תח"צ הגיע הזמן לרכבת ישירה מבני ברק לירושלים

הרבה מחשבה

משתמש חדש
הרכבת לא נבנתה לחילונים
אם הייתם יודעים כמה נשים חרדיות נוסעות ברכבת מירושלים לתל אביב בבוקר הייתם רואים שהיא מיודעת לכולם

מה שכן לבנות רכבת שתשמש ציבור אחד בלבד זה מהלך מאד מוזר ולא הגיוני
וחבל שאתם שוגים באשליות שאם תדברו על זה יום אחד זה יקרה
אף אחד לא דיבר על רכבת רק לציבור אחד רק רוצים שתהיה תחנת רכבת פעילה בב"ב ויהיו בה רכבות לירושלים וכדו' וכנ"ל תחנה בק"ס כשהרכבת של בני ברק תוכל לעבור שם התחנה בירושלים יכולה להישאר יצחק נבון, {למרות שיותר מוצדק לבנות גם תחנות בעוד שכונות בירושלים, כמו שבשכונות חילוניות יש תחנות שבעתיד יהיו פעילות : תחנת רכבת מלחה, ותחנת רכבת גן חיות התנ"כי, אז מתאים שתהיה תחנת רכבת נניח בסביבות הרכס, נוה יעקב שזה לא כ"כ קרוב למרכז העיר}לא מסתבר שבב"ב וק"ס יצליחו להגיע לרמה של התחנות בת"א שיש שם ארבע תחנות רכבת, {לדעתי ההרים הללו יותר מדי צפופות בשביל כמה תחנות רכבת} מספיק תחנה אחת בב"ב ואחת בק"ס, כך יוכלו ליסוע כולם ברכבות, גם אם נשים חרדיות נוסעות ברכת מירושלים לת"א וההיפך זה לא אומר שלגברים ובחורי ישיבות נוח ליסוע שם, אני בתור בחור ישיבה נוסע רק כשאין לי ברירה וברור שיהיה פקקים רציניים ברכבת, או בשעות הלילה היותר מאוחרות כשסתם נוח לי יותר ברכבת
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
פרסמתי השבוע טור, ומישהו שלח לי את הקישור הזה של פורום שלא ידעתי על קיומו
אשמח לתגובות

בס"ד



צדק תחבורתי.



בשושן פורים נסעתי בתחבורה ציבורית לירושלים. יצאתי לדרך בתחילה עם הרכב והילדים כרגיל, אך לאחר שעה וחצי (!) של פקקים הגענו לצומת שילת (3 דקות ביקום נורמלי) הבנו שכדאי לעבור לרכבת של החילונים ממודיעין. 28 דקות והיינו במרכז ירושלים. שכוייח אייבישטער. אגב, ברכבת היו מאות רבות של אנשים, אך מספר החילונים שם היו בערך כמו באוטובוס אחד ממודיעין עילית לירושלים בשעה לא עמוסה, סתם בשביל שנדע מי מממן את התחבורה של מי.

90 דקות בפקקים מניבים הרבה שיחות קצרות עם החברים לפקק. לתדהמתי איש מהם לא התלונן, תושבי היישובים הסמוכים באמת אין להם על מה, ראש המועצה שלהם עשה מעל ומעבר על מנת להקל על העומס (טוב שלפחות שם יש בחירות אמיתיות). ואילו תושבי עירי מודיעין עילית, שותקים ומחייכים כתמיד, אין להם טענות: כקוטן הציפיות קוטן האכזבות. כשאין בחירות, אין שום סיבה שמישהו יתרגש מכך שאנחנו כנראה העיר היחידה בעולם המערבי עם יציאה אחת בלבד ל130,000 תושבים. (הכביש השני, שהייתי נוסע בו לפני בחירתו של ראש העיר הניצחי, נסגר בימיו).

כנראה שזו גם הסיבה מדוע נפלינו גם ברמה הארצית: השבוע יצאה לדרך תכנית "צדק תחבורתי" הכוללת רפורמה במחירי התחבורה הציבורית. באמת משהו יפה שהממשלה הזו עשתה. אין מה לומר, השרה רגב דואגת בדיוק לקהל בוחרי הליכוד (ועל הדרך גם אנחנו ועוד כמה ערבים נהנים, כשיורד גשם כולם נרטבים). השאלה היא מה עושה שם הסגן היקר מיהדות התורה, ואיך ייתכן שהעיר הכי ענייה והכי דגלאית (למעלה מעשרים אלף קול לג' בבחירות לכנסת, יותר מבית שמש, ויותר מביתר ואלעד גם יחד) נותרה בחוץ.

הרב מקלב מבטיח שבפעימה השנייה מודיעין עילית תהיה בפנים. הבעייה היא שעד אז הוא אולי כבר לא יהיה בפנים. כל הערכות מדברות על בחירות או החלפת הממשלה בקרוב.

כידוע לעשרת קוראיי, מדור זה עוסק אך ורק בדיור. אך מה לעשות שדיור ותחבורה ירדו יחדיו לעולם. אנשים לא היו באים לגור במודיעין עילית אם לא שהאמינו בתחבורה ציבורית במקום, אנשים לא רוצים לגור בירוחם משום שקשה להגיע "לארץ" משם, ואנשים לא ירוצו להתגורר במקומות אחרים אם לא תהיה תחבורה ציבורית. איפה שאין תחבורה אין אופק לדיור.

לציבור החרדי יש ייתרון מובנה בכך שרובו (לפחות הגברים) עוסק בדברים שאינם תלויי מקום מגורים. בין אם זה כולל אברכים, מלמדים, סופרי סת"ם וכיוצא באלו כלי קודש, אשר אין שום נפק"מ אם אתה גר באופקים או בחצור, תמיד יצטרכו אותך באותה רמת שכר. זה משהו שלא קיים בעולם הכללי. זה נותן לנו את האפשרות לפתח את ערי השדה יותר מכל מגזר אחר.

אך לציבור שלנו יש גם צורך ייחודי: התחבורה הציבורית היא כלי הניידות המרכזית של רובנו. גם למי שיש רכב (מיעוט, בבניין שלנו, 32 דיירים כולל "הנורבגים", יש 4 רכבים), הרי שבני ביתו נוסעים באוטובוסים. יש לנו גם קשרי משפחה ענפים עם שמחות ב"ה, וכן אירועים בחצרות הקודש שאי אפשר לוותר עליהם. ומכאן הקריטיות של הנושא.

לפני כמה שנים טובות, לאחר ההצלחה הגדולה שלנו לרשום מאות אברכים לחריש (העיר האהובה עליי עם הפוטנציאל), אורגן כנס גדול באולם במודיעין עילית. אורח הכבוד היה סגן שר התחבורה הרב מקלב (כן, הוא לא חדש בתפקיד), נשא נאום יפה ובנוי לתלפיות. אחריו ניתנה לי רשות הדיבור (יותר נכון, לקחתי) ואמרתי לו שבשביל דרשות יש לנו את הרבנים הנכבדים. ממנו אנחנו מצפים לפתרונות תחבורתיים. הוא הבטיח שהכל יהיה בסדר. תושבי חריש עדיין ממתינים.

כך למשל, ארבעים אלף תושבי העיר צריכים להיטלטל לעיירה הסמוכה פרדס חנה, או לעיר חדרה (אם רוצים להבטיח מקום ישיבה) כל אימת שרצונם להגיע לעיר הקודש. לעיר התורה בני ברק המצב אמנם יותר טוב, כי יש שלושה קווים שלמים כל יום, אך גם יותר גרוע, כי הביקוש הוא גדול פי כמה, ומאוד קשה לתפקד כך. שלא לדבר על סופי שבוע וערבי חגים, כאשר כולם רוצים לנסוע/להגיע ואין אפילו אוטובוס אחד לאלעד/ב"ש/מ"ע וכו'.

וזה לא שאין פתרונות תחבורה, אך הם פרטיים. שימו לב לנתון הבא: התושבים עצמם שוכרים שאטל מיוחד שלוקח אותם לירושלים כמה פעמים ביום. כן, שמעתם נכון: שלושה מנדטים חרדים בעירייה והתושבים נאלצים לשכור לבד מיניבוסים.

אך חריש היא רק הדוגמית. בשבת הקודמת הייתי בצפת בבית חולים, על המדף עלון מקומי חרדי. רוב המכתבים למערכת (המדור הכי אהוב עליי בכל עיתון, הדבר הכי קרוב לאמת שיש בעיתון מלבד התאריך) מדברים על מצוקת התח"צ.

אין כאן אפשרות ואין רצון להעלות את כל הבעיות של כל עיר ועיר, בצפון ובדרום. הצד השווה שבהם שדרכם לילך ולשמוח, אך אין להם כל כך איך. תשאלו כל מי שאתם מכירים בעפולה, נוף הגליל, טבריה, מעלות וכרמיאל, קריית אתא ורכסים, ואפילו חיפה (שם יחסית יותר טוב, בעיקר בזכות הרוב החילוני). תשאלו את תושבי נתיבות ואופקים (הרכבת החדשה לא מתעניינת בכלל בשליש תושבי העיר), שלא לדבר על ירוחם ודימונה, ערד ואפילו קריית גת. כולם יגידו לכם שזה הנושא שהכי מטריד אותם.

כמי שנוסע המון בתח"צ לא חרדי, יכולני להעיד כי האוטובסים בדרך כלל ריקים או חצי ריקים, מטופחים ובעיקר זמינים. לעומת הציבור שלנו, שסובל, סבל ויסבול, כל זמן שלא ישמיע קולו.

ואת זה אנו רוצים וחייבים לשנות: קוראינו היקרים (בלוי מהפצת הספרים טוען שיש לי יותר מעשרה קוראים. כהוכחה הוא מביא מכירת כמה מאות עותקים מהספר החדש שלי "בית פלוני לפלוני" בתוך שבוע, ישתבח שמו) יודעים גם שהמדור כאן הוא אקטיבי, כלומר אין מטרתו רק לדבר ולשפרר בעיות (מטרה חשובה בפני עצמה) אלא גם לנסות לפתור אותן.

איך נעשה זאת?

בשביל זה אנו צריכים שני דברים:

  • משוגע לדבר. כלומר, אברך מהפריפריה שהנושא הזה בוער בקרבו. הוא יוכל לטפל בכל המיילים והטלפונים שיגיעו. והכל בשכר מינימום.
  • אנשים שאיכפת להם, מכל יישוב ויישוב. נקים ביחד וועד רעיוני של נציג לכל יישוב. תפקיד הוועד יהיה להתוות דרכי פתרון למצוקת התחבורה הציבורית. וגם ללחוץ על מי שצריך כדי שיעשה את העבודה כמו שצריך. העבודה הזו אינה דורשת כמעט זמן ולכן היא בהתנדבות. כל ההוצאות עליי.
ורגע אחד לפני שמערכת הדוברות של הנציגים מתחילה לשפרר את הלכות לשון הרע ורכילות, ולדון לכף זכות, אבקש להבהיר כי אין הכוונה רק לאלו ששמותיהם הוזכרו כאן אלא כל נציג ותפקידו:

ברמה האישית לא שמעתם ולא תשמעו מילה רעה על יהודי. כולם אהובים וברורים ובדרך כלל גם ידידים שלי אישית. אך כשזה נוגע למילוי התפקיד, חושבני שאם אין לנו זכות לבחור את נציגינו, לפחות תישמר לנו הזכות להאיר פינות אפילות שטרם טופלו כראוי.

וכן, בן אדם שמקבל משכורת של שישים אלף ש"ח לחודש בזכות הצבעתי, חייב לי דין וחשבון. תחשבו לא רק על התחושה – אולי – של השלוחא כשאומרים לו שהוא רק 99% מושלם (יש מיליון דברים טובים שצריך להודות להם עליהם, וזה לא גורע מהביקורת הבונה), אלא גם על האברך וצאצאיו הקטנים שהלכו לגור בצפת כדי להקל על ההורים, ועכשיו הם נאלצים לקום ביום שישי לפנות בוקר, כי יש רק אוטובוס אחד למודיעין עילית, ועוד מטלטלים אותם דרך עשרות יישובים עד שהם מגיעים עם הפיצקלאך חבולים וחפויים.

תחשבו על ההורים הנאנקים, כן אנחנו ההורים שמחתנים קשה לנו, ושלחנו ילד לאופקים. ועכשיו נצטרך לשקול שוב, אולי עדיף כבר לגלגל עוד קצת חובות, מאשר חובת הגלגלים של הנכדים בגיל אפס.

פתרון התחבורה הוא פתרון הדיור ואין אחד בלי השני. לכך נבחרתם, כדי לדאוג לנו לזה ולזה (ולעוד כמה דברים). אנחנו נדאג בעזרת השם להזכיר לכם את זה.

אחרי שאמרנו את כל זה:

שורות אלו נכתבות בדרך לציון זקני הקדוש רבי אלימלך מליזענסק זיע"א, והוא כידוע בעל התפילה הכל-כך מתוקה, והחיים כל כך מתוקים כשמקיימים אותה:

אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, וְאַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה וּתְחַזֵּק הִתְקַשְּׁרוּתֵנוּ בְּאַהֲבָה אֵלֶיךָ, כַּאֲשֶׁר גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ. שֶׁיְּהֵא הַכּל נַחַת רוּחַ אֵלֶיךָ
כתיבה יפה מאוד!!
 

הרבה מחשבה

משתמש חדש
פרסמתי השבוע טור, ומישהו שלח לי את הקישור הזה של פורום שלא ידעתי על קיומו
אשמח לתגובות

בס"ד



צדק תחבורתי.



בשושן פורים נסעתי בתחבורה ציבורית לירושלים. יצאתי לדרך בתחילה עם הרכב והילדים כרגיל, אך לאחר שעה וחצי (!) של פקקים הגענו לצומת שילת (3 דקות ביקום נורמלי) הבנו שכדאי לעבור לרכבת של החילונים ממודיעין. 28 דקות והיינו במרכז ירושלים. שכוייח אייבישטער. אגב, ברכבת היו מאות רבות של אנשים, אך מספר החילונים שם היו בערך כמו באוטובוס אחד ממודיעין עילית לירושלים בשעה לא עמוסה, סתם בשביל שנדע מי מממן את התחבורה של מי.

90 דקות בפקקים מניבים הרבה שיחות קצרות עם החברים לפקק. לתדהמתי איש מהם לא התלונן, תושבי היישובים הסמוכים באמת אין להם על מה, ראש המועצה שלהם עשה מעל ומעבר על מנת להקל על העומס (טוב שלפחות שם יש בחירות אמיתיות). ואילו תושבי עירי מודיעין עילית, שותקים ומחייכים כתמיד, אין להם טענות: כקוטן הציפיות קוטן האכזבות. כשאין בחירות, אין שום סיבה שמישהו יתרגש מכך שאנחנו כנראה העיר היחידה בעולם המערבי עם יציאה אחת בלבד ל130,000 תושבים. (הכביש השני, שהייתי נוסע בו לפני בחירתו של ראש העיר הניצחי, נסגר בימיו).

כנראה שזו גם הסיבה מדוע נפלינו גם ברמה הארצית: השבוע יצאה לדרך תכנית "צדק תחבורתי" הכוללת רפורמה במחירי התחבורה הציבורית. באמת משהו יפה שהממשלה הזו עשתה. אין מה לומר, השרה רגב דואגת בדיוק לקהל בוחרי הליכוד (ועל הדרך גם אנחנו ועוד כמה ערבים נהנים, כשיורד גשם כולם נרטבים). השאלה היא מה עושה שם הסגן היקר מיהדות התורה, ואיך ייתכן שהעיר הכי ענייה והכי דגלאית (למעלה מעשרים אלף קול לג' בבחירות לכנסת, יותר מבית שמש, ויותר מביתר ואלעד גם יחד) נותרה בחוץ.

הרב מקלב מבטיח שבפעימה השנייה מודיעין עילית תהיה בפנים. הבעייה היא שעד אז הוא אולי כבר לא יהיה בפנים. כל הערכות מדברות על בחירות או החלפת הממשלה בקרוב.

כידוע לעשרת קוראיי, מדור זה עוסק אך ורק בדיור. אך מה לעשות שדיור ותחבורה ירדו יחדיו לעולם. אנשים לא היו באים לגור במודיעין עילית אם לא שהאמינו בתחבורה ציבורית במקום, אנשים לא רוצים לגור בירוחם משום שקשה להגיע "לארץ" משם, ואנשים לא ירוצו להתגורר במקומות אחרים אם לא תהיה תחבורה ציבורית. איפה שאין תחבורה אין אופק לדיור.

לציבור החרדי יש ייתרון מובנה בכך שרובו (לפחות הגברים) עוסק בדברים שאינם תלויי מקום מגורים. בין אם זה כולל אברכים, מלמדים, סופרי סת"ם וכיוצא באלו כלי קודש, אשר אין שום נפק"מ אם אתה גר באופקים או בחצור, תמיד יצטרכו אותך באותה רמת שכר. זה משהו שלא קיים בעולם הכללי. זה נותן לנו את האפשרות לפתח את ערי השדה יותר מכל מגזר אחר.

אך לציבור שלנו יש גם צורך ייחודי: התחבורה הציבורית היא כלי הניידות המרכזית של רובנו. גם למי שיש רכב (מיעוט, בבניין שלנו, 32 דיירים כולל "הנורבגים", יש 4 רכבים), הרי שבני ביתו נוסעים באוטובוסים. יש לנו גם קשרי משפחה ענפים עם שמחות ב"ה, וכן אירועים בחצרות הקודש שאי אפשר לוותר עליהם. ומכאן הקריטיות של הנושא.

לפני כמה שנים טובות, לאחר ההצלחה הגדולה שלנו לרשום מאות אברכים לחריש (העיר האהובה עליי עם הפוטנציאל), אורגן כנס גדול באולם במודיעין עילית. אורח הכבוד היה סגן שר התחבורה הרב מקלב (כן, הוא לא חדש בתפקיד), נשא נאום יפה ובנוי לתלפיות. אחריו ניתנה לי רשות הדיבור (יותר נכון, לקחתי) ואמרתי לו שבשביל דרשות יש לנו את הרבנים הנכבדים. ממנו אנחנו מצפים לפתרונות תחבורתיים. הוא הבטיח שהכל יהיה בסדר. תושבי חריש עדיין ממתינים.

כך למשל, ארבעים אלף תושבי העיר צריכים להיטלטל לעיירה הסמוכה פרדס חנה, או לעיר חדרה (אם רוצים להבטיח מקום ישיבה) כל אימת שרצונם להגיע לעיר הקודש. לעיר התורה בני ברק המצב אמנם יותר טוב, כי יש שלושה קווים שלמים כל יום, אך גם יותר גרוע, כי הביקוש הוא גדול פי כמה, ומאוד קשה לתפקד כך. שלא לדבר על סופי שבוע וערבי חגים, כאשר כולם רוצים לנסוע/להגיע ואין אפילו אוטובוס אחד לאלעד/ב"ש/מ"ע וכו'.

וזה לא שאין פתרונות תחבורה, אך הם פרטיים. שימו לב לנתון הבא: התושבים עצמם שוכרים שאטל מיוחד שלוקח אותם לירושלים כמה פעמים ביום. כן, שמעתם נכון: שלושה מנדטים חרדים בעירייה והתושבים נאלצים לשכור לבד מיניבוסים.

אך חריש היא רק הדוגמית. בשבת הקודמת הייתי בצפת בבית חולים, על המדף עלון מקומי חרדי. רוב המכתבים למערכת (המדור הכי אהוב עליי בכל עיתון, הדבר הכי קרוב לאמת שיש בעיתון מלבד התאריך) מדברים על מצוקת התח"צ.

אין כאן אפשרות ואין רצון להעלות את כל הבעיות של כל עיר ועיר, בצפון ובדרום. הצד השווה שבהם שדרכם לילך ולשמוח, אך אין להם כל כך איך. תשאלו כל מי שאתם מכירים בעפולה, נוף הגליל, טבריה, מעלות וכרמיאל, קריית אתא ורכסים, ואפילו חיפה (שם יחסית יותר טוב, בעיקר בזכות הרוב החילוני). תשאלו את תושבי נתיבות ואופקים (הרכבת החדשה לא מתעניינת בכלל בשליש תושבי העיר), שלא לדבר על ירוחם ודימונה, ערד ואפילו קריית גת. כולם יגידו לכם שזה הנושא שהכי מטריד אותם.

כמי שנוסע המון בתח"צ לא חרדי, יכולני להעיד כי האוטובסים בדרך כלל ריקים או חצי ריקים, מטופחים ובעיקר זמינים. לעומת הציבור שלנו, שסובל, סבל ויסבול, כל זמן שלא ישמיע קולו.

ואת זה אנו רוצים וחייבים לשנות: קוראינו היקרים (בלוי מהפצת הספרים טוען שיש לי יותר מעשרה קוראים. כהוכחה הוא מביא מכירת כמה מאות עותקים מהספר החדש שלי "בית פלוני לפלוני" בתוך שבוע, ישתבח שמו) יודעים גם שהמדור כאן הוא אקטיבי, כלומר אין מטרתו רק לדבר ולשפרר בעיות (מטרה חשובה בפני עצמה) אלא גם לנסות לפתור אותן.

איך נעשה זאת?

בשביל זה אנו צריכים שני דברים:

  • משוגע לדבר. כלומר, אברך מהפריפריה שהנושא הזה בוער בקרבו. הוא יוכל לטפל בכל המיילים והטלפונים שיגיעו. והכל בשכר מינימום.
  • אנשים שאיכפת להם, מכל יישוב ויישוב. נקים ביחד וועד רעיוני של נציג לכל יישוב. תפקיד הוועד יהיה להתוות דרכי פתרון למצוקת התחבורה הציבורית. וגם ללחוץ על מי שצריך כדי שיעשה את העבודה כמו שצריך. העבודה הזו אינה דורשת כמעט זמן ולכן היא בהתנדבות. כל ההוצאות עליי.
ורגע אחד לפני שמערכת הדוברות של הנציגים מתחילה לשפרר את הלכות לשון הרע ורכילות, ולדון לכף זכות, אבקש להבהיר כי אין הכוונה רק לאלו ששמותיהם הוזכרו כאן אלא כל נציג ותפקידו:

ברמה האישית לא שמעתם ולא תשמעו מילה רעה על יהודי. כולם אהובים וברורים ובדרך כלל גם ידידים שלי אישית. אך כשזה נוגע למילוי התפקיד, חושבני שאם אין לנו זכות לבחור את נציגינו, לפחות תישמר לנו הזכות להאיר פינות אפילות שטרם טופלו כראוי.

וכן, בן אדם שמקבל משכורת של שישים אלף ש"ח לחודש בזכות הצבעתי, חייב לי דין וחשבון. תחשבו לא רק על התחושה – אולי – של השלוחא כשאומרים לו שהוא רק 99% מושלם (יש מיליון דברים טובים שצריך להודות להם עליהם, וזה לא גורע מהביקורת הבונה), אלא גם על האברך וצאצאיו הקטנים שהלכו לגור בצפת כדי להקל על ההורים, ועכשיו הם נאלצים לקום ביום שישי לפנות בוקר, כי יש רק אוטובוס אחד למודיעין עילית, ועוד מטלטלים אותם דרך עשרות יישובים עד שהם מגיעים עם הפיצקלאך חבולים וחפויים.

תחשבו על ההורים הנאנקים, כן אנחנו ההורים שמחתנים קשה לנו, ושלחנו ילד לאופקים. ועכשיו נצטרך לשקול שוב, אולי עדיף כבר לגלגל עוד קצת חובות, מאשר חובת הגלגלים של הנכדים בגיל אפס.

פתרון התחבורה הוא פתרון הדיור ואין אחד בלי השני. לכך נבחרתם, כדי לדאוג לנו לזה ולזה (ולעוד כמה דברים). אנחנו נדאג בעזרת השם להזכיר לכם את זה.

אחרי שאמרנו את כל זה:

שורות אלו נכתבות בדרך לציון זקני הקדוש רבי אלימלך מליזענסק זיע"א, והוא כידוע בעל התפילה הכל-כך מתוקה, והחיים כל כך מתוקים כשמקיימים אותה:

אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, וְאַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה וּתְחַזֵּק הִתְקַשְּׁרוּתֵנוּ בְּאַהֲבָה אֵלֶיךָ, כַּאֲשֶׁר גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ. שֶׁיְּהֵא הַכּל נַחַת רוּחַ אֵלֶיךָ
כתיבה יפה מאוד!!
הנושא שאתה מציף מתחיל משורש הרבה יותר כואב והוא שיטת הבחירות במגזר החרדי, לדעתי זה פשוט וברור שבחירות זה משהו שהרבנים מכריעים בו, אבל יהיה יותר נכון אם הרבנים יאשרו רשימת מועמדים לפריימריז זה יפתור הרבה בעיות, החל מגניבת הקולות של עשרות שנים ע"י חלקים מיהדות התורה, שזה החלק הקטן בספור לעומת זה שהח"כ הזקנים יתחילו לעבוד או יתפטרו
כשיש איום על הנבחר יש תוצאות, ועובדה שהשנה אחרי בחירות עיריית ב"ב תשפ"ד בה ניכר שלאנשים מאד הפריע נושא הניקיון, ברמה שאוריאל בוסו הגיע לשלושים ושמונה אחוזים גם בלי קמפיין, והנה בערב פסח האחרון העיר יחסית לערב פסח היתה מאד נקיה, וכן העירייה חילקה חוברות בתיבות דואר שיוכיחו שהם משקיעים בניקיון ובכל דבר שקשור לנוחות בעיר [מניעת חניות במדרכות הרחבות לא חוקיות וכו'], נקוה שענין יפתר מהשורש, ובינתיים יש צדק במה שאתה אומר שברגע שהנושא יעלה למודעות חזק ברמה מאד גבוהה וכמו הילולת מירון שכולם התמרמרו וכו' ואז באמת הנושא נלקח לידיים [תשואות לח"כ פרוש],
בברכת "ואשא אתכם על כנפי נשרים"
 
  • תודה
Reactions: liv

חיים 8

משתמש מקצוען
למה אי אפשר להאריך את רכבת מודיעין (שבין כה במנהרה) עד צומת שילת?
אפשר, יש דיבורים על זה, אבל זה בתחתית סדר העדיפויות (יש גם דיבורים על הארכה למודיעין עילית עם תחנה בצומת שילת, אבל זה ביו"ש, בקיצור לא בקרוב).
זה לא נכון כיוון שעל פי התכנון של משרד התחבורה עם התקדמות פרויקט החשמול יצאו מתחנת נבון 13 רכבות בשעה - אחת מהן יכולה להגיע לבני ברק...
אחרי שיפתחו את התחנה ב'חאן', אכן יהיה אפשר להעביר 13 רכבות/שעה בנבון, כי ב'חאן' תהיה תחנת תפעול ודיור וחיוג בשביל כל הרכבות, אבל כרגע בנבון - שהיא תחנת קצה ומסיום הרציפים אין אף מסילה - 8 רכבות בשעה בדוחק.
 

8821

משתמש פעיל
קצת סדר למי שלא יודע
הרעיון זה רכבת מב"ב (לא דרך תל אביב שעמוס וכ 20 דקות כל התחנות) במסילת הירקון דרך המסילה המזרחית (26 מוכן) (אלעד בדרך וק"ס לא בכיון הזה אולי בנפרד ד. מודיעין) וצריך תחנת המשך בירושלים
יש במשרד ראה"מ תכנון לציבור החרדי בשלל תחומים ובניהם הרכבת אבל מה שלא בלחץ (מהציבור) לא עובד ורק דרך נציגי הציבור (פניות למשרד התחבורה הם לכפרות מנסיון תחשבו שאתם לא היחידים ששולחים פניה ומי שקורא אותם לא המקבל החלטות ודאי לא רציניות והתשובה בדר"כ הפניה בטיפול(שלא מסתימת))
בקיצור מקלב זה הכתובת (ורק שמלחיצים עובד)
רכבת לחרדים- כל הרכבת לא מעשי(זה כמעט 1000 מקומות והרכבת תועיל רק לב"ב צפון אלא א"כ יהיה מישהו חכם לחבר את ב"ב הפקוקה לשם) אבל אפשר לחלק לקרונות אבל מי ששכח יש בגץ שמנהל את המדינה והוא לא יתן וכמו באטובוסים שלא נתן להפרדה עד הדלתות האחוריות (שזה לא צריך חוק)
בקיצור הרבה עבודה וזה לא יעבוד דרך פורום או תלונות רק דרך המתכננים
בכללי הגיע הזמן להעביר לשימוש את רכבת ישראל לחרדים צרכני התחבורה הציבורית הגדולים(אם כי 2 חרונות גדולים 1. פריצות 2.לא מגיע בדיוק למקום שרוצים רק ליד ומהליד למקום זה קצת הרבה זמן ורכבת בעיקר מועילה למקומות רחוקים או פקוקים אבל סתם זה לא שווה מנסיון)
וגם אני לא יודע למה לי תמיד רכבות לקוחות יותר זמן מאוטבוסים (מנסיון א"כ זה בדיוק מהנקודה לנקודה) למה לא חשבו גם לעשות אותה מהר(זה עיקר הרעיון )
אבל העיקר שהמדינה לא חושבת על חרדים וכ"ש להשקיע כסף עליהם אם כי מקרה שלנו זה בלי להוסיף כלום ואם ירצה מישהו מלמעלה (תרתי משמע) זה יכול להתחיל מיד עם סיום המסילה המזרחית
ולכם תפילות זה הדבר היחיד שיכול לעזור
 
  • תודה
Reactions: eh

מומושש

משתמש פעיל
אחרי שיפתחו את התחנה ב'חאן', אכן יהיה אפשר להעביר 13 רכבות/שעה בנבון, כי ב'חאן' תהיה תחנת תפעול ודיור וחיוג בשביל כל הרכבות, אבל כרגע בנבון - שהיא תחנת קצה ומסיום הרציפים אין אף מסילה - 8 רכבות בשעה בדוחק.
לא הבנתי כ"כ מה זה דיור וחיוג, אבל בכל אופן לא ידוע לי שרוצים להרחיב את תחנת נבון עצמה, ולכן לא הבנתי למה קיומה של עוד תחנה יכול לעזור לתגבור קווים בתחנה אחרת.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לא הבנתי כ"כ מה זה דיור וחיוג, אבל בכל אופן לא ידוע לי שרוצים להרחיב את תחנת נבון עצמה, ולכן לא הבנתי למה קיומה של עוד תחנה יכול לעזור לתגבור קווים בתחנה אחרת.
במילה דיור הוא כנראה התכוון למקום בו שוהה הרכבת עד לנסיעה הבאה, בלי להפריע לרכבות נוספות להכנס למתחם התחנה.
וחיוג, הכוונה לאפשרות לעבור בין מסילה אחת לרעותה.

כמדומני שבתחנת נבון יש 4 רציפים, ולפי המידע שבאתר נראה שלמרות שכל הרכבות לירושלים עוצרות בנתב"ג ברציף 1, בתחנת נבון הם מורידות נוסעים ברציף אחר, מה שאומר שהאפשרות לעבור בין מסילות קיימת במקטע הזה.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
קצת סדר למי שלא יודע
הרעיון זה רכבת מב"ב (לא דרך תל אביב שעמוס וכ 20 דקות כל התחנות) במסילת הירקון דרך המסילה המזרחית (26 מוכן) (אלעד בדרך וק"ס לא בכיון הזה אולי בנפרד ד. מודיעין) וצריך תחנת המשך בירושלים
יש במשרד ראה"מ תכנון לציבור החרדי בשלל תחומים ובניהם הרכבת אבל מה שלא בלחץ (מהציבור) לא עובד ורק דרך נציגי הציבור (פניות למשרד התחבורה הם לכפרות מנסיון תחשבו שאתם לא היחידים ששולחים פניה ומי שקורא אותם לא המקבל החלטות ודאי לא רציניות והתשובה בדר"כ הפניה בטיפול(שלא מסתימת))
בקיצור מקלב זה הכתובת (ורק שמלחיצים עובד)
רכבת לחרדים- כל הרכבת לא מעשי(זה כמעט 1000 מקומות והרכבת תועיל רק לב"ב צפון אלא א"כ יהיה מישהו חכם לחבר את ב"ב הפקוקה לשם) אבל אפשר לחלק לקרונות אבל מי ששכח יש בגץ שמנהל את המדינה והוא לא יתן וכמו באטובוסים שלא נתן להפרדה עד הדלתות האחוריות (שזה לא צריך חוק)
בקיצור הרבה עבודה וזה לא יעבוד דרך פורום או תלונות רק דרך המתכננים
בכללי הגיע הזמן להעביר לשימוש את רכבת ישראל לחרדים צרכני התחבורה הציבורית הגדולים(אם כי 2 חרונות גדולים 1. פריצות 2.לא מגיע בדיוק למקום שרוצים רק ליד ומהליד למקום זה קצת הרבה זמן ורכבת בעיקר מועילה למקומות רחוקים או פקוקים אבל סתם זה לא שווה מנסיון)
וגם אני לא יודע למה לי תמיד רכבות לקוחות יותר זמן מאוטבוסים (מנסיון א"כ זה בדיוק מהנקודה לנקודה) למה לא חשבו גם לעשות אותה מהר(זה עיקר הרעיון )
אבל העיקר שהמדינה לא חושבת על חרדים וכ"ש להשקיע כסף עליהם אם כי מקרה שלנו זה בלי להוסיף כלום ואם ירצה מישהו מלמעלה (תרתי משמע) זה יכול להתחיל מיד עם סיום המסילה המזרחית
ולכם תפילות זה הדבר היחיד שיכול לעזור
מנסה להבין,
הניסיון שלך מראה שזמן הנסיעה ברכבת הוא יותר מאשר באוטובוס, ושהרכבת לא מתאימה בגלל פריצות, ופחות נוחה בגלל המעברים.

אז למה ללחוץ על נציגי הציבור שיקדמו רכבת?

ליתר דיוק, בשביל מה לצפות שהמדינה תחשוב על הציבור החרדי ותשלח אותו לנסוע ברכבת?
 
  • תודה
Reactions: liv

8821

משתמש פעיל
מנסה להבין,
הניסיון שלך מראה שזמן הנסיעה ברכבת הוא יותר מאשר באוטובוס, ושהרכבת לא מתאימה בגלל פריצות, ופחות נוחה בגלל המעברים.

אז למה ללחוץ על נציגי הציבור שיקדמו רכבת?

ליתר דיוק, בשביל מה לצפות שהמדינה תחשוב על הציבור החרדי ותשלח אותו לנסוע ברכבת?
כתבתי שאם זה לא בדיוק מהנקודת יציאה (וצריך אוטובוס לשם) ליעד(וצריך גם אוטבוס זה לא מקצר) ובר"כ היום לחרדים זה ככה
במקרה שלנו לתושבי ב"ב צפון שזה ליד הבית(לאפוקי ממרכז ב"ב) זה קצר(30 דקות ברכבת) אם כי צריך לחשבן מה היעד וכמה זמן זה יקח באוטובוס מהרכבת (לדוגמא נסעתי בלוויה של ר"ח בבוקר ברכבת יצאתי מבר אילן באוטובוס לרכבת ואח שלי נסע באוטובוס והגיע לפני וזה היה אפי' בלי עצירה בתחנות תל אביב)
ולסיכום אם זה מנקודה לנקודה המדויקת (או קרוב זה שווה) ועל זה צריך לעבוד שלא נצטרך 2 אוטבוסים לרכבת ומהרכבת (ולדוגמא ת.מ. ירושלים זה לא המרכז של הציבור החרדי אם כי הקו הירוק יקל ע"ז (לוקח 5 דקות לעלות מהתחנה לרחוב 80 מטר עומק אם לא התמזל מזלך לתפוס מעלית ולכן לדעתי תחנה בבר אילן או באזור חובה בשביל שהרכת תועיל לציבור החרדי)) לחילונים שאין להם תחבורה ובלאו בכי צריכים לנסוע מת.מ. לת.מ. רכבת זה טוב אבל לנו שריך מתוך שכונה לתוך שכונה פחות מועיל(ושוב צריך רכבת לעומסים בתחבורה פקקים ומרחקים גדולים ולדוגמא נסיעה באוטובוס מירושלים לצפת זה כ- 2.5 וברכבת (עתידית לקרית שמונה) יקח בערך שעה וחצי)
כמו"כ לב"ב צפון ואלעד יצטרכו לתת דעת על זמני אוטבוסים לרכבת ומהרכבת ולשכונות מירושלים שלא נתקע בלי אוטבוסים (1000 איש ברכבת בעומסים זה 20 אוטובוסים זה מצריך תגבור פיזור ותכנון רב) בצלחה בתקוה להבנה ובשורות טובות
 
  • תודה
Reactions: liv

חיים 8

משתמש מקצוען
לא הבנתי כ"כ מה זה דיור וחיוג, אבל בכל אופן לא ידוע לי שרוצים להרחיב את תחנת נבון עצמה, ולכן לא הבנתי למה קיומה של עוד תחנה יכול לעזור לתגבור קווים בתחנה אחרת.
כל רכבת נמצאת בתחנה רגילה בממוצע 5 דקות (המספר האמיתי לא משנה) רכבת שנמצאת בתחנת קצה, נמצאת בממוצע רבע שעה וזה אומר שהיא תופסת את כל המסילה הזו לרבע שעה.
אם בתחנת קצה יש 8 רציפים ובתחנה שלפניה יש 4 רציפים, אפשר להעביר במסילה הזו 8 רכבות בשעה (ועם תכנון מדוקדק חצי שעה) גם אם בתחנה הקודמת יש 4 רציפים כי הרכבות נמצאות בתחנה הקודמת רק 5 דקות.
במילה דיור הוא כנראה התכוון למקום בו שוהה הרכבת עד לנסיעה הבאה, בלי להפריע לרכבות נוספות להכנס למתחם התחנה.
וחיוג, הכוונה לאפשרות לעבור בין מסילה אחת לרעותה.

כמדומני שבתחנת נבון יש 4 רציפים, ולפי המידע שבאתר נראה שלמרות שכל הרכבות לירושלים עוצרות בנתב"ג ברציף 1, בתחנת נבון הם מורידות נוסעים ברציף אחר, מה שאומר שהאפשרות לעבור בין מסילות קיימת במקטע הזה.
א', לפני הכניסה לתחנת נבון ישנה התפצלות מסילה הנכנסת מתפצלת ל-2 מסילות וכך המסילה הפורשת (אם כי בכיוון ההפוך, זאת אומרת ששתי הרציפים מצטמצמים למסילה 1) ומעבר בניהן כך שאפשר לעבור בין מסילות בכניסה לתחנת נבון (וכך באמת הרכבת עושה, היא נוסעת כל הדרך בצד של רציף 1 מנתב"ג ובכניסה לירושלים עוברת לרציף הרצוי).
ב', בין תחנת נתב"ג והמנהרות יש אפשרות להחלפה, אבל מהמנהרות א"א להחליף עד תחנת נבון, וזה יוצר בעיה תפעולית.
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
פשוט מצחיק לקרא כאן איך כל אחד מתכנן את הרכבת מהבית שלו לבית של חמותו
תחבורה ציבורית היא ציבורית, מתכננים מסלול בין ערים- ומקומות מרכזיים ובדרך אוספים את כולם,
המסלול מתוכנן שיהיה נגיש לכמה שיותר אזרחי ישראל , ולא לכל אחד מתחת הבית שלו...

קצת מזכיר לי את האומגה שדימיינתי מהבית לבית ספר ----
 

710

משתמש פעיל
מנסה להבין,
הניסיון שלך מראה שזמן הנסיעה ברכבת הוא יותר מאשר באוטובוס, ושהרכבת לא מתאימה בגלל פריצות, ופחות נוחה בגלל המעברים.

אז למה ללחוץ על נציגי הציבור שיקדמו רכבת?

ליתר דיוק, בשביל מה לצפות שהמדינה תחשוב על הציבור החרדי ותשלח אותו לנסוע ברכבת?
נכון מאד,
אם אין יעדי המוצא והיעד לא נמצאים ליד תחנות הרכבת,
או אם לא מדובר בשעות העומס בבקר
אוטובוס יהיה יותר מהר מהרכבת
וזה אחרי הרבה בדיקות באתר מוביט וכדומיו.

מדברים על רכבת מהירה מחיפה לתל אביב שתיסע במהירות של 250 קמ"ש ב30 דקות,
זה כבר משהו אחר...
אבל סתם רכבת לא פותר כלל את בעיות התחבורה
 
נערך לאחרונה ב:
  • תודה
Reactions: liv

710

משתמש פעיל
רכבת פחות מתאימה לחרדים שנוסעים עם כמה מזוודות, ילדים, ועוד כמה תינוקות ישנים בעגלות,
תחשבו על זה, שבכל מעבר מהרכבת לאוטובוס צריך להעיר אותם,
רכבת מתאימה לחילונים שנוסעים בגפם עם מזוודה קטנה...
 
  • תודה
Reactions: liv

קרפיון

משתמש חדש
לא קראתי הכל אז אם מישהו כבר כתב ראו כמחוק
קרון רכבת קלאסי מכיל 150 מקומות וקרון ניהוג עוד 70
(בערך) זאת אומרת בערך 5 אוטובוסים בבת אחת
אין ביקוש כזה בב"ב למעט זמני עומס
בנוסף לזה התושבים יצטרכו לקחת אוטובוס לרכבת וממנה וכדרכם בקודש של חרדים זה לא בשבילם עיינו ערך המסוף בק"ס שאם האוטובוסים הבין עירוניים היו יוצאים רק ממנו היה נחסך כאב ראש גדול אבל לכולם יש דרישה לתחנה מתחת לבית
חוץ מזה לא נראה לי שיוציאו רכבת כל רבע שעה אז יהיה שעות שמסובך להגיע בהם לירושלים
בנוסף מה שכתבו למעלה שפחות מתאים למזוודות ועגלות
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  46  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה