תח"צ בעיריית בני ברק מבקשים עצות לתחבורה

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בלת"ק
המודעה שהעלה @אופקים 1 בצורה ברורה יותר

וזה המייל שהוא שלח:
מתחברים יחד לתחבורה טובה יותר בבני ברק! 🚍

תחבורת העיר היא חלק מרכזי בחיינו, ויש לכם הזדמנות להשפיע! שלחו הצעות לשיפור התחבורה – מסלולים, תחנות חסרות, רעיונות חדשניים – למייל: federsbbm;)gmail.com

ב”ה, בקרוב נקיים ישיבת ועדת תחבורה ונקדם את הרעיונות. יחד נבנה עיר נוחה ונגישה יותר!

שלמה פדר, יו״ר ועדת תחבורה.
 

קבצים מצורפים

  • 1000046121.jpg
    1000046121.jpg
    KB 81.4 · צפיות: 4

מרכז מידע

משתמש פעיל
@מנוי פרימיום @אופקים 1 זה קצת דיון מוזר...

מישהו פה באמת חשב שהמייל שלו יתקבל כתורה מסיני?!
פשוט במקום שיקטרו פה ישלחו מייל,
אולי זה יעזור ואולי לא.

אבל מה כזה משנה מה תפקידו של הנ"ל בכוח?
{ובכ"מ כנראה שיש לו יותר כח מרוב המגיבים פה}

אמת שלא נעים שעושים עלינו יח"צ אבל יותר לא נעים אם נגלה ששאלו אותנו ובגלל הדיון פה לא שלחנו מייל.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אני חושבת שהדבר הכי טוב שיעשו זה תחנה מרכזית כמו שיש בכל עיר מתוקנת, ויהיו אוטובוסים פנימיים שינתבו את האנשים.
זה יפחית עמידה של אנשים בתחנה, זה יפחית אוטובוסים בכביש, זה יפחית צפירות ועצירות אוטובסים רבים שחוסמים נתיב שלם וכמעט כל הכביש.
תחנה מרכזית היא רעיון גרוע, וכפי שניתן לראות בכל עיר מתוקנת שיש בה תחנה מרכזית שהביקוש בה לתח"צ הוא נמוך יותר מאשר בערים שאין בהם תחנה מרכזית.

לא יזיק שיבנו תחנה כזאת כתחנת מוצא, כמו למשל תחנה באזור קוקה קולה עבור קווי הצפון, אבל תחנה מרכזית ממש בלי איסוף זה מתכון לקריסה של כלל התח"צ במועדים ידועים מראש, ביום שני של חול המועד היה קושי לצאת ממרכזית הארזים בירושלים (גם בגלל פקקים בשד' גולדה ) ורק היציאה מהתחנה לקחחה יותר מרבע שבע.
תחנה מרכזית פירושה, שכולם יצטרכו לבצע מעברים, וכך יעמיסו גם על התחנות העירוניות, וגם על התחנה המרכזית בה יהיה קושי משמעותי לאפשר עליה של כל כך הרבה נוסעים לאוטובוס בנקודה אחת.

נ.ב. אם רוצים, אפשר להגדיר את אלוף שדה כתחנה מרכזית, רק שיעשו לכולנו טובה בעיריית בני ובמשרד התחבורה ולא יבצעו את הניסויים בבני אדם בדיוק בזמנים הכי לחוצים, אפשר לנסות את זה במוצ"ש רגיל.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בלת"ק
המסלול של הקווים של עמנואל זוועתי. לנרמל אותו בדחיפות! אזור תעשייה, זבוטינסקי, רבי עקיבא, ירושלים, בן זכאי, הרב דסלר, חזון איש, נחמיה, עזרא, כהנמן, גהה. לוקח לו בין חצי שעה באמצע הלילה בלבד לשעה ויותר בשעות העומס המסלול בתוך בני ברק.
 

משה 05276

משתמש מקצוען
בלת"ק
המסלול של הקווים של עמנואל זוועתי. לנרמל אותו בדחיפות! אזור תעשייה, זבוטינסקי, רבי עקיבא, ירושלים, בן זכאי, הרב דסלר, חזון איש, נחמיה, עזרא, כהנמן, גהה. לוקח לו בין חצי שעה באמצע הלילה בלבד לשעה ויותר בשעות העומס המסלול בתוך בני ברק.
תפנו למשרד התחבורה
באמת לא ברור מי יצר את המסלול המוזר
כמדומני שזה הקו הבין עירוני היחיד שנוסע ברחוב בן זכאי
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
את התח"צ מתפעלים במשרד התחבורה ולא בעיריית בני ברק.

סביר שבמשרד יקשיבו בנימוס לכל הבקשות ואפילו יבצעו חלק קטן מהם.
אפשר לקבוע כללים פשוטים כדי להקל על העומסים אבל יש צורך במאות שעות עבודה כדי למפות את הקווים ואת מפות הביקושים כדי ליישם את זה בשטח, זה מצריך מעקב קבוע ועדכון שוטף של מפת הקווים.
אני מניח שלמרות שהמילה האחרונה היא של משרד התחבורה, יש חשיבות גם לרשות המקומית, שתעמוד בין התושבים למשרד.
ובפרט בפרוייקטים שדורשים את העירייה כגון בניית תחנה מרכזית שדורש את אישורי העירייה (מבלי להכנס לשאלה אם זה טוב או לא). ואז יש הרבה כח לעירייה מול משרד התחבורה גם על רעיונות אחרים.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אני חושבת שהדבר הכי טוב שיעשו זה תחנה מרכזית כמו שיש בכל עיר מתוקנת, ויהיו אוטובוסים פנימיים שינתבו את האנשים.
זה יפחית עמידה של אנשים בתחנה, זה יפחית אוטובוסים בכביש, זה יפחית צפירות ועצירות אוטובסים רבים שחוסמים נתיב שלם וכמעט כל הכביש.

יש מה לטרוח לכתוב מייל שהפתרון של רחוב השומר היה מאוד מוצלח?
אני לא מדבר על מוצאי ראש השנה ושמח"ת אלא על המצלמות!
למה לא עושים את זה בכל צירי התנועה הראשיים? במקום לכתוב מודעות לתושבים איזה רעיון יש לכם.
אז תשלחו!!
זה באמת לא הרבה יותר מסובך מאשר לכתוב את זה בפרוג.
 

...Naomi

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
יש לי הצעה אבל לדעתי היא יותר קשורה למשרד התחבורה, יש טעם לשלוח אותה?

יש המון קווים עירוניים שמסיימים את המסלול בצורה זהה, ז'בוטינסקי, ימינה לבן גוריון ואז לקניון איילון. 92,292,9,146 ועוד

עד לפני כמה שנים זה היה מצוין, אבל בשנים האחרונות יש רחוב חדש בעיר אליו יש נהירה, כל בוקר יורדות לפחות מאות נשים בתחנת ר' עקיבא הראשונים והולכות לבסר 3/4 וכדומה
הצעתי שחלק מהאוטובוסים במקום לפנות שמאלה (מר' עקיבא לדוג') ולהגיע לקניון דרך בן גוריון פשוט ימשיכו ישר במצדה/החשמונאים יוסיפו שם תחנה באזור מוצצים וכן בהמשך באזור מגדלי lyfe ומשם הם יוכלו להמשיך שוב לכיוון קניון איילון.

זה יעזור מאד לכל עובדי המגדלים שהדרך לשם בחום או בגשם ממש מעצבנת ולא קצרה בכלל וכמו כן יוריד עומס מבן גוריון שזה לא יזיק לו בכלל.
 

...Naomi

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
מישהו יודע מה זה האי המוזר שיש ליד מכון מור מול ר' עקיבא? מה הייעוד שלו אמור להיות?
בכל מקרה עד שמממשים את הייעוד שלו אפשר פשוט להרחיב את כביש היציאה ממצדה ל2 נתיבים, זה יחסוך חלק מהפקק המחריד שיש שם מדי יום.
 

ME_

משתמש פעיל
פרסומת ממש מוזרה... מילא על חוסרים נקודתיים, אבל שהתושבים יציעו ״פתרונות חדשניים״?
עיריית בני ברק והוועדה לתחבורה לא מכירים את פתרונות התחבורה הקיימים בערים השכנות (נת״צ, רכבת, רכבת קלה, שבילי אופניים, חניוני חנה וסע)?
עם אלו ״פתרונות חדשניים״ התושבים יכולים להפתיע אותם ששווה לבזבז תקציבי פרסום?
שיקחו את תקציב הזה וישלמו למומחים בתחום.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
יש לי הצעה אבל לדעתי היא יותר קשורה למשרד התחבורה, יש טעם לשלוח אותה?

יש המון קווים עירוניים שמסיימים את המסלול בצורה זהה, ז'בוטינסקי, ימינה לבן גוריון ואז לקניון איילון. 92,292,9,146 ועוד

עד לפני כמה שנים זה היה מצוין, אבל בשנים האחרונות יש רחוב חדש בעיר אליו יש נהירה, כל בוקר יורדות לפחות מאות נשים בתחנת ר' עקיבא הראשונים והולכות לבסר 3/4 וכדומה
הצעתי שחלק מהאוטובוסים במקום לפנות שמאלה (מר' עקיבא לדוג') ולהגיע לקניון דרך בן גוריון פשוט ימשיכו ישר במצדה/החשמונאים יוסיפו שם תחנה באזור מוצצים וכן בהמשך באזור מגדלי lyfe ומשם הם יוכלו להמשיך שוב לכיוון קניון איילון.

זה יעזור מאד לכל עובדי המגדלים שהדרך לשם בחום או בגשם ממש מעצבנת ולא קצרה בכלל וכמו כן יוריד עומס מבן גוריון שזה לא יזיק לו בכלל.
בהחלט כדאי לשלוח, הם יעבירו את זה לגורמים הרלוונטיים [כך לפחות ניתן לקוות]
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
פרסומת ממש מוזרה... מילא על חוסרים נקודתיים, אבל שהתושבים יציעו ״פתרונות חדשניים״?
עיריית בני ברק והוועדה לתחבורה לא מכירים את פתרונות התחבורה הקיימים בערים השכנות (נת״צ, רכבת, רכבת קלה, שבילי אופניים, חניוני חנה וסע)?
עם אלו ״פתרונות חדשניים״ התושבים יכולים להפתיע אותם ששווה לבזבז תקציבי פרסום?
שיקחו את תקציב הזה וישלמו למומחים בתחום.
אני לא חושב שמדובר בפתרונות מהסוג שהזכרת, שהם בתקצוב ותכנון ממשלתי.
אני מניח שמדובר בדברים של היומיום, מה שהתושבים והנוסעים חווים ויכולים לעזור לשפר מהחוויה שלהם, שיכולים להביא לשינוי במשאבים הקיימים ובאלה שאולי ויגיעו.
 

דמוקרטיה

משתמש פעיל
א' הכי יעיל, והראיה מתקופת החגים, להעמיד פקח/שוטר או גם וגם בכל צומת ברבי עקיבא השומר ועזרא וחזון איש.
ב' עוד קווים שמגיעים מתחילת רבי עקיבא להשומר ימינה ושמאלה (לשמאל אין בכלל)
ג' קמפיין הוקעה על חניה על מדרכה והסברה על הסיכונים
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
א' הכי יעיל, והראיה מתקופת החגים, להעמיד פקח/שוטר או גם וגם בכל צומת ברבי עקיבא השומר ועזרא וחזון איש.
ב' עוד קווים שמגיעים מתחילת רבי עקיבא להשומר ימינה ושמאלה (לשמאל אין בכלל)
ג' קמפיין הוקעה על חניה על מדרכה והסברה על הסיכונים
ועכשיו, העתק-הדבק למייל במודעה של העירייה
בתודה מראש;)
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
תחנה מרכזית היא רעיון גרוע, וכפי שניתן לראות בכל עיר מתוקנת שיש בה תחנה מרכזית שהביקוש בה לתח"צ הוא נמוך יותר מאשר בערים שאין בהם תחנה מרכזית.

לא יזיק שיבנו תחנה כזאת כתחנת מוצא, כמו למשל תחנה באזור קוקה קולה עבור קווי הצפון, אבל תחנה מרכזית ממש בלי איסוף זה מתכון לקריסה של כלל התח"צ במועדים ידועים מראש, ביום שני של חול המועד היה קושי לצאת ממרכזית הארזים בירושלים (גם בגלל פקקים בשד' גולדה ) ורק היציאה מהתחנה לקחחה יותר מרבע שבע.
תחנה מרכזית פירושה, שכולם יצטרכו לבצע מעברים, וכך יעמיסו גם על התחנות העירוניות, וגם על התחנה המרכזית בה יהיה קושי משמעותי לאפשר עליה של כל כך הרבה נוסעים לאוטובוס בנקודה אחת.

נ.ב. אם רוצים, אפשר להגדיר את אלוף שדה כתחנה מרכזית, רק שיעשו לכולנו טובה בעיריית בני ובמשרד התחבורה ולא יבצעו את הניסויים בבני אדם בדיוק בזמנים הכי לחוצים, אפשר לנסות את זה במוצ"ש רגיל.
כיום השיטה היא למעט בתחנה מרכזית.
זה לא יעיל וגורם לטרטור של הנוסעים.

מה שכן ישנה בעיה שבני ברק מהווה תחנה מרכזית לכל הארץ ואת זה ניתן לפתור על ידי קביעת תחנה נוספת מחוץ לבני ברק שתשרת את אלו שמגיעים מערים אחרות ואין להם צורך להיכנס לבני ברק.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
כיום השיטה היא למעט בתחנה מרכזית.
זה לא יעיל וגורם לטרטור של הנוסעים.

מה שכן ישנה בעיה שבני ברק מהווה תחנה מרכזית לכל הארץ ואת זה ניתן לפתור על ידי קביעת תחנה נוספת מחוץ לבני ברק שתשרת את אלו שמגיעים מערים אחרות ואין להם צורך להיכנס לבני ברק.
כלומר ליצור נקודה באמצע שום מקום עם שירות לכל הארץ?
לא יותר הגיוני לפתח את התח"צ של אלעד שתתן את המענה הזה לפחות בסופ"ש?
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
כלומר ליצור נקודה באמצע שום מקום עם שירות לכל הארץ?
לא יותר הגיוני לפתח את התח"צ של אלעד שתתן את המענה הזה לפחות בסופ"ש?
צריך מקום שכולם יכולים להגיע אליו בקלות בתחבורה ציבורית.
לכן בני-ברק שיש לה וממנה קווים לכל המקומות.
לכן צריך תחנה ביציאה מבני ברק שם יתאספו כל הנוסעים לכל מיני מקומות ברחבי הארץ.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה