באחד מימי השישי הטרום-קיציים נסעתי לים בבת-ים. כל הדרך הבחנתי שברצועה שבין שני חלקי הכביש עומדים טרקטורים ומיישרים את הרצועה, בחלק מן הדרך ראיתי שהניחו שם מסילות אז הנחתי שזו המטרה לאורך כל הכביש ולאורך כמה קילומטרים (באזור ראשון לציון) אף ראיתי רכבת נוסעת על המסילה. היה כיף בים (אבל זו לא הנקודה) ובמשך השבת שאלתי את עצמי 'מה הם עשו שם?' ומיד במוצאי השבת התיישבתי על המחשב כדי לבדוק מה מתכננים לאורך כביש - מנחשים? - 431. ומה שגיליתי אני מציג כאן. הצטרפו אלי למסע מלא דרמה לאורך כביש 431.
מאת / שבתשתיות - תיעוד פרויקטים בתחבורה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=99026686
טוב, אז בניגוד לפתיח הדרמטי כאן אנחנו נדבר תכל'ס, אז מסילת 431 או מסילת ראשון לציון - מודיעין או אפילו רכבת שורק היא מסילת כפולה שמתוכננת ממחלף ענבה במודיעין עד למסילת תל אביב - פלשת במחלף רכבתי לתחנת הרכבת ראשל"צ - משה דיין, מחושמלת עם ארבע תחנות קיימות ו-2 תחנות חדשות. כעת נסקור את התחנות החדשות ולבסוף את המסילה כולה.
- רמלה דרום
- מעוין שורק
התחנות הקיימות
- מודיעין מרכז
מאת / שבתשתיות - תיעוד פרויקטים בתחבורה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=92369029
- פאתי מודיעין
- ראשון לציון הראשונים
מאת Neukoln, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=28431320
- ראשון לציון משה דיין
מאת McKaby - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=92682920
מודיעין מרכז | ||
שדרות ענבה | ||
פאתי מודיעין | ||
שדרות המלאכות | ||
אל ירושלים | ||
אל תחנות בן-גוריון, תל אביב | ||
גשר מתחת למסילת ירושלים - גנות | ||
מחלף ענבה, כביש 1 | ||
אל ירושלים | ||
אל באר שבע | ||
מחלף נשרים, כביש 6 | ||
כביש 44 | ||
גשר מעל מסילה לוד - באר שבע | ||
כביש 4304 | ||
רמלה דרום | ||
מחלף רמלה דרום, כביש 40 | ||
מבנה שו"ב | ||
מחלף רמלה מערב, כביש 200 | ||
רח' דיזנגוף | ||
אל רחובות | ||
גשר מעל מסילת לוד-אשקלון | ||
רח' דרך חיים | ||
אל תחנות באר יעקב, לוד, תל אביב | ||
מחלף נס ציונה, כביש 423 | ||
ראשון לציון - הראשונים | ||
מעל כביש 431 | ||
ראשון לציון - מעוין שורק | ||
מעל ויאדוקט | ||
מנהרה מתחת למחלף מבוא איילון | ||
מנהרה מתחת לכביש 20 | ||
ראשון לציון - משה דיין |
כעת במסילה - שירות הרכבות במסילה יהיה מראשל"צ למודיעין ולירושלים.
אינני יודע מה יהיה הלו"ז בדיוק אבל אני הייתי עושה כל שעה רכבת לירושלים וכל שעה רכבת למודיעין, אבל זה כבר לא תלוי בי.
מאת McKaby - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=92682963
ארכו הכולל של הפרויקט הוא 30 ק"מ והסיום הצפוי הוא ב-2025, אבל אנחנו יודעים איך זה...
מאת McKaby - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=92682947
במהלך הקמת המסילה יוקם גם הגשר הארוך ביותר בארץ, 3.5 קילומטר אורכו ממחלף קריית ראשון עד בואכה ראשל"צ - הראשונים, כמו כן יוקמו 2 מנהרות בעומק 20 מטר, אחת מתחת כביש 20 באורך של 250 מטרים ואחת באזור רמלה דרום באורך של 450 מטרים.
אני ממש מחכה לפתיחת המסילה, כל מסילה ומסילה חדשה שנפתחת אני מתרגש כי זה מקרב אותנו יותר ויותר למוטו שלי "רכבת לכל יישוב" (שעד שהוא יוגשם (אם בכלל) המשיח יצטרך לבוא פעמיים וחצי)
מאת McKaby - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=92682950
בעזרת השם צפוי בקרוב מאמר על הרכבת הקלה בגוש דן (לאחר שאסייר בה) עם התרשמות אישית.
ולוואי שנזכה לביאת משיח צדקנו ולכפרת עוונותינו במהרה בימינו ושיפתרו כל בעיות התחבורה בארץ (והן רבות).
לקריאה נוספת:
המכלול.
הרוכב לאוטובוסים.
רכבת ישראל.
סרטון תדמית של רכבת ישראל על מסילת 431.
גמר חתימה טובה.