סיפור בהמשכים סערת הרבעים

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עבר
מהמרפסת הגבוהה, הפתוחה, אפשר לראות עד מרחק רב.
שדות שלמים פרוסים לכל רוחב העין, יערות ופרדסים, מטעים וכפרים.
הירוק והחום משתלבים זה בזה היטב, ואליהם מתווספים צבעים נוספים. אודם הרעפים, לובן פסגות ההרים הרחוקים וצהוב שדה החמניות הגדול.
הוא נשען במרפקיו על המעקה, עיניו הצרות בוחנות את השטחים שלפניו.
הוא ידע בעל פה היכן נגמר השטח העצום שלו, הרחק ממש ממנו, בסמוך להרים הגבוהים.
הוא יכול לעמוד שם שעות, ולהביט בשדות הכמעט בלתי נגמרים. אבל הוא עסוק, בדיוק מכיוון שהשדות כמעט בלתי נגמרים.
יש לו הרבה כסף. המון. וזה לא שיש לו מה לעשות איתו.
טוב, יכול היה להיות לו מה לעשות עם הכסף.
חיוך עקום ומשועשע במקצת עלה על שפתיו, אך נמחק במהירות.
הוא הזדקף, ובלי להעניק מבט נוסף בנוף הוא הסתובב ונכנס פנימה.
המרפסת הזו, בה הוא אוהב לעמוד, נמצאת בקומה החמישית.
אמת, לא נחמד כל כך לעלות בכל פעם חמש קומות רק בשביל להביט דרכה. אבל בדיוק לכן הוא הורה לפני עשור להעביר את חדר השינה שלו לקומה הרביעית.
אורחים הוא מקבל רק לטרקלינים שבקומה השלישית, והרבה זמן שהוא לא יצא מן הארמון. הוא מסתדר גם בלי, הרי בשביל זה יש משרתים.
לִיאַם פסע בפרוזדור הארוך, לא מביט כלל במשרתים שהצטרפו לפסיעותיו.
לפני שנים, כשאביו עוד היה זקן מרעיד שאיבד את רוב העוצמה שלו והתגורר בקומה הראשונה, היו לו שלושה אחים צעירים.
את טוּאָן לא היה קשה בכלל לסלק. הוא בסך הכל יצא למסע ציד, ולא חזר. הרבה כסף- זה לא עלה, כי הוא יודע לעמוד היטב על המיקח, ומדובר במבצע קל למדי, שגם הוא עצמו היה יכול לבצע לבדו, אלמלא היה עסוק.
לִיאַם פנה אל המדרגות, והחל לרדת מטה בקצב קבוע אך מהיר. מותו בטרם עת של טוּאָן, הצעיר מבין ארבעת בניו, קיצר את חייו של האב הזקן. זה, ללא ספק, היה יתרון נוסף.
"אדון" אחד המשרתים הצעירים כרע בפניו, "יש לאדון אורחים הממתינים לו כעת מחוץ לטרקלין".
לִיאַם לא הפנה אליו כלל את מבטו, אלא המשיך לרדת במדרגות, מסמן למשרת בתנועת יד קלה שהוא יכול להתרומם מכריעתו.
הוא ידע על האורחים, המשרת לא הפתיע אותו. אבל הוא לא חשב שהם יקדימו כך. הוא חשב שיהיה לו קצת זמן להתארגן. נו, אז הוא חשב.
הוא לא אוהב שדברים לא מתרחשים כשם שהוא חשב שהם יתרחשו, אבל הוא מודע לכך שישנם דברים כאלו בחיים, ולכן הוא שורד איתם.
רגליו עמדו בקומה הרביעית.
הוא נתן מבט קצר בדלת הפתוחה של החדר האחרון, מסלק את החשד הקל שעלה בו. לא צריך לחשוד בכל דבר, למרות שזו נטייתו הטבעית.
הוא המשיך לרדת בגרם המדרגות, אל הקומה השלישית. המשרתים המשיכו ללוות אותו, כצל.
מחשבותיו נשאו אותו אחורנית, אל הימים בהם דלתות פתוחות בזמנים בהם הן לא היו אמורות להיות פתוחות הקפיצו אותו, גרמו לו ללחץ ולאימה.
ואין בכך שום פלא- בימים ההם היה צריך לדאוג מכל דבר.
הקומה השלישית נגלתה מולו במלוא תפארתה.
"הם ממתינים בטרקלין הקטן" מלמל לידו אחד המשרתים, "כמו שהורה האדון".
"אני זוכר מה הוריתי" לִיאַם נתן בו מבט מצמית, "אין צורך בתזכורות".
הטרקלין הקטן לא רחוק כלל, והוא הביט בשלושת האנשים ההדורים שהמתינו לו בסמוך לדלת העץ הכבדה.
"ובכן" לִיאַם קרב אליהם, לא מושיט את ידו. "אני מניח שאתם האחים פִּיגָאן".
"אדוני מניח נכון" הגדול שבאחים חייך חיוך יבש ומנומס, "וכעת, נשמח אם נגיע לעניין שלשמו התכנסנו".
לִיאַם לא הופתע מהישירות, זה לא הפריע לו כלל. בניד יד הוא הורה למשרתים לפתוח את דלת העץ, "הבה נכנס".
האחים נכנסו יחד, בתנועה כמעט אחידה.
חיוך צר עלה על שפתיו של לִיאַם, הוא והאחים שלו לא פעלו כך. בכלל. אולי, בעצם, שלושתם ביחד. בלעדיו.
הוא היה הבכור. טוּאָן, הצעיר, היה קטן ממנו בחמש עשרה שנים. האחים שלפניו היו גדולים ממנו בשנים ספורות.
הרווח הגדול ביותר היה בינו, לבין האח שתחתיו. הפרש של שבע שנים תמימות.
אף פעם לא מצאה חן בעיניו העובדה שיש לו שלושה אחים קטנים, חסרי תכלית.
והוא נוהג לפעול כשישנן עובדות שלא מוצאות חן בעיניו.

....
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
השעות חלפו זו אחר זו.
בזו אחר זו.
יד הונה על כתפו.
הונחה
הרחק ממש ממנו
נדמה לי שנכון יותר לומר "הרחק מאוד".
יש לו הרבה כסף. המון. וזה לא שיש לו מה לעשות איתו.
יש פה ו' החיבור אחרי נקודה, זה לא תקין.
הוא לא אוהב שדברים לא מתרחשים כשם שהוא חשב שהם יתרחשו, אבל הוא מודע לכך שישנם דברים כאלו בחיים, ולכן הוא שורד איתם.
שורד או מתמודד? נשמע שליאם מתמודד יותר מאשר שורד.

כך או כך, ליאם חסר לב ברמה די קיצונית. קצת קשה לי (כבן אדם) לקרוא על התנהגות כזו פוגענית ומסוכנת.
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בזו אחר זו.

הונחה

נדמה לי שנכון יותר לומר "הרחק מאוד".

יש פה ו' החיבור אחרי נקודה, זה לא תקין.

שורד או מתמודד? נשמע שליאם מתמודד יותר מאשר שורד.

כך או כך, ליאם חסר לב ברמה די קיצונית. קצת קשה לי (כבן אדם) לקרוא על התנהגות כזו פוגענית ומסוכנת.
תודה על כל ההערות, הן צודקות בזו אחר זו...
בנוגע לחוסר הלב של ליאם- זה היה מכוון.
לא רציתי לחבר את הקוראים לדמות שתתגלה לאחר מכן כדמות הנבל, לכן רציתי שזה יהיה מפורש.
השאלה היא אם זה אכן קצת מדי קשה לקריאה, או נסבל. (האמת היא שזה לא הקטע היחיד, אמורים להיות עוד קטעים כאלו בהמשך...)
כי אם זה לא נסבל, אשמח לדעת מה קרע את חוט הנסבלות כדי לתקן את הקטע הזה ולדעת להבא.
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בנוגע לזה-
יש פה ו' החיבור אחרי נקודה, זה לא תקין.
שום דבר אחר לא הסתדר לי כמו שרציתי.
לכתוב:
"יש לו הרבה כסף. המון. זה לא שיש לו מה לעשות איתו."
זה לא אותו הדבר, וגם לכתוב:
"יש לו הרבה כסף, המון, וזה לא שיש לו מה לעשות איתו."
זה גם כן מאבד משהו, ככה לפחות זה מרגיש לי... חוץ מזה, שנראה לי שגם אחרי פסיק לא תקין לשים ו' החיבור...
השאלה היא מה כן אפשר לכתוב.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אם זו דמות הנבל, אז אין מבחינתי בעיה.

בנוגע לזה-

שום דבר אחר לא הסתדר לי כמו שרציתי.
לכתוב:
"יש לו הרבה כסף. המון. זה לא שיש לו מה לעשות איתו."
זה לא אותו הדבר, וגם לכתוב:
"יש לו הרבה כסף, המון, וזה לא שיש לו מה לעשות איתו."
זה גם כן מאבד משהו, ככה לפחות זה מרגיש לי... חוץ מזה, שנראה לי שגם אחרי פסיק לא תקין לשים ו' החיבור...
השאלה היא מה כן אפשר לכתוב.
אופציה א': להחליף את המילים עצמן.
בד"כ (במקרה הזה זה לא מפריע, אבל באופן כללי) כשמשפט לא מסתדר תחבירית, זה בגלל שהמשלב שלו נמוך מדי.

אופציה ב': יש לו הרבה כסף. המון, אם לדייק, וזה לא שיש לו מה לעשות איתו.
("המון" לבד זה פסוקית לא תקנית, לכן הוספתי פסוקית אחרת.)
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק 10
הווה

הדבר הכי קשה במסע, הוא להתחיל אותו.
זהו משפט ידוע הנפוץ בכל מאהלי חצי-הגורן הדרומיים, וסַאנְדְמִיאֵל חש בנכונותו היטב.
הכל כבר היה מוכן למסע.
בהמת הרכיבה העתיקה שלו, שהומלטה אצל אחד מאנשי המאהל בערך חמש שנים לפני שנולד הוא עצמו, טעונה הייתה כבר במספר שקים עמוסים בצידה.
הוא כבר לבש גלימת מסע חדשה שקנה באחד המאהלים הסמוכים, ומשח את כפות ידיו בשמן, כמנהג. מושכות הבהמה כבר חוברו אליה, והאוכף הישן שקנה יד שנייה ביחד עם גלימת המסע חובר גם הוא, לאחר שניקתה אותו אַנְאוֹטָה.
סַאנְדְמִיאֵל שרך בידיים איטיות את שרוכי נעלי ההליכה שלו, ואחר התרומם והביט בשלוש הדמויות המביטות בו בשתיקה.
מאימו נפרד בתוך האוהל עצמו, וכעת נותר לו להיפרד ממָאנְרִיאֵל, אַנְאוֹטָה ועַדְרִיאֵל.
הוא נשק בעדינות על מצחו של התינוק שלו, שנעץ בו עיניים סקרניות.
"להתראות, עַדְרִיאֵלִי" הוא לחש, "אבא ישתדל לחזור הכי מהר שהוא יכול".
מָאנְרִיאֵל נתן בו מבט ירוק ושקט.
"מֶתָנְאֵל אמר שהוא יבוא לקחת אותך עוד היום" סַאנְדְמִיאֵל העביר ליטוף על כתפו של בן האחת עשרה, "אל תדאג, בסדר? תנהג בבגרות ותהיה ילד טוב".
מָאנְרִיאֵל הנהן, עיניו מבוהלות מעט.
"אַנְאוֹטָה" סַאנְדְמִיאֵל הרים את מבטו כשרצה להביט אל תוך עיניה של אשתו, "את תסתדרי, נכון? עַדְרִיאֵל ילד טוב. נכון, עַדְרִיאֵלִי?".
"וודאי שאסתדר" אַנְאוֹטָה ליטפה את לחיו של התינוק, "יהיה בסדר, סַאנְדְמִיאֵל. אל תדאג לנו. נכון, מָאנְרִיאֵל, שיהיה בסדר?".
התלתלים השחורים נעו שוב, כשהנהן הילד.
חיוך קל עלה על פני סַאנְדְמִיאֵל, "לפחות זה...".
עַדְרִיאֵל פרץ לפתע בבכי. אולי קלט את השדר המתוח שעלה מן האנשים האהובים והמוכרים שלצידו. אַנְאוֹטָה ניסתה להרגיע אותו, ומשלא עלה בידה, נופפה לבעלה לשלום ונכנסה בחזרה אל האוהל.
סַאנְדְמִיאֵל החזיר לה נפנוף מודאג מעט, ואחר עלה בקפיצה על הבהמה שלו. הוא תפס במושכות, והביט על אחיו הצעיר, שמבטו היה עצוב ומבולבל. "רוצה ללוות אותי קצת?".
היסוס עלה על פניו של מָאנְרִיאֵל, אך הוא הנהן.
סַאנְדְמִיאֵל סייע לו לעלות על הבהמה, ואחר החל לרכב. "נוח לך, מָאנְרִיאֵל?" הוא התעניין אצל אחיו, מצר על כך שהוא אינו רואה את הבעת פניו.
"אני בסדר" הייתה התשובה. מָאנְרִיאֵל נע מעט מאחורה.
"היה נראה לי שאתה מבוהל קצת, ודואג" קולו של סַאנְדְמִיאֵל רך, "ממה אתה חושש, אח קטן?".
שתיקה עלתה מן הילד.
סַאנְדְמִיאֵל לא לחץ. רק שתק גם הוא.
לאחר שיצאו מהמאהל, וסַאנְדְמִיאֵל עצר את הבהמה, פתח מָאנְרִיאֵל את פיו.
"הילדים... הם אמרו לי שאתה משוגע. צחקו עליך מאוד. וגם שמעתי אנשים מדברים... הם אמרו שאף פעם לא תחזור, שהמסע קשה. הם קראו לו מסע המוות, ולעמק השחור הם קראו לוע הגהינום".
סַאנְדְמִיאֵל נאנח. הוא לא חשב שהמסע שלו יעורר כל כך הרבה הדים בכל המאהל. אבל כנראה אנשים מפחדים מהצעד הזה, בעיקר כי הוא דורש מהם לעשות דברים דומים אם וכאשר אחד מקרוביהם יתקל באותה בעיה בדיוק.
לכן הם מוכנים לדבר עליו, להפחיד את אחיו הקטן ולנסות להניא אותו ממעשיו, העיקר שהם עצמם ייצאו בסדר בכך שהניחו ליקיריהם למות.
ברגע בו יחזור עם התרופה, כבר לא יוכלו לקרוא למחלות הללו 'מחלות אל-חזור', כי ישנה דרך להירפא מהן.
אבל לא אכפת לו. אדרבה, שיבינו כולם שהדרך קיימת. שיפסיקו להתחבא מהצל של עצמם, ויתחילו לחיות. לפעול.
נכון שזה מפחיד. נכון שזה קשה. אבל בחיים צריכים לעשות גם דברים מפחידים וקשים. אף אחד לא בא לעולם בשביל לשבת בחיבוק ידיים.
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
"אל תתייחס למה שכולם אומרים" באיחור קלט סַאנְדְמִיאֵל שאחיו מחכה לתגובה, "זה לא חייב להיות נכון. ובכלל, ילדים בגילך הרבה פעמים שומעים חצאי דברים ומוציאים אותם מהקשרם".
"אבל זה היה בחורים גדולים" קולו של מָאנְרִיאֵל מהורהר. "טוב, בסדר. הבנתי מה שאמרת, אבל... זה מפחיד, סַאנְדְמִיאֵל. אתה מבטיח שתחזור?".
מבטיח לחזור?
הוא לא יכול להבטיח דבר כזה.
"אני מבטיח לנסות ולהתעקש עד הנשימה האחרונה של חיי" סַאנְדְמִיאֵל סובב את ראשו והביט אל תוך ירוק העיניים של אחיו הקטן, "ובכל מקרה, מָאנְרִיאֵל, אני חושב שאצליח".
"ואם לא?" קולו של מָאנְרִיאֵל רועד, "סַאנְדְמִיאֵל, ההקרבה פה מדי גדולה. אומנם אם תחזור יהיה לי גם אותך וגם את אמא, אבל אם לא- לא יהיה לי את שניכם. אם לא תלך בכלל- יהיה לי לפחות אותך".
סַאנְדְמִיאֵל לקח נשימה ארוכה. מָאנְרִיאֵל צודק בעיקרון, אבל זה לא רק זה.
"מָאנְרִיאֵל, עליך להבין" הוא נתן באחיו מבט נחוש, "אתה ילד גדול ובוגר, ואני סומך עליך שתבין מה שאני אומר לך".
"אני אבין" קמט קל במצחו של בן האחת עשרה, "אני חושב שאבין".
"אני לא הולך להציל רק את אמא" סַאנְדְמִיאֵל רציני, ומקווה שאכן הילד יבין את דבריו. הדבר מעט עמוק. "אלא עוד עשרות אנשים נוספים".
"איך בדיוק?" מצחו של מָאנְרִיאֵל עדיין מקומט, "אתה תביא תרופות לעוד אנשים?".
"אני לא חושב" סַאנְדְמִיאֵל ממשיך להביט אל תוך עיניו של אחיו, "אף אחד לא ביקש ממני. אבל מָאנְרִיאֵל, עליך להבין. המסע הזה מוגדר כמסע מסוכן, שממנו קשה מאוד לחזור".
עיניו של הילד נפערו בבעתה, "סַאנְדְמִיאֵל-".
"הירגע" סַאנְדְמִיאֵל הניח את כף ידו על כתף אחיו, "עדיין ישנם סיכויים, ואני לא פחדן. אני מבטיח לך שאעשה הכל בשביל להצליח. אבל, מָאנְרִיאֵל, אנשים חושבים שהמסע הזה אינו אפשרי. אני אבוא, מָאנְרִיאֵל, ואוכיח להם שהוא כן".
מָאנְרִיאֵל נשם עמוק. "סַאנְדְמִיאֵל, זה-".
סַאנְדְמִיאֵל קטע אותו שוב, "לאחר שאחזור, אם יחלה מישהו נוסף- המסע כולו כבר לא ייראה בלתי אפשרי, ואנשים נוספים יסכימו לצאת אליו, על מנת להציל את יקיריהם".
מָאנְרִיאֵל נתן בו מבט ארוך, "אולי אתה צודק, סַאנְדְמִיאֵל. אבל המחיר יכול להיות יקר מדי. אם לא תחזור, יעברו שנים עד שמישהו נוסף יעז לעשות את המסע הזה. אתה עלול לאבד הכל!".
סַאנְדְמִיאֵל נאנח. "נכון" הוא לחש, מביט אל פניו החיוורות של אחיו הקטן. "זו הייתה באמת החלטה קשה, מָאנְרִיאֵל.
אם אצליח, ארוויח הרבה. אם לא- אפסיד הכל. אבל לא יכולתי לעמוד מנגד, אח קטן. אני עדיין לא יכול. לשבת ולראות איך אמא..." הוא נשף, קולו היה סדוק.
מָאנְרִיאֵל השפיל את מבטו. "אתה מבטיח לעשות הכל, סַאנְדְמִיאֵל?".
סַאנְדְמִיאֵל הנהן בזהירות. "מה הכוונה 'הכל'?".
"אם אתה רואה שצריך לעשות משהו ממש מסוכן, עם סיכויים אפסיים להינצל- אל תעשה את זה" עיניו של מָאנְרִיאֵל מלאות תחינה, "אני לא רוצה לאבד גם אותך וגם את אמא. לפחות יהיה לי אותך, סַאנְדְמִיאֵל".
"אז לחזור, במקרה כזה?" אצבעותיו של סַאנְדְמִיאֵל רעדו, "בסדר, אני מבטיח. אבל אתה, מָאנְרִיאֵל, תבטיח לי שתהיה גיבור, אמיץ, וילד טוב. אתה מבטיח?".
מָאנְרִיאֵל הרים את מבטו מן האדמה. "אני מבטיח".

....
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק נהדר, מציג סיטואציה מורכבת בצורה מעולה.
זהו משפט ידוע הנפוץ בכל מאהלי חצי-הגורן הדרומיים
לשונית, יהיה נכון יותר לכתוב: המשפט הידוע הזה, נפוץ בכל מאהלי חצי-הגורן הדרומיים.
סַאנְדְמִיאֵל סובב את ראשו והביט אל תוך ירוק העיניים של אחיו הקטן,
תנסי את זה פעם כשאת על אופניים, המבנה דומה לרכיבה על בהמה מבחינת המרחק בין היושבים.
זה כמעט בלתי אפשרי, את צריכה לסובב חצי פלג גוף וכמעט לאבד אחיזה כדי למקד את המבט בעיניים שקרובות אלייך כ"כ ונמצאות בדיוק מאחורי גבך (וגם נמוכות ממך משמעותית, מדובר בילד סה"כ).
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק 11
בית האבן היה מלא בלומדים.
מזג האוויר בחוץ לא נגע להם כלל, וגם לא שעות האור והצל.
הם רק ישבו שם, באולם הענק, והתנועעו מעל ספריהם.
גם הוא ישב שם, רכן מעל ספרו. שעות הלימוד שלו התקצרו מעט לאחרונה, ועל כן הוא צריך לנצל היטב את מה שכן נשאר לו.
הוא כבר שנים כאן, וזו לא הפעם הראשונה שמוטלת עליו משימה כלשהי מבלי שיבין אותה. אבל... הפעם הזאת שונה. הוא לא יודע למה, אבל זה ברור לו.
האופן שבו הביט בו איש השקט, הפרטים המשונים שנמסרו לו... האדישות של דן.
ובכלל, ישנה שאלה גדולה הרבה יותר. למה דווקא הוא?
אליאב התנדנד מעט, מנסה להתרכז, ללא הועיל.
למה בחר איש השקט דווקא אותו, מבין מאות אנשים אחרים שהיו שמחים לעשות את אותו התפקיד?
טוב, הוא קצת הגזים. לא כולם יכולים לעשות זאת, הוא מודע לכך שהוא נמנה על הבכירים. אבל, עדיין!
במקום להעניק לו משימה דומה לזו הקודמת, הוא הוצמד כבן זוג לדן- דבר שהוא לא נתקל בו אישית מעולם, על אף ששמע על מקרים בודדים כאלו. בדרך כלל עובדים כולם כל אחד בנפרד.
המשימה לא ברורה לו דיה. ומה שהוא כן יודע עליה- רק מבלבל אותו יותר ויותר.

....

שנים ארוכות לא עשה את הדרך הזו.
הגבעה כבר נראתה מרחוק, והוא זירז את צעדיו.
השעות כבר נקפו, והוא קיווה שהוא לא מאחר, או חמור מכך- טועה בדרך.
מֶתָנְאֵל ניער את רגלו, מקווה לשחרר בכך כמה אבנים קטנות מנעלו. כשהיה ילד, היה הולך לפעמים עם אבא וצְפַנְאֵל אל המאהל הסמוך. מאוחר יותר הפסיק, כי אמא לא הרשתה.
כך יצא שכמעט אף פעם לא ראה את מָאנְרִיאֵל. את אחיו הקטן. טוב שלפחות את סַאנְדְמִיאֵל יכול היה לראות, כי הוא הגיע אליהם בעצמו.
מן לחץ תפס בו. איך יזהה את מָאנְרִיאֵל? טוב, זו לא באמת בעיה. אבל מה יעשה אם מָאנְרִיאֵל יתגלה כמישהו שקצת... קשה לשמור עליו?
ילדון מפונק, טיפש, מעצבן... שלל אפשרויות עלו בראשו, מלחיצות אותו יותר ויותר.
צְפַנְאֵל אמר שהוא יהיה זה שייקח אותו לאוהלו, אבל עדיין...
הוא הגיע לגבעה, ופנה בעיקול. הנה המאהל!
מֶתָנְאֵל המשיך לעבר המאהל. השמש עמדה במרכז השמיים, עם נטייה קלה מערבה. הוא יצא מוקדם בבוקר, אבל נראה שזה לא הספיק. הוא רק קיווה שיצליח להגיע לאזור המוכר לו יותר, לפני שעלטה כבידה תעטה את החלק הזה של העולם.
מרחוק הוא הבחין בדמותו של ילד הרוכן לעבר האדמה, כמו מתעמק בדבר מה.
מֶתָנְאֵל משך כתף והמשיך הלאה. רק שתי דקות אחר כך הוא הגיע למאהל, והבחין שהילד מוחק באמצעות נעלו פס אחד מתוך שבעה שחרוטים על פני האדמה.
"מה אתה עושה?" התעניין, ואחר הביט בהפתעה בפניו של הילד מתולתל השיער שהרים אליו את מבטו.
"ציירתי שנים עשר פסים, ומחקתי אחד כל חמש דקות. תכננתי שאם תעבור שעה מאז שהתחלתי לחכות לך, אני אצא לקראתך".
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מֶתָנְאֵל נבוך, "אז זיהית אותי, מה?".
"לא זיהיתי" השיב לו בן האחת עשרה, "ניחשתי. ואתה?".
"אני כן זיהיתי" מֶתָנְאֵל חייך, "אתה דומה לאבא, מאוד. אמרו לך פעם?".
מָאנְרִיאֵל הנהן. "סַאנְדְמִיאֵל אמר לי. אבל כשאמא לא שמעה, כי אחרת היא הייתה בוכה".
מֶתָנְאֵל מחק את חיוכו, על אף רצונו להרחיב אותו. מָאנְרִיאֵל כל כך חמוד! אין סיבה שאמא תכעס עליו. הוא יהיה בסדר.
גם סִינְטָה, אשתו, עוד תאהב אותו. ולכאורה גם אשתו של צְפַנְאֵל תסתדר.
"על מה אתה חולם?" הסתקרן מָאנְרִיאֵל מולו, מסיט כמה תלתלים אל מאחורי האוזן.
"אני לא חולם" מחה מֶתָנְאֵל, "אני רק חושב שאתה חמוד, ובטח תשמח להכיר את שלושת האחיינים שלך".
"את האחיינים שלי?" מָאנְרִיאֵל ניתר על מקומו, "אז בעצם יש לי תשעה אחיינים?".
"שנים עשר" תיקן מָאנְרִיאֵל, "אם החישוב שלך הוא הבן שלי, הילדים של צְפַנְאֵל והילדים של סַאנְדְמִיאֵל ואֶלְאוֹנָה- אז יש גם את שלושת הילדים של רִיאַלְטָה ונוּאַלְטָה, התאומות".
"וואו" עיניו של מָאנְרִיאֵל נצצו, "לא חלמתי שיש לי כל כך הרבה אחיינים! התאומות גרות קרוב? כי אֶלְאוֹנָה גרה מה-זה רחוק, ואני ראיתי רק את שני הגדולים שלה".
"הן לא גרות בַמאהל, אבל שתיהן גרות במאהל סִיווְאֵל, שנמצא במרחק של יומיים הליכה מהמאהל שלנו. אולי נבקר אותן פעם" מֶתָנְאֵל הביט סביב, "איפה הדברים שלך? אפשר להמשיך לדבר, אבל בדרך. אני רוצה שנגיע למאהל בשעה סבירה".
"הנה השק" מָאנְרִיאֵל הרים את השק שלו, ונשף במאמץ.
"אני אסחוב אותו" מֶתָנְאֵל נטל מידו של אחיו את השק, והבין את נשיפת המאמץ של בן האחת עשרה. השק באמת היה כבד. לא מאוד, הוא עצמו יכול לסחוב אותו, אבל מָאנְרִיאֵל- פחות.
"טוב" מָאנְרִיאֵל שמח מן ההקלה, "אז נצא".
מֶתָנְאֵל הסתובב, והחל ללכת בחזרה בשביל ממנו בא.
"אתה מכיר טוב את הדרך?" מָאנְרִיאֵל פסע לצידו, עיניו סקרניות. "אף פעם לא הלכתי כאן, רק סַאנְדְמִיאֵל ואֶלְאוֹנָה הלכו".
"ואבא" הוסיף מֶתָנְאֵל, מחויך. "שכחת את אבא. הוא הכיר את הדרך הכי טוב".
"הכיר אבל לא מכיר" הבהיר לו מָאנְרִיאֵל. "אותי הוא אף פעם לא לקח".
"ברור, כי היית קטן" מֶתָנְאֵל הנהן כמו לעצמו, "לכן. אבל גם אני לא הלכתי כאן הרבה".
"אתה אף פעם לא ראית אותי?" התעניין מָאנְרִיאֵל, עיניו שואלות.
"הייתי בחגיגת שמונת הימים שלך" הודה מֶתָנְאֵל. "היית תינוק מתוק... סַאנְדְמִיאֵל מאוד שמח כשנולדת, וגם אמא שלך".
מָאנְרִיאֵל הסמיק מעט. "הדרך ארוכה?".
מֶתָנְאֵל הניד בראשו. "די. אבל אל תדאג, יהיה בסדר. היא לא מאוד קשה. אתה יודע ללכת הרבה?".
מָאנְרִיאֵל הנהן נמרצות. "אני הולך הרבה במאהל, וגם מקיף אותו. אני הולך אפילו בגבעות הירוקות, אתה יודע? אפילו שכל הילדים מפחדים. טוב, זה בגלל-" הוא עצר.
"בגלל מה?" מֶתָנְאֵל הביט לעברו.
"לא משנה" מלמל מָאנְרִיאֵל בשקט, כובש את פניו בקרקע.
מֶתָנְאֵל לא לחץ עליו. ליתר דיוק, הוא כלל לא חשב שמדובר במידע חשוב. הוא פשוט שתק, והמשיך ללכת. השניים פנו בעיקול הגבעה.
"עוד כמה זמן נגיע?" מָאנְרִיאֵל הביט ברגליו.
"כואבות לך הרגליים?" מֶתָנְאֵל הביט בו בעידוד, "זה ייקח עוד זמן, אבל יהיה בסדר".
"לא כואבות לי הרגליים" הכחיש מָאנְרִיאֵל, "אני בסדר. אמרתי לך שאני רגיל ללכת הרבה".
"בסדר" שוב העביר מֶתָנְאֵל הלאה. "אז בוא נמשיך. אני מקווה שנספיק להגיע לאזור שאני מכיר יותר לפני שיחשיך".
"אתה לא כל כך מכיר כאן?" מָאנְרִיאֵל שלח בו מבט חושש, "אנחנו יכולים ללכת לאיבוד?".
"הכל בסדר" אמר מֶתָנְאֵל בקול מרגיע, "הסתדרתי בהלוך".
אבל החשש קינן בו. הציק לו מאוד. אם ייאבד את דרכו, מה יקרה עם שניהם?

....
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
גם לא שעות האור והצל.
אין דבר כזה שעות צל, יש שעות חשיכה;)
בדרך כלל עובדים כולם כל אחד בנפרד.
ניסוח לא מהוקצע. או כולם, או כל אחד, או בנפרד. יותר מדי מילים דומות ללא פיסוק = לא נהיר לקריאה.
גם סִינְטָה, אשתו, עוד תאהב אותו. ולכאורה גם אשתו של צְפַנְאֵל תסתדר.
ו' החיבור אחרי נקודה, בעיה תחבירית.
שוב העביר מֶתָנְאֵל הלאה.
משפט חסר. משפטים חסרים הם טובים בדיבור, כשהם משמשים כפסוקית בכתיבה - פחות.

מבחינה תוכנית - פרק נהדר, מסקרן וצבעוני. קצת מפריע ששוב ושוב מתנאל חושש לאבד את הדרך, אולי עדיף במקום לכתוב את אותן המילים שוב ושוב, להסביר כמה הנוף נראה דומה לעצמו וכמה קל להיאבד, בלי להזכיר את החשש במפרוש.
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק 12
השמש הייתה זו שהעירה אותו.
השמיים היו תכולים, והרוח הייתה קרירה.
סַאנְדְמִיאֵל התיישב באחת, ונטל את ידיו במים שהכין בליל יום האתמול.
לצריף הקטן והעתיק אליו נכנס לשנת לילה ישנו גג חלקי ביותר, אבל הוא לא חשש מגשם בכלל. עונת החמה כעת, ולא עונת הגשמים.
הוא מתח את ידיו, מתקשה מעט להסתגל למציאות החדשה.
הוא במסע. אומנם זה היה הלילה הראשון, אך כנראה שיהיו לו עוד הרבה לילות כאלו, וגם קשים יותר, בהם הוא יישן בתנאים-לא תנאים.
נו, הלוואי ואלו יהיו צרותיו במהלך המסע המסוכן הזה.
סַאנְדְמִיאֵל משך אליו את שק האוכל, והוציא משם מעט ירקות לא מגרים כלל.
הוא יתארגן, יתפלל, יאכל דבר מה, וייצא לדרך.
אין לו זמן בכלל, הוא לא יצא למסע תענוגות כלל ועיקר. הוא יצא להביא תרופה לאמא שלו. והעובדה הזו צריכה לעמוד לו תמיד מול העיניים, על מנת להזכיר לו להמשיך בדרך גם כשהיא קשה ומפרכת, וגם כשהוא רוצה להתעכב עוד קצת.
הוא נשם עמוק, ונעמד.
היום יתקדם הרבה, עד שיגיע לכנראה-כפר שמסומן לו על המפה. הוא לא הבין אותה כל כך, וזקן המאהל סירב להסביר לו במדויק.
עוד ביום האתמול, ממש כשהחל להחשיך, הוא יצא מתחום מאהלי חצי הגורן הדרומיים. הוא שם לב לכך. הקצב שלו אתמול היה ממש גרוע, הוא צריך ללמוד לרכב מהר יותר על הבהמה הזקנה שקנה.
סַאנְדְמִיאֵל קשר ביד עדינה את חוטי הגלימה שלו, והחל להתפלל בשקט.
רק תפילה תעזור לו.

....

השלג כבר נערם לגובה.
רוח קפואה נשבה, מרתיעה את האנשים מלצאת מבתיהם.
העצים היו ערומים מעלים ומכוסים בשלג, וכך גם גגות הבתים. הכל בהק בלובן עז, למעט צבעים נוספים פה ושם, שכמו בקעו מתוך השלג.
דָארְגְמִיאֵל סיים לכפתר את מעילו העליון, ונטל את הצעיף. הוא כרך אותו סביב צווארו בזהירות, ואחר הביט אל החלון. "אני מקווה שלא ירד שלג בזמן הקרוב".
"גם אני מקווה בשבילך" אוֹרְדִיאָן עמד לצידו, מצחו מקומט. "מה אומרת אמא?".
"היא אמרה שהוא חולה מאוד" ידיו של דָארְגְמִיאֵל, הנתונות בתוך כפפות, הזיעו. "הרופאים אמרו ש... שהוא נדבק במחלה".
עיניו של אוֹרְדִיאָן היו מלאות כאב. "אין תרופה למחלה הזו?".
"אני לא יודע" דָארְגְמִיאֵל הניח את ידו על ידית הדלת, מבטו נחוש. "ואת זה בדיוק אני הולך לברר".
"אתה לא האב הראשון שהבן שלו חלה במגיפה הזו" ציין אוֹרְדִיאָן, "אם ישנה תרופה- גם הרופאים אמורים לדעת על כך, לא?".
"ישנם דברים שהרופאים לא אומרים מיד" דָארְגְמִיאֵל לחץ על הידית, פותח את הדלת מעט. "ומלבד זאת, אני לא מתכוון להתייאש מהר כל כך".
אוֹרְדִיאָן נסוג אחורנית. "עשה מה שאתה חושב לנכון".
"תודה על האישור" דָארְגְמִיאֵל יצא מן הבית המוסק, מכין את עצמו חלקית לקור העז שבחוץ. הוא סגר מאחוריו את הדלת.
עיניו ננעצו בשלג, והוא החל לבוסס בו בדרכו אל בית המרפא.
חמותו חזרה לא מכבר, ובידיה בשורות לא טובות. אַבִיאֵל אכן חולה, כשם שחשש. שִׁילְאָה נותרה איתו בבית החולים, והוא הולך עכשיו כדי לראות מה אפשר לעשות.
החשש הציף אותו, מלחיץ.
מה יעשה אם יתברר לו שאין תרופה למחלה הנוראית הזו?
שאַבִיאֵל...
לא. דָארְגְמִיאֵל הרים את מבטו מן השלג, ממצמץ אל מול העננים הכהים שבשמים, המעיבים על אור השמש. הוא לא ייתן לבן שלו למות. פשוט לא.
זה לא יכול לקרות, והרי רק אתמול בצהריים הוא איבד את שְׁרָגְאֵל...
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חמותו הייתה הרבה בבית המרפא, והם בבית לא ידעו דבר. רק אתמול בלילה היא חזרה, ולא הסכימה לו לצאת בלילה. רק עכשיו, בבוקר, הוא יכול היה ללכת.
עיניו של דָארְגְמִיאֵל מלאו דמעות, והוא מיהר למחות אותן, בטרם יקפאו ויהפכו לקרח בעיניו. אסור לבכות בקור המקפיא הזה.
פסיעותיו הפכו איטיות יותר ויותר, וההתבוססות בשלג הפכה קשה, ככל שהוא הפך קשה יותר.
אולי לא היה צריך לצאת עכשיו, אלא להמתין ששומרי הסדר ידאגו לפינוי השלג מן הרחובות. אולי היה צריך לחכות עוד קצת, שהשלג קצת יפשיר. אולי.
אבל כעת הוא כבר כאן, והוא חייב להמשיך הלאה. מוכרח.
"צריך עזרה?" מזחלה רתומה לשני טוּאַמָרִים עצרה לצידו, ואלמוני בעל סבר פנים משועמם הסב אליו את מבטו. "לאן אתה, בקור המקפיא הזה?".
"לבית המרפא" דָארְגְמִיאֵל הביט בהפתעה באלמוני, "הבן שלי שם".
"הגיוני" האלמוני גיחך בטוב לב, "עלה, אני גם לשם. בן דוד שלי חולה".
דָארְגְמִיאֵל חייך בהקלה רגעית, "אתה גם לשם?".
"כן, נו, עלה כבר" האלמוני הושיט לו יד וסייע לו לטפס אל המזחלת. "לאן כבר אפשר לנסוע במזג אוויר שכזה?".
דָארְגְמִיאֵל הגה בכך לרגע, "נכון".
"מי אמרת שחולה אצלך?" האלמוני סימן לטוּאַמָרִים, והללו החלו ללכת במהירות בשלג, גוררים בעקבותיהם את המזחלת. "הבן שלך? אתה נראה צעיר מכדי שיהיה לך בן".
"הוא תינוק" פניו של דָארְגְמִיאֵל חיוורות, "ממש קטן. והוא- הוא חולה".
"שמעתי על זה" האלמוני הביט בו בהשתתפות, "שמעתי שהתינוקות חולים. כמה עגום שדווקא לפני חודש נטפלה הגִיסוּר לרופא לוּטְמוֹ".
"הרופא לוּטְמוֹ?" תמה דָארְגְמִיאֵל, "מי זה? מה הקשר שלו?".
"לא שמעת עליו?" הופתע האלמוני, "ממש מוזר. הו, הגענו. טוב, תשאל את הרופאים. אני צריך ללכת לבן הדוד שלי".
הוא ירד מן המזחלת, וקשר את הטוּאַמָרִים לעץ עבה שכמעט כרע תחת השלג.
דָארְגְמִיאֵל ירד בזהירות מן המזחלת, ופנה אל תוך מבנה בית המרפא.
המקום כבר היה לו מוכר, והכאב התפשט בו, דוקר את ליבו. הפעם אַבִיאֵל שלו הוא זה שחולה. אַבִיאֵל... למה דווקא התינוק שלו? למה כל הצרות נדבקות דווקא אליו?
דָארְגְמִיאֵל פנה אל מחלקת התינוקות, הצמודה למחלקה בה אושפז שְׁרָגְאֵל עד למותו ביום האתמול. הוא הכיר את המחלקה, דיבר פעם עם כמה אחים משם.
"דָארְגְמִיאֵל?" אח לבן מדים פגש אותו בתחילת המחלקה, "מה אתה עושה פה? שמעתי שהחבר שלך...".
"כן" פיו של דָארְגְמִיאֵל יבש, "זה נכון. הוא כבר איננו. אבל הבן שלי... התינוק...".
"אוי" האח הניח את ידו על פיו, "אני לא מאמין... זה כזה עצוב. מתי זה קרה?".
"אתמול, מיד אחרי שחזרתי" דָארְגְמִיאֵל כבר לא יכול היה לעצור את הדמעות יותר, "אני חזרתי והוא... היה לו חום, וקראנו לרופא...".
"אוי לא" האח הביט בו בהשתתפות גמורה, "זה נורא, מייד לאחר שהחבר שלך נפטר? זה נורא ואיום. בוא תשתה משקה חם, ואחר כך תלך אל הבן שלך. אני מניח שזה התינוק ההוא, שהגיע אתמול... הוא במצב יחסית טוב. אשתך שם כבר שעות... תשחרר אותה קצת".
דָארְגְמִיאֵל הנהן קלות, בוש בדמעותיו. "אני לא צריך לשתות. אני אלך אליהם".
"שתה" פקד עליו האח, "אתה צריך להירגע".
דָארְגְמִיאֵל נשם עמוק. הוא באמת צריך להירגע.
אבל הוא חייב לשאול את האח, אולי הוא יודע מיהו הרופא ההוא, אותו הזכיר האלמוני החביב שלקח אותו לכאן. האם מהרופא ההוא תצמח הישועה?

....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה