Western_Haifa_from_the_air.jpg

תמונה מאת Zvi Roger
תמיד התחשק לכם לצאת לטיול שגם הדרך אליו היא חוויה? אז הנה, בשבילכם וגם למי שמעוניין שהדרך תהיה זוועתית, מקבץ של טיולים כיפיים קלילים ורציניים (תלוי איפה אתם גרים) עם רכבת. איך הסלוגן שלהם? פשוט להנות מהדרך...

נתחיל מהצפון ונדרים אט אט לאיטנו עד לדימונה...

  • כרמיאל בכרמיאל יש פארק גדול, מאוד נחמד ושמו: פארק הגליל. נעים, מרווח ומאוד כיף לעשות שם פיקניק. דרכי הגעה מתחנת הרכבת כרמיאל (כמובן...) נוסעים בקו 5 עד לעיריית כרמיאל\שדרות קק"ל. תודה למשתמש @בכור שור על העזרה בכרמיאל.
  • מרכזית המפרץ אז כמובן - הרכבל. יש לאורך כל הדרך שילוט לשם, נוסעים ברכבל (אני עשיתי את זה 3 פעמים, חוויה מדהימה) לאוניברסיטת חיפה - שם הולכים כך:
    עקרע.PNG
מהגג הזה יש תצפית מאוד טובה לנמל ולים ובימים של ראות טובה - כל חיפה (והעמק) פרושה בפניך. מדהים.

  • חיפה מרכז השמונה הכרמלית, כמובן – יורדים במרכז השמונה הולכים קצת או לוקחים מטרונית עד לתחנת אליהו – ראה מפה.
    טא5יטק5.PNG
    יורדים בתחנה אחרונה ויוצאים משמאל לטיילת יפה נוף – ראה מפה שנייה.
    נגכיקאר.PNG
    תצפית מעולה לים ולנמל (מהזווית השנייה של חיפה) יש באזור גם גן החיות (צריך לבדוק שעות פעילות) והרבה אתרים מעניינים.
  • חיפה חוף הכרמל פארק הכט. פארק מדהים, אני ממש אוהב אותו יורדים בחיפה חוף הכרמל ונוסעים בקו 1 של המטרונית עד לתחנה – שפירנצק – חד וחלק.
  • תל אביב האוניברסיטה פארק גני יהושע, כמובן. מאוד קל להגיע ומאוד קל לחזור, אני מאמין שכולכם ביקרתם שם.
  • תל אביב סבידור מרכז כמעט כתבתי על זה, אבל @יצחק למפרט עשה לי את העבודה
  • נתב"ג אין כמו לבקר בטרמינל 3, ואין כמו לצפות במטוסים ממריאים תחנת הרכבת ממוקמת ממש מתחת לטרמינל ופשוט עולים ונכנסים.
  • מודיעין מרכז כל הקרית'ספרים מכירים אותו - פארק ענבה. ממש מול תחנת הרכבת שטוף שמש, גדול, מלא מתקנים ואגם.
  • ירושלים יצחק נבון טוב, אז העיר הזו מלאה במוקדי עניין ולכן בחרתי דווקא במוקד העניין שלי שאני מבקר שם בכל בין הזמנים - מתחם התחנה הראשונה בשדרות דוד רמז. יש שם כמובן את מוזיאון הרכבות המיניאטוריות של שמעון פוטרמן הגדול, שם יש רכבות מיניאטוריות שנוסעות על מסילות מיניאטוריות עם ערים מיניאטוריות וסליחה על השימוש הרב במילה מיניאטוריות. יש שם גם מסעדה נחמדה בשם המקורי ביותר "המסילה" (וזה לא קידום ממומן). פעם אכלתי שם פאי לימונים והיה טעים מאוד. וכן מי שמעוניין להצטלם על מסילות רכבת, שייסע לשם. שעות פתיחה יש לבדוק באתר. דרכי הגעה מתחנת הרכבת ירושלים יצחק נבון - קווים 74, 75, 78 ויורדים בתחנת החאן\דוד רמז.
  • אשדוד פארק אשדוד-ים. ואתם אומרים לעצמכם, נו, באמת הייתי שם לפחות 35,000 פעמים עד גיל 6, אז על מה הוא מדבר? אז אני רוצה לגלות לכם סוד: אני אף פעם לא הייתי שם. אז השנה אני מתכנן טיול לשם. מקווה שאצליח. תכלס, להרחיב על הפארק אין צורך, כולם יודעים. דרכי הגעה מתחנת הרכבת אשדוד: קו 1 ויורדים בתחנה מרכזית והולכים קצת בהמשך הרחוב או קו 29 ויורדים בשדרות ירושלים\שדרות משה דיין ממש ליד הפארק, אבל המסלול שלו ארוך באופן משמעותי.
  • דימונה לא, לא באמת ציפיתי ממכם, תושבי חיפה המכובדים שתעלו על רכבת לדימונה, כשכתבתי את זה חשבתי על תושבי באר שבע, ערד והסביבה. פארק בן גוריון, פארק נחמד ולא מוכר ובעיקר ריק מאוד, כי זו דימונה, כמובן. ממליץ בחום (תרתי משמע).דרכי הגעה מתחנת הרכבת דימונה: קו 3 יורדים בגולדה מאיר\סטרומה והולכים בהמשך הרחוב עד לפארק.
לנוחיותכם אני מצרף פה קישור לאתר של רכבת ישראל.

זה כל מה שליקטתי, היה יותר, אבל אני רוצה לעשות את כל הטיולים הללו אז לא הגזמתי. בין הזמנים כיף לכולם ובעז"ה בקרוב אפרסם מאמר על קטרים, שמוכן ומאמר על מסילת 431 שבהכנה.