קרה לכם שגולש נכנס לאתר שלכם, מסתכל, מתרשם...
ואז פשוט סוגר אותו? בלי להשאיר פרטים, בלי להירשם, בלי ליצור קשר.
תופעה זו נובעת פעמים רבות מכך שהאתר לא מניע מספיק לפעולה.
מהי בעצם הנעה לפעולה?
הכוונה היא לקריאה ברורה ומפורשת שמדריכה את המשתמש לבצע פעולה מסוימת,
כמו "צור קשר", "הורד מדריך חינמי", "הירשם לניוזלטר", או "קבל קופון".
באנגלית זה מכונה Call To Action או בקיצור: CTA.
אם נתקלתם בביטוי הזה, עכשיו אתם יודעים למה הוא מתייחס
- קריאה לגולש לבצע צעד שיקדם את האינטראקציה שלו עם האתר.
נסחו מסר פשוט, ברור ואפקטיבי. כפתור הנעה חזק, שפה ישירה, ועיצוב מזמין יהפכו את האתר שלכם למניע לפעולה.
ואז פשוט סוגר אותו? בלי להשאיר פרטים, בלי להירשם, בלי ליצור קשר.
תופעה זו נובעת פעמים רבות מכך שהאתר לא מניע מספיק לפעולה.
מהי בעצם הנעה לפעולה?
הכוונה היא לקריאה ברורה ומפורשת שמדריכה את המשתמש לבצע פעולה מסוימת,
כמו "צור קשר", "הורד מדריך חינמי", "הירשם לניוזלטר", או "קבל קופון".
באנגלית זה מכונה Call To Action או בקיצור: CTA.
אם נתקלתם בביטוי הזה, עכשיו אתם יודעים למה הוא מתייחס
- קריאה לגולש לבצע צעד שיקדם את האינטראקציה שלו עם האתר.
אז איך הופכים אתר לכזה שמניע לפעולה?
הנה כמה טיפים לשיפור ה-CTA באתר:- השתמשו בשפה ברורה ומכוונת
כדי להניע את המשתמש, חשוב לנסח את ההוראות בצורה ישירה וידידותית. הרבה גולשים מעדיפים שהאתר יבהיר להם בדיוק מה הם יכולים לעשות ובמה זה יועיל להם. למשל, הוספת המילה "עכשיו" בכפתור הפעולה מעלה את תחושת הדחיפות והופכת את הקריאה לאטרקטיבית יותר. - שימוש בגוף ראשון
קריאה לפעולה בגוף ראשון יכולה להגביר את תחושת המחויבות לפעולה. לדוגמה, "אני רוצה לקבל את המדריך!" יוצרת זיקה אישית יותר מאשר ניסוחים כלליים. - עיצוב כפתור מושך ומודגש
אלמנטים ויזואליים ברורים מסייעים מאוד. כפתור ההנעה לפעולה צריך לבלוט לעין - גם בעיצוב וגם בצבע שנבדל מהרקע. הוספת חץ המכוון אל הכפתור תורמת גם היא, ומייצרת זרימה אינטואיטיבית לגולש. - כתיבה בגובה העיניים
חשוב להתחבר לרצונות ולצרכים של המשתמש. במקום "הירשם" או "הצטרף", נסו ניסוחים אישיים יותר כמו "בחר להירשם לרשימת התפוצה שלנו כדי להגדיל את העסק שלך". מילים כמו "בלעדי", "מיוחד", ו"הצעה מוגבלת" יוצרות תחושת דחיפות ומגבירות את ההיענות. - הגבלות זמן להצעות
כאשר מציעים מתנה, הטבה או הנחה, כדאי לציין שהיא מוגבלת בזמן. כך מגדילים את תחושת הדחיפות ואת המוטיבציה לפעול מיידית.
נסחו מסר פשוט, ברור ואפקטיבי. כפתור הנעה חזק, שפה ישירה, ועיצוב מזמין יהפכו את האתר שלכם למניע לפעולה.