ר' יעקב בלוי בספר צדקה ומשפט מתיר.הכוונה בשביל החתונות של הילדים כמובן
אני לא רב ולא פוסקהמעלה בגמח המרכזי שזה נחשב כתרומות לענין מעשרות
לעיתים הגמח מאפשר לקבל הלוואה ללא ריבית הרבה לפני הזמן שגם זה מקסים
לא צריך כמה קופות אפשר לבקש לחלק את מסלול התשואה איך שרוצים וזה נותן אותה תוצאה
אני ממליצה לעשות גם וגם
בהחלט.אני לא רב ולא פוסק
אך ביררתי וכל וכסף שמפקידים עבור נישואי הילדים ואפילו בשוק ההון מותר מכספי מעשרות
מבחינה הלכתית יש הבדל קריטי-בהחלט.
אין שום הבדל בין הגמ"ח המרכזי להשקעה בשוק ההון, בשניהם בסופו של דבר הכסף מגיע לילדים.
יש מחמירים לתת רק חצי לחתונת הילדים אבל הרבה פוסקים כתבו להקל בזה, אך שוב, אין שום הבדל בין הגמ"ח המרכזי
לההשקעה בשוק ההון.
להפקיד לנישואי הילדים בשוק ההון מותר מכספי מעשרות לחלק מהפוסקיםהמעלה בגמח המרכזי שזה נחשב כתרומות לענין מעשרות
לעיתים הגמח מאפשר לקבל הלוואה ללא ריבית הרבה לפני הזמן שגם זה מקסים
לא צריך כמה קופות אפשר לבקש לחלק את מסלול התשואה איך שרוצים וזה נותן אותה תוצאה
אני ממליצה לעשות גם וגם
יש לכם מקורות הלכתיים נוספים בננידון?להפקיד לנישואי הילדים בשוק ההון מותר מכספי מעשרות לחלק מהפוסקים
עיין ספר צדקה ומשפט לר' יעקב בלויא זצ"ל בפרק ו סעיף ו [עמוד קכב] שהתיר להשקיע ממעשר לצורך נישואי הצאצאים אף קודם לפירקן.
:מי שרוצה לעשות תכנית חסכון עבור נישואי ילדיו ולשלם מכספי מעשר
נתון לפרשנות הלכתית מה זה נקרא ״לחשוב״, ומי זה אנשים. שמעתי על בר מצווה או גילאי16-18.לא יעשה כן אלא משהגיעו הילדים לגיל שאנשים מתחילים לחשוב על ההוצאות לנישואין.
נקודה חשובה נוספת!ולא יקח עבור מטרה זו אלא עד מחצית כספי מעשר ולא יותר.
אני חושב על זה מהרגע שהילד נולד הרי בסוף צריך לחתן אותו בעז"ה ומאין יבוא עזרי?! מהגמ"ח?נתון לפרשנות הלכתית מה זה נקרא ״לחשוב״, ומי זה אנשים. שמעתי על בר מצווה או גילאי16-18.
לא זוכרת מקורות מדוייקים
אתה חושב.אני חושב על זה מהרגע שהילד נולד הרי בסוף צריך לחתן אותו בעז"ה ומאין יבוא עזרי?! מהגמ"ח?
מבחינה הלכתית יש הבדל קריטי-
(לדעת חלק מהפוסקים לפחות)-
שבנתיים הכסף מולווה לאנשים ועושה מצוות.
בדיוק כמו שאין שום מניעה להפקיד כספי מעשרות בגמ״ח רגיל ולמשוך אותם אחרי 20 שנה.
לעומת זאת כאן אתם לא מפרישים את המעשרות לענייני מצווה מיידים,
אלא לצורך מצווה שבעז״ה יהיה בעתיד.
וכל אחד ישאל את רבו.
זהו,זהו, שאין שום היתר להפקיד כספי מעשרות בגמ"ח ואז למשוך אחרי 20 שנה.
כלומר אפשר, אבל לא קיימת מצות מעשרות. זה שבמשך 20 שנה זה עשה חסד לאנשים זה לא נחשב מעשר אם זה חוזר אלי.
ולכן אין שום פוסק הלכה שאומר שיש הבדל בין הגמ"ח המרכזי לשוק ההון.
בדקתי את הנושא הזה ארוכות.
מי שמחמיר בזה מחמיר גם בזה.
ושוב, רוב מי שמחמיר זה רק על חצי מהמעשרות בלי להיכנס לעומק הסוגיא.
בעצם אם אני חושב על זה יש הבדל בין הגמ"ח המרכזי לשוק ההון.
לגמ"ח המרכזי יש קמפיין ממומן ולקופות גמל אין....
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: