חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 43

האם אתם חושבים שהאירוע במג'דל שמס' הוא האירוע שבגללו תיפתח המלחמה בין ישראל לחיזבאללה

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

דיני

משתמש מקצוען
הממ''ד בטוח כנראה יותר כי במקרה של קריסה של הבניין ח''ו יתכן שהממד''ים ישארו עומדים והבניין כולו ייפול.
אני חושב שהם בנויים אחד מעל השני בדיוק מהסיבה הזו.
השאלה מה לגבי חדר מחוזק שנבנה על הגג?
היום כבר לא מאשרים דברים כאלה אבל בעבר כן היתה כזאת אופציה כשאין אפשרות לבנות מלמטה לכל אורך הקומות.

האם עדיף להיכנס לשם או לרדת 4 קומות למקלט באמצע הלילה?
(הבניין עצמו, למעט הקומה הרביעית, הינו טרומי ועשוי בטון כולו
 

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נשיאת נשק היא לא חילול שבת? (אמנם מדרבנן, אבל כזכור כל העובר על דברי חכמים חייב מיתה, וחכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה).
נשיאת נשק במקום שיש עירוב, לכאורה מותרת.
 

זבון וזבין

משתמש מקצוען
לצערי - זה נכנס ללא סדר (התערב ברשימת הציטוטים) - ההודעה הקודמת היא פירוט של כל המבזקים ביום פתיחת המלחמה,

ההודעה הבאה:
הסמל הראשון של הניצחון במלחמה - החילוץ ההירואי של רחל מאופקים:



הדונ'ט הידוע של ביידן - שלפי פרשנים עצרה בעד החיזבאללה לפלוש לישראל בשבוע הראשון של המלחמה:

הקמת ממשלת האחדות (ז"'ל):

(לא משהו עיקרי - אבל אז זה היה מאוד תודעתי)
בזמן פתיחת מושב החורף של הכנסת ירה החמאס מטח לעבר ירושלים - ואילץ את כל השוהים במושב להתפנות למרחב מוגן:

פרסום אות חיים ראשון מהשבי - הדיווח על הסרטון של מיה שם:

הדיווח כל-כך שצה''ל הפציץ בי''ח בעז''ה וגרם למאות הרוגים - הביא להפגנות זעם בכל רחבי העולם המוסלמי - והביא לגינויים רבים מצד מדינות המערב (עד שהתברר שמדובר בשיגור כושל של החמאס):

ייזכר הטוב הזה לביידן - בזמן שהעולם עדיין תסס נגד ישראל עם הוויכוחים מי תקף את בית-החולים - קבע ביידן נחרצות (בביקורו בישראל) שזה לא נעשה ע''י ישראל,
אח''כ כל מנהיגי העולם התקפלו - וחלקם גם התנצלו....

שחרור 2 חטופות בעלות אזרחות אמריקנית ע''י החמאס:

שחרור 2 חטופות מבוגרות ע''י החמאס:

חילוץ החיילת אורי מגידיש מהשבי ע''י צה''ל:

ההודעה הפותחת את האשכול:



יש עוד כמה דברים חשובים שהיו בחודש אוקטובר שעדיין חסרים - אשמח לעזרה,
בכ''ז לא היה לי זמן לעבור על מעל 400 עמודים שהיו בחודש זה לבד....
הקפצה:
ב''ה הרבה נענו ודירגו את הדיווחים העיקריים שהיו בחודש הראשון של המלחמה,
אבל זה עדיין לא מספיק בשביל לקדם את הדיווחים שלהם - בהשוואה לדיווחים שוליים שהיו בחודשים האחרונים,


אשמח אם יהיו עוד מתנדבים שיעברו לדיווחים וידרגו אותם
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נשיאת נשק היא לא חילול שבת?
לא
בעלי אמר לי שכתוב בגמרא (אם אני לא טועה) שמותר ללכת בשבת עם חץ וקשת
זה לא מוקצה - זה כלי שמלאכתו ל"מותר" ולא לאיסור.
אני לא תלמידת חכמה אבל זה מה שהבנתי.
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
מותר לחלוטין במקרה הצורך.
אם מדובר במצב שהנשק גם ככה בארון, אין בו שום צורך בטחוני - לא.
אבל כידוע, בישראל, גם בתקופות הרבה יותר רגועות, יש תמיד צורך בנשק
כרגע אין מתיחות מיוחדת בתוך הארץ שיש חשש שמחר ייכנס מחבל לבית כנסת בבני ברק, בטבריה או בנתיבות, ההתר של הרבנות נכתב כשהסתובבו פה מחבלים וזה היה פיקוח נפש, אי אפשר ללמוד ממנו לעכשיו וכרגע מי שמסתובב אם נשק מטלטל מוקצה לחינם.
נשיאת נשק במקום שיש עירוב, לכאורה מותרת.
לכאורה אסור! מי שלוקח נשק בשביל להרוג בו מחבל, מוגדר כמטלטל כלי שמלאכתו לאיסור לצורך דבר האסור, וזה אסור,
אם זה פיקוח נפש אז מותר, אבל כמו שכתבתי למעלה, קשה להגדיר כך את המצב הנוכחי (אא"כ מדובר ביו"ש, שם אני לא יודע)
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
בדף הזה יש הנחיה כזאת במפורש.. ולכן להעלות אותו עכשיו היתה טעות
באיזה שורה?
עברתי ולא מצאתי.
כרגע אין מתיחות מיוחדת בתוך הארץ שיש חשש שמחר ייכנס מחבל לבית כנסת בבני ברק, בטבריה או בנתיבות, ההתר של הרבנות נכתב כשהסתובבו פה מחבלים וזה היה פיקוח נפש, אי אפשר ללמוד ממנו לעכשיו וכרגע מי שמסתובב אם נשק מטלטל מוקצה לחינם.
שוב, לא נכון,
גם ביום יום לפני המלחמה מותר להסתובב עם נשק בשבת.
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
לא
בעלי אמר לי שכתוב בגמרא (אם אני לא טועה) שמותר ללכת בשבת עם חץ וקשת
זה לא מוקצה - זה כלי שמלאכתו ל"מותר" ולא לאיסור.
אני לא תלמידת חכמה אבל זה מה שהבנתי.
רובה הוא גרוע מחץ וקשת מאחר והוא בכל פעולה מבעיר אש.
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
לא
בעלי אמר לי שכתוב בגמרא (אם אני לא טועה) שמותר ללכת בשבת עם חץ וקשת
זה לא מוקצה - זה כלי שמלאכתו ל"מותר" ולא לאיסור.
אני לא תלמידת חכמה אבל זה מה שהבנתי.
מחלוקת גדולה בין פוסקי הדור האחרון אם זה כלי שמלאכתו לאיסור או לא
אם זה נצרך כדי להפחיד את האוייב (עצם זה שרואה שיש שמסתובבים עם נשק) - מותר תמיד
מי שיש לו רישיון עם נשק מסתובב כל הזמן עם הנשק (הוא גם מחוייב לזה בגדול) ע"פ הנחיות הרבנים
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
וכמעט לא סביר שלחדר מדרגות אין חלון או משהו דומה שמאחוריו אם יש קיר הוא מבלוקים,
נראה לי היום בבניינים החדשים אין חדר מדרגות עם חלון (ממש שאני רואה)
וגם הבניה (מה שאני רואה) זה לא מבלוקים אלא מביטון.
ויש לו 3 קירות ביטון (לדעתי)
למעלה זה צפון
1722531928343.png
 

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לכאורה אסור! מי שלוקח נשק בשביל להרוג בו מחבל, מוגדר כמטלטל כלי שמלאכתו לאיסור לצורך דבר האסור, וזה אסור,
אם זה פיקוח נפש אז מותר, אבל כמו שכתבתי למעלה, קשה להגדיר כך את המצב הנוכחי (אא"כ מדובר ביו"ש, שם אני לא יודע)
זה לא פשוט שזה כלי שמלאכתו לאיסור, כיון שעיקר השימוש שלו הוא הרתעה, ואכמ"ל
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
חשיפה: פיתוח טכנולוגי מדהים יכול להוריד ב-80% ויותר את מספר הנפגעים ממתקפת טילים. השם שניתן לאמצעי המתוחכם הזה הוא קיר, או בשמו המלא "קיר בטון מזוין".

בקיצור, אם נכנסתם לממ"ד או למקלט (יש לפחות דקה וחצי התראה), אפילו אם פוגע רש"ק של חצי טון ישירות בבניין שלכם, יש לכם סיכוי לא רע לצאת מזה בחיים ואולי אפילו ללא פגע.

הממ"דים והמקלטים יעילים מאוד, וכדי לחדור אותם יש צורך בפגיעה ישירה או בפיצוץ של מאות ק"ג של חומר נפץ כמעט בצמוד אליהם.

האם יהיו נפגעים גם בממ"דים? כן, סטטיסטית בירי כבד יהיו גם פגיעות כאלה, וצריך לומר ביושר שאם תיפתח מלחמה כוללת עם חיזבאללה יהיו בה הרבה נפגעים. אבל השורה התחתונה היא שבאמצעות הישמעות פשוטה להוראות אפשר לצמצם את הכמות הזו באופן דרמטי.

ממ"ד או מקלט יעילים לא פחות מטילי יירוט סופר מתוחכמים במיליוני דולרים.

תמיר מורג
ומה יעשו אלה הגרים בבניינים ישנים???
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נסראללה התייחס בפתח דבריו לנפילת הטיל במג’דל שמס, ואמר כי “הכחשנו את אחריותנו למה שקרה במג’דל שמס, ויש לנו את האומץ להודות בכך אם זו הייתה טעות מצידנו. החקירה הפנימית שלנו מדגישה שאין לנו שום קשר למה שקרה במג’דל שמס”. הוא קבע כי טיל יירוט ישראלי הוא שהביא למותם של הילדים.
ואולי חמאס - לבנון שיגרו טיל?
נשיאת נשק היא לא חילול שבת? (אמנם מדרבנן, אבל כזכור כל העובר על דברי חכמים חייב מיתה, וחכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה).
זה לא חילול שבת גם לא דרבנן.
נשיאת נשק במקום שיש עירוב, לכאורה מותרת.
גם במקום שאין עירוב זה מותר מכיוון שדינו כתכשיט של גבר, שלא חוששים שיוריד אותו ויטלטל אותו ד’ אמות.
ובמקרה שצריך לירות במחבל - אין שום בעיה של חילול שבת כי זה פיקוח נפש, וחץ מלירות במישהו אין שום סיבה שבעולם להוריד את הנשק ולטלטל ביד.
דו"צ בהתייחסות לחיסול הנייה: "באותו הלילה לא היה שום כלי טייס ישראלי ששיגר טיל בכל רחבי המזרח התיכון מלבד חיסול שוכר בלבנון, אני לא אגיד דבר מעבר"
אולי הוא רומז שזה היה פיצוץ מטען שהוטמן לפני חודשיים?
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה