הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל...

תהילים

בואו נקרא יחד!
פרוג-בוט
מנוי פרימיום


תהילים פרק עה

א לַמְנַצֵּחַ אַל תַּשְׁחֵת מִזְמוֹר לְאָסָף שִׁיר:ב הוֹדִינוּ לְּךָ אֱלֹהִים הוֹדִינוּ וְקָרוֹב שְׁמֶךָ סִפְּרוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ:ג כִּי אֶקַּח מוֹעֵד אֲנִי מֵישָׁרִים אֶשְׁפֹּט:ד נְמֹגִים אֶרֶץ וְכָל יֹשְׁבֶיהָ אָנֹכִי תִכַּנְתִּי עַמּוּדֶיהָ סֶּלָה:ה אָמַרְתִּי לַהוֹלְלִים אַל תָּהֹלּוּ וְלָרְשָׁעִים אַל תָּרִימוּ קָרֶן:ו אַל תָּרִימוּ לַמָּרוֹם קַרְנְכֶם תְּדַבְּרוּ בְצַוָּאר עָתָק:ז כִּי לֹא מִמּוֹצָא וּמִמַּעֲרָב וְלֹא מִמִּדְבַּר הָרִים:ח כִּי אֱלֹהִים שֹׁפֵט זֶה יַשְׁפִּיל וְזֶה יָרִים:ט כִּי כוֹס בְּיַד יְהוָה וְיַיִן חָמַר מָלֵא מֶסֶךְ וַיַּגֵּר מִזֶּה אַךְ שְׁמָרֶיהָ יִמְצוּ יִשְׁתּוּ כֹּל רִשְׁעֵי אָרֶץ:י וַאֲנִי אַגִּיד לְעֹלָם אֲזַמְּרָה לֵאלֹהֵי יַעֲקֹב:יא וְכָל קַרְנֵי רְשָׁעִים אֲגַדֵּעַ תְּרוֹמַמְנָה קַרְנוֹת צַדִּיק:
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען

סערה בשומרון:​

לוחמים ביימו אירוע בו מתנחלים חוטפים פלסטינאי​

במהלך תרגיל אוגדתי החיילים דימו מצב שבו ישראלים חטפו פלסטיני לתוך רמת גלעד | קצינים וחיילים נטשו את התרגיל בזעם​

תגובת צה"ל:
בצה"ל מתנצלים על התרחיש שבוצע בתרגיל היום ביו"ש שבו הוצג תרחיש של חטיפת ערבי בידי ישראלים: "צה״ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך".
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אלג’זירה מפי משרד החוץ האמריקאי:
“רפיח מאכלסת יותר ממיליון איש וכל פעולה צבאית בשטחה צריכה להתחשב בכך.”

###
בין השורות – האמריקאים זורמים עם פעולה ברפיח… (אבו עלי)
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
בראיון בפטריוטים: אלקנא פדרמן, קב״ט מהמסיבה ברעים מעיד שקיבל התרעה מגורם צבאי כמה ימים לפני הטבח ב 7/10 .

ההתרעה הגיעה מאיש צבא שאמר לו שצפוי להיות אירוע בחגים.
לאחר ה 7/10 כשאלקנא שוחח שוב עם הגורם הצבאי הוא שאל אותו למה התכוון בשיחה, הגורם הצבאי אישר לו שההתרעה הייתה על חדירת מחבלים והשתלטות על ישובים.

טוען שיש לו הקלטה של השיחה ובגלל בעיה טכנית ינון מגל לא העלה אותה .
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
‏קנצלר גרמניה אולף שולץ שוחח הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "רק פתרון מוסכם של שתי מדינות יפתח את האופק לקראת פתרון בר קיימא לסכסוך במזרח התיכון".
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
אקסיוס': יחידות מיוחדות של צה"ל פועלות במנהרות בחאן יונס מזה מספר שבועות בניסיון לתפוס את ראשי חמאס, בכירים בישראל מאשרים כי מתקרבים ללכידת יחיא סינוואר.
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
איתמר בן גביר על הפרסום של אלמוג בוקר: קרוביו של איסמעיל הנייה ימ"ש לא רק שלא אמורים לקבל טיפול רפואי בביה"ח בישראל, הם גם אמורים להיות מגורשים מישראל. הגיע הזמן לשנות דיסקט.
 

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
התעוררות מערכת המשפט?!
'ערוץ 7': שנת מאסר נגזרה על תושבת ירושלים (23) שהביעה תמיכה בטבח ה-7 באוקטובר.
בנוסף, בית משפט השלום בחיפה גזר 8 חודשי מאסר בפועל על תושב חיפה, ו 6 חודשים על תושב כפר ראמה על הזדהות עם חמאס והסתה לטרור בפייסבוק,
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
'ווינט': בוועדה החיצונית לבחינת הגידול בתקציב הביטחון בעקבות המלחמה, יהיו חברים האלוף במיל' יעקב עמידרור, תת-אלוף במיל' אפי איתם, וקובי הבר - מי שהיה בעבר הממונה על התקציבים באוצר. הוועדה תדון בהיקף תקציב הביטחון על פני העשור הקרוב, הקצאת תקציבית לבניין כוח בראייה של חמש שנים ושל עשור, וכמו כן הוועדה תמליץ על היקף סדרי הכוחות הדרושים לצה"ל בעקבות המלחמה.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
דיווחים זרים: ספינת משא בריטית נפגעה ממזל״ט חות׳י 57 מיילים ימיים מערבית לאזור חודיידה תימן.
דיווחים רשמייים...
מרכז הסחר הימי הבריטי (UKMTO) דיווח על תקרית כ-57 מילים ימיים ממערב לנמל חודידה בתימן. חברת האבטחה הימית הבריטית אמבריי דיווחה שספינת משא בריטית נפגעה מכטב"ם.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
לקראת אפשרות ללחימה עתידית בצפון, בכירים בצה"ל קוראים לתחקר את המלחמה בעזה במיידי, יש שסבורים כי חרף האיום הלבנוני, זו העת של הצמרת הצבאית לממש את אחריותה ולהתפטר (ישראל היום).
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
דורון קדוש:
עדכונים מעניינים מהלחימה ברצועה:
צה״ל חיסל ביממה האחרונה עשרות מחבלים במערב חאן יונס, ועצר כ-80 חשודים - בהם מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר.
בדיר אלבלח מטוס קרב של צה״ל חיסל מחבל ג׳יהאד אסלאמי שהשתתף בטבח הרצחני בניר עוז ב-7.10.
בבית חאנון בצפון הרצועה זוהו 4 מחבלים שמנסים לשקם את מערך האיסוף והתצפיות של חמאס, ולהציב אמצעי תצפית באזור - הם חוסלו באמצעות מטוס קרב.
 

האופקימי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ראשי הרשויות בעוטף עזה ישנו הלילה מחוץ ללשכתו של רה"מ נתניהו: "לא מוכנים לצאת מכאן, עד שראש הממשלה יגיד אמירה ברורה לתושבים שלנו שבטוח לחזור הביתה". אמש סוכם על מתווה לפיו כל תושבי העוטף עד 7 ק״מ יוכלו להשאר במלונות עד ה-7 ביולי.
המחדש
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
דבריו של שר הביטחון גלנט על פעולה צבאית צפויה ברפיח מטלטלים את הפלסטינים

אמש במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים, הכריז שר הביטחון גלנט, כי צפויה פעולה צבאית ישראלית ברפיח, אליה עד כה לא נכנסו כוחות צה"ל.

לא תהיה זו טעות לומר שזו היתה הכותרת המרכזית של היממה האחרונה מבחינת הפלסטינים.
כל כלי התקשורת המרכזיים בעולם הערבי הדהדו את הכותרת הזו (מצורפות דוגמאות מטה), שזורעת פחד של ממש בקרב הפלסטינים.

במחוז רפיח נמצאים כעת למעלה ממיליון עקורים ממחוזות צפוניים יותר ברצועה, זאת מלבד כ 300 אלף תושביו המקוריים של המחוז. רמת הצפיפות ברפיח גבוהה מאוד ובל נשכח את מעבר רפיח שמהווה עורק החיים העיקרי של הרצועה - משם נכנס כל הסיוע.

הפלסטינים לא מעכלים עדיין את הסיטואציה ולא מבינים איך ישראל תצליח לבצע פעולה צבאית במקום צפוף כל כך. ההתבטאות האמריקאית בנושא אתמול (מטעם משרד החוץ) מדברת על העניין כאופציה ריאלית פשוט מחריד אותם. יש חשש גדול ממספר גבוה של הרוגים. התרחישים האפשריים השונים כב מתחילים לרוץ לנגד עיניהם. מדברים על כך שייתכן שישראל תאפשר רק לנשים ולילדים לעלות בחזרה צפונה לפני תחילת הפעולה. הרעיון קורם עור וגידים - עד כה זה ריחף באוויר אך לא היה נראה ממשי בעיניהם. עד אתמול.

א"ע
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
"אולי פספסת את זה בגלל התבוסתנות התקשורתית, אבל ישראל מנצחת את המלחמה שלה בעזה. האבדות של חמאס גוברות, והתמיכה במאמץ המלחמתי הישראלי נמשכת ברחבי העולם, זמן רב יותר מכפי שציפתה חמאס."
####
זו הפסקה הפותחת של מאמר המערכת שלשום בוול סטריט ג'ורנל האמריקאי.
נראה שזו כבר מוסכמה חוצת יבשות....

מאמר מערכת בוול סטריט ג'ורנל, 4 פברואר, 2024

כותרת: ההישגים הלא ידועים של ישראל בעזה

כותרת משנה: צה"ל מנצח בקרב במלחמה נגד חמאס, אך זקוק לעוד זמן


אולי פספסת את זה בגלל התבוסתנות התקשורתית, אבל ישראל מנצחת את המלחמה שלה בעזה. האבדות של חמאס גוברות, והתמיכה במאמץ המלחמתי הישראלי נמשכת ברחבי העולם, זמן רב יותר מכפי שציפתה חמאס.

המלחמה רחוקה מלהסתיים, אבל המעוז הדרומי של חמאס בחאן יונס נופל. האזרחים התפנו החוצה וכוחותיה הנותרים של חמאס במערב העיר מוקפים. הכוחות הישראלים סוגרים עליהם מכל הצדדים, כולל התקפה עוצמתית במרחב התת קרקעי.

ההגבלות של ממשל ביידן יחד עם הזהירות הישראלית מאטות את המלחמה, אך קחו בחשבון שהקרב על מוסול ב-2016-17 נגד דאעש ארך תשעה חודשים. "מוסול", כותב ג'ון ספנסר, ראש תחום לימודי לוחמה אורבנית במכללה למלחמה מודרנית של ווסט פוינט, "היה קרב אחד בעיר אחת נגד 3 עד 5 אלף חמושים עם יכולות הגנה מוגבלות. ישראל נלחמת בקרבות מרובים בשבע ערים שונות, נגד 30,000 חמושים עם ביצורים צבאיים תת-קרקעיים שנבנו מתחת לשטחים אזרחיים".

ישראל זקוקה לזמן כדי להשיג ניצחון, וחמאס סומכת על מעצמות המערב שימנעו ממנה את הזמן הנדרש. מלחמת עזה ב-2009 הופסקה לאחר שלושה שבועות, והמלחמה ב-2014 הופסקה לאחר שישה שבועות. "אסטרטגיית CNN" של שימוש במגנים אנושיים כדי להשיג אהדה תקשורתית עבדה בכל פעם עבור חמאס.

נכון לעכשיו, הפעם, זה לא המצב. ה 7 באוקטובר היה אכזרי מדי. המלחמה הזו ממשיכה כבר 120 יום, וארה"ב ואירופה מסרבות לקרוא להפסקת אש.

ישראל אומרת שהיא הרגה, פצעה קשה או עצרה כ-20,000 מתוך 30,000 אנשי חמאס, ופירקה 17 מתוך 24 גדודי הלחימה של חמאס בעזה. ההפסדים מנעו מחמאס את האפשרות לבצע תמרונים צבאיים ומיעטו את ירי הרקטות שלה ביותר מ-95% לעומת הימים הראשונים של המלחמה.

ישראל שחררה 110 בני ערובה, אך מנהיגיה נמצאים תחת לחץ מבית בעוד ש-132 עדיין שבויים. ממשל ביידן משתמש בלחץ המקומי הזה כמנוף לחץ לקידום הסכם בני ערובה תמורת הפוגה ארוכה במלחמה, מתוך תקווה שזו תהפוך להפסקת אש. וזאת למרות שהשארת חמאס בשליטה בשטח פירושה תבוסה ישראלית. לא משנה כמה ארוכה תהיה ההפוגה שתושג, ישראל כנראה תאלץ לחדש את הלחימה לאחר מכן.

זו אולי הסיבה שבחמאס התנגדו ליוזמה האמריקנית להצעת הסכם שחרור בני ערובה תמורת הפוגה, ובמקום זאת דורשים ערבות להפסקת אש, תנאי שישראל לא יכולה לתת. נזכיר כי חמאס הסכימה לעסקת בני הערובה הראשונה לאחר שישראל כבשה את העיר עזה מהר מהצפוי. התקדמות ישראלית כעת עלולה לדחוף את המחבלים עד לרפיח, המקלט הגדול האחרון של חמאס, בקצה עזה.

לאחר שהחטיבות האחרונות של חמאס יובסו, ייקח עוד זמן לסרוק ולנקות את עזה מחוליות טרור ותשתיות טרור. ישראל מפנה שטח עירוני ומנהרות ב"קצב היסטורי", כותב מר ספנסר, אבל מספר המנהרות הוא עצום, וחיילים מוצאים תחמושת בעוד ועוד בתים ברצועה.

המשימה של ישראל לשנת 2024 היא לסיים את העבודה, אבל האם התמיכה הפוליטית של ארה"ב תחזיק מעמד? ממשל ביידן, למרות הספקות שלו, ממשיך לספק אמצעי לחימה וגב דיפלומטי לישראל. ולממשל אין כל כך אפשרות מעשית להפסיק את התמיכה הזו. סקר CAPS-Haris האחרון של הרווארד מגלה שרוב גדול של האמריקאים תומכים בישראל ובמטרות המלחמה שלה.

גם המנהיגים באירופה מיישרים קו, ואף מדינה ערבית לא פרשה מהסכמי אברהם. רק איראן, שהסלימה את מלחמתה האזורית נגד ארה"ב, מפעילה לחץ. אפילו בית הדין הבינלאומי של האו"ם נמנע מלהורות על הפסקת אש.

ניצחון במלחמה לא מבטיח בהכרח שלום לאחריה, אבל הוא חיוני כדי שישראל תהיה בטוחה, והוא הכרחי כדי לתת לפלסטינים הזדמנות לחיות חיים נורמליים בעזה.
אבו עלי
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

"לעורר רחמי שמיים": מעמד תפילה היסטורי ברחבת הכותל המערבי​

לרגל המצב הקשה השורר בעם ישראל, בחזית הדרום ובחזית הצפון, יתכנסו רבבות עמך בית ישראל, לעצרת תפילה וזעקה לעורר רחמי שמים בשריד בית מקדשנו הכותל המערבי, בערב ראש חודש אדר א' יום חמישי כ"ט בשבט בשעה 15:30.

את מעמד התפילה ההיסטורי יובילו מרן הראשל"צ-הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א וכ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א.

במכתב מיוחד שפרסם מרן הראשל"צ הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף בקריאה להמוני בית ישראל, לבוא להתפלל ולבקש רחמים בעד העם היושב בציון, המוקף באויבים מצפון ומדרום: "תקופה קשה עוברת על עם ישראל. מאורעות הדמים שחזינו בהם בשבת שמחת תורה, נחרטו בלב כולם. אויב אכזר שלא בוחל בשום אמצעי, מבקש להשמיד להרוג ולאבד מנער ועד זקן טף ונשים. סבל וצער המשפחות השכולות גדול מנשוא זעקת משפחות השבויים מפלחת כל לב, הרופא לשבורי לב, יירפא לשברם אמן. ומנגד מערכה קשה המתנהלת מדרום ומצפון".
"לכן", פונה הראש"ל, "באתי בזה בקריאה לכלל הציבור 'להקהל ולעמוד על נפשם' בעצרת תפילה שתתקיים ברוב עם ביום חמישי כ"ט בשבט תשפ"ד, ערב ראש חודש אדר א', ימי השובבי"ם בשעה 15:30 אחה"צ בשריד בית מקדשנו, רחבת הכותל המערבי".

הגר"י יוסף מדגיש: "במהלך העצרת יתפללו לעורר רחמי שמים על כלל ישראל, לרפואת הפצועים בגוף ונפש, להצלחת כוחות הבטחון, לנחמת המשפחות השכולות אשר איבדו את יקיריהם, לשובם בשלום בריאים ושלמים של השבויים ובציפייה לישועת ה' בקרוב ולגאולה קרובה ברחמים במהרה".

בסיום מכתבו, קרא מרן הראשל"צ לבני הישיבות שלא יכולים להשתתף בעצרת התפילה ההיסטורית, לקיים מעמד מיוחד כל אחד בישיבתו באותה השעה ולהצטרף גם הם לתפילת רבים "והנני קורא בזה לכלל מוסדות החינוך, בני הישיבות, שאינם יכולים לבוא ולהשתתף בעצרת, לקיים תפילה מיוחדת ביום זה, ערב ראש חודש".
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  23  פעמים

לוח מודעות

למעלה