אוטיזם? אספרגר? איזו מילה מפחידה...

  • פותח הנושא tovat
  • פורסם בתאריך

אוצרי

משתמש פעיל
זה אפילו לא שינוי מסובך במיוחד, כי הפרוצדורה לפתיחת כיתת חנ"מ בבית ספר רגיל אינה מסובכת (לפחות מה שתחת משרד החינוך), ומספר הילדים הדרוש לכיתה הוא קטן (4-5 מספיקים לכיתה). להבנתי, זה גם מועיל תקציבית לבית הספר שהכיתה נפתחת בו. אנשי מקצוע יכולים להגיע מבין אלו שמאיישים את בתי הספר הנפרדים.
זה באמת לא בשמיים. קבוצה של הורים נחושים יכולה להביא לזה שכיתת תקשורת תיפתח בשנה הבאה. אני חושבת שהמחסום העיקרי הוא הגישה של הציבור (כולל צוותי החינוך) לעניין.
כנראה שזה כן די מסובך אחרת מנהלים היו קופצים על הרעיון!
אמנם אינני מנהל אך אני יכול להציע מספר סיבות אפשריות שזה לא קורה ואף אחד מהם אינו קל לתיקון.

א) רוב המוסדות בציבור החרדי (בנים) אינם מוסדות מוכרים ויתכן שיש בזה קושי לפתוח כיתה מוכרת.

ב) יש את ענין הסטיגמה, אכן. אבל לשנות את זה זה ממש לא קל!

ג) זה ממש לא פשוט להביא אנשי מקצוע אפי' בבי"ס תקשורת מתקשים למלא את התקנים הפארה רפואיים כ"ש שיהיה קשה להשיג אנשי מקצוע שיבואו בשביל מספר שעות מועט יחסית.

ד) מכיוון שרוב המוסדות החרדיים (בעיקר אצל בנים) קטנים יחסית קשה לארגן בקבוצה אחת רמות שוות ובגילאים דומים, חלוקה שכן מתאפשרת בבי"ס תקשורת שבהם יש יחסית הרבה ילדים.

יתכן שינם בעיות נוספות אבל אני די בטוח שאם זה היה פשוט היו עושים את זה בפרט אם יש לביה"ס רווח מזה!!
 

אוצרי

משתמש פעיל
רצ"ב המכתב מיתד נאמן
 

קבצים מצורפים

  • רשות הרבים ל' אב רצף.JPG
    רשות הרבים ל' אב רצף.JPG
    1.9 MB · צפיות: 12

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
כנראה שזה כן די מסובך אחרת מנהלים היו קופצים על הרעיון!
אמנם אינני מנהל אך אני יכול להציע מספר סיבות אפשריות שזה לא קורה ואף אחד מהם אינו קל לתיקון.

א) רוב המוסדות בציבור החרדי (בנים) אינם מוסדות מוכרים ויתכן שיש בזה קושי לפתוח כיתה מוכרת.

ב) יש את ענין הסטיגמה, אכן. אבל לשנות את זה זה ממש לא קל!

ג) זה ממש לא פשוט להביא אנשי מקצוע אפי' בבי"ס תקשורת מתקשים למלא את התקנים הפארה רפואיים כ"ש שיהיה קשה להשיג אנשי מקצוע שיבואו בשביל מספר שעות מועט יחסית.

ד) מכיוון שרוב המוסדות החרדיים (בעיקר אצל בנים) קטנים יחסית קשה לארגן בקבוצה אחת רמות שוות ובגילאים דומים, חלוקה שכן מתאפשרת בבי"ס תקשורת שבהם יש יחסית הרבה ילדים.

יתכן שינם בעיות נוספות אבל אני די בטוח שאם זה היה פשוט היו עושים את זה בפרט אם יש לביה"ס רווח מזה!!
נראה לי שזה בעיקר עניין של גישה ולא של סיבוך.
א - אני מאמינה שיש לזה פתרונות. כיתות מקדמות מסוגים אחרים יש? זה אותו דבר. המוסדות הנפרדים הם מוכרים? אפשר לעשות קומבינות כמו כיתה ששייכת רשמית לבית ספר אחד ונמצאת פיסית בבית ספר אחר.
ב - הוא שאמרתי. הגישה היא החלק הבעייתי.
ג - לצוות החינוכי זה לא אמור לשנות אם הם עובדים במוסד חנ"מ או כיתת חנ"מ בבית ספר רגיל. לכיתות תקשורת בדרך כלל מצליחים להביא צוות פארא-רפואי, זה יותר קל מאשר לשילוב יחידני כי זה יותר שעות (ואם יש יותר מכיתה אחת בבית ספר, אז בכלל).
ד - אם יש מספיק ילדים כדי לפתוח כיתה ברמה מסוימת בבית ספר נפרד, אז יש מספיק ילדים כדי לפתוח את אותה כיתה בבית ספר רגיל.צריך בסך הכל 4 ילדים בשביל כיתה, ויש אפשרות גם לכיתות רב-גילאיות (עד 3 שנים הפרש). חלק מהם יכולים להיות כאלו שעכשיו בשילוב יחידני. אם בבית ספר נפרד פותחים כיתות על ידי זה שמערבים רמות תפקוד, זה לא מוצלח בכלל עבור הגבוהים. קשה להאמין שלפחות בריכוזים הגדולים תהיה בעיה לפתוח כיתות בנים בגלל מחסור בילדים. אפשר גם לשלוח ילד למוסד שהוא לא בדיוק 100% הטעם והזרם המדויק, זה דיני נפשות. אפשר גם לשלוח רחוק מהבית.
 

שפרה מ.

משתמש חדש
מחקרים עדכניים בארצות הברית מדברים כבר על אחד ל-38.
כמובן הנתון מעלה את השאלה האם יש עליה בכמות האנשים עם ASD או רק עליה בכמות המאובחנים (שכולל גם אבחנת יתר..)
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
מחקרים עדכניים בארצות הברית מדברים כבר על אחד ל-38.
כמובן הנתון מעלה את השאלה האם יש עליה בכמות האנשים עם ASD או רק עליה בכמות המאובחנים (שכולל גם אבחנת יתר..)
הנתון שכתבתי הוא מהארץ לפני כמה שנים (זה במגמת עליה).
באופן ברור יש עליה בכמות האבחונים. מן הסתם חלקה אבחוני סרק אבל לפחות חלק גדול מזה זה עליה במודעות לאוטיזם בתפקוד גבוה, יש יותר אבחונים של תפקוד גבוה משהיו פעם, גם בכמות וגם באחוזים מתוך האבחונים.
 
כנראה שזה כן די מסובך אחרת מנהלים היו קופצים על הרעיון!
אמנם אינני מנהל אך אני יכול להציע מספר סיבות אפשריות שזה לא קורה ואף אחד מהם אינו קל לתיקון.

א) רוב המוסדות בציבור החרדי (בנים) אינם מוסדות מוכרים ויתכן שיש בזה קושי לפתוח כיתה מוכרת.

ב) יש את ענין הסטיגמה, אכן. אבל לשנות את זה זה ממש לא קל!

ג) זה ממש לא פשוט להביא אנשי מקצוע אפי' בבי"ס תקשורת מתקשים למלא את התקנים הפארה רפואיים כ"ש שיהיה קשה להשיג אנשי מקצוע שיבואו בשביל מספר שעות מועט יחסית.

ד) מכיוון שרוב המוסדות החרדיים (בעיקר אצל בנים) קטנים יחסית קשה לארגן בקבוצה אחת רמות שוות ובגילאים דומים, חלוקה שכן מתאפשרת בבי"ס תקשורת שבהם יש יחסית הרבה ילדים.

יתכן שינם בעיות נוספות אבל אני די בטוח שאם זה היה פשוט היו עושים את זה בפרט אם יש לביה"ס רווח מזה!!
מסכימה עם הנאמר.
אי אפשר בשום אופן לפתוח כיתת תקשורת במוכר שאינו רשמי
בדרך כלל יש תלמוד תורה אחד או שניים בעיר שהם של החינוך העצמאי והם תפוסים עם מכסה מלאה של כיתות חנמ מהכיתות המקדמות.

עם זאת אוסיף ואומר (מנסיון...) שהורים נחושים יכולים בעז"ה להזיז הרים ואת המערכת
לעולם אל תוותרו על המענה המדוייק ביותר לילד שלכם!
 

תנתוש

משתמש רשום
אני רוצה קודם כל לאבחן קודם כל בשביל לדעת מה יש לילד יש לנו הרבה מאוד נורות אדומות
בפרט שבשנה האחרונה יש נסיגה רצינית בכל התחום התקשורתי שגם כך היה צולע
ביטו״ל זה שלב שני
אנחנו עשינו אבחון מקיף ויסודי אצל פסיכולוג קליני בשם הדר גולן בירושלים.
אבחנו ילד בן 11 בתפקוד גבוה ומאד מבלבל.
היינו מאד מרוצים מהמקצועיות.
 

אוצרי

משתמש פעיל
שאלה: אם הנתון של אחד לשמונים נכון ובבנים פי ארבע יוצא שיש פחות מאחד לארבעים בנים עם אוטיזים, זה לא נראה מוגזם?
יש טעות בנתון: לא שיש בנים פי 4 מ1/80 אלא סה"כ אחד לשמונים כשהיחס בנים/ בנות הוא1/4 (בכל מקרה גם אחד ל80 נשמע קצת גבוה)
 

ברכה וישועה

משתמש פעיל
יש טעות בנתון: לא שיש בנים פי 4 מ1/80 אלא סה"כ אחד לשמונים כשהיחס בנים/ בנות הוא1/4 (בכל מקרה גם אחד ל80 נשמע קצת גבוה)
תעשה חשבון ותבין מה התכוונתי אם יש אחד לשמונים כולל בנים ובנות ויש בנים פי ארבע מבנות בחשבון גס אמור להיות שאחד למאה שישים יהיה לבנות ואחד לארבעים בנים ומטה מכך ולא חישבנתי בדיוק
 

באזזזזזזזז

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אנחנו עשינו אבחון מקיף ויסודי אצל פסיכולוג קליני בשם הדר גולן בירושלים.
אבחנו ילד בן 11 בתפקוד גבוה ומאד מבלבל.
היינו מאד מרוצים מהמקצועיות.
אשמח לקבל מידע, הגעתם אליו דרך קופ"ח? אתם יודעים מאיזה קופות הוא מקבל, והאם מוכר לביטו"ל?
 

תנתוש

משתמש רשום
אשמח לקבל מידע, הגעתם אליו דרך קופ"ח? אתם יודעים מאיזה קופות הוא מקבל, והאם מוכר לביטו"ל?
הוא מוכר בביטוח לאומי (קיבלנו הרבה פרגונים על המקצועיות שבה האבחון כתוב)
לא נראה לי שעובד עם קופות חולים. אנחנו שילמנו פרטי.
(אני לא הצלחתי למצוא דרך לעשות את האבחון במימון קופת חולים בגיל כזה)
 

שולין

משתמש חדש
תעשה חשבון ותבין מה התכוונתי אם יש אחד לשמונים כולל בנים ובנות ויש בנים פי ארבע מבנות בחשבון גס אמור להיות שאחד למאה שישים יהיה לבנות ואחד לארבעים בנים ומטה מכך ולא חישבנתי בדיוק
1/50 בנים
1/200 בנות
(לפי הנתונים הנ"ל)
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה