות לאורך כל הציר והוא גם נוסע ככה,
תסתכל לכיוון הנסיעה השני..
הסמל האדום בתחתית התמונה מסמן את תחנת הסיום ליד בית העלמין בקצה רחוב חזון אי"ש
אם כן זו תמונה של המסלול בכיוון שרצית, מקרית הרצוג אל בית העלמין :)
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
הסמל האדום בתחתית התמונה מסמן את תחנת הסיום ליד בית העלמין בקצה רחוב חזון אי"ש
אם כן זו תמונה של המסלול בכיוון שרצית, מקרית הרצוג אל בית העלמין :)
צודק טעות,

אבל עיקרי הדברים עדיין בתוקף,
שים לב בתמונה שהבאת האוטובוס לא ממשיך את כל כהנמן אלא מיד אחרי הגשר הוא פונה ימינה לבן יעקב,
וכבר מ״הצבי״ אין לו שום תחנה!

לגבי מה שכתבת שאין מקום בתחנה ליד הדלק, {לקווי 6,92}
זה דווקא תחנה יחסית פנויה, {אגב 146 ה״״״עירוני״״״״ עוצר שם..}
ולא יקרה כלום עם קו או שתיים עירוניים יעצרו שם,
ולמיטב ידיעתי דווקא דבר כזה כן תלוי בעירייה ולא במשרד,
{ייתכן ו @אופקים 1 יידע טוב יותר}.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  57  פעמים

לוח מודעות

למעלה