השערה פרועה.איך עלית על זה?
דני מקפיא בלי לזמן סקנדר.
הסקנדר שלו לא הגיע לפני שנוסף לו עוד בגלל כוח העל החדש.
התרופה שהיו כמה רמזים בספר שקשורה לדם...
השערה פרועה.איך עלית על זה?
את כל אלו גם אני ראיתי בקריאה הראשונההשערה פרועה.
דני מקפיא בלי לזמן סקנדר.
הסקנדר שלו לא הגיע לפני שנוסף לו עוד בגלל כוח העל החדש.
התרופה שהיו כמה רמזים בספר שקשורה לדם...
זה אולי כי הצלחתי להפסיק באמצע (איך באמת??) ולא יכולתי שלא לחשוב וכשאני חושבת הרבה אני מגיעה למסקנות.את כל אלו גם אני ראיתי בקריאה הראשונה
אבל לא הסקתי את המסקנה...
אבל פה מדובר על הספר הראשון, וזה מה שהזוי לי.בנוגע לשאלה אודות העובדה שחלק מהקוראים טוענים שהסיפורים של יונה ספיר הולכים ונהיים צפויים, לעומת קוראים שטוענים שהיא מפתיעה כל פעם מחדש:
לזה קוראים "תמה" בשפה המקצועית, ונוטים להשתמש בביטוי "עלילה פנימית" כדי להסביר על מה מדובר:
הרעיון הוא שאם ניקח ספר, נקלף ממנו את הפרטים העלילתיים וננסה לספר אותו עם X, Y וZ - יצא לנו הסיפור הבסיסי ביותר עליו מבוסס הסיפור.
למשל:
בסדרת מרגל להשכרה יש את X שחייב להציל את העולם כל פעם אפילו שהוא לא רוצה, ויש את הנבל Y שאף פעם לא יודעים מיהו וX מגלה את זה כדי לנצח אותו, ואז יש קרבות שעוברים בין האיזורים Z, A וישראל. בסוף תמיד יאיימו על המשפחה של X או על חברים שלו כדי לגרום לX להיכנע - וזה בדיוק יגרום לו לעשות הכל כדי לנצח.
סוף הסיפור: X בבית, מניח שבקרוב הוא יצטרך להציל שוב את העולם.
זו תמה שחוזרת על עצמה לאורך כל הסדרה, כאשר יש חלקים שישתנו בכל ספר - והם העלילה החיצונית.
הבעיה: לרוב הסופרים יש תמה אחת בלבד, ולכן אחרי מספר מסויים של ספרים, ניתן לצפות את כל שאר היצירות מעתה ועד עולם.
מי לא יצליח לצפות? מי שדרך הקריאה שלו מתמקדת בפרטים העלילתיים ולא במכלול העלילתי.
הוא, כנראה, יתמוגג גם מהספר ה100 של אותו סופר, ויפיק שעות רבות הרבה יותר של הנאה מכל יוצר.
זה לא הספר הראשון שלה.אבל פה מדובר על הספר הראשון, וזה מה שהזוי לי.
אבל שימי לב מה חיה לאה גילתהזה לא הספר הראשון שלה.
לא קראתי את הספר ולכן אין לי מושג מה משמעות התגלית.אבל שימי לב מה חיה לאה גילתה
היא גילתה פרט שקשור אך ורק לפנטזיה, ולא היה יכול להיות בספרים אחרים של הסופרת
או שאת מתכוונת בצורה כללית לזה שהאדם הוא לא מי שהוא - לדוג' אייל - גק וכו'?
נאמר:דווקא את זה שדני סקנדר ניחשתי.
האם אני מבינה נכון?יש להניח שגיבור הספר מסתיר סוד אפל הקשור לנבל ובלתי ניתן לשינוי.
לאהאם אני מבינה נכון?
אז אשמח להסבר על מה הדיון בעצם.
הוא כולל מלא ספוילרים, זה מפריע לך?אז אשמח להסבר על מה הדיון בעצם.
אין לי בעיה עם ספויילרים.הוא כולל מלא ספוילרים, זה מפריע לך?
אני מניחה שבאופן כללי יש 2 דרכים מרכזיות לעלות על ההמשך:הדיון היה על זה שהיא עלתה מראש על פרט נסתר כל שהוא
שהתפלאתי מאוד איך היא הצליחה לגלות
ואז את אמרת שאולי בגלל התמה של הסופרת
עכשיו הבנתי מה את מתכוונתאני מניחה שבאופן כללי יש 2 דרכים מרכזיות לעלות על ההמשך:
1. רמזים מטרימים, שנשפכים אצל יונה ספיר כמעט בקצב המילים.
2. התבססות על היכרות עם התמה.
וכיוון שהמבנה שבו ישנם רמזים מטרימים הוא חלק מסגנון הכתיבה של יונה ספיר, קורא מנוסה יכול כבר להניח שהם קיימים ולחפש אותם.
ובסוף כתובים כמה משפטים וחלקם בכתב מודגש שזירו לא היה דופליקט.אבל באחד העמודים כתוב במפורש שזירו הוא דופליקט
מעניין. כאמור לא סיימתי עדיין לקרוא אבל מעניין אם זו טעות או מהובסוף כתובים כמה משפטים וחלקם בכתב מודגש שזירו לא היה דופליקט.
סתירה
ובסוף כתובים כמה משפטים וחלקם בכתב מודגש שזירו לא היה דופליקט.
סתירה
מעניין. כאמור לא סיימתי עדיין לקרוא אבל מעניין אם זו טעות או מה
כי אני ראיתי בעיני שכתוב בערך בעמוד 200 ומשהו שזירו הוא דופליקט
לא כתוב שזירו הוא דופליקט, כתוב שקייזר (נראה לי) אומר לדני שיש דופליקט שבגד במסדר, והתכוון לזירו. כנראה מסדר הדופליקטים היה בטוח שזירו הוא דופליקט, אבל הוא לא.כי אני ראיתי בעיני שכתוב בערך בעמוד 200 ומשהו שזירו הוא דופליקט
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קנ
א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ: