מידע שימושי תרומת כליה - זה נהנה וזה לא חסר

DigiTali

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
למען דעת לא שאל מדוע אין כבד לתרומה הוא שאל מדוע אין כבד לגיבוי...
לא משנה
 

משתדל מאד

משתמש רשום
נכתב ע"י חיים הופמן;2400979:
תודה על המתקפה, יש פתגם שאומר "כשאתה צועק - משמע אתה חלש
ניתן לבקר עניינית, לשאול או להציב סימן שאלה.
מכיוון שעבר זמן רב מהמקרה וגם השתדלנו לא לחפור יתר על המידה, יתכן שאין לי את המידע המדוייק, לגבי כל שלב בתהליך.
רק דאגנו ליידע אותה, שמן הראוי, שתקבל הנחייה של הרב שאליו היא פונה, ביום יום, גם לדברים פשוטים יותר.
אם עדיין, לא הובנתי, תשובת הרב הייתה, שאם אין נתרם ספציפי שהיא מכירה, שלא תתרום.
מאגר, הכוונה למאגר תורמים, שבודקים התאמה לנתרמים פוטנצאליים.

מבחינה השקפתית, לדעתי, יש הבדל אם ה' זימן לך מקרה, החל במעגל הקרוב, וכלה במעגלים רחוקים יותר, לבין ליזום פנייה לצורך התאמה כללית.

אם נרחיב את הדיון הפילוסופי, אפשר לדון, גם לגבי מצוות צדקה, בעידן המודרני, עם התפתחות קופות הצדקה הארציות, שהופך בעצם ממצוות צדקה, לפתרון ממלכתי/ארגוני.


אכן כשנחשפתי למקרה, היה נראה לי הזוי, לא יתכן, לא אפשרי, מוזר ומטורף
לכן העלתי את הדברים, לחדד את הרגישות של העוסקים במלאכה.

בברכה
שלא נדע צער ונזק, אמן


קצת פרופורציות..

יש לנו כאן לפחות 3 תורמים אצילים שעשו מעשה שראוי להערכה גדולה לדעת כולם..
וכן כל תגובותיהם הם אצילים ועניינים וכו' שאני ממש מקנא בהם ובשכרם.

הם כותבים דברים ברורים ולא מסתירים שום פרט וסיפורים שהם בעצמם חוו....
ואתה כותב דברים לא ברורים וסותרים, וסיפורים מעורפלים.

הם תרמו מעצמם ומבשרם למטרת חסד ועזרה לזולת...
ואתה מנסה לחנכם עם כוונות מוסתרות או אמונות ותפיסות שלא נפגשים עם המציאות משום מה..
 

חיים הופמן

משתמש רשום
נכתב ע"י משתדל מאד;2401170:
קצת פרופורציות..

יש לנו כאן לפחות 3 תורמים אצילים שעשו מעשה שראוי להערכה גדולה לדעת כולם..
וכן כל תגובותיהם הם אצילים ועניינים וכו' שאני ממש מקנא בהם ובשכרם.

הם כותבים דברים ברורים ולא מסתירים שום פרט וסיפורים שהם בעצמם חוו....
ואתה כותב דברים לא ברורים וסותרים, וסיפורים מעורפלים.

אולי תפרט על אלו 3 אתה מדבר, בינתיים רק הניק למען דעת, הצהיר על עצמו כתורם והוא לא הרחיב יתר על המידה בתיאור הפרוצדורה, אם כוונתך לסיפורים מאש התורה, אוקי הרשת פרושה לפניך להעלות סיפורים כאוות נפשך.

אולי תציין איזה פרט, מתוך המקרה שהבאתי, לא מסתדר לך. :eek:
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
נכתב ע"י חיים הופמן;2401233:
אולי תפרט על אלו 3 אתה מדבר, בינתיים רק הניק למען דעת, הצהיר על עצמו כתורם והוא לא הרחיב יתר על המידה בתיאור הפרוצדורה, אם כוונתך לסיפורים מאש התורה, אוקי הרשת פרושה לפניך להעלות סיפורים כאוות נפשך.

אולי תציין איזה פרט, מתוך המקרה שהבאתי, לא מסתדר לך. :eek:

הנה ציטוט מתגובה שלי במעלה האשכול, תגובה לדבריך

אז בסוף היא לא תרמה.
אהה.

אז אתה לא באמת יודע שלוקח ארבעה חודשים להתאושש.
לעומת זאת, יש כאן באשכול שלושה תורמים שכתבו [למען דעת, אברהם וגעציל] וכולם מידיעה ומלמעשה שבענין חולקים עליך. הבנתי.

אני מאחלת לכם שלא תהיו במצב הנזקק לכליה אי פעם.....

כתבתי שם בפירוש שלוש תורמים.

אני לא רוצה להכנס לפרטים, אבל אני מכירה את התחום לעומק ממש כבר הרבה מאוד שנים, אכן יש הרבה נקודות שלא משתלבות טוב בסיפור שלכם. אולי זה כי אתה לא בדיוק זוכר כי זה היה לפני הרבה זמן, אולי.

אבל אם אתה לא זוכר בדיוק כי זה היה לפני הרבה זמן אז כדאי לבדוק ולברר 100% מה היה שם לפני שכותבים את הסיפור בפורום ציבורי.

חבל, רציתי לתרום כליה בשבוע הבא ועכשיו אני כבר מפחדת ולא אתרום, כנראה כולם שיקרו עלי בוועדות. איזה מערכת מושחתת....:rolleyes:
 

DigiTali

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י hbecker;2401245:
חבל, רציתי לתרום כליה בשבוע הבא ועכשיו אני כבר מפחדת ולא אתרום, כנראה כולם שיקרו עלי בוועדות. איזה מערכת מושחתת....:rolleyes:

איזה נס שיש פה מי שיעמיד את הדברים על מקומם ויחשוף את האמת הנוראית, מזל...פשוט נס..:eek:
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י חיים הופמן;2401233:
אולי תפרט על אלו 3 אתה מדבר, בינתיים רק הניק למען דעת, הצהיר על עצמו כתורם והוא לא הרחיב יתר על המידה בתיאור הפרוצדורה, אם כוונתך לסיפורים מאש התורה, אוקי הרשת פרושה לפניך להעלות סיפורים כאוות נפשך.

אולי תציין איזה פרט, מתוך המקרה שהבאתי, לא מסתדר לך. :eek:
מאחורי ה"סיפורים" מאש התורה עומדים אנשים עם שמות, וכל פרטיהם פרושים שם באתר, אלו לא סיפורים אנונימיים, וקל מאוד להגיע לכותבים שעומדים מאחוריהם.
"הרשת פרושה" זהו בטוי מזלזל מול מה שהעלה כאן, מה שאנשים כתבו בחום לבם.
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י חיים הופמן;2401233:
אולי תפרט על אלו 3 אתה מדבר, בינתיים רק הניק למען דעת, הצהיר על עצמו כתורם והוא לא הרחיב יתר על המידה בתיאור הפרוצדורה.
בתגובה 16 באשכול זה הפניתי לכאן.
זה לא מספיק הרחבה?
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
נראה לי שאפשר לסכם את האשכול הזה בכמה שורות:

1. יש אנשים נאצלים, בעלי מידות תרומיות ולב ענק שמוכנים לסכן את עצמם בסיכון מזערי ולסבול קצת למען חייו של אדם אחר. הם מוכנים לתרום מגופם ממש כדי להאריך ולשפר חיי אדם, מוכר להם וגם שלא. יש מקום גדול לכבדם, להצדיע להם על הצעד הנשגב שעשו ולהכיר להם תודה. דורות המקבל שיצאו ממנו אחרי ההשתלה יזקפו לזכות התורם עד סוף כל הדורות.
באנשים כאלו אני מקנאה.

2. אנשים שרצו לתרום ושאלו לדעת תורה וקיבלו תשובה שלא לתרום, מסיבה זו אחרת. גם להם מגיעה הכבוד על הרצון הטוב. ואם התשובה לגביהם היתה שלא לתרום. אז הקב"ה מצרף מחשבה טובה למעשה.

3. יש מי שמפחד לתרום מסיבה זו או אחרת. אפשר וצריך להבין אותו גם אם לא מסכימים איתו. לכבד את רגשותיו והרגשותיו ולהתפלל שלעולם לא יעמוד במקום הנזקק. וכמובן לא להשפיל אותו. אולי רק להסביר שהפחד מוגזם. אולי. ואולי לא כי יש מי שהפחד והחרדה הם חלק מחייו.

לכאן הייתי מכניסה גם את אלו ששאלו את רבם אם לתרום ומסיבה זו אחרת דעת התורה שניתנה להם שללה את התרומה.

4. יש מי שלא רוצה לתרום ולא בוחל באמצעים שונים להניע אחרים מלתרום.
לאדם כזה קשה לי להסתכל בפנים.
כי הוועדות מסננות, אוהו מסננות. אני מכירה די הרבה אנשים שרצו לתרום ולא אושר להם כי אין מספיק מי שיתמוך ויעזור אחרי התרומה, נפשית ופיזית. כמו כן אנשים שלא סוגרים עם עצמם או שאין להם שיקול דעת הגיוני ב 100% מסוננים על ידי פסיכולוג או עו"ס.
בנוסף, הוועדה, של משרד הבריאות וגם של מתנת חיים, לא מסתירה דבר. שוב ושוב חוזרים על הנתונים, נתוני הסיכון, נתוני הכאב, וכו' ובודקים היטב אם האדם שרוצה לתרום מבין ב 100% במה זה כרוך ובמה מדובר.
 

DigiTali

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י hbecker;2401287:
נראה לי שאפשר לסכם את האשכול הזה בכמה שורות:

1. יש אנשים נאצלים, בעלי מידות תרומיות ולב ענק שמוכנים לסכן את עצמם בסיכון מזערי ולסבול קצת למען חייו של אדם אחר. הם מוכנים לתרום מגופם ממש כדי להאריך ולשפר חיי אדם, מוכר להם וגם שלא. יש מקום גדול לכבדם, להצדיע להם על הצעד הנשגב שעשו ולהכיר להם תודה. דורות המקבל שיצאו ממנו אחרי ההשתלה יזקפו לזכות התורם עד סוף כל הדורות.
באנשים כאלו אני מקנאה.

2. יש מי שמפחד לתרום מסיבה זו או אחרת. אפשר וצריך להבין אותו גם אם לא מסכימים איתו. לכבד את רגשותיו והרגשותיו ולהתפלל שלעולם לא יעמוד במקום הנזקק. וכמובן לא להשפיל אותו. אולי רק להסביר שהפחד מוגזם. אולי. ואולי לא כי יש מי שהפחד והחרדה הם חלק מחייו.

3. יש מי שלא רוצה לתרום ולא בוחל באמצעים שונים להניע אחרים מלתרום.
לאדם כזה קשה לי להסתכל בפנים.
כי הוועדות מסננות, אוהו מסננות. אני מכירה די הרבה אנשים שרצו לתרום ולא אושר להם כי אין מספיק מי שיתמוך ויעזור אחרי התרומה, נפשית ופיזית. כמו כן אנשים שלא סוגרים עם עצמם או שאין להם שיקול דעת הגיוני ב 100% מסוננים על ידי פסיכולוג או עו"ס.
בנוסף, הוועדה, של משרד הבריאות וגם של מתנת חיים, לא מסתירה דבר. שוב ושוב חוזרים על הנתונים, נתוני הסיכון, נתוני הכאב, וכו' ובודקים היטב אם האדם שרוצה לתרום מבין ב 100% במה זה כרוך ובמה מדובר.

סיכום יפה ומדוייק
יישר כוח
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י hbecker;2401287:
נראה לי שאפשר לסכם את האשכול הזה בכמה שורות:

1. יש אנשים נאצלים, בעלי מידות תרומיות ולב ענק שמוכנים לסכן את עצמם בסיכון מזערי ולסבול קצת למען חייו של אדם אחר. הם מוכנים לתרום מגופם ממש כדי להאריך ולשפר חיי אדם, מוכר להם וגם שלא. יש מקום גדול לכבדם, להצדיע להם על הצעד הנשגב שעשו ולהכיר להם תודה. דורות המקבל שיצאו ממנו אחרי ההשתלה יזקפו לזכות התורם עד סוף כל הדורות.
באנשים כאלו אני מקנאה.

2. יש מי שמפחד לתרום מסיבה זו או אחרת. אפשר וצריך להבין אותו גם אם לא מסכימים איתו. לכבד את רגשותיו והרגשותיו ולהתפלל שלעולם לא יעמוד במקום הנזקק. וכמובן לא להשפיל אותו. אולי רק להסביר שהפחד מוגזם. אולי. ואולי לא כי יש מי שהפחד והחרדה הם חלק מחייו.

3. יש מי שלא רוצה לתרום ולא בוחל באמצעים שונים להניע אחרים מלתרום.
לאדם כזה קשה לי להסתכל בפנים.
כי הוועדות מסננות, אוהו מסננות. אני מכירה די הרבה אנשים שרצו לתרום ולא אושר להם כי אין מספיק מי שיתמוך ויעזור אחרי התרומה, נפשית ופיזית. כמו כן אנשים שלא סוגרים עם עצמם או שאין להם שיקול דעת הגיוני ב 100% מסוננים על ידי פסיכולוג או עו"ס.
בנוסף, הוועדה, של משרד הבריאות וגם של מתנת חיים, לא מסתירה דבר. שוב ושוב חוזרים על הנתונים, נתוני הסיכון, נתוני הכאב, וכו' ובודקים היטב אם האדם שרוצה לתרום מבין ב 100% במה זה כרוך ובמה מדובר.


הכל נכון כמעט.

כי יש כאלו שמיידעים שיש דעת התורה כפי שהורה גדול ופוסק הדור זצוק"ל, שאסור לעודד אחרים לתרום, ושאמנם שכר גדול מובטח לתורם שהוסיף חיים למישהו אחר, אבל זה לא דבר שאפשר להורות לציבור שמותר וראוי לעשות כך.
 

מנגנת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י DigiTali;2400172:
אולי נקים ארגון בת?

אני ממש מחוץ לנושא ולכן אני קוראת פסיבית,
אבל לא ראיתי שהתיחסו למה שדיגיטלי כתבה כאן, שלדעתי, חשוב ומעשי מאין כמותו.
(היא דברה על ארגון עזרה ותמיכה בתורמים ומשפחותיהם בתקופת התרומה)
כל האנשים היקרים כאן שמכירים את זה מכלי ראשון, האם זה כה מיותר עד שאינכם רואים לנכון לעודד את היוזמה הזו בצלצול קליל? משמח לשמוע.
או שלא לקחתם אותה ברצינות.
לי היא דוקא נראית רצינית מאוד.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
נכתב ע"י שמחו;2401304:
הכל נכון כמעט.

כי יש כאלו שמיידעים שיש דעת התורה כפי שהורה גדול ופוסק הדור זצוק"ל, שאסור לעודד אחרים לתרום, ושאמנם שכר גדול מובטח לתורם שהוסיף חיים למישהו אחר, אבל זה לא דבר שאפשר להורות לציבור שמותר וראוי לעשות כך.

אין בעיה, אפשר להכניס אותם לקטגוריה 2. אני אשנה את הודעה המקורית שתכלול גם את אלו.
צודק.
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י hbecker;2401313:
אין בעיה, אפשר להכניס אותם לקטגוריה 2. אני אשנה את הודעה המקורית שתכלול גם את אלו.
צודק.

לא מסכים לשינוי.
אלו ששאלו את דעת התורה, או את רבם, ובגלל זה נמנעים מלתרום, הם לא בקטגוריה 2. הם בקטגוריה 1 וגם לפניהם. הם אנשים נאצלים שעושים את רצון התורה, והם אנשים שראויים לכל הערכה והוקרה, כי הם מקיימים את העולם בכך שהם עושים את רצון הבורא ורצון הקב"ה כפי שהורה לקיים את ציווי החכמים, ולא לעשות את מה שלפעמים הלב מורה כדבר נאצל, וחסד לאומים חטאת.

ובכל מקרה, עם כל ההערכה העצומה שיש לאלו שהסכימו לתרום איבר מגופם לצורך הצלת חיים של אחרים [ובמיוחד כשהם לא יודעים מראש מי יהיה האחר הזה שאת חייו הם מצילים], ויש הערכה עצומה לכך, וזכות עצומה שלא ניתן לתארה. עם כל זאת, כיון שהתורה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, מורה [על פי הנחייתו של פוסק הדור] שלא לעודד אחרים לעשות כך, הרי שכך היא הדרך. להעריך הערכה עצומה את מי שכבר עשה, אבל לא לומר לאחרים לכו והצטרפו אליהם.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
נכתב ע"י שמחו;2401326:
לא מסכים לשינוי.
אלו ששאלו את דעת התורה, או את רבם, ובגלל זה נמנעים מלתרום, הם לא בקטגוריה 2. הם בקטגוריה 1 וגם לפניהם. הם אנשים נאצלים שעושים את רצון התורה, והם אנשים שראויים לכל הערכה והוקרה, כי הם מקיימים את העולם בכך שהם עושים את רצון הבורא ורצון הקב"ה כפי שהורה לקיים את ציווי החכמים, ולא לעשות את מה שלפעמים הלב מורה כדבר נאצל, וחסד לאומים חטאת.

ובכל מקרה, עם כל ההערכה העצומה שיש לאלו שהסכימו לתרום איבר מגופם לצורך הצלת חיים של אחרים [ובמיוחד כשהם לא יודעים מראש מי יהיה האחר הזה שאת חייו הם מצילים], ויש הערכה עצומה לכך, וזכות עצומה שלא ניתן לתארה. עם כל זאת, כיון שהתורה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, מורה [על פי הנחייתו של פוסק הדור] שלא לעודד אחרים לעשות כך, הרי שכך היא הדרך. להעריך הערכה עצומה את מי שכבר עשה, אבל לא לומר לאחרים לכו והצטרפו אליהם.

אז אני לא מסכימה עם חלק מהדברים כאן.
אנשים אחרים שתרמו גם שאלו וקיבלו תשובה חיובית לתרום. יש בזה חילוקי דעות, ככל הנראה וגם כל מקרה לגופו.
בכל מקרה שיניתי שוב, כי יש בדבריך צדק שמגיע להם הכבוד על הרצון והכבוד על כך שנמנעו רק בגלל דעת התורה שקיבלו.
ויש רבנים שלא סברו כדעת הרב וואזנר.
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י hbecker;2401335:
אז אני לא מסכימה עם חלק מהדברים כאן.
אנשים אחרים שתרמו גם שאלו וקיבלו תשובה חיובית לתרום. יש בזה חילוקי דעות, ככל הנראה וגם כל מקרה לגופו.
בכל מקרה שיניתי שוב, כי יש בדבריך צדק שמגיע להם הכבוד על הרצון והכבוד על כך שנמנעו רק בגלל דעת התורה שקיבלו.
ויש רבנים שלא סברו כדעת הרב וואזנר.

אין ספק. מי ששאל דעת תורה וקיבל תשובה חיובית לתרום, וגם תרם, הוא אצילי מאין כמותו, ממש ראוי לכל הערכה והערצה, זה אדם השלם, שמוכן להקריב מגופו כדי לעזור לשני וכדי לקיים את מצוות ה' בשלימות ובשמחה.
בוודאי שראוי לקנאות בו, גם על המעשה האצילי והצלת החיים, וגם על קיום רצון ה' בהידור.

ויחד עם זה, אני לא מוריד כי הוא זה, מערכו והיחס הראוי למי ששאל ורבו הורה לו שלא כדאי לתרום, או שמכל סיבה שהיא הורו לו רבניו עפ"י דעת התורה באופן אישי שלא לתרום. גם הוא ראוי לכל הערכה והערצה.


בנוגע לעידוד אחרים על כך, הבאתי את דעת פוסק הדור זצוק"ל. חושבני שלפחות ראוי לחזור וליידע זאת בכל מקום, ולא להסתיר את המידע הזה שהוא סבר שאסור לעודד כך אחרים. אם בכל זאת מישהו מסתמך על פסיקה אחרת, שיגיד שהוא מסתמך על פסיקה של פוסק אחר, למרות שזו היתה דעתו הידועה של הרב וואזנר זצ"ל.
 

געציל

משתמש פעיל
נכתב ע"י מנגנת;2401307:
האם זה כה מיותר עד שאינכם רואים לנכון לעודד את היוזמה הזו בצלצול קליל? משמח לשמוע.
או שלא לקחתם אותה ברצינות.
לי היא דוקא נראית רצינית מאוד.

אילו שואלים אותי (ואת אשתי) זה די מיותר.

או אולי לא מיותר אבל בד"כ לא יעיל לפחות כל עוד מדובר בעזרה בתוך הבית עם הילדים וכו'.

עזרה נוספת בבית חולים, כמו חלוקת אוכל, הסעות של בני הזוג ועוד הם דברים שיכולים להיות מאוד יעילים ולמיטב ידיעתי גם במתנת חיים מנסים לשדרג את הנושא.
 

moc

משתמש פעיל
נכתב ע"י שמחו;2401326:
לא מסכים לשינוי.
אלו ששאלו את דעת התורה, או את רבם, ובגלל זה נמנעים מלתרום, הם לא בקטגוריה 2. הם בקטגוריה 1 וגם לפניהם.

"וגם לפניהם"???

וכי אלו שתרמו לא קיבלו דעת תורה? הם גם שמעו לדעת תורה, וגם תרמו.

(הצלצול נלחץ בטעות. עם עצם הרעיון של דבריך אני כמובן מסכים לגמרי.)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה