תח"צ הגיע הזמן לרכבת ישירה מבני ברק לירושלים

מבקש שלום

משתמש רשום
האם יש היתכנות לרכבת "חרדית" שתפתור את כל העומסים תחנה ראשונה בני ברק שניה אלעד שלישית ק"ס רביעית אזור בר אילן ירושלים אם שלוחה לבית שמש.האם זה דמיוני?
האם הציבור יכול/צריך/רוצה דבר כזה?
הבנתי שזה גם בעיה עם החלקים מאירופה כי רכבת כזאת עוברת ביו"ש.
אבל נראה שהבעיה העיקרית שמשרד התחבורה לא חושב בענק רק למגזר החילוני לא ככה?!


חייב דבר כזה
תחשבו לשנע את הציבור מירושלים בעוד 30 שנה במוצאי שושן פורים
כאשר הציבור מונה כ3 מליון איש
או הלויה של רב שסוגרים את כל גוש דן וזה לא עוזר
וכן כדי שיקרה עוד 30 שנה צריך לתכנן את זה אתמול
 

eh

משתמש פעיל
שאירופה לא תסכים למכור ?
כנראה.הם מאוד אוהבים אותנו.
ייתכן גם שהביריוקרטיה הישראלית תורמת לעניין.וייתכן שמשרד התחבורה לא באמת מבין שצריך להשקיע
בתח"ץ למגזר החרדי כראיית ארוכת טווח החרדים מצילים אותו מפקקים בזה שלא נוסעים ברכבים פרטים כמו במגזר הכללי. נייחל לשינוי בשנים הקרובות.
 

liv

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
רכבת זה לא פריצות?
זה לא מביא חילונים לעיר? וגורם למקומות בילוי וכאלה?

סתם מנסים להבין למה שמישהו ירצה לבנות לחרדים רכבת אחרי שנגרמו הפסדים של מליארדים בבר אילן בירושלים
 

eh

משתמש פעיל
מה שדיברתי זה בתוך החרדים עצמם ולא ערבוב של כל ירושלים. קצת שונה ועדיין נראה שזה באמת לא בראש סדר היום של הציבור.
 

liv

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
רכבת רק למגזר אחד???
אין לזה שום סיכוי
 

eh

משתמש פעיל
מה זה רק לאחד זה לא שאסור לאי מי לעלות עליה היא פשוט מיועדת למי שגר בערים הנל כולם כמובן יכולים לגור או לעבוד במקומות הללו רק שבמקרה זה כמעט רק חרדים. למה כשבונים דברים למגזר הכללי אף אחד לא מתקומם?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מה זה רק לאחד זה לא שאסור לאי מי לעלות עליה היא פשוט מיועדת למי שגר בערים הנל כולם כמובן יכולים לגור או לעבוד במקומות הללו רק שבמקרה זה כמעט רק חרדים. למה כשבונים דברים למגזר הכללי אף אחד לא מתקומם?
כדי להצדיק בניית רכבת צריך רף מינימום של נוסעים שמכסה את ההשקעה
זו הסיבה שאין רכבת מכל נקודה לנקודה אחרת...
 

eh

משתמש פעיל
אני פשוט חושב שאם בחול זה עבד זה צריך לעבוד גם כאן אלא אם כן אנחנו בהחלט מדינה נחשלת...
 

liv

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני פשוט חושב שאם בחול זה עבד זה צריך לעבוד גם כאן אלא אם כן אנחנו בהחלט מדינה נחשלת...
בשביל להצדיק השקעה של מיליארדים במסילות ורכבות צריך התכנות כלכלית כלשהי
לקחת חרדים ללויות של רבנים זה לא היתכנות כלכלית לצורך הענין
)כמובן בלי חלילה לזלזל בחשיבות העצומה)

מה כן כלכלי? אנשים שזקוקים לרכבת להגיע למקומות העבודה שלהם למשל, ערים מרוחקות שמשמשות כערי נופש למשל, וכיוצב


לגבי אירופה, הרכבות נבנו שם במשך מאות שנים, המדינה הצעירה שלנו בת 70, תעשו חשבון...
 

מבקש שלום

משתמש רשום
בשביל להצדיק השקעה של מיליארדים במסילות ורכבות צריך התכנות כלכלית כלשהי
לקחת חרדים ללויות של רבנים זה לא היתכנות כלכלית לצורך הענין
)כמובן בלי חלילה לזלזל בחשיבות העצומה)

מה כן כלכלי? אנשים שזקוקים לרכבת להגיע למקומות העבודה שלהם למשל, ערים מרוחקות שמשמשות כערי נופש למשל, וכיוצב


לגבי אירופה, הרכבות נבנו שם במשך מאות שנים, המדינה הצעירה שלנו בת 70, תעשו חשבון...
רק לחלונים זה כלכלי לבנות רכבת??
חיסכון בזמן שלא לעמוד בפקקים זה אינטרס כלכלי !

מה יהיה עוד שלושים שנה
כשבית שמש תמנה חצי מליון תושבים
ומודיען עילית כנראה גם משהו דומה
יעשו בכניסה לירושלים עשר נתיבים ?

שלא לדבר על התחנה המרכזית שקורה היום בבני ברק
מה יהיה עוד שלושים שנה לא יהיה שום אפשרות להכנס לעיר הזאת

ובכלל כמה כסף המדינה כאן ומדינות העולם בכלל שופכות על אנרגיה ירוקה ועוד גחמות שונות של הירוקים למיניהם
כמה דלק וזיהום אויר חוסכת הרכבת
כמה אנשים לא היו משתמשים ברכב פרטי אם היה תח"צ נורמלית זה לא אינטרס של המדינה לפנות אותם מהכביש

רק שבשביל הציבור החרדי אין מי שחושב בגדול ולטווח ארוך
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
רק לחלונים זה כלכלי לבנות רכבת??
חיסכון בזמן שלא לעמוד בפקקים זה אינטרס כלכלי !

מה יהיה עוד שלושים שנה
כשבית שמש תמנה חצי מליון תושבים
ומודיען עילית כנראה גם משהו דומה
יעשו בכניסה לירושלים עשר נתיבים ?

שלא לדבר על התחנה המרכזית שקורה היום בבני ברק
מה יהיה עוד שלושים שנה לא יהיה שום אפשרות להכנס לעיר הזאת

ובכלל כמה כסף המדינה כאן ומדינות העולם בכלל שופכות על אנרגיה ירוקה ועוד גחמות שונות של הירוקים למיניהם
כמה דלק וזיהום אויר חוסכת הרכבת
כמה אנשים לא היו משתמשים ברכב פרטי אם היה תח"צ נורמלית זה לא אינטרס של המדינה לפנות אותם מהכביש

רק שבשביל הציבור החרדי אין מי שחושב בגדול ולטווח ארוך
אפשר לצפות שבעוד שלושים שנה הערים האלה יתנו מענה לעצמם, ולא כולם יצטרכו לנסוע לירושלים.
וסביר שבעוד שלושים שנה זמן ההגעה לבני ברק יהיה פחות או יותר אותו הדבר.
ניתן להניח שאם ישפרו את זרימת התנועה אז יותר אנשים יגיעו לבני ברק, ויתקעו בפקקים האינסופיים באזור, ואם לא ישפרו את זרימת התנועה, אזי יגיעו מאנשים אנשים דומה להיות ויתקעו באותם פקקים אינסופיים באזור.

מדינה זה לא עסק כלכלי, ולא אמור להיות לה אינטרס להחליט לאנשים מה לעשות בחיים, כולל גם לא להחליט עבורם איך הם אמורים לנסוע.
מדינה אמורה לנהל את משאבי הציבור באופן שיאפשר לתושבים להשתמש במשאבים בצורה הכי טובה. ואם אנשים רוצים לנסוע ברכבים, אזי המדינה אמורה לעזור להם לבצע את הנסיעה בצורה הכי טובה, ולא לפנות אותם מהכביש.
 
  • תודה
Reactions: liv

liv

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
רק לחלונים זה כלכלי לבנות רכבת??
חיסכון בזמן שלא לעמוד בפקקים זה אינטרס כלכלי !

מה יהיה עוד שלושים שנה
כשבית שמש תמנה חצי מליון תושבים
ומודיען עילית כנראה גם משהו דומה
יעשו בכניסה לירושלים עשר נתיבים ?

שלא לדבר על התחנה המרכזית שקורה היום בבני ברק
מה יהיה עוד שלושים שנה לא יהיה שום אפשרות להכנס לעיר הזאת

ובכלל כמה כסף המדינה כאן ומדינות העולם בכלל שופכות על אנרגיה ירוקה ועוד גחמות שונות של הירוקים למיניהם
כמה דלק וזיהום אויר חוסכת הרכבת
כמה אנשים לא היו משתמשים ברכב פרטי אם היה תח"צ נורמלית זה לא אינטרס של המדינה לפנות אותם מהכביש

רק שבשביל הציבור החרדי אין מי שחושב בגדול ולטווח ארוך
הרכבת לא נבנתה לחילונים
אם הייתם יודעים כמה נשים חרדיות נוסעות ברכבת מירושלים לתל אביב בבוקר הייתם רואים שהיא מיודעת לכולם

מה שכן לבנות רכבת שתשמש ציבור אחד בלבד זה מהלך מאד מוזר ולא הגיוני
וחבל שאתם שוגים באשליות שאם תדברו על זה יום אחד זה יקרה
 

יחשבאף

משתמש מקצוען
תעשה סקר כמה אנשים יודעים איפה נמצאת תחנת רכבת בני ברק
אין הרבה מקומות כ"כ לא נגישים בבני ברק
(נ.ב אולי הבריכה לוקחת את המקום הראשון...)
היום היא כבר הרבה יותר נגישה מבעבר, ודאי לחלק נרחב מתושבי העיר.
קווים 7+17+4+9+3 מגיעים לשם ישירות.
כמו כן, גם קווים 20+205+264 מז'בוטינסקי.
יכול להיות שלמי שגר בשיכון ג' או בויזניץ זה קצת רחוק, אבל לכל השאר זה יחסית ממש נגיש.
ולתושבי קרית הרצוג ופרדס כץ בכלל.
כתושבת קרית הרצוג אני אעדכן שברוב המקרים, ודאי בשעות העומס אני נוסעת לירושלים ברכבת, הרבה יותר נוחה, לא פקוקה וקרובה לי לבית יחסית מאוד...
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
כנראה.הם מאוד אוהבים אותנו.
ייתכן גם שהביריוקרטיה הישראלית תורמת לעניין.וייתכן שמשרד התחבורה לא באמת מבין שצריך להשקיע
בתח"ץ למגזר החרדי כראיית ארוכת טווח החרדים מצילים אותו מפקקים בזה שלא נוסעים ברכבים פרטים כמו במגזר הכללי. נייחל לשינוי בשנים הקרובות.
אם המדינה תמשיך במדיניות המטופשת.
עוד כמה שנים כל משפחה חרדית תחזיק רכב או שניים.
ואז כל המדינה תיתקע בפקקים.
 

eh

משתמש פעיל
אם המדינה תמשיך במדיניות המטופשת.
עוד כמה שנים כל משפחה חרדית תחזיק רכב או שניים.
ואז כל המדינה תיתקע בפקקים.
חייבים לשנות גישה העתיד במטרפולינים רק בתח"ץ.אין שום אופציה אחרת זה נכון לכל המגזרים אלא אם כן נאמר שההוצאות הביטחוניות הגדולות לא מאפשרות להשקיע בתח"ץ.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
למעוניינים:
מסילת הרכבת הישראלית:
1713334129862.png

מול דוגמא אקראית של מסילה באירופה:
1713334156398.png
 

מומושש

משתמש פעיל
זה לא, זה בגלל חיבור המסילה המזרחית לטבעת השרון ושדרוג תחנות (הגבהת גובה הרציפים).
ובכל מקרה אין מצב לדחוף סיכה לתחנת רכבת בירושלים עם 6 רכבות בשעה (4 הרצליה-ירושלים 2 מודיעין-ירושלים). אלא אם כן אחת מהרכבות מהרצליה פשוט תצא מבני ברק (מה שלא רלוונטי בתקופה הקרובה).
זה לא נכון כיוון שעל פי התכנון של משרד התחבורה עם התקדמות פרויקט החשמול יצאו מתחנת נבון 13 רכבות בשעה - אחת מהן יכולה להגיע לבני ברק...
https://www.gov.il/he/pages/news-08-04#:~:text=%D7%94%D7%A7%D7%95%20%D7%99%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8%20%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%95%20%D7%91%D7%9E%D7%A0%D7%94%D7%A8%D7%94%20%D7%AA%D7%AA%2D%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A2%D7%99%D7%AA%20%D7%95%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%AA%20%D7%99%D7%95%D7%A7%D7%9E%D7%95%20%D7%92%D7%9D%20%D7%94%D7%9F%20%D7%91%D7%9E%D7%A4%D7%9C%D7%A1%20%D7%AA%D7%AA%20%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A2%D7%99%20%D7%91%D7%93%D7%95%D7%9E%D7%94%20%D7%9C%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%AA%20%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7%20%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%9F.%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%AA%20%D7%94%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA%20%D7%99%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%95%2013%20%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%95%D7%AA%20%D7%91%D7%A9%D7%A2%D7%94%20%D7%9C%D7%9B%D7%9C%20%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F%2C%20%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9D%20%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94.
הקו יעבור כולו במנהרה תת-קרקעית והתחנות יוקמו גם הן במפלס תת קרקעי בדומה לתחנת יצחק נבון. עם השלמת העבודות יפעלו 13 רכבות בשעה לכל כיוון, מירושלים ואליה.
 
  • תודה
Reactions: eh

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  46  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה