תח"צ פקחי התחבורה ציבורית - הזדמנות חד פעמית להשפיע!

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
מתוך הנוהל החדש, נספח ו' -
6.2 אמות המידה לבחינת בקשה לפטור מתשלום תעריף מוגדל:
6.2.4 לא יושת תעריף מוגדל על נוסע המלווה נוסע שמתנייד בכיסא גלגלים ומסייע ברתימתו במקום המיועד לכך, או לנוסע שמוביל עגלת ילדים שנדרש לרתמה במקום המיועד לכך שתיקף את כרטיסי הרב קו או את אמצעי התשלום במסגרת נסיעה של 3 דקות מעלייתו לאוטובוס.
6.2.5 לא יושת תעריף מוגדל על נוסע לאחר שנוכח המפקח כי כל מכשירי התיקוף באוטובוס היו תקולים.
6.2.6 לא יושת תעריף מוגדל על נוסע לאחר שנוכח המפקח כי מרבית הוולידטורים באוטובוס היו תקולים והנוסע ביצע תיקוף לכל היותר 3 דקות לאחרעלית הבקר.
6.2.9 לא יושת תעריף מוגדל על נוסע שהוכיח להנחת דעתו של המפקח כי מחמת נכותו/מצבו הבריאותי או מחמת נכותו או מצבו הבריאותי של נוסע המתלווה אליו נמנע ממנו להגיע לעמדת התיקוף לכל היותר 3 דקות מעליית הבקר בנסיעה הרלבנטית, ובנסיעה זו בלבד.

אבל מצער מאוד שזה מופיע רק בסעיף של הערעור למפקח על התעבורה
אולי רעיון להצעה
פטור לילד מגיל 5 גם אם הוא לא בן יחיד (למשל אמא עם תאומים בני שבוע חייבת לשלם על אחד)
בנוסף לעיתים נוצר מצב שהאמא לא יכולה לגשת לתקף כי היא לא יכולה להשאיר את הפיצקאלך לבד
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לא מיותר לציין שכל ההתנהלות שלו היתה מזלזלת, משפילה, משל באתי לגנוב וכאילו אני פושעת שצריכ הלהלקח למחלקת חקירות
החובה להתנהג בנימוס ולדבר בצורה מתאימה קבועה כבר בנוסח הקודם של הנוהל
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בנוסף לעיתים נוצר מצב שהאמא לא יכולה לגשת לתקף כי היא לא יכולה להשאיר את הפיצקאלך לבד
להבנתי זה כלול בסעיפים הנ"ל, 3 דקות הן זמן סביר להעביר את הכרטיס למישהו אחר שיתקף אותו במכשיר עבורם
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
להבנתי זה כלול בסעיפים הנ"ל, 3 דקות הן זמן סביר להעביר את הכרטיס למישהו אחר שיתקף אותו במכשיר עבורם
רק בערעור!
זה לא הגיוני שזה לא חלק מהנוהל הראשוני
אמא עם עגלה לא אמורה לקבל קנס. נקודה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אולי רעיון להצעה
פטור לילד מגיל 5 גם אם הוא לא בן יחיד (למשל אמא עם תאומים בני שבוע חייבת לשלם על אחד)
בנוסף לעיתים נוצר מצב שהאמא לא יכולה לגשת לתקף כי היא לא יכולה להשאיר את הפיצקאלך לבד
כתבת את זה כאן?
פרוג זה לא המקום
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הודעה שכתבו ארגון 15 דק':

אחרי חודשים של דיונים בועדת פניות הציבור בכנסת, בהם יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ יצחק פינדרוס יחד איתנו ועם ארגונים נוספים פועלים נגד אלימות הפקחים והתמריץ הכספי שעומד מאחוריה, סוף סוף פרסם משרד התחבורה טיוטת נוהל חדשה להתנהלות פקחים, זו שהבטיח שיפרסם כבר לפני 4 חודשים ולא התכוון בכלל לפרסם לציבור ללא לחץ הוועדה. כעת טיוטת הנוהל פתוחה להערות הציבור - ולכם יש אפשרות להשפיע על תוכנה. הטיוטה פתוחה להיערות בציבור עד 22.8.24

וכעת קצת פירוט על הנוהל: נציין שהכניסו כמה סעיפים שמסדירים את ההתנהלות מול קטינים, האריכו את פרק הזמן שבו ניתן לערער על קנס מ-30 ל-45 ימים וגם נכתב בפירוש שאסור לעכב נסיעת אוטובוס. אבל עדיין נשארו בעיות מהותיות, למשל סעיף בנוהל שקובע כי בעלי רב-קו חייבים לתקף מיד עם העלייה לאוטובוס, ומי שמשתמש באפליקציות - מקבל דקה אחת לתקף, במקום 3 דקות כפי שהיה מצוין בטיוטה הקודמת! כלומר אם האוטובוס עמוס או רציתם רגע לשבת כדי לא ליפול, או להניח דברים, או היתה תקלה במכשיר - בעיה שלכם. התיקוף הוא קדוש, הבטחון הפיזי של קשישים למשל הוא כאילו שולי - למי אכפת...
בנוסף, הנוהל עדיין לא מחייב את כל הפקחים לשאת מצלמות גוף ולא מתקצב אותן, דבר שיכול היה להפחית את אירועי האלימות משני הצדדים או לפחות לעזור לברר את האמת במקום תמיד להסתמך על דברים המפעילה.

מעבר לכך, משרד התחבורה ממשיך לעגן באופן רשמי את המתנה שלו למפעילות שנמצאות ברובן בבעלות תאגידי ענק גלובליים או קרנות הון סיכון שמסובסדות ב-16 מיליארד שקל בשנה מכספי המסים שלנו. מרבית ההכנסות מהקנסות על הנוסעים לא נשארים בידי המדינה ומשמשים לשיפור השירות, אלא נשארים בידיהן של המפעילות. פעם אחת טען משרד התחבורה שזה כדי לכסות את שכר הפקחים, אבל כשגילינו שהשכר של רוב הפקחים כבר ממומן על ידי המדינה, טענו שבעצם 75 ש"ח מהקנס הם עבור הוצאות גבייה. אבל איזה הוצאות גבייה יש לחברה על מי שמשלם בזמן ולא היה צורך להתנהל מולו?

לא ברור למה רשות התח"צ בוחרת להשאיר עשרות מיליוני שקלים בידי החברות המפעילות, כאילו היא עובדת אצלן ולא אצלנו - למה לא לקחת את הכסף הזה לטובת שיפור התחב״צ?!. ולדובדבן
שבקצפת, בשבוע שעבר רשות התח"צ הודיעה ״חגיגית״ לועדה שסוכם עם המפעילות שהפקחים כבר לא יקבלו תמריץ כספי אישי על כל קנס שהם מחלקים, אבל באותה נשימה הודיעו שאין להם יכולת או כוונה לאכוף את הסיכום הזה... בקיצור, בדיחה!

קיצר, תעירו על הטיוטה ותשפיעו!
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
וואו פשוט מדי כל הליך כתיבת ההערות (השאלה אם יתייחסו)
1722962360929.png
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
וואו פשוט מדי כל הליך כתיבת ההערות (השאלה אם יתייחסו)
אני גם הייתי בטוח בעבר שזה שטויות, עד שהיה את זה:
נ.ב. בחורף האחרון המדינה פרסמה טיוטה לשינוי חוק חינוך ממלכתי בשביל להחיל את אופק חדש בחינוך החרדי, היתה התארגנות חילונית והוגשו מאות הערות, ובעקבות כך הייעוץ המשפטי עצר את כניסת הנוהל לתוקף, וההמשך ידוע
ההבדל הוא, ששם הייעוץ המשפטי היה כל הזמן נגד ונתלה בזה כתירוץ, אחרי זה מצאו עוד תירוצים
כאן לא יודע אם יעשו עם זה משהו, אבל מנסה לא נפסיד
הזדמנות חד פעמית
 

מנחם ט

משתמש פעיל
בנוסף לדעתי צריך לתקן, שבמקום שחלק ממכשירי התיקוף לא עובדים, גם אם יש אחד מקדימה שכן עובד, לא הגיוני שנצריך אישה זקנה עם סל שעלתה על אוטובוס עמוס, שתצטרך להידחף עם כולם מהחלק האחורי של האוטובוס לחלק הקדמי.
ולכן לא יהיה ניתן לחלק דוחות בכה"ג.
 

איציק הצדיק

משתמש מקצוען
יש בזה חיסרון - לא יוכלו למפרע לדעת כמה נוסעים היו בכל אוטובוס ובכל קו, כמה עלו על הקו בכל תחנה וכו'
יש להם מערכת שמזהה כמות נוסעים עוד לפני שהיה בכלל רבקוים אין קשר...
שהפיקוח והקנסות מגיעים מהחברות שמתמרצות להוציא כמה שיותר דוחות
בכל החברות למעט 'אגד' זה אכן כך, ואגד הודיעה בעקבות כל העליהום שהיה עליהם בועדה שהיא משנה את הנוהל.
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית

איציק הצדיק

משתמש מקצוען
אין שום מערכת
הנהג מפעיל את הכריזה מהטאבלאט שלו
לא הבנתי איזו כריזה.
באגד וכן בשאר החברות אני יודע שיש חיישנים בדלתות של האוטובוסים שמזהים כמה נפשות יש בכל רגע נתון באוטובוס ללא כל קשר לתיקופים, זה עובד גם בנסיעות של אגד תיור וכדו'...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
יש להם מערכת שמזהה כמות נוסעים עוד לפני שהיה בכלל רבקוים אין קשר...
הנושא שעליו דיברתי הוא נתוני הריידרשיפ, שהם מבוססים על נתוני התיקוף.

1722971399166.png


גם אתר מר קו אשר מיועד "לאפשר למתכנני התחבורה הציבורית צפייה נוחה ומהירה בנתוני קווי האוטובוס בתקופת השגרה האחרונה" מבוסס על נתונים אלו.

ככלל - נתוני התיקוף אמינים יותר לעומת חיישנים כלשהם שאמינותם עדיין אינה מספקת
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
6.2.5 לא יושת תעריף מוגדל על נוסע לאחר שנוכח המפקח כי כל מכשירי התיקוף באוטובוס היו תקולים.
6.2.6 לא יושת תעריף מוגדל על נוסע לאחר שנוכח המפקח כי מרבית הוולידטורים באוטובוס היו תקולים והנוסע ביצע תיקוף לכל היותר 3 דקות לאחרעלית הבקר.
לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין סעיף 6.2.5 שכתוב מכשירי תיקוף, לסעיף 6.2.6. שכתוב ווילדטורים... מה זה בכלל?

ואני באמת בהלם שמבחינת משרד התחבורה על הנוסע לעבור בין כל המכשירים באוטובוס ולבדוק האם הם פועלים.??
וגם אם האוטובוס עמוס גם.

גם לא מובן לי למה ומי יכול לחייב אדם לשלוח את הרב קו שלו עם אנשים שהוא לא מכיר ואולי הם גם לא יתקפו כפי שצריך?
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אני הייתי מציע . חובה שיצא דף למי שמשלם טבין ותקלין מכספו. כמו 6 שקל בנסיעה עירונית או בנסיעה בינערונית יותר.
רק ככה הלקוח יוכל להיות בטוח שהתשלום שלו התקבל.

ובאם לא יצא דף, אז לא יכול לקבל דוח. - לא ייתכן שאת הדפים שאיתם ידענו כמה נשאר לנו ברב קו (ועל זה רימז @מנוי פרימיום) וכן כמה כסף תיקפנו, לא יוצאים! ואנחנו צריכים בשבריר שניה לשים לב כמה תיקפנו.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין סעיף 6.2.5 שכתוב מכשירי תיקוף, לסעיף 6.2.6. שכתוב ווילדטורים... מה זה בכלל?
6.2.5 אם הכל תקול לא יושת קנס כלל
6.2.6 אם הרוב תקול - אפשר לתקף עד 3 דק'
ווילדטורים - מכשיר תיקוף אוטו' בהצמדת כרטיס. לא ברור למה בסעיף אחד כתבו תיקוף ובשני וולידטור, כניראה שגיאה
יש הרבה שגיאות בנוהל
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ואני באמת בהלם שמבחינת משרד התחבורה על הנוסע לעבור בין כל המכשירים באוטובוס ולבדוק האם הם פועלים.??
וגם אם האוטובוס עמוס גם.

גם לא מובן לי למה ומי יכול לחייב אדם לשלוח את הרב קו שלו עם אנשים שהוא לא מכיר ואולי הם גם לא יתקפו כפי שצריך?

אני הייתי מציע . חובה שיצא דף למי שמשלם טבין ותקלין מכספו. כמו 6 שקל בנסיעה עירונית או בנסיעה בינערונית יותר.
רק ככה הלקוח יוכל להיות בטוח שהתשלום שלו התקבל.

ובאם לא יצא דף, אז לא יכול לקבל דוח. - לא ייתכן שאת הדפים שאיתם ידענו כמה נשאר לנו ברב קו (ועל זה רימז @מנוי פרימיום) וכן כמה כסף תיקפנו, לא יוצאים! ואנחנו צריכים בשבריר שניה לשים לב כמה תיקפנו.
כתבת את כל זה כאן?
לכתוב בפרוג לא יעזור
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה