דיון אולי דווקא שבגלל שכל יקר

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אני חשבתי על כיון נועז יותר,
אולי נתחיל לצרוך פחות?
פשוט ככה.
אז זהו שלא צריך לצרוך פחות
צריך לצרוך יותר יעיל
לעשות בירורי מחירים
לחפש איפה הכי זול באיכות שאותה מחפשים
לחשוב פעמיים לפני כל קנייה


להסתכל על הוצאה כספית כאל אפשרות גרועה
ולנסות לחשוב יצירתי איך אפשר לפתור את הבעיה שלשמה מוציאים את הכסף
בדרכים אחרות (ולא פעם ולא פעמיים אפשר לגלות שיש דרכים אחרות)
 

שוהם307

משתמש מקצוען
לא התכוונתי לחרם צרכנים, וגם לא התכוונתי לפרוק תסכולים או לכתוב בציניות.
אני באמת מיישם את זה, אני משתדל לצרוך פחות. ככה אני מאזן את האינפלציה הכלכלית האישית שלי.
 

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
אני עושה את הקניות שלי ברמי לוי,
ושמתי לב שכמעט כל מוצר יש את החברות הרגילות ויש את של המותג "רמי לוי"
ממוצרי מזון , שימורים , פסטות ועד למוצרי טואלטיקה, חד פעמי וכו...
כל מוצר כזה זול בכמה שקלים מאותו מוצר של החברות המוכרות.
ומבחינת איכות? לא חושבת שהטעם של המיונז של רמי לוי שונה מהטעם של כל מיונז..
ומה הבעיה בצלחות חד פעמיות של רמי לוי ולא של הנמל למשל?
מדובר בחיסכון של עשרות שקלים בכל קניה..
אם תסתכלו באותיות הקטנות, לפעמים "מותג הבית" של יש או שופרסל מיוצר בדיוק באותו מפעל של המוצר הממותג יותר.
 

ר. צדק

משתמש צעיר
אגב, גם כשהמשיח יגיע יהיה בעיות של יוקר המחיה, כלשון הרמב"ם עולם כמנהגו נוהג וכו' אלא שיעבוד גליות בלבד.

מבלי להיכנס לאריכות הדיון.
כמובן שזה לא נכון.

הרמב"ם כותב שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויים כעפר.

המילים עולם כמנהגו נוהג מדברים על ניסים והנהגות שלא בטבע העולם ולא על שפע גשמי.
וגם בזה יש לעיין שודאי גם לדעת הרמבם יהיה תחיית המתים שהוא היפך מנהגו של עולם ואכ"מ
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אנחנו מצאנו שיטה נוספת, בעבורינו היא מעולה.
בשל בעיה בריאותית מסוימת, יש מוצרים שאנו צורכים בכמות גבוהה מאד. מוצרים יקרים מאד.
לאחרונה פניתי לספקים (הטלפון רשום על האריזה), ואני מזמינה את המוצר הביתה. אז נכון שעלי לארגן מקום בארון, כי זו כמות גדולה, אבל הרווח משמעותי.
לדוגמא: חמאת אגוזים שעולה בחנות 37 ש"ח - הזמנתי קרטון הביתה (15 יחידות) ועלה לי 30 ש"ח לצנצנת.
זה לא מועיל בכל המוצרים, ולא עם כל הספקים, אבל לפעמים חשיבה מחוץ לקופסא עשויה לחסוך כסף.
 

זה שמי לעלם

משתמש מקצוען
סיפר לי כלכלן שעשה מבחן טעימות (כולל רישום תוצאות באקסל!) בצורה עיוורת, לעובד אחר, על קפסולות של נספרסו ועלית.
בחלק מהימים העובד טען שעלית טוב יותר מנספרסו! (טעימה עיוורת, כן?)
זה לפעמים קשור גם לראש
ברור שיש מוצרים שלא יעזרו אלף קשירות על העיניים, מזהים ישר את הטעם הנוראי
אבל הבדל בין תנובה לטרה, נו נו...
וכן, היום אני מבינה יותר מה נקרא לעשות סקר שוק
אנחנו עושים המון, חוסכים בהתאם!
הייתי נוכח במבחני טעימות שעשו ל300 איש.
נתנו להם לשתות קולה מחמש חברות שונות
אף אחד לא הצליח לזהות באמת מה קוקה קולה, מה ארסי ומה פפסי, ואפילו את קריסטל לא הצליחו לזהות....
מה זה אומר?
 

זה שמי לעלם

משתמש מקצוען
נראה לי יש בישראל עוד בעיה
שכל דבר זה מס _מע"מ מס ביטוח בריאות מס הכנסה ביטוח לאומי וכו'
הבעיה בישראל היא (על פניו לפחות), שהחברות הגדולות והמובילות מתחרות בינהם מי מעלה יותר את המחירים.
זה לא קשור!
המציאות היא שהלקוחות הם קהל שבוי בידי פרסומאים וקופירייטרים מוצלחים!
כי את כל המיסים האלו משלמים כל החברות בשווה! בין אם היא מותג עולמי ובין אם לא!
 

טרמפיסט

משתמש חדש
דוגמה קלה.
עשיתי השוואת מחירים בין שני אתרי און ליין מהדרין, היה פער של 250 ש"ח ביניהם ומדובר בקנייה בסביבות 900 ש"ח!!!

250 ש"ח * חודש = 1,000 ש"ח * שנה = 12,000 ש"ח וזה רק מפעולה פשוטה של שינוי מקום ההזמנה.
וואי, ממש מעניין
מותר לשאול איפה?
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
הייתי נוכח במבחני טעימות שעשו ל300 איש.
נתנו להם לשתות קולה מחמש חברות שונות
אף אחד לא הצליח לזהות באמת מה קוקה קולה, מה ארסי ומה פפסי, ואפילו את קריסטל לא הצליחו לזהות....
מה זה אומר?
בדידי הווה עובדה
שעשינו על חבר שלי ניסוי שהתרברב שהוא מבדיל גדול בטעמים
ודיבר הרבה על ההבדלים בין סוגי הקולה השונים

אז שמנו לו שני כוסות
בכוס הראשון קוקה קולה
ובכוס ההשני קוקה קולה...

ואת ההמשך אפשר לנחש לבד
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
בדידי הווה עובדה
שעשינו על חבר שלי ניסוי שהתרברב שהוא מבדיל גדול בטעמים
ודיבר הרבה על ההבדלים בין סוגי הקולה השונים

אז שמנו לו שני כוסות
בכוס הראשון קוקה קולה
ובכוס ההשני קוקה קולה...

ואת ההמשך אפשר לנחש לבד
מש"ל
 

צבי +

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
תודה לפותח האשכול על המודעות. אין כאן מקום לדיונים על מבחני טעימות וכו' זה לא מקדם לשום מקום.
הכל ענין של ביקוש, כיום מדפי החנויות מלאים במותגים והמוצרים התחליפיים נמצאים במדף למטה. אם יהיה ביקוש מהצרכנים למוצרים חלופיים הרשתות יתחילו להביא אותם, וממילא המותגים יהיו מוכרחים להוריד מחירים והחברות הפשוטות יותר יורידו עוד יותר כדי להישאר על המדף, זהו כוח השוק.
ולכן לדעתי כדי שהאשכול יועיל ברמה המעשית, צריך לעשות טבלה של מוצרים שיש להם תחליף טוב למותגים.
מי מתנדב לעשות טבלה ולשתף אותה??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה