לפני שנה פנה אלי חבר שעובד בחברת הוצאה לאור ענקית, לגבי בנייה ותחזוקה של מספר אתרים של החברה. שוחחנו, סגרנו כמה קצוות, ואחרי ששלחתי מספר קישורים לאתרים שבניתי, הוא מספר לי שלחברה יש דירקטוריון, והוא צריך לאשר את העסקה ולכן "תשלח קורות חיים".

הופ. אני עצמאי. פרילנסר. אני יכול לשלוח דוגמאות של עבודות, להציג סגנון ויכולות. מה זה קורות חיים? ואיך אשלח את זה? בקובץ פידיאף? אני בונה אתרים, וצריך לייצג בכבוד את היכולות שלי…

אז עושים את זה אינטרנטי. דף נחיתה או משהו. אני קצת עצלן, חיפשתי משהו קיים. פתאום קלטתי. ברשתות החברתיות אני לא מפרסם. כידוע וכמובן. פלטפורמות אינטרנטיות לכתיבת קו''ח, גם הן חסומות ומסוננות ברמה כזו או אחרת. בלית ברירה, בניתי אתר קו''ח קטנצ'יק מאפס, בשביל לשלוח לחברה. שיגעון, אבל יצא מזה משהו טוב.

תוך כדי בניה, אני חושב לעצמי שבאמת צריך שתהיה איזו פלטפורמה כשרה ופתוחה בסננים, ליצירת קורות חיים ודפים עסקיים. זה בעצם הסיפור של האתר
korot.click. קורות חיים בקליק. פלטפורמה שניתן באמצעותה להקים דף נחיתה המתפקד כמיני-סייט (אתר קטן), בכמה דקות. בקלות. בחינם.

מכאן הדברים התגלגלו. וכמעט על כל שורה, אפשר להרחיב בפוסט משל עצמו. למשל, ההחלטה, שלא לאפשר בחירה עיצובית. הסיבה שאין אפשרויות ניהול. תהליך הבניה, הבחירה באלמנטור (בסוף. התחלתי לבנות את הכל מחדש, אחרי עבודה של חודשיים...).

אפשר גם לספר המון על הסייעתא דשמיא שזכיתי לה, שלמרות שאנחנו בעידן הקורונה, ואני עובד מהבית, והילדים על הראש, ורעייתי מלמדת בזום, (תעשו חשבון כמה שעות מחשב נותרו לי ביום) עדיין הצלחתי בכמה חודשים להרים את הפרויקט הזה.

אפשר גם לתאר את ההתלבטויות וההתמודדות עם ה"לבד". ניסיתי לעניין כמה מחברי במיזם, בסוף נשארתי לבד. זה אומר, לקבל החלטות, בלי מישהו להתייעץ איתו. לבד, בלי שותף שיסייע בקשיים. להתמודד לבד, כשמשהו נתקע ולא עובד. זה גם חלק שיכול להכיל כמה פרקים בספר...

עוד אפשר אחד. אפשר גם להאריך על השיחות הארוכות עם הרבנים שליט"א, שעודדו ודחפו את הרעיון, וליוו אותו תוך התווית הגבולות מחד, ופתיחת אופקים ואפשרויות חדשות (בעז"ה, עוד חזון למועד), מאידך.

לבוני האתרים שביננו, הנה הסבר קצר על הטכנולוגיה. (גם עליה אפשר להאריך בפוסטים נפרדים). את הנתונים באתר שבניתי, העברתי לשדות חכמים (תוסף ACF לוורדפרס), כדי שאפשר יהיה לעדכן אותם באמצעות טופס. בטופס ליצירת דפי קו"ח, השתמשתי בתוסף advanced forms pro של hookturn.io. כל השאר בנוי על אלמנטור פרו ועוד קצת הרחבות. אי"ה, אשתדל לכתוב ולהרחיב יותר, בהמשך. המיון והסינון מבוססים על התוסף Ajax Search Pro, שהוא אחד משלשה ארבעה תוספים דומים וטובים, שעושים עבודה מעולה. הוא גם מתממשק היטב עם אלמנטור.

זה ממש על קצה המזלג. אוכל בעז"ה להרחיב יותר, על הסיפורים שמאחורי הקלעים לחובבי הז'אנר, ועל הבחירות הטכנולוגיות וההחלטות השונות. זה תלוי בכם ובתגובותיכם, מה שיעניין יותר, יקבל במה ראשונה. אני לא שומר סודות, מי שירצה לקבל יותר פרטים ואפילו להציץ מאחורי הקלעים, בשמחה רבה. באישי.

ואחרי הכל, הנה ההזמנה הרשמית.


בסייעתא דשמיא,
אני זוכה להשיק ולהעלות לאוויר
את המיזם של קורות חיים בקליק.

אתם מוזמנים לנסות את המערכת,
ולהעלות דף אינטנרטי לעסק שלכם.
אני כאן לכל שאלה.

שלכם,
שמואל גרינשטיין.

korot.click