התייעצות "אלרגנים" בגן

מצב
הנושא נעול.

שואל לעניין

משתמש מקצוען
הצגתי את האבסורד שמי שמתחשב באלרגים לא מתחשב בנכים
כדי להוכיח שמה שמוביל אותו הוא החוק ולא התורה
כי מבחינת גמילות חסדים אין כזה הבדל.

לגופו של עניין: יש תקנות שחזל תקנו לטובת יחידים ולטובת הכלל (פוסקין על הצדקה, ומאידך אין פודין את השבויין יתר על דמיהם) כמה נפגע הכלל ומה עוצמת ההצלה ליחיד- זה שיקול דעת שצריך דעת תורה.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
שהציבור לא צריך (ואסור לו!) להשקיע יותר מדי מאמצים ביחיד
איך לומדים את זה מזה??
לא פודים את השבויים יותר מכפי דמיהם רק בגלל שאז השובים (האויבים) ישבו עוד יהודים. (וגם בזה יש יוצאים מן הכלל כמו שבויים שמצויים בסכנת נפשות, אדם שפודה את אשתו, ת"ח וכו')
איך זה קשור ליותר מידי מאמץ?

אם כבר לגבי אלרגיה ודברים בסגנון הזה אמורים ללמוד מ'לא תעמוד על דם רעיך' והדיון האם אדם צריך להיכנס בספק סכנה בשביל להציל יהודי (לפי הרמב"ם הוא לא חייב אבל לדעת הירושלמי כן)
ולא הורגים אחד (או מוסרים להריגה) בשביל להציל רבים...
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
גם אני הייתי מגמגמת את עצמי לדעת למרות היותי אדם אסרטיבי ואפילו כזו שלא נבהלת ממיקרופונים.
זה לערער אצל ההורה את הנקודות הכי רגישות.
את יכולה להסביר לי איך ילד עם רשימה פותחת שכזו אכל הכל ולא קרה לו כלום?
גם לי משו פה לא נשמע
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
את יכולה להסביר לי איך ילד עם רשימה פותחת שכזו אכל הכל ולא קרה לו כלום?
גם לי משו פה לא נשמע
לא, אני לא יכולה להסביר.
אבל אני שמה סימן שאלה על הסיפור משני הצדדים, גם מזה של הגננת וגם מזה של ההורים.
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
בדיוק תהיתי אם כשלא היה לי מה לאכול לארוחת ערב היום (כלומר, בסוף מצאתי אבל זה היה מבאס) האם קיימתי מצוות נושא בעול עם חברו, חסד בגופו, ונשמרתם מאד לנפשותיכם, או שחטאתי בפרוגרס כי התאמתי את המשפחה לצרכי הפרט שבה, רח"ל.
ותיק"ו.
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
איך לומדים את זה מזה??
לא פודים את השבויים יותר מכפי דמיהם רק בגלל שאז השובים (האויבים) ישבו עוד יהודים. (וגם בזה יש יוצאים מן הכלל כמו שבויים שמצויים בסכנת נפשות, אדם שפודה את אשתו, ת"ח וכו')
איך זה קשור ליותר מידי מאמץ?
זה טעם אחד
הטעם השני הוא משום דוחקא דציבורא
היינו-שלציבור אין כסף.
צריך לזכור שבכל הוראה ציבורית מהסוג הזה א"א להגיד "נחמיר, מה יקרה".
כל חומרה היא נזק מהצד השני.
ובמקרה של אלרגיים-יש נזק לכל הילדים, חוסר תזונתי.
זה גם דבר שצריך לקחת בחשבון.
 

חיים פרוג

משתמש פעיל
אסור לך כגננת לאמר משפט כזה. את חשופה לתביעות. ע"פ חוזר מנכ"ל יש איסור חמור להפלות את הילד בשל היותו אלרגי. אסור לך בשום אופן להחתים הורה על הסרת אחריות. מסמך זה אינו קביל גם בבית משפט.
בודאי שמותר לה!
היא לא חייבת לקחת אחריות כל עוד ההורים לא הביאו מסמך מרופא שהילד הוא עם אלרגיה מסכנת חיים, וגם היא לא מפלה אלא רק לא מאמינה ל'דמיונות'.
בנוסף, הטענה שאין בדיקת דם היא משונה מאוד, כי עושים טסטים עוריים לכל דבר, את צריכה להגיע למרפאה עם המאכל שאת רוצה לבדוק אלרגיה אליו. וזה מספיק כדי להגדיר אלרגיה מסכנת חיים.
ולפני שיטענו שאני חסרת רגישות, אני אמא לילדים אלרגיים, ועדיין מרגיז אותי שאנשים ממציאים אלרגיות ומשגעים את הסביבה על משהו שהם עצמן לא מקפידים עליו:(
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
בנוסף, הטענה שאין בדיקת דם היא משונה מאוד, כי עושים טסטים עוריים לכל דבר, את צריכה להגיע למרפאה עם המאכל שאת רוצה לבדוק אלרגיה אליו. וזה מספיק כדי להגדיר אלרגיה מסכנת חיים.
לא בכל מרפאה עושים.
גישות שונות של רופאים שונים.
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
ולפני שיטענו שאני חסרת רגישות, אני אמא לילדים אלרגיים, ועדיין מרגיז אותי שאנשים ממציאים אלרגיות ומשגעים את הסביבה על משהו שהם עצמן לא מקפידים עליו:(
בגלל שאת אמא לילד אלרגי, סביר להניח שתתעצבנו יותר על המצאות....
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
זה טעם אחד
הטעם השני הוא משום דוחקא דציבורא
היינו-שלציבור אין כסף.
צריך לזכור שבכל הוראה ציבורית מהסוג הזה א"א להגיד "נחמיר, מה יקרה".
כל חומרה היא נזק מהצד השני.
ובמקרה של אלרגיים-יש נזק לכל הילדים, חוסר תזונתי.
זה גם דבר שצריך לקחת בחשבון.
תודה.
בהמשך ההודעה שלי לעייל יש מענה לטענה הזו, אבל מעניין באמת לבדוק את זה.


(אגב אני מכירה מקרוב מה זה ילד שלא אוכל כלום כלום כלום מ8 עד 4. זה לא קל ולא נחמד בכלל)
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
תודה.
בהמשך ההודעה שלי לעייל יש מענה לטענה הזו, אבל מעניין באמת לבדוק את זה.
אם כבר לגבי אלרגיה ודברים בסגנון הזה אמורים ללמוד מ'לא תעמוד על דם רעיך' והדיון האם אדם צריך להיכנס בספק סכנה בשביל להציל יהודי (לפי הרמב"ם הוא לא חייב אבל לדעת הירושלמי כן)
ולא הורגים אחד (או מוסרים להריגה) בשביל להציל רבים...
לא, זה לא הדיון.
הדיון הוא האם הרבים צריכים לוותר על אורח החיים הנורמלי כדי שליחיד יהיה יותר קל/אפשרי לתפקד בסביבה.
 

Hen Hen

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
תקשיבו שמתי לב לתופעה הזאת של האלרגנים לא זכור לי שהיה בזמני ילדים אלרגים בכלל מישהו יודע למה זה פתאום התפרץ כל האלרגיות המוזרות האלה?
 

מה יש

משתמש מקצוען
תקשיבו שמתי לב לתופעה הזאת של האלרגנים לא זכור לי שהיה בזמני ילדים אלרגים בכלל מישהו יודע למה זה פתאום התפרץ כל האלרגיות המוזרות האלה?
לדעתי הכל קשור באורח החיים המערבי+ אוכל מתועש מאד.
שפשוט הורס את הגוף
ובתורשה (זא ילדים להורים שחיים מילדותם באורח חיים כזה) זה מחמיר.
גילוי נאות לא שמעתי על זה שום דבר מרופאים.
 

שואל לעניין

משתמש מקצוען
תקשיבו שמתי לב לתופעה הזאת של האלרגנים לא זכור לי שהיה בזמני ילדים אלרגים בכלל מישהו יודע למה זה פתאום התפרץ כל האלרגיות המוזרות האלה?
בשנת 2020 ערכנו מחקר דומה והראינו עליה דרמטית בשכיחות האלרגיה למזונות בקרב תינוקות וילדים עד גיל שנתיים כאשר השכיחות הכוללת היתה 2.8%, כלומר קפיצה של יותר מפי 3 תוך כעשרים שנים.
ההסבר המקובל לקפיצה הדרמטית הזאת נעוץ ב"תיאורית ההגיינה" ואורח החיים המערבי.


מקור
 
בלת"ק
בגן של הבת שלי יש ילדה אלרגית לחלבי ברמה לא מסכנת חיים, ויש סייעת רפואית.
הגננת ביקשה לא להביא לבנים/מעדנים וכד', אבל ממרחים וכו מותר.
חוץ מזה היא אמרה לי שאם זה ממש האוכל של הילד אז אין שום בעיה להביא , אפילו לבן.
אי אפשר להגביל ילד שצריך לגדול מאוכל שהוא אוכל,
מצד שני , אם זה לא דחוף לילד , אפשר לבקש בגדול לא להביא לבן.
דווקא אהבתי את ההתנהלות הזאת.
הגננת גם הסבירה לי שבשביל זה יש סייעת רפואית שתפקידה להשגיח בזמן הארוחה שהילדה לא ניגשת לחלבי.
פשוט מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  40  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה