השבוע יצא לי לשבת ולארגן את אייקוני האפליקציה שלי בנייד.

חשבתי על הדרך שבה אני מתעדף את הסמלים של דף הבית, קצה המסך, את אלו שאשים באמצע, ואת הסמלים שיישארו קבועים בסטטוס-בר. כך עיצבתי את חווית הסמארטפון שלי.

אני מנסה להגביל את מספר האייקונים המוצגים בדף הבית שלי לאלה בהם אני משתמש בכל יום. הכלל פשוט: אם לא השתמשתי באפליקציה יותר משלושה ימים, אני מעביר אותה לדף אחר. כך הצלחתי להפחית עומס קוגניטיבי.

בנוסף, הסרתי כל תגי ההתראות מסמלי הבית (למעט הדוא"ל שלי בעבודה) כדי להפחית את החרדה ואת ההרגשה שאני מוכרח ללחוץ על סמלים מסוימים מלכתחילה. שמתי לב שהשימוש בטלפון שלי צנח בצורה דרסטית מאז ששניתי את ההגדרה.

בשל היותי מחזיק את הנייד ביד ימין, העברתי סמלים שאני צריך לגשת אליהם במהירות לצד הימני של המסך , כך שהוא נגיש יותר עם האגודל . אני לא ממש צריך לפתוח את אפליקציית טוויטר או אינסטגרם כשאני יוצא לרחוב בזמן החזקת הטלפון ביד אחת וחציית רחוב סואן כמו אבן גבירול.

light-bulb-2581192_1920.jpg




בחנו את עצמכם:


כמה פעמים במהלך יום העבודה אתם מחפשים דף ועט לשרבט עליו?
איזו חולצה תלבשו ביום יום שלכם (כשאתם ממהרים), לעומת סופי שבוע (כשיש לכם יותר זמן)?
מהם 3 הדברים שאתם לוקחים עמכם בכל פעם שאתם יוצאים מהבית?

זה מדהים אותי שכל כך מעט מעצבים (שאני מכיר) לוקחים את הזמן לחשוב על מסע המשתמשים שלהם לאורך היום.

אנו משתמשים באותה חשיבה הגיונית בעת עיצוב האפליקציה עליה אנו עובדים, כאשר אנו מחליטים מה לכלול (או לא לכלול) בדף הבית, כאשר אנו דנים בקדימויות המוצר עם עמיתנו לעבודה, כאשר אנו מגנים על החלטות העיצוב שלנו בפני הלקוחות שלנו.
ובכל זאת, לפעמים אנו שוכחים ליישם אותם עקרונות על חיינו.

עיצוב חייכם מתחיל בעיצוב הסביבה סביבכם. זה הגיוני: ביעילות שתשיגו באמצעות עיצוב החוויה שלכם, תמצאו יותר זמן לעצב חוויות לאנשים אחרים.
העיצוב עוסק בקבלת החלטות המתעדפות מדד אחד על פני אחר.


brain-4372153_1920.jpg



אילו מדדים מועדפים עליכם?

מהן הפעולות שאתם מבצעים מדי יום שניתן יהיה לבצע אופטימיזציה או אוטומציה כדי לחסוך בזמן?

אני אישית משתמש במאגר כדי לתזמן את הפוסטים שלי במדיה החברתית, ובנוסף בהגדרת המתכונים שיעזרו לי לנהל את UX Collective . כמו כן, אני מקפיד לשים לב למשימות הגוזלות זמן החוזרות בתדירות מסוימת, ומוצא דרכים לאוטומציה או להסיר אותן לחלוטין.

איך לצמצם את מספר הפעמים שאתם שוכחים דברים?
קביעת תזכורות חודשיות לתשלום החשבונות, תזכורות ליום הולדת שנתיות עבור האנשים שאתם אוהבים, או אפילו תזכורות יומיות למשימות קיומיות יותר , זה לוקח רק דקה ויכול לחסוך לכם הרבה תסכול ואנרגיה בהמשך.

כיצד להפחית את מספר ההחלטות שעליכם לקבל במהלך היום?
כמעצבים אתם מקבלים מאות החלטות בעבודה, כך שתרצו להפחית את מספרן על מנת להישאר מרוכזים וערניים בחלקים אחרים של היום שלכם. דאגו להגדיר את סדר העדיפויות האישי שלכם: יש אנשים (כמוני) שמעדיפים ללבוש אותו צבע כל יום כדי להימנע מקבלת החלטות בבוקר, אך לא רוצים לוותר על בחירת מסעדה אחרת כל לילה - או להפך.

כיצד תוכלו לשחרר את המוח מעיבוד כמויות גדולות של מידע כל הזמן?
התבוננו על העולם סביבכם בעיניים של מעצבים. האם אין יותר מדי תמונות על קיר הסלון שלכם? יותר מדי חפצים שיושבים על שולחנכם? יותר מדי אפליקציות במסך הבית של הטלפון שלכם? תנו מבט חטוף לסביבה שאתם עוסקים בה במהלך היום שלכם ושאלו את עצמכם את השאלה: מה אתם יכולים להסיר מכאן כדי לפתוח יותר נשימה לעיניים ולמוח שלכם?

לבישת אותו בגד מדי יום מצמצמת את מספר ההחלטות שעליכם לקבל.


בעלות על החוויה היומיומית שלכם

להיות מודעים לחוויה היומיומית שלכם מראה שאכפת לכם מעצמכם ומאחרים סביבכם. כמעצבים, אנו משקיעים אנרגיה רבה כל כך במחשבה על חוויית המשתמש שלנו, עד שאנו שוכחים שכבני אדם, גם לנו מגיע חוויות טובות יותר.

wall-fox-1528078_1920.jpg




הגיע הזמן לעבור מחירות ברירת מחדל לאפשרויות מכוונות יותר. בכל היבט ובכל רמה בחיינו.
כפיר ממן מומחה לעיצוב וחווית משתמש

מעצב, מרצה בשנקר, ארטדיירקטור, אבא של ג'סטין הנסיך, המוטו שלי הוא שיש הבדל בין לעשות משהו רדום לבין משהו שלא לוקח את הפוקוס.