אשכול הסינגלים החדשים !

מצב
הנושא נעול.

עניין

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עוד קישורים מבחזית:
בהתוועדות הרבבה: זאנוויל מרעיד את נוקיה עם 'שאמיל' – השיר והסיפור

לרגל י"ט כסליו, חג הגאולה החב"די, קבלו תיעוד מרגש מניגון ההתוועדות המרטיט 'שאמיל' אותו מבצע זאנוויל ויינברגר בינות לרבבת חסידי חב"ד בהיכל 'נוקיה' – יד אליהו, תל אביב. לצדו במרכז ההיכל מקהלת הבית – מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר, כשעל התזמורת מנצח מאסטרו דני אבידני.

מיקס: חיים מוזס; ניו-מדיה: בחזית.


יוטיוב:
גוגל דרייב: https://drive.google.com/open?id=160fUHncAslwQz4-B8ucw05XiKhiDoHii

ג'מבו מייל: https://jumbomail.me/j/GgksyNzWy0OzuWe




שאמיל - הסיפור המלא


לחובבי ההיסטוריה שבינינו, הנה סיפורו המלא של שאמיל – השיר והמשל: קרבות עזים ניטשו בהרי הקווקז בין השבטים הפראיים לקלגסי הצאר הרוסי. למרות שמספר החיילים הרוסיים היה רב עשרת מונים על לוחמי השבטים ואף הנשק שהחזיקו עלה בטיבו על זה של הפיראטים, הם לא יכלו להם! זאת בשל מיקומם הגבוה בפסגת ההר.

המלחמה העקובה מדם המשיכה כך עד אשר חלה בנו של שאמיל – מנהיג השבטים! בין הקווקזים לא נמצא רופא מתאים עד ששלח שאמיל שליח מיוחד אל מחנה האויב כשבתמורה הוא מבטיח למלא כל שיידרש ממנו. ואולם הרוסים לא שתו לבקשתו והמשיכו לטבוח עוד באנשיו.

בצר לו ירד שאמיל כשהוא רכוב על הסוס אל מחנה הרוסים, מסר להם את חרבו ובכך הוכרעה המלחמה, כאשר הוא הופך מאותו רגע לשבוי בבית הצאר.

בשבתו אסור באחוזת הצאר היה שאמיל מפזם לעצמו ניגון געגועים בו הביע את התשוקה לשוב למקומו כבימים מקדם. תחילת הניגון מתאפיין בגעגועים וצער וסופו בתקווה כי סוף-סוף ייצא לחופשי.

חסידי חב"ד תושבי המקום ששמעו את הניגון מפיו הפכו אותו לניגון געגועים משלהם! הנמשל לאותו שאמיל היא נשמתו של היהודי, הכבולה בעולם הזה בתחבולות היצר. בשירת הניגון ביטאו החסידים את הגעגועים ליום שתזכה הנשמה לצאת מן המצר אל פסגות ההרים... [מתוך מאמרו של פנחס ביכלר, עיתון המבשר, סוכות תשע"ג]
 

קולות חדשים

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יצאו שלושה דיסקים
מיכה גמרמן-שם אמצאהו
שמחה ליינר-מרקד
צבי זילברשטיין-יעלה

יש למישהו כאן?
ויכול/ה לשלוח לי באישי???
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ווקאלי לקראת חנוכה: יונתן שור שר מעוז צור
 

קבצים מצורפים

  • ווקאלי לקראת חנוכה- יונתן שור שר מעוז צור – JDN – חדשות.mp4
    2.1 MB · צפיות: 48

טראמפ

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
D I G I T A L

איש מצליח

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אם למישהו יש קטעים מההופעות של אברהם פריד וישי ריבו,
מי"ט כסליו
אני ישמח שיעלה לכאן
תודה רבה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה