השקעות בשורה משמחת למחוסרי דיור וגם קצת למשקיעים

ניק 109814

משתמש פעיל
הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה מ11/04 לעלות את הריבית בשל האינפלציה והזינוק במחירי הדירות, והפעם שוב אני נאלצים להעלות הריבית ב 0.5% כך שריבית הפריים תהיה 4.75%.

הבשורה המשמחת היא שאנו רואים כבר מיתון כבד במכירות הקבלנים, ויש כבר קבלנים שהורידו מחירים, אבל כדאי שזה לא ידווח ברשות המיסים כירידה הם מבצעים את זה ע"י טריקים, כמו הלוואת קבלן ללא ריבית שבפועל העלות לקבלן הוא ירידה של 5% במחיר הדירה.

זה כמו טיפול שיניים שאם מטפלים בזה ישר אז זה כואב רק קצת וככל שעובר הזמן הכאב גם עולה, אנחנו כבר במצב של טיפול שורש, ואם לא נעלה את הריבית עכשיו אז נגיע למצב יותר גרוע.

וזה גם מוציא את האפשרות הכלכלית לרכוש דירה ולכסות את המשכנתא מהשכירות, לא תמצאו היום דירה שב25% הון עצמי השכירות תכסה את ההחזר החודשי של המשכנתא.

והבשורה גם למשקיעים בעיקר החרדים (מאוד אכפת לי מהציבור החרדי סבא שלי היה רב) הוא שרובם משקיעים כדאי שלילדים שלהם יהיה אפשרות לרכוש דירה, ועכשיו שכנראה מחירי הדירות ירדו בעז"ה, אז גם לילדים שלהם יהיה יותר קל לרכוש דירה, לדוגמה משקיע שיש לו דירה ששווה 2 מיליון, והוא צריך לחתן 7 ילדים הוא יחלק את הדירה להשקעה שלו ל7 זה יוצא 285,714 והילד שלו צריך להוסיף 1.7 מיליון כדאי שיוכל לרכוש דירה, אבל אם מחיר הדירה יהיה רק 1.5 מליון הילד שלו יצטרך להוסיף רק 1.3 מליון שזה 2000 ש"ח פחות בהחזר החודשי של המשכנתא.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

מתן מאור

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בנק ישראל לא אמור להתעסק רק בכלכלה מוניטרית?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

ניק 109814

משתמש פעיל
בנק ישראל לא אמור להתעסק רק בכלכלה מוניטרית
ציטוט מ
מחירי הדירות עלו בשנים-עשר החודשים האחרונים בקצב גבוה באופן משמעותי בהשוואה לקצב של השנים האחרונות. עם זאת, מספר העסקאות לרכישת דירה ממשיך לרדת והיקף המשכנתאות שניטלו בחודשים האחרונים הצטמצם מאוד.

מחירי הדירות עלו בשנים-עשר החודשים האחרונים ב-19.8% (איור 10), קצב גבוה באופן משמעותי בהשוואה לקצב של השנים האחרונות. עם זאת, מספר העסקאות לרכישת דירה ממשיך לרדת והיקף המשכנתאות שניטלו באוקטובר הצטמצם מאוד ועמד על 6.1 מיליארדי ש"ח (איור 12). מחירי השכירות עלו ב-0.5% באוקטובר. הקצב השנתי של סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן מוסיף לעלות ועמד על 6.2% באוקטובר.
 

ניק 109814

משתמש פעיל
ומי שחושב שהריבית תרד, ציטוט מראיון שהיה אחרי העלאה הקודמת.

מהי בעיניכם הריבית הנכונה למשק לטווח הארוך? הרי מציאות של ריבית אפס היא לא נורמלית
ירון: "זו שאלה מצוינת מהי בעצם הריבית הנייטראלית הנכונה שצריכה להיות במשק. יש על זה הרבה מחקרים והרבה דיונים בעולם וכל מיני גישות. ההערכה שלנו היא שבישראל מדובר על טווח של בין חצי אחוז לאחוז של ריבית ריאלית. לכן גם דיברתי על ריבית של 3% פלוס, כדי שהאינפלציה תתרסן בחזרה לכיוון מרכז היעד".


מקור https://www.bizportal.co.il/realestates/news/article/808911
ונכון להיום אחוז של ריבית ריאלית זה 7.5% בפריים.
 

ניק 109814

משתמש פעיל
עוד מההשפעות החיוביות של העלאת הריבית
בתקופה שבה ריבית בנק ישראל היתה אפסית שילמו החברות ריבית של כ־3.5%, ואילו כעת הבנקים גובים מהם ריבית של 6.5%-6% בפרויקטים שעלותם מאות מיליוני שקלים. לכן ככל שדיירים יקדימו תשלומים, יצליחו היזמים לחסוך מיליוני שקלים תשלום לבנקים. קבלנים סיפרו ל"כלכליסט" כי "עלויות המימון אכן עלו, והקדמת התשלומים מקלה על החברה לקבל את ההחלטה שמקלה על הרוכשים".

לכן לטובת הציבור אל תקדימו תשלומים לקבלנים, זה רק יעזור לקבלנים להמשיך לספסר במחירי הדירות.
וגם לכם הריבית כבר לא זול לעומת הסיכון של מדד תשומות הבנייה לא המדד הרגיל.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה