העולם שלנו מתקדם וכמויות המידע שמתגלגלות ברשת הן ענקיות, לא זו בלבד אלא שהדרישות של חברות מעובדיהן הן הרבה יותר רחבות ומקיפות.
הפוסט הבא מדבר על למידה עם התייחסות ספציפית לתכנות אבל הוא נכון לכל דבר אותו רוצים ללמוד לבד, בהצלחה



תכנות לומדים דרך האצבעות

משפט שמוכר מאוד בקהילת המתכנתים ולא בחינם הוא תכנות לומדים דרך האצבעות, תכנות הוא עולם שמלא בתאוריה ודברים לא יושבים טוב בראש עד שלא רואים בעיניים או יותר נכון באצבעות את מהלך הדברים מה לא עובד ואיך כן.

כישלון להצלחה
בניגוד למחשבה הרווחת, החלק בתכנות שממש מקדם הוא כשנתקלים במשהו שלא עובד, ברגע שמתעקשים להצליח לגרום לו לעבוד כמצופה זה הרגע בו הלמידה נעשית איכותית, זה יכול להיות הדבר הכי קטן וטיפשי שיש אבל ברגע שהבנתם איך הוא עובד אז זהו מעכשיו זה שלכם, מזל טוב למדתם משהו חדש.
מצד שני מתנת הלמידה היא לא רק למצליחים. גם אם ניסינו במשך שעות לגרום לדבר חדש שלמדנו לעבוד כמצופה וזה לא קרה עדין למדנו שלל דברים חדשים. למדנו מה לא עובד, ואיך לא פותרים את הבעיה דבר שעשוי לחסוך לנו הרבה זמן מאוחר יותר.

ללמוד משהו חדש זה לא להכיר את השתיים שלוש מילים בסדר הנכון שעושים את הקסם אלא את החשיבה שמובילה למקום הזה, לכן בפעם הבאה שנתקלים במשהו שלא מבינים אל תרגישו שאתם לא יוצלחים כאלה שלא מבינים כלום אלא תסתכלו על זה שסוף סוף הגעתם למשהו שיקדם וילמד אתכם משהו חדש, קושי הוא החלק שאחראי להגיד עד כאן מגיעה היכולת שלנו ומפה כל צעד קדימה שנעשה הוא התקדמות טהורה.

אז איך בעצם כן ללמוד
תהליך הלמידה דורש התערבות אישית כדי שדברים ישבו טוב בראש
ניקח לדוגמה פוסט טכני שמסביר איך פקודה מסויימת עובדת ומה אפשר לעשות איתה, פקודה שאיננו מכירים ופשוט רוצים להבין את הדברים מעבר להעתק הדבק.
1. השלב הראשון הוא לקחת את הפקודה ולשחק איתה, מעבירים לה פרמטרים שונים או סוגי תוכן שונים כמו מערך במקום מחרוזת וכו' ורואים איך היא מתנהגת.

רוצים לחזק את הלמידה?
2. כתבו איזה תוכנית קצרה שמשתמשת בפקודה החדשה שלמדתם, בדרך כלל זה השלב שתצטרכו לפתור בעיות שיצוצו מה שיגרום ללמידה אקטיבית יותר, למידה אקטיבית נשמרת טוב יותר בראש ולכן נשתדל ללמוד אקטיבית ככל שנוכל.

לא מספיק לכם, אתם רוצים לקבע את הנושא יותר טוב בראש?
3. תקחו את מה שלמדתם על סמך האסימונים שנפלו לכם במהלך המשחקים שלכם עם הפקודה, את כל הבעיות שנתקלתם בהם ופתרתם אותם ותכתבו פוסט שמסביר מה איך כמה ולמה.
כשאני אומר פוסט אני מתכוון שתפרסמו את זה לציבור, פרסום תוכן לציבור יגרום לכם לדייק בתוכן כדי להיות ברורים ומקצועיים דבר שבהכרח יגרום לכם לאקסטרה למידה אקטיבית כי כרגע אתם בצד המסביר

אז אתם בטח מסתכלים על זה ואומרים מה, בשביל פקודה אחת כל הבלגן הזה?
אז ככה לא, מעבר לפקודה הבודדת שלמדנו עליה ושעכשיו אתם יודעים ממש טוב את החומר שלמדתם יש עוד כמה בונוסים
  1. למידה של משהו מסוים בצורה טובה מלמדת אותך תמיד עוד 2 או 3 דברים נוספים על הדרך.
  2. כתיבה של פוסט היא בעצם סיכום לדברים שלמדתם וזה שלכם לגמרי.
  3. כשאתם כותבים פוסט בבלוג אתם קונים לעצמכם שם בעיניי הקולגות ויש לזה משמעות גם בגיוסים.
  4. התגובות שתקבלו על הפוסט יכילו הערות וטיפים אבל זה כבר ממשיך לשלב רביעי של הלמידה אז נוותר
  5. כעת אתם הרבה יותר מקצועיים בעיניי עצמכם וזה בעצם החלק הכי חשוב

בכישלון
בהצלחה