העסק שלנו צבר ותק, ואנחנו מרגישים שהגיעה העת להעניק לו את המקום, ולהקים אתר אינטרנט שייתן מענה ללקוחות. במיוחד במגזר החרדי, שהפלטפורמות של רשתות חברתיות אינן שימושיות לקהל הרחב, וכאשר העסק שולח מייל, הוא יכול להוסיף לינק לאתר, ושם הלקוח כבר יקבל את כל המידע על העסק.

השאלה הגדולה היא מדוע שלא נכתוב את האתר לבד?

זו שאלה טובה, והתשובה תלויה בבעל העסק. אם יש לו ידע בכתיבה, והוא מבין את השפה של קהל היעד, והוא מוכן להשקיע זמן, למה לא? הטיפ: להסתכל באתרים של עסקים דומים, להבין מה מתאים לעסק שלי, ולשאוב השראה על אפיון נכון של האתר, ופשוט להתחיל לכתוב אותו.

דף הבית- חלון הראוה של העסק

אז החלטנו לכתוב את האתר לבד, על מה נשים דגש?

קודם כל, על דף הבית. גם אם האתר שלנו בנוי על בסיס דף אחד ארוך (ONE PAGE), ובין אם הוא בנוי בצורה המסורתית, סרגל קטגוריה והקלקות לכל דף, העמוד הראשון הוא חלון הראוה של העסק.

בחלון הראוה לא נעמיס סחורה, אלא נשים דוגמית של המוצרים העיקריים שלנו, כאלו שיזמינו את הקונים להיכנס פנימה, כי יש להם בשביל מה.. בחלון הראוה גם לא נציג מוצרים מרשימים מדי שאינם תואמים לטיב האמיתי של המוצרים שלנו, כדי שכשהלקוח שיכנס פנימה ויצפה לרף גבוה, לא יתאכזב לגלות שהולכנו אותו שולל.

למשל- חנות רהיטים לא תשים בתצוגה ריהוט מעוצב ברמה יוקרתית, כאשר שאר מוצרי החנות עממיים בעיצוב פשוט ומקסימלי. זה לא יעבוד. הלקוח שחלון הראוה ימשוך אותו דווקא למוצרי היוקרה שאין לנו, אינו קהל היעד שלנו, הוא לא יקנה מוצרים פשוטים רק כי בחלון היתה ספה מעוצבת וארון עם פיתוחים מלכותיים..

לכן גם באתר שלנו נציג תחילה מוצרים או תוכן המשדרים את העסק שלנו, משום שהשאיפה שלנו היא להביא את קהל היעד ולענות על הציפיות שלו, ולא לתת לו להתאכזב.

וכמו כן, לא נעמיס מלל ישר בתחילה, וזאת על מנת שלא להבריח את הלקוח. אנשים של המאה העשרים ואחת לא אוהבים עומס. הם צריכים את המידע זמין ונגיש, ומשום כך מקובל כיום להשתמש בסליידרים- מעין חלון עם כ4-5 דפים עוברים, כשכל אחד מהם מציג בארבעה אלמנטים את השירותים של העסק שלנו, וכך הלקוח מבין מיד מה הוא יקבל אצלנו, ויוכל לעבור הלאה לפנים האתר.

דף אודות- מי אנחנו?

דף אודות- בעלי עסקים נותנים לו חשיבות רבה, והוא אכן חשוב, אבל לא כהצגה ראשונית של העסק. ביננו, אם תשאלו לקוחות האם הם קראו את דף האודות באתר שלנו, רובם יגיבו במבוכה.. דף האודות חשוב, ונמצא כדי שמי שכן אוהב לקרוא את הכל, יוכל לקבל את המידע הנכון בקלות, ויקבל את המסר שאנחנו רוצים לשדר על העסק שלנו. זה לא הדף שיגרום לו להחליט להזמין את המוצר, אבל אם הוא לקראת החלטה, דף אודות הכתוב היטב, יכול לעזור לו להחליט נכון.

גלריה- בואו תראו איזה יופי

דף המוצרים, גלריה, תיק עבודות, הצגת הפעילות או איך שתקראו לדף המציג את המוצרים או את הפעילות של העמותה הוא הדף החשוב ביותר אחרי דף הבית. זהו הדף בו הלקוחות מסיירים בעצם בעסק שלנו, מבינים מה הם יקבלו בפועל, ואיך זה נראה.

כאן נציג את מיטב הסחורה שלנו, ונעורר אוירה טובה וחיובית.

תמליצו בכיף

כאשר ביקשתי מאחד הלקוחות המלצות של לקוחות כדי להכניס לאתר, הוא ענה שהוא סומך עליי שכבר אדע מה לכתוב.. הסברתי שאני יכולה לכתוב, אבל שווה לו להביא חוות דעת אמינות. הוא אכן פנה ללקוחות, ביקש מהם המלצות, הם כתבו בשמחה, וחלקם אף הסכימו לכתוב שם מלא, הדבר הקפיץ לו את הלקוחות ואת האמינות, וגם הלקוחות עצמם שמחו לפרגן, ונתנו לו חשק להמשיך עם הפעילות שלו ביחס טוב שמביא לקוחות נוספים.

האם חייבים מאמרים בכל אתר תוכן?

התשובה היא לא. לא כל עסק חייב מאמרים או בלוג. רוב העסקים ששולחים ללקוחות לינק ישיר, גם לא צריכים את המאמרים עבור קידום בגוגל, והם יכולים לחסוך זמן רב ולדלג על העמוד הזה.

אם בכל זאת, החלטתם שאתם רוצים מאמרים, שווה לכם להשקיע בתוכן אמיתי שייתן ערך ללקוחות, ולא רק יקדם אתכם בגוגל. קידום בגוגל חשוב כדי שהלקוחות יגיעו אליכם, אבל מאמר טוב גם ישאיר אותם אצלכם ויעזור להם להבין שיש לכם אפשרות לעזור להם ולספק את צורכם.

לא לשכוח ליצור קשר

מסופר על לקוח שטרח והשקיע באתר כתוב היטב, בגלריה מרהיבה ומשכנעת, בהמלצות אמינות, בעמוד שלם של 'כתבו עלינו בעיתונות', אך בדף האחרון, הוא שכח לשים פרטי קשר. ואיך יפנו אליו הלקוחות שהתרשמו מהאתר שלו?

לא נשכח אותו, ונקוה שגם הלקוחות לא ישכחו ליצור אתנו קשר.. ברוב המבנים של האתרים קיימים דפי צור קשר מוכנים שחוסכים לנו מאמץ. נוכל להוסיף משפט שייתן טאצ' סופי ללקוח שהחליט לפנות אלינו, ונחכה ללקוחות.

המון הצלחה!


הכותבת היא מיכל בורשטיין, קופירייטרית וכתבת שיווקית, בוגרת קורס פרסום בבית פרוג. ומאפיינת לאתרי תוכן, אתרי תדמית ואתרי מכירה, ופוסטים לדיגיטל.