מחיר למשתכן חרדים לנווה שמיר

בעל בעמיו

משתמש פעיל
למרות שאני לא חושב שהיא זו שצריכה להמשיך לנהל את העיר, הרגשתי מוכרח להתקומם מול עיוותים עובדתיים.
אני סבור שבתחום הניהול, בלוך זה אחד הדברים הטובים שקרו לבית שמש בשנים האחרונות.
הבעיה מתחילה כשמערבים ניהול ואג'נדה.
רוב הניקים כאן כנראה חדשים יחסית בבית שמש, אז אני כאן בשביל לתקן קצת.
בזמנה לא תוכנן ולא קודם שום מהלך חדש.
גם אם זה היה נכון, זה שבח גדול מאוד.
היא לא שכחה שלפני פרויקטים גרנדיוזיים, יש פה גם עיר לנהל.
צרכים יומיומיים, ניקיון, גינון, תחזוקה, חינוך, תרבות, מסחר, פיקוח, רישוי עסקים, התייעלות ועוד.
זו כנראה הסיבה שהיא נבחרה על פני אבוטבול.
לדוגמא, שיפורים בתח"צ זה בעקבות מכרז שגרינברג קידם בקדנציה הקודמת.
להזכירכם, גרינברג היה ממונה תחבורה עשר שנים, גם בתחילת הקדנציה הנוכחית, ולא הצליח לקדם את המכרז שדיברו עליו 15 שנה.
כשגרינברג עזב, היא לקחה לידים את תיק התחבורה, פנתה לבית המשפט והוציאה לדרך את המכרז.
קשה להפריז בשינוי התהומי בין תקופתה לתקופת גרינברג, בתחבורה.
הרחבת 38 בחלקים האחרים, בזכות אבוטבול.
זה נכון, אבל יש לזכור ששדרוג הכביש הדרומי נתקע טובא בשל בעיית תל בית שמש, והיא נכנסה לעובי הקורה בשביל למצוא פתרון, ובהצלחה גדולה, הן בעצם הפתרון והן בתקצובו. על הדרך גם הרווחנו פארק יפה על התל.
שטח לבית חולים הוקצה ע"י מונטג ואבוטבול.
הקצאת שטח היא כלום אחד גדול.
היא קידמה את זה לתכנית אופרטיבית, לתכנון ולהעלאה לוועדה המחוזית.
במקביל שקדה על הקמת מיני בית חולים של הדסה בנעימי, עד לדבר האמיתי.
ומה עם קליטה סלולרית בשכונות החדשות?
היא הראשונה שבכלל התייחסה לבעיה ועבדה על פתרונות.
בתקופת אבוטבול, הנציגים אמרו לנו שזו נטו בעיה של משרד התקשורת ואין להם איך לעזור.
ומה קידום מכרז חדש של תח"צ במקום הקודם שרחוק מאוד מלספק את הצרכים הקיימים?
מכרז שני בתוך שלוש שנים?
היא כן התאמצה מאוד להכניס בו שינויים נצרכים.
ומה עם כיתות לימוד? בית שמש נמצאת במקום הראשון בארץ במחסור של כיתות.
אבל גם במקום הראשון בארץ בבניית כיתות.
המחסור של הכיתות זו ירושה מתקופת אבוטבול-גרינברג.
 

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
דווקא את רחוב נהר הדן היא קידמה יפה מאוד בלי כניסה נורמלית לרמה א'

את הגטו שלא מאפשר מעבר להולכי רגל ליד עץ השקד מרמה ה' לרמה א' זה קרה בתקופת בלוך

לשפץ את רחוב מעפילי אגוז עם שנה של סגר על הכביש וכל זה מתוך ידיעה על כך שהכל העבודה שווה זבל בגלל שמשרד התחבורה הולך לסגור את הכביש עוד פעם כדי לבנות שם נת"ץ ורמזור
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
דווקא את רחוב נהר הדן היא קידמה יפה מאוד בלי כניסה נורמלית לרמה א'
נהר הדן תוכנן ונסלל ע"י משרד השיכון בתקופת אבוטבול.
פתיחתו אכן התעכבה מאוד, והיא פעלה לפתיחתו.
אבל התכנון והביצוע כולו במשמרת של אבוטבול-גרינברג.
את הגטו שלא מאפשר מעבר להולכי רגל ליד עץ השקד מרמה ה' לרמה א' זה קרה בתקופת בלוך
לא מכיר את נבכי רמה ה', רק זאת אדע שהתב"ע של רמה ה' תוכננה ואושרה בתקופת אבוטבול.
הוא הרי זה שמכר אותה לחילונים תמורת רמה ד' - בהסכמת שותפיו גרינברג ומונטג [באישור גפני] - וכידוע.
לשפץ את רחוב מעפילי אגוז עם שנה של סגר על הכביש וכל זה מתוך ידיעה על כך שהכל העבודה שווה זבל בגלל שמשרד התחבורה הולך לסגור את הכביש עוד פעם כדי לבנות שם נת"ץ ורמזור
האפשרות השניה היא לא לגעת, לא לעשות כלום, לתת לכבישים להגיע לרמה של סודאן - כזכור לכל בוגרי תקופת אבוטבול-גרינברג.
בתקופת בלוך נסללו מחדש רוב כבישי העיר.
כולל אלו שהיו צריכים שיקום של התת-קרקע - בשל הזנחה רבת שנים - כמו לוי אשכול, מעפילי אגוז ויגאל אלון.
ורק למען הדיוק העובדתי - מעפילי אגוז נסגר לשמונה חודשים, לא לשנה. אבל גם זה וגם ההגזמה של תקופת הסגירה בלוי אשכול, היו הרבה יותר מהנצרך.
 
נערך לאחרונה ב:

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
לא מכיר את נבכי רמה ה', רק זאת אדע שהתב"ע של רמה ה' תוכננה ואושרה בתקופת אבוטבול.
הוא הרי זה שמכר אותה לחילונים תמורת רמה ד' - בהסכמת שותפיו גרינברג ומונטג [באישור גפני] - וכידוע.
זה הרי שטויות כי על פי מה אתה מגדיר 'ייעוד' לחרדים או לחילונים?
תכלס הרי כשאבוטבול יצא מהעירייה עדיין לא הייתה אפילו דירה אחת בכל רמה ה' ללא מרפסת סוכה!
ולא הייתה מאושרת אפילו מבנה אחד עם יותר מ10 קומות!
דווקא בתקופת בלוך השכונה נמכרה באמת לחילונים כשהחומה נפרצה ואושרו בה הרבה מגדלים וקיצוצי סוכות על ימין ועל שמאל,
כך הרווחנו (כך חשבנו אז) גם את רמה ה' וגם את רמה ד'
מתי בדיוק אבוטבול מכר אותה לחילונים? ומה נקרא לשיטתך למכור לחילונים? כותרת בעיתון? או פשקוויל בלוח המודעות???
 

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
לא מכיר את נבכי רמה ה', רק זאת אדע שהתב"ע של רמה ה' תוכננה ואושרה בתקופת אבוטבול.
אכן התב"ע של רמה ה' היה מיועד לחרדים במאה אחוז! (גובה וסוכה)
רק על המעבר להולכי רגל ידוע לי על פנייה מהקבלן לעירייה לתכנון שביל כזה והיה התנגדות מצד בלוך
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
על פי מה אתה מגדיר 'ייעוד' לחרדים או לחילונים?
כבישים פתוחים בשבת רח"ל, הקמת קאנטרי במרכז השכונה, הקצאות למבני דת רק בשולי השכונה וכו'.
מה נקרא לשיטתך למכור לחילונים? כותרת בעיתון? או פשקוויל בלוח המודעות???
הסכם חתום עם סיעת הליכוד.
 
נערך לאחרונה ב:

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
לרמה של סודאן - כזכור לכל בוגרי תקופת אבוטבול-גרינברג.
רמה של סודאן זה לסגור כביש ל9 חודשים, כמו שוועקנין היה עושה דווקא בתקופת אבוטבול נסללה רחוב לוי אשכול כמה פעמים!
והיכן תקציב המיליונים של פיתוח הנת"צים
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אכן התב"ע של רמה ה' היה מיועד לחרדים במאה אחוז! (גובה וסוכה)
רק על המעבר להולכי רגל ידוע לי על פנייה מהקבלן לעירייה לתכנון שביל כזה והיה התנגדות מצד בלוך
זה דבר שצריך להיות מגובה בהוכחות.
בכל אופן, אין ספק, וכבר כתבתי לעיל, שבניהול המוצלח התערבבה האג'נדה.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
רמה של סודאן זה לסגור כביש ל9 חודשים, כמו שוועקנין היה עושה דווקא בתקופת אבוטבול נסללה רחוב לוי אשכול כמה פעמים!
אמת, שפכו את הכסף שלנו לחינם.
לוי אשכול היה צריך שיקום, לא סלילה.
היא הביאה תקציב ממשרד התחבורה לשם כך.
והיכן תקציב המיליונים של פיתוח הנת"צים
אתה באמת שואל?
היא זו שהשיגה אותו במסגרת הצעת המחליטים שקידמה במרץ רב, ולצערנו חלקו הגדול נלקח מאיתנו בגלל המלחמה.
 

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
עוד פשלה של בלוך בעיר-
כידוע פרשת היריקה נוצרה בעקבות סכסוך בין שכונת קריית חסידים לבית ספר אורות עם קונפליקט מצד התושבים לא לאפשר מעבר דרך השכונה שלהם
הפשרה שנעשתה בידי אבוטבול הייתה להעביר את הכניסה לרחוב הרצוג /נהר הדן.
בזמנו אכן רחובות אלו היו די שקטים ולא שימושיים
אכן עם פתיחת רחוב נהר הדן החלו הבעיות, והפקקים של הבאת הילדים לבית ספר כבדים מאוד!
ומה עושה עליזה בלוך? בוחרת להביא עוד 12 כיתות לחינוך מיוחד בדיוק לצומת כאילו לא חסר להם שטחים!
התוצאות יבואו במהירות הרי רחוב נהר הדן פינת הרצוג הוא צומת מרכזית מאוד עוד 12 כיתות והפקקים ישתרגו מפה עד להודעה החדשה...
ומה עושה נהג בפקק מעצבן? מתעצבן. ושולח תלונות!
איזה תלונות הן הגיוניות?
להעביר את הכניסה דרך........ קריית חסידים
פרשת היריקה מספר 2 בדרך!
 

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
כבישים פתוחים בשבת רח"ל, הקמת קאנטרי במרכז השכונה, הקצאות למבני דת רק בשולי השכונה וכו'.
נהר הירדן ורחוב רבי יהודה הנשיא גם פתוחים בשבת!!!
הקמת קאנטרי זה הרס אך לא כמו תכנון לקוי שלא מאפשר לחרדי לגור בדירה כלל!!!!
בסוף אבוטבול היה ראש עיר בלי רוב חרדי, והוא הצליח הגאונות לתכנן שכונה שהכל עם מרפסת סוכה וללא מעליות שבת! מי שינה אותה
בסוף ההגדרה האמיתית של ייעוד שכונה לחרדים זה המינימום של לתת את האפשרות לחרדי לגור בדירה עצמה.
כי המעכב העיקרי וכמעט היחיד הוא הדירה בעצמה, וזה הסוכה והגובה, כל השאר זה תופינים שלאבוטבול לא היה סיכוי לקבל אותה כי בית שמש לא הייתה עיר חרדית וללא מועצה חרדית
לבוא ולומר שהוא ייעד אותה לחילונים?? את זה בלוך עשתה בהקלות לקבלנים
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
שטויות אין כזה הסכם, ואם יש זה לא כולל מגדלים ושאר מרעין בישין
זה שלפני 10 שנים הוא סגר איתם הסכם, עדיין לא היה כאן מספיק חרדים!
עד עכשיו התלבטתי אם אתה חדש או ותיק בעיר.
כעת התברר לי מעל כל ספק שזה מקרוב באת.
כיון שמתברר שאתה לא מודע להיסטוריה, אספר לך גם שאבוטבול וגפני טענו אז שיש להם הסכמה להקרבת רמה ה' תמורת ד', מהרב שטיינמן ומהאדמו"ר מבעלזא.
בהסכם נחתם שהעירייה תפעל כמדיניות שרמה ה' תיועד לציבור הכללי, וממילא זה כולל מגדלים ושאר מרעין בישין - כל מה שיכול להרחיק חרדים.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
נהר הירדן ורחוב רבי יהודה הנשיא גם פתוחים בשבת!!!
מדויק. כי אין שם מי שרוצה לנסוע בשבת.
גם בירושלים, בתוך השכונות החרדיות הכבישים פתוחים בשבת, ובכלל זה רחוב מאה שערים.
המלחמה היא על הכבישים שכן יש מי שרוצה להשתמש בהם רח"ל.
הקמת קאנטרי זה הרס אך לא כמו תכנון לקוי שלא מאפשר לחרדי לגור בדירה כלל!!!!
כי המעכב העיקרי וכמעט היחיד הוא הדירה בעצמה, וזה הסוכה והגובה
אני לא יודע מה אתה שח.

ברבבות בתים בשכונות הכי אורתודוקסיות של ירושלים, ובכללם בדירה בה אני גדלתי, אין מרפסת סוכה!
בבתי אונגרין יש מרפסות סוכה? בשיכון פאג"י יש מרפסות סוכה?

מאות בנינים שנבנים בשנים האחרונות בשכונות החרדיות בירושלים, הם רבי קומות.
מי ממלא אותם, חילונים???

הדבר היחיד שמונע מחרדים לגור בשכונות החילוניות זו ההגדרה וחוסר הרצון לגור בשכנות לחילונים.
למעט מי שבוחר במודע לגור בשכונה חילונית או מעורבת. וזה אף אחד לא מפריע גם ברמה ה', בדיוק כמו בשכונת פסגת זאת או הגבעה הצרפתית בירושלים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הרבה שטויות נכתבו כאן ע"י מי שטוען שהוא ותיק בעיר.
בתור א' שגר מעל 15 שנה בעיר:

מי קידם את היציאה מכביש 10 ל38?
מי הרחיב את 38?
מי תכנן את ג' - ד' - ה' ועוד?

ולמצב בפועל:
האם מישהו זוכר פקקים ברמה שיש היום בכביש 10, אליהו הנביא, צומת נהר הדן, נעימי, האמוראים רבינא, ועוד, בתקופה של טרום בלוך?
האם מישהו זוכר אז הצרת כבישים וכדו', שגורמים לפקקים?
האם מישהו זוכר מתקופת אבוטבול מניעת קווי תח"צ חיוניים על מנת לנסות להשפיע על צביון? (כן, מה עם קו מרמה ה' לשאר השכונות? מה המסלול של קו 3? למה קו 2 התעכב כל כך הרבה, וכמה הוא עמוס מאז יומו הראשון? למה אין שום קו עירוני שחוצה את אליהו הנביא לאורכו? למה בטלו את קו 19?)
האם התכנון ברמה ד'4 - שכבר במשמרתה של בלוך, (כוונתי, גינות, גרמי מדרגות בין הרחובות, פיתוח, וכו') זהה למה שהיה בשכונות ד' הקודמות?
האם גם בזמן אבוטבול כל העברת הקצאות היה מלווה במלחמות עולם ש"לא קשור לעיריה אלא לקהילות..."?
האם גם בזמן שלפני בלוך פקחי העירייה היו מסתובבים עם בקבוקי ספריי ומרססים על קירות דגלי ישראל וכיתובים פרובוקטוריים, "כדי להציק לקיצוניים", באוזניי שמעתי את ההסבר הזה מהפקח א ו"לשמור על הנקיון"?
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
הרבה שטויות נכתבו כאן ע"י מי שטוען שהוא ותיק בעיר.
אודה להתמקדות בעובדות, פחות באישי.
אשמח להפניה לשטות אחת.
מי קידם את היציאה מכביש 10 ל38?
מי הרחיב את 38?
מי תכנן את ג' - ד' - ה' ועוד?
אבוטבול ומונטג.
אבל זה עמד בעוכריהם, כיון שהם לא עסקו כלל בתכנון המעטפת [כמו הפקקים שהזכרת] ובניהול העיר עצמה, ובכך גרמו פה לתוהו ובוהו שגרם לניצחונה של בלוך.
האם מישהו זוכר פקקים ברמה שיש היום בכביש 10, אליהו הנביא, צומת נהר הדן, נעימי, האמוראים רבינא, ועוד, בתקופה של טרום בלוך?
כנ"ל.
רוב ככל הכבישים שהזכרת, תוכננו ואפילו נפתחו בתקופת אבוטבול-גרינברג.
האם מישהו זוכר אז הצרת כבישים וכדו', שגורמים לפקקים?
מדיניות מיתון תנועה של משרד התחבורה בכל הארץ.
ואגב, היא מוכיחה את עצמה, בית שמש נמצאת בתחתית הרשימה של תאונות דרכים עירוניות.
האם מישהו זוכר מתקופת אבוטבול מניעת קווי תח"צ חיוניים על מנת לנסות להשפיע על צביון? (כן, מה עם קו מרמה ה' לשאר השכונות? מה המסלול של קו 3? למה קו 2 התעכב כל כך הרבה, וכמה הוא עמוס מאז יומו הראשון? למה אין שום קו עירוני שחוצה את אליהו הנביא לאורכו? למה בטלו את קו 19?)
דבר אחד אנחנו זוכרים מתקופת גרינברג כמחזיק תיק תחבורה - מניעת כל קווי התח"צ בעיר, לא רק מרמה ה'.
ולגופו של ענין, כבר נכתב כמה פעמים, שהבעיה היא שאג'נדה מתערבבת עם ניהול מוצלח.
האם התכנון ברמה ד'4 - שכבר במשמרתה של בלוך, (כוונתי, גינות, גרמי מדרגות בין הרחובות, פיתוח, וכו') זהה למה שהיה בשכונות ד' הקודמות?
לא נכון.
התב"ע של כלל רמה ד' תוכננה ואושרה במשמרת של אבוטבול-גרינברג.
האם גם בזמן אבוטבול כל העברת הקצאות היה מלווה במלחמות עולם ש"לא קשור לעיריה אלא לקהילות..."?
בזמן אבוטבול לא היה צורך במלחמה, כל רעבע'לה קיבל הקצאה, גם אם לא היה לו מנין. זה עזר לו להיבחר פעמיים, אבל זה גרם העיר להיראות כמו סילוואן, וזה מה שגרם לנפילתו.
לגופו של ענין, כבר נכתב כמה פעמים, שהבעיה היא שאג'נדה מתערבבת עם ניהול מוצלח.
האם גם בזמן שלפני בלוך פקחי העירייה היו מסתובבים עם בקבוקי ספריי ומרססים על קירות דגלי ישראל וכיתובים פרובוקטוריים, "כדי להציק לקיצוניים", באוזניי שמעתי את ההסבר הזה מהפקח א ו"לשמור על הנקיון"?
זה סיפור שמצריך הוכחות. לא מקווה-נייעס.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אתה יכול לפנות אלי באישי ולשמוע הוכחות, אתה יכול להסתובב בשכונות החדשות ולראות את התרסיסים למשל (מה שהשכנים לא מחקו).
בזמן אבוטבול היו מספיק כבישים לכמות התושבים שגם אז הוכפל, היום אין מספיק כבישים לכמות התושבים (יחסי למה שהיה אז, אל תגיד לי יחסי לירושלים ובני ברק), שהוכפלו אבל לא הורחבו או תוכננו כבישים חדשים כמו אז.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אתה יכול לפנות אלי באישי ולשמוע הוכחות, אתה יכול להסתובב בשכונות החדשות ולראות את התרסיסים למשל (מה שהשכנים לא מחקו).
למה לא תעלה כאן את ההוכחות?
זה שיש גרפיטי, זה ודאי.
ביקשתי הוכחה לטיעון שלך שראש העיר שלחה את הפקחים לרסס אותם...
בזמן אבוטבול היו מספיק כבישים לכמות התושבים שגם אז הוכפל, היום אין מספיק כבישים לכמות התושבים (יחסי למה שהיה אז, אל תגיד לי יחסי לירושלים ובני ברק), שהוכפלו אבל לא הורחבו או תוכננו כבישים חדשים כמו אז.
שוב, ראש העיר לא יכולה לסלול ולו רבע כביש אחד, גם אם היא מאוד רוצה.
כבישים בעיר נסללים בהתאם לתכנית תב"ע, שתוכננה ואושרה בתקופת אבוטבול-גרינברג.
 

א"א

משתמש פעיל
D I G I T A L
@בעל בעמיו
מענין למה חוסר מעש בכל דבר זה נקרא ניהול מוצלח לדבריך.
לא הוסיפו תחבורה- בגלל שזה מוריד תאונות
לא טיפלו בפקקים - כי זה בעיה של מי שלא תיכנן לפני כן
לא מביאים הקצאות לשום קהילה- כי אחרת יהיה פה עזה.

חוסר מעש לדבריך זה ניהול נכון
אז ראש עיר לדעתך צריך לשבת בכסא להתנגד לכל דבר טוב?
חס ושלום לחשוב איך אפשר גם לתת וגם לשמור על צביון עיר יפה ונקיה
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הפקקים שהזכרת
לא היו לפני 6 שנים! יעיד על כך כל מי שהיה גר אז בעיר.
ב38 היה תקופה שהמצב היה פקוק, ואכן הורחב. (אז זה גם השפיע על כביש 10, שאגב גם שופץ כמה שנים לפני)
רוב ככל הכבישים שהזכרת, תוכננו ואפילו נפתחו בתקופת אבוטבול-גרינברג.
נכון, והם היו מספיקים לאז, הבעיה שב5 שנים האחרונות לא תוכננו כבישים חדשים, לא הורחבו כבישים, ובקושי מרבדים (כמה זמן זה כבר לוקח ברחוב אליהו הנביא ליד ג'1?)
התב"ע של כלל רמה ד' תוכננה ואושרה במשמרת של אבוטבול-גרינברג.
והבניה בפועל של הגינות והפיתוח?
בזמן אבוטבול לא היה צורך במלחמה, כל רבע'לה קיבל הקצאה, גם אם לא היה לו מנין.
אתה מכיר בית כנסת שקיבל הקצאה מאבוטבול ואין לו מנין?
או שמא אתה מכיר את כל ההקצאות מתקופת בלוך ויכול להתווכח על העובדה שחלקם נתנו למקורבים ונמכרו בכסף מלא? ושקהילות גדולות לכו"ע עברו הרבה עד שהגיעו להקצאה? וברמה ה' עדיין אין שום הקצאות לרוב החרדי?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה