רכב חשמלי: משתלם יותר ? בואו נבדוק...

healtycar_4_lm.jpg

עולם הרכבים החשמליים השתדרג ממש לאחרונה, ואפשר למצוא הרבה רכבים חשמליים על הכביש, מה שהביא אותי לבדוק האם קנייה של רכב חשמלי בארץ יותר משתלמת...:unsure::unsure::unsure:

לאחר סקר קצר בנושא הבנתי שהדגם הכי משתלם לרכישה בקטגוריית הרכבים החשמליים בארץ הוא ה'GEELY GEOMETRY C'.

Street_3.jpg

יצאנו לבדוק כמה הדבר הזה שווה:unsure::unsure::unsure:

נתחיל מהנתונים הבסיסיים של הרכב הזה:

  • 5 מקומות ישיבה מרווחים.
  • זמן הטעינה הממוצע (20%-80%) הוא 36 דקות.
  • הרכב הזה מגיע עם 204 כוח סוס.
  • האצה מ0 ל-100 ב7.7 שניות.
  • טווח נסיעה מרבי עד 460 ק''מ.
המכונית המעוצבת הזו נמכרת החל מ-134,000 שקלים... לא רע בכלל.
3302100-46.jpg

עכשיו אפשר לגשת לחלק שהכי מעניין אותנו... כמה כסף בתכל'ס אנחנו חוסכים ברכב חשמלי ?

החשבון הבא הוא לפי ממוצע של 30,000 ק''מ בשנה...
Fotolia_105711017_S_copyright-e1500892190965.jpg
נתחיל מאגרת הרישוי, בעוד שברכב רגיל אנחנו נשלם 2,160 ש''ח, לרישוי הרכב החשמלי אנחנו משלמים רק 537 ש''ח.
נמשיך לעלות האחזקה הממוצעת לרכב חשמלי בשנה, מדובר בכ-911 ש''ח, כשלעומת זאת ברכב רגיל מדובר בממוצע של 3,897 ש''ח ! משמעותי בהחלט...
נסיים בעלות החשמל עצמו לעומת בנזין, חשמל ל30,000 ק''מ ברכב חשמלי יעלה לנו בסביבות ה2,841 ש''ח, כשלעומת זאת ברכב בנזין אנחנו נשלם על דלק ל30,000 ק''מ ממוצע של 14,787 ש''ח.

היוצא מסך כל הנתונים הוא שבשנה שאנחנו נוסעים בה 30,000 ק''מ נחסוך ברכב חשמלי כ-16,555 ש''ח.

geely-geometry-c-345149-970px.jpg

נמשיך ונבדוק אילו יתרונות יש לנו ברכב הזה לעומת רכבים רגילים...

  • מצלמות 360 המאפשרות לראות את הרכב מכל הכיוונים שלו בצורה קלה מאד דרך המסך.
  • מערכת EPS לשליטה מתקדמת לשליטה ביציבות הרכב.
  • מערכת ACC לבקרת שיוט מתקדמת.
  • מערכת LKA מתקדמת להתרעה על סטייה מהנתיב.
  • מערכת בלימת חירום אוטומטית המתריעה לנהג על כל סיכון בנסיעה, ובולמת אוטומטית במקרים של חוסר תגובה.
  • מערכת BSD לזיהוי רכבים בשטחים מתים שלא בטווח הראיה של הנהג.
  • פריסה ארצית רחבה של מרכזי שירות ומכירה לרכבי החברה.
  • שירותי גרירה וטעינה 24/6
  • אחריות סוללה ל8 שנים.
  • הזיהום הכי מזערי במדד העולמי.
  • מערכת חכמה מנוהלת במסך הבקרה המרכזי של הרכב עם כל הנתונים והמצבים האפשריים.

אוופס ! כמעט שכחנו ! העיצוב !
אחד הדברים שהכי מאפיינים רכבים חשמליים הוא העיצוב החדשני והמגניב, כאשר כל חברה מדגם לדגם משפרת את עיצוב הרכב, ולמעשה זה הפך להיות סמן מזהה לרכבים החשמליים...

S_Tesla_Model_X.jpg
כן, אני יודע, הגזמתי קצת... מדובר ברכב קצת יותר יקר;););)



...בדגם המדובר הדוגמא המעניינת ביותר היא ידיות הרכב שנפתחות אוטמטית כשאנחנו מתקרבים לרכב.
גילי גיאומטרי C  (12).jpg

כן, מגניב, אני יודע...

N71A9328.jpg

אז תכל'ס, שווה לקנות רכב חשמלי או לא ?

אחד הדברים שמאפיינים את הציבור החרדי ב''ה, הוא משפחות ברוכות ילדים, המצב כיום לא מאפשר קניה משתלמת כל עוד מדובר ברכב שיכול להכיל 5 נפשות בלבד, כמובן שישנם רכבים חשמליים כמו הדגם של MAXUS וכדו' עם מספר רב יותר של מקומות, מסתבר שקניית רכב חשמלי תהיה בחירה מצוינת עבור אדם שמשפחתו מונה חמש נפשות, אבל... לא יותר.



מה אתם חושבים על רכבים חשמליים ???


במידה והייתם קונים רכב חשמלי, איזה דגם הייתם רוצים לקנות ???

עד כמה השיקול של עיצוב הרכב משפיע אצלכם בבחירת הרכב שלכם ???

האם אתם סבורים שרכב חשמלי באמת חסכוני יותר ???



שתפו אותנו...

נתראה במאמר הבא...
על המחבר
ד
טכנאי מחשבים ומרכיב מפרטי מחשב מקצועי !
עוסק גם בתחום המוזיקה. יוצר פלייבקים לסינגלים...
זמין בעיקר באזור המרכז (בני ברק אלעד) מייל לפניות ועזרה ושירותי טכנאות מחשב <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

תגובות

כתבה יפה ובטעם
רק כמה שאלות אם אפשר
ג'ילי עדיין עולה 135 ? זה לא עלה?
ולמה לא byd - יש להם תדמית קצת יותר אמינה ואומרים שגם שיתופי פעולה עם טיוטה... אולי כדאי לשלם על זה עוד 25 אלף ולקבל רכב שלא נכבה בירידות כשהסוללה על 100%... (תקלה נפוצה בג'ילי... וזה כשהם חדשים - מי יודע מה יהיה בהמשך...)
 
כן אבל BYD הטווח שלו בפועל קצר350 בערך.. הג'ילי מגיע ליותר מ400 שזה מספיק כדי לטייל בארץ יום שלם! (אפילו לאילת)
 
רכב חשמלי שווה בשנים שיש אחריות אחרי זה הרכב לא שווה כלום משום שהבטריה שווה חצי מהרכב שזה אומר למכור אותו יד שניה עוד כמה שנים במחיר ריצפה כי אף אחד לא יקח סיכון בודאי שמדובר בחברות סיניות ללא נסיון כלל
 
החישובים הללו, הם בין רכב חדש חשמלי ורגיל.
אבל הרבה ואולי רוב הציבור, קונים רכב יד 2 בין 5 ל40 אל"ש, כך שהרבה מהממדים שונים. [וכן אין החזקה של 3897 שקל לשנה].
דבר נוסף שצריך לחשבן, רכב חשמלי שווה עד סיום האחריות, שזה אומר 8 שנים, לחלק 134 אל"ש לשמונה שנים. זה יוצא הרבה יותר יקר מלקנות רכב יד 2 בסכום נמוך.
וזה עוד לפני ביטוח מקיף שעושים לרכב יד ראשונה וחשמלי, ולא עושים לרכב יד 2 זול.
 
נכון
אבל המערכת פחות מורכבת וממילא מצריכה פחות תיקונים
אגב
אני לא מבין למה כולכם כ"כ פסימיים לגבי אורך החיים של הבטריה?
על כל מנוע יש אחריות כזו בערך והוא מחזיק הרבה יותר
 
הייתי שמחה לקרוא כמה החיסכון לעומת פריאוס, כי מחישוב של הדלק, יש פער אבל לא גדול כמו שכתבתם.
(לא רכב חדש)
 
השוויתי בין הרכב שלנו לרכב חשמלי של חברים רק את עניין הדלק
ועכשיו אני עוד יותר מסוקרנת לקרוא סקירה יותר מפורטת על החיסכון לעומת היברדי
כי בשונה ממה שחשבנתי, הפער הסופי בין עלות הדלק לעלות החשמל הוא 100 ש"ח בלבד לחודש.
ואגרת הרישוי זה היה 1,093 ש"ח לפי המחירון אז זה 500 ש"ח יותר מהחשמלי אבל לא מספיק פער לעומת המחיר של הרכב.
 
רכב חשמלי שווה עד סיום האחריות, שזה אומר 8 שנים,
הבטריה יודעת מתי לההרס מעצמה או מה?
האם חייב להיות שאחרי תום האחריות הבטריה הולכת לאבדון או שזה רק פסימיות עקרונית?
 
הבטריה יודעת מתי לההרס מעצמה או מה?
האם חייב להיות שאחרי תום האחריות הבטריה הולכת לאבדון או שזה רק פסימיות עקרונית?
לא, אבל זה די מועד לפורענות לאחר מכן, [כמו מצברים לשבת, שהממוצע דרך חיים שלהם הוא 10 שנים, ואף אחד לא הבטיח שבדיוק זה נהרס].
 
קחו בחשבון שרכב חשמלי צורך הטענה משלו, ולא לכל אחד יש יכולת להטעין את האוטו.
לנו למשל יש 2 רכבים חשמליים, אחד עם חשמל תלת פזי, ואי אפשר להטעין אותו ממטען ביתי רגיל.
 
החזקה של רכב חשמלי מחייבת החזקה של מכשיר אנדרואיד כל שהוא? [הבנתי שההטענה היא דרך אפליקציה בדווקא, או שזה רק בטסלה]
אם כן, גם על השלב הזה צריך לתת את הדעת.
 
למעשה אחרי כל הדברים הטובים, אני חושב שיש שתי חסרונות ענקיות לרכבים חשמליים.
1. כמו כל דבר חשמלי יש תקלות פתאום משום מקום, וזה יכול לגרום לכם להישאר נעולים מחוץ לרכב במקרה הטוב, ולהיתקע באמצע כביש בינעירוני במקרה הפחות טוב.
2. זה דורש הקמת נקודת טעינה ליד הבית שלא לכל אחד זה מתאים, ואם נוסעים לשבת או סתם לטיול צריך לוודאות מראש שיש מקום טעינה באיזור ששוהים, ולכן אין אפשרות לנסוע לטיול לצפון ליום יומיים בלי שאתם יודעים מראש אם יש לכם מקום להטעין את הרכב באיזור שתגיעו אליו, ונכון שיש תחנות דלק שיש להם, אבל בינתיים הפריסה הארצית מאוד נמוכה, וגם כשמוצאים כזה דבר זה דורש להישאר תקוע לפחות 35 בתחנת דלק.

לענ"ד הדבר הכי טוב זה שילוב של שתיהם ביחד כמו שעשו הונדה לסיויק החדשה שלהם, שיכולה לנסוע גם על בנזין (סולר במקרה שלה) וגם על חשמל, זה שילוב נכון שנותן מענה גם לחסכון וגם לנסיעות ארוכות, וגם למקרה שהמערכת החשמלית לא עובדת.
לא מבין למה הם החברה היחידה, כמות הבעיות שהיו בטסלה בשלוש שנים האחרונות, הינן יותר ממה שהיו לטויוטה למשך 20 שנה.
 
אגב, צריך לקחת בחשבון שעם הזמן החברות משתכללות בהגדלת הקילומטרז' לכל טעינה, שזה אומר שאם היום הממוצע עומד על כ-300-400 ק"מ בעוד 3 שנים כנראה יעמוד כל 800-1000 ק"מ מה שישפיע על השווי של הרכבים בעלי הטווח הנמוך יותר, ובנוסף גם הטווח שלהם ירד עם הזמן [עקב בלאי] שזה יוריד את הערך שלהם משמעותית.
 
החזקה של רכב חשמלי מחייבת החזקה של מכשיר אנדרואיד כל שהוא? [הבנתי שההטענה היא דרך אפליקציה בדווקא, או שזה רק בטסלה]
אם כן, גם על השלב הזה צריך לתת את הדעת.
מבירור שערכתי ברוב חברות ההטענה כמו סונול אפקון EV צריך או אפליקציה או דרך האתר! (שמדמה את האפליקציה). ולא ניתן עם כרטיס אשראי. וכן ניתן עם כרטיס צי'פ של חברת ההטענה.
כדי להטעין יש צורך ב-מספר עמדה/ בחירת עמדה דרך האתר/סריקה של הברקוד של העמדה
קישור לסונול לדוגמא: סונול

לגבי טסלה הם לא מסכימים לחברות אחרות להטעין בעמדות הטענה המהירות שלהם. ולכן ניתן להטעין רק דרך האפליקציה שרשומה בתור בעל הרכב (דהיינו גם אם יש לך אפליקצית טסלה זה לא יעזור לך). וכמו בחברות האחרות שלא ניתן עם אשראי.
רק מה ששונה שאין אפשרות להיכנס דרך האתר לאפליקציה כמו בחברות באחרות, וחייבים את האפליקציה.
לגבי ההטענה עצמה של הטסלה אין צורך באפליקציה כיון שהם מזהים את מספר הרכב ומחייבים אוטומטי ממספר האשראי שנמצא במערכת (אפליקציה) ובמידה ואין, זה לא מטעין.

ולגבי שכירות בהחלט ניתן לשכור טסלה ולהטעין ללא אפליקציה בתנאי שלבעל הטסלה יש מספר אשראי במערכת והוא מרשה לכם להשתמש (הערת אגב בטסלה המחירים מאוד זולים לטעינה ביחס לחברות הטענה אחרות).

דבר נוסף וחדש הוא שפנגו הוסיפו אפשרות לשלם דרכם להטענה חשמלית בחברת EV.
 
למעשה אחרי כל הדברים הטובים, אני חושב שיש שתי חסרונות ענקיות לרכבים חשמליים.
1. כמו כל דבר חשמלי יש תקלות פתאום משום מקום, וזה יכול לגרום לכם להישאר נעולים מחוץ לרכב במקרה הטוב, ולהיתקע באמצע כביש בינעירוני במקרה הפחות טוב.
2. זה דורש הקמת נקודת טעינה ליד הבית שלא לכל אחד זה מתאים, ואם נוסעים לשבת או סתם לטיול צריך לוודאות מראש שיש מקום טעינה באיזור ששוהים, ולכן אין אפשרות לנסוע לטיול לצפון ליום יומיים בלי שאתם יודעים מראש אם יש לכם מקום להטעין את הרכב באיזור שתגיעו אליו, ונכון שיש תחנות דלק שיש להם, אבל בינתיים הפריסה הארצית מאוד נמוכה, וגם כשמוצאים כזה דבר זה דורש להישאר תקוע לפחות 35 בתחנת דלק.

לענ"ד הדבר הכי טוב זה שילוב של שתיהם ביחד כמו שעשו הונדה לסיויק החדשה שלהם, שיכולה לנסוע גם על בנזין (סולר במקרה שלה) וגם על חשמל, זה שילוב נכון שנותן מענה גם לחסכון וגם לנסיעות ארוכות, וגם למקרה שהמערכת החשמלית לא עובדת.
לא מבין למה הם החברה היחידה, כמות הבעיות שהיו בטסלה בשלוש שנים האחרונות, הינן יותר ממה שהיו לטויוטה למשך 20 שנה.
צריך לבדוק טוב שאין את החסכונות של החשמלי ושל הסולר ועוד כמה שנים ייהיה רק תקלות
ויש עוד כמה שעשו את זה לדוגמה ולוו volvo ונראה לי כמה מרדצדס ועוד כמה...
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  57  פעמים

לוח מודעות

More from ארי מילר

שתף את המאמר

למעלה