נכתב ע"י חיים הופמן;2400979:תודה על המתקפה, יש פתגם שאומר "כשאתה צועק - משמע אתה חלש
ניתן לבקר עניינית, לשאול או להציב סימן שאלה.
מכיוון שעבר זמן רב מהמקרה וגם השתדלנו לא לחפור יתר על המידה, יתכן שאין לי את המידע המדוייק, לגבי כל שלב בתהליך.
רק דאגנו ליידע אותה, שמן הראוי, שתקבל הנחייה של הרב שאליו היא פונה, ביום יום, גם לדברים פשוטים יותר.
אם עדיין, לא הובנתי, תשובת הרב הייתה, שאם אין נתרם ספציפי שהיא מכירה, שלא תתרום.
מאגר, הכוונה למאגר תורמים, שבודקים התאמה לנתרמים פוטנצאליים.
מבחינה השקפתית, לדעתי, יש הבדל אם ה' זימן לך מקרה, החל במעגל הקרוב, וכלה במעגלים רחוקים יותר, לבין ליזום פנייה לצורך התאמה כללית.
אם נרחיב את הדיון הפילוסופי, אפשר לדון, גם לגבי מצוות צדקה, בעידן המודרני, עם התפתחות קופות הצדקה הארציות, שהופך בעצם ממצוות צדקה, לפתרון ממלכתי/ארגוני.
אכן כשנחשפתי למקרה, היה נראה לי הזוי, לא יתכן, לא אפשרי, מוזר ומטורף
לכן העלתי את הדברים, לחדד את הרגישות של העוסקים במלאכה.
בברכה
שלא נדע צער ונזק, אמן
נכתב ע"י משתדל מאד;2401170:קצת פרופורציות..
יש לנו כאן לפחות 3 תורמים אצילים שעשו מעשה שראוי להערכה גדולה לדעת כולם..
וכן כל תגובותיהם הם אצילים ועניינים וכו' שאני ממש מקנא בהם ובשכרם.
הם כותבים דברים ברורים ולא מסתירים שום פרט וסיפורים שהם בעצמם חוו....
ואתה כותב דברים לא ברורים וסותרים, וסיפורים מעורפלים.
נכתב ע"י חיים הופמן;2401233:אולי תפרט על אלו 3 אתה מדבר, בינתיים רק הניק למען דעת, הצהיר על עצמו כתורם והוא לא הרחיב יתר על המידה בתיאור הפרוצדורה, אם כוונתך לסיפורים מאש התורה, אוקי הרשת פרושה לפניך להעלות סיפורים כאוות נפשך.
אולי תציין איזה פרט, מתוך המקרה שהבאתי, לא מסתדר לך.
אז בסוף היא לא תרמה.
אהה.
אז אתה לא באמת יודע שלוקח ארבעה חודשים להתאושש.
לעומת זאת, יש כאן באשכול שלושה תורמים שכתבו [למען דעת, אברהם וגעציל] וכולם מידיעה ומלמעשה שבענין חולקים עליך. הבנתי.
אני מאחלת לכם שלא תהיו במצב הנזקק לכליה אי פעם.....
נכתב ע"י hbecker;2401245:חבל, רציתי לתרום כליה בשבוע הבא ועכשיו אני כבר מפחדת ולא אתרום, כנראה כולם שיקרו עלי בוועדות. איזה מערכת מושחתת....
מאחורי ה"סיפורים" מאש התורה עומדים אנשים עם שמות, וכל פרטיהם פרושים שם באתר, אלו לא סיפורים אנונימיים, וקל מאוד להגיע לכותבים שעומדים מאחוריהם.נכתב ע"י חיים הופמן;2401233:אולי תפרט על אלו 3 אתה מדבר, בינתיים רק הניק למען דעת, הצהיר על עצמו כתורם והוא לא הרחיב יתר על המידה בתיאור הפרוצדורה, אם כוונתך לסיפורים מאש התורה, אוקי הרשת פרושה לפניך להעלות סיפורים כאוות נפשך.
אולי תציין איזה פרט, מתוך המקרה שהבאתי, לא מסתדר לך.
בתגובה 16 באשכול זה הפניתי לכאן.נכתב ע"י חיים הופמן;2401233:אולי תפרט על אלו 3 אתה מדבר, בינתיים רק הניק למען דעת, הצהיר על עצמו כתורם והוא לא הרחיב יתר על המידה בתיאור הפרוצדורה.
נכתב ע"י שרה'לה;2401244:הניק אברהם. והניק געציל.
נכתב ע"י hbecker;2401287:נראה לי שאפשר לסכם את האשכול הזה בכמה שורות:
1. יש אנשים נאצלים, בעלי מידות תרומיות ולב ענק שמוכנים לסכן את עצמם בסיכון מזערי ולסבול קצת למען חייו של אדם אחר. הם מוכנים לתרום מגופם ממש כדי להאריך ולשפר חיי אדם, מוכר להם וגם שלא. יש מקום גדול לכבדם, להצדיע להם על הצעד הנשגב שעשו ולהכיר להם תודה. דורות המקבל שיצאו ממנו אחרי ההשתלה יזקפו לזכות התורם עד סוף כל הדורות.
באנשים כאלו אני מקנאה.
2. יש מי שמפחד לתרום מסיבה זו או אחרת. אפשר וצריך להבין אותו גם אם לא מסכימים איתו. לכבד את רגשותיו והרגשותיו ולהתפלל שלעולם לא יעמוד במקום הנזקק. וכמובן לא להשפיל אותו. אולי רק להסביר שהפחד מוגזם. אולי. ואולי לא כי יש מי שהפחד והחרדה הם חלק מחייו.
3. יש מי שלא רוצה לתרום ולא בוחל באמצעים שונים להניע אחרים מלתרום.
לאדם כזה קשה לי להסתכל בפנים.
כי הוועדות מסננות, אוהו מסננות. אני מכירה די הרבה אנשים שרצו לתרום ולא אושר להם כי אין מספיק מי שיתמוך ויעזור אחרי התרומה, נפשית ופיזית. כמו כן אנשים שלא סוגרים עם עצמם או שאין להם שיקול דעת הגיוני ב 100% מסוננים על ידי פסיכולוג או עו"ס.
בנוסף, הוועדה, של משרד הבריאות וגם של מתנת חיים, לא מסתירה דבר. שוב ושוב חוזרים על הנתונים, נתוני הסיכון, נתוני הכאב, וכו' ובודקים היטב אם האדם שרוצה לתרום מבין ב 100% במה זה כרוך ובמה מדובר.
נכתב ע"י hbecker;2401287:נראה לי שאפשר לסכם את האשכול הזה בכמה שורות:
1. יש אנשים נאצלים, בעלי מידות תרומיות ולב ענק שמוכנים לסכן את עצמם בסיכון מזערי ולסבול קצת למען חייו של אדם אחר. הם מוכנים לתרום מגופם ממש כדי להאריך ולשפר חיי אדם, מוכר להם וגם שלא. יש מקום גדול לכבדם, להצדיע להם על הצעד הנשגב שעשו ולהכיר להם תודה. דורות המקבל שיצאו ממנו אחרי ההשתלה יזקפו לזכות התורם עד סוף כל הדורות.
באנשים כאלו אני מקנאה.
2. יש מי שמפחד לתרום מסיבה זו או אחרת. אפשר וצריך להבין אותו גם אם לא מסכימים איתו. לכבד את רגשותיו והרגשותיו ולהתפלל שלעולם לא יעמוד במקום הנזקק. וכמובן לא להשפיל אותו. אולי רק להסביר שהפחד מוגזם. אולי. ואולי לא כי יש מי שהפחד והחרדה הם חלק מחייו.
3. יש מי שלא רוצה לתרום ולא בוחל באמצעים שונים להניע אחרים מלתרום.
לאדם כזה קשה לי להסתכל בפנים.
כי הוועדות מסננות, אוהו מסננות. אני מכירה די הרבה אנשים שרצו לתרום ולא אושר להם כי אין מספיק מי שיתמוך ויעזור אחרי התרומה, נפשית ופיזית. כמו כן אנשים שלא סוגרים עם עצמם או שאין להם שיקול דעת הגיוני ב 100% מסוננים על ידי פסיכולוג או עו"ס.
בנוסף, הוועדה, של משרד הבריאות וגם של מתנת חיים, לא מסתירה דבר. שוב ושוב חוזרים על הנתונים, נתוני הסיכון, נתוני הכאב, וכו' ובודקים היטב אם האדם שרוצה לתרום מבין ב 100% במה זה כרוך ובמה מדובר.
נכתב ע"י DigiTali;2400172:אולי נקים ארגון בת?
נכתב ע"י שמחו;2401304:הכל נכון כמעט.
כי יש כאלו שמיידעים שיש דעת התורה כפי שהורה גדול ופוסק הדור זצוק"ל, שאסור לעודד אחרים לתרום, ושאמנם שכר גדול מובטח לתורם שהוסיף חיים למישהו אחר, אבל זה לא דבר שאפשר להורות לציבור שמותר וראוי לעשות כך.
נכתב ע"י hbecker;2401313:אין בעיה, אפשר להכניס אותם לקטגוריה 2. אני אשנה את הודעה המקורית שתכלול גם את אלו.
צודק.
נכתב ע"י שמחו;2401326:לא מסכים לשינוי.
אלו ששאלו את דעת התורה, או את רבם, ובגלל זה נמנעים מלתרום, הם לא בקטגוריה 2. הם בקטגוריה 1 וגם לפניהם. הם אנשים נאצלים שעושים את רצון התורה, והם אנשים שראויים לכל הערכה והוקרה, כי הם מקיימים את העולם בכך שהם עושים את רצון הבורא ורצון הקב"ה כפי שהורה לקיים את ציווי החכמים, ולא לעשות את מה שלפעמים הלב מורה כדבר נאצל, וחסד לאומים חטאת.
ובכל מקרה, עם כל ההערכה העצומה שיש לאלו שהסכימו לתרום איבר מגופם לצורך הצלת חיים של אחרים [ובמיוחד כשהם לא יודעים מראש מי יהיה האחר הזה שאת חייו הם מצילים], ויש הערכה עצומה לכך, וזכות עצומה שלא ניתן לתארה. עם כל זאת, כיון שהתורה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, מורה [על פי הנחייתו של פוסק הדור] שלא לעודד אחרים לעשות כך, הרי שכך היא הדרך. להעריך הערכה עצומה את מי שכבר עשה, אבל לא לומר לאחרים לכו והצטרפו אליהם.
נכתב ע"י hbecker;2401335:אז אני לא מסכימה עם חלק מהדברים כאן.
אנשים אחרים שתרמו גם שאלו וקיבלו תשובה חיובית לתרום. יש בזה חילוקי דעות, ככל הנראה וגם כל מקרה לגופו.
בכל מקרה שיניתי שוב, כי יש בדבריך צדק שמגיע להם הכבוד על הרצון והכבוד על כך שנמנעו רק בגלל דעת התורה שקיבלו.
ויש רבנים שלא סברו כדעת הרב וואזנר.
נכתב ע"י מנגנת;2401307:האם זה כה מיותר עד שאינכם רואים לנכון לעודד את היוזמה הזו בצלצול קליל? משמח לשמוע.
או שלא לקחתם אותה ברצינות.
לי היא דוקא נראית רצינית מאוד.
נכתב ע"י שמחו;2401326:לא מסכים לשינוי.
אלו ששאלו את דעת התורה, או את רבם, ובגלל זה נמנעים מלתרום, הם לא בקטגוריה 2. הם בקטגוריה 1 וגם לפניהם.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: