הת"ת המרכזי
משתמש פעיל
זה מולווה למי שהשקיע בלבדהכסף מולווה לאנשים ועושה מצוות.
וזה פירות ההשקעה שלו
זה מולווה למי שהשקיע בלבדהכסף מולווה לאנשים ועושה מצוות.
זה לא ממש נכון https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3725988,00.htmlשבנתיים הכסף מולווה לאנשים ועושה מצוות.
אין פה את הגמ"ח המרכזי
כפי הידוע לי (צריך עיון נוסף) זה הנוהג גם בגמ"ח הנ"ל והנוהג בקופות צדקה רבות שמשקיעים את הכספים שאין צריכים כרגע.אין פה את הגמ"ח המרכזי
רק נקודה חשובה:
הגמ"ח המרכזי נותן הלוואות מכספי ההפקדות וכך גם הבנקים וקופות הגמל נותנות הלוואות,
אמנם הגמ"ח המרכזי בשונה מהנ"ל לוקח ריביות נמוכות יותר וגם הלוואותיו הם לשומרי תורה,
אבל כיוון שכל הגופים האלו מתקיימים למטרה עסקית ולא למטרת חסד לכאורה אין הבדל הלכתי לגבי ההפקדה אליהם ממעשרות.
כפי הידוע לי (צריך עיון נוסף) זה הנוהג גם בגמ"ח הנ"ל והנוהג בקופות צדקה רבות שמשקיעים את הכספים שאין צריכים כרגע.
(אגב יש הגיון בדבר...)
ההגדרה שלו כעמותה כמו גם השם גמ"ח לא הופכים אותו לכזה מבחינה הלכתית,הגמ"ח המרכזי הוא עמותה!
הוא הוקם למטרות חסד, ע"י אנשים בעלי שיעור קומה שרבים מכירים.
ולא כפי המשתמע מהכותב כאן.
בעלי התפקידים שמקבלים משכורת הם אנשי מקצוע, והמנכ"ל העכשוי בכלל הובא מבחוץ בשנים האחרונות.
כי בזמן שהכסף שלך שוכב אצלם, הם מלווים אותו לאנשים אחרים, וזה מצווה גדולה להלוות כסף לאחרים, זה חסדההגדרה שלו כעמותה כמו גם השם גמ"ח לא הופכים אותו לכזה מבחינה הלכתית,
בפועל הגמ"ח המרכזי מלווה כסף רק למי שמשלם על כך מראש 15 שנה,
ולכן אני לא מצליח להבין למה הוא שונה הלכתית לגבי נתינה ממעשרות משאר סוגי ההשקעות.
לא ראיתי רב אחד שאומר שאפשר לתת לגמ"ח המרכזי מכספי מעשרותולכן אני לא מצליח להבין למה הוא שונה הלכתית לגבי נתינה ממעשרות משאר סוגי ההשקעות
כל גדולי ישראל אומרים שמצוה לתת לגמ''ח המרכזי מכספי מעשרות מכיון שזה מוגדר כתרומה ולא כפיקדוןלא ראיתי רב אחד שאומר שאפשר לתת לגמ"ח המרכזי מכספי מעשרות
אבל להשקיע לחתונת ילדים מכספי מעשרות אסור
לא שזה אומר משהו...
יכול להיות שיש רב כזה אני לא יודע
נכוןכל גדולי ישראל אומרים שמצוה לתת לגמ''ח המרכזי מכספי מעשרות מכיון שזה מוגדר כתרומה ולא כפיקדון
לפני שאתה אומר משהו כדאי שתברר ועל תטעה ותכשיל את הציבור
הם לא מלווים סתם לבן אדם בתור חסדהם מלווים אותו לאנשים אחרים,
ההבדל עצוםההגדרה שלו כעמותה כמו גם השם גמ"ח לא הופכים אותו לכזה מבחינה הלכתית,
בפועל הגמ"ח המרכזי מלווה כסף רק למי שמשלם על כך מראש 15 שנה,
ולכן אני לא מצליח להבין למה הוא שונה הלכתית לגבי נתינה ממעשרות משאר סוגי ההשקעות.
יכול להיות שאם ברור שגם בלי כספי המעשרות אדם יחתן את בתו - זה אותו רעיון של "דבר שבחובה" שאסור לתת מכספי מעשרות.למה רק דנים בזה כאילו זה תרומה/צדקה/חסד, ומה עם זה שזה מצווה לאב לחתן את בנותיו, ולמי שאומר שאפשר לתת כסף מעשר לכל דבר מצוה למה יגרע מצוה זו.
למה? הוצאות בניו לתלמוד תורה זה לא דבר שבחובה?אנשים שוכחים שהגמ"ח המרכזי נותן את ה"מענק" אף שהוא לא מתחייב על כך
לכן זה נקרא שהוא עושה צדקה, ולכן כסף שנכנס לגמ"ח המרכזי נחשב שהולך לצדקה
בהשקעה זה כמובן לא שייך
יכול להיות שאם ברור שגם בלי כספי המעשרות אדם יחתן את בתו - זה אותו רעיון של "דבר שבחובה" שאסור לתת מכספי מעשרות.
אבל שוב - צריך לשאול פוסק
אוהו איזו נחרצות...מאיפה לקחת את זה שדבר שבחובה אי אפשר לתת ממעשרות (זה נאמר במסכת חגיגה לעניין קורבנות שבחובה שאסור להביא אותם מהבהמות של מעשר בהמה. בקיצור התערבב לך משהו)
ופה מדובר בכלל על מעשר כספים שזה נושא אחר לגמרי
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: