דרוש מידע תיבת הילוכים רובוטית/טיפטרוניק- לבעל רישיון על אוטומט?

Sefi T

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
האם מי שלמד על אוטומט-
יכול לנהוג ברכב בעל תיבת הילוכים רובוטית/טיפטרוניק?

תודה: )
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה

אברך חסידי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עריכה והפקת סרטים
חד משמעי כן!
בלי שום בעיות
הנהיגה היא בדיוק כמו באוטומט רגיל...
 

Sefi T

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
תודה רבה!
התיבות האלו עדיפות או שרק מדובר בסוג שונה ללא יתרונות/חסרונות מיוחדים?
 

בכיוון הנכון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
התיבות האלו עדיפות או שרק מדובר בסוג שונה ללא יתרונות/חסרונות מיוחדים?

תלוי באיזה רכב ובאיזה שנה

למשל בקורולה 2008 הנהיגה בזה ממש זוועתית, מרגישים קפיצה ושינוי בנהיגה בכל העברת הילוך..
 

ממוקד

משתמש מקצוען
למשל בקורולה 2008 הנהיגה בזה ממש זוועתית, מרגישים קפיצה ושינוי בנהיגה בכל העברת הילוך..
לאבא שלי יש קורולה 2008 רובוטית וגם אני וגם הוא מסתדרים איתו מצויין. אני חושב שהעניין הוא שאף שחוקית כולם יכולים לנהוג על זה בכל זאת אני חושב שאלו שיש להם רשיון על ידני מכירים את תהליך החלפת ההילוכים ויודעים "לזרום" עם האוטו ולדעת מתי לההאיץ ואיך להאיץ. כך אני מרגיש בכל אופן על עצמי (רשיון ידני).
 

אביטל טאביב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מבחינה חוקית אכן מותר, היות שהפעולות הנדרשות מצד הנהג הן שוות,
אבל אין השוואה בחווית הנהיגה בין אוטומט לבין רובוטי.

מה שכן גיר רובוטי דו מצמדי, הוא כמעט אותו הדבר כמו אוטומטי, אך גיר רובוטי חד מצמדי, הוא זוועת עולמים. למשל סיטרואן C4 פיקאסו...
ברם, השינוי המשמעותי הינו בנסיעה עירונית, אך בינעירונית כמעט שלא מורגש ההבדל.

נקודה נוספת, גיר רובוטי חסכוני יותר מאוטומט ופחות מידני.

ההסבר הטכני שבענין הוא שגיר רובוטי הוא בדיוק כמו ידני, דהיינו שבין מעבר מהילוך להילוך נדרשת פעולת קלאץ', רק שגיר רובוטי הפעולה נעשית באופן אוטמטי ולא ע"י פעולה פיזית של הנהג, בשונה מגיר אוטומטי שכלל אין קלאץ.
 

ארי62

משתמש פעיל
א. תיבת טיפטרוניק זה אוטומט לכל דבר.
ב. סתם מעניין אותי כל אלה שטוענים שרובטי זה זוועה כמה יצא להם לנהוג על זה..
 

שמחה קאופמן

משתמש חדש
חוקית אין שום בעיה.
לגבי הרכב : יש לו מעלות וחסרונות (אני מדבר על טויוטה קורולה) הוא בעצם אוטומט לכל דבר, יש פשוט אופציה בהילוכים להעביר ל + ו - שאתהה מעלה הילוכים לבד.
לדעתי מתרגלים לזה מהר מאוד, זה טוב לפתיחות ברמזורים, וזה חסכוני.
החסרון שלו שלפעמים הוא לא מעביר בזמן מהילוך קידמי לאחורי או להיפך... אני לא חושב שזה משהו קריטי גם לזה מתרגלים.
אולי גם מי שמשחק הרבה אם ההילוכים הגיר ימות לו יותר מהר.
ולמי שכתב שזה זוועה ויש מלא ביד שתים - הוא לא בדק.
כי אין הרבה ביד שתים מה שיש זה אם קילומטרש גבוה זה רק מראה שאנשים נוסעים איתו ואני לא מדבר שטויוטה זה חברה טובה מאוד.
אם תסע בכביש ותספור כמה קורולות אתה רואה אתה תיהיה בהלם.
ואגב גם המחירים שלהם יחידת גבוה תראה את המחירים שלהם לרכב אם קילומטרש של 180000 ...
אני בכל אופן ממליץ !
 

ag

חבר קהילה: מעצבים גרפיים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
יש הבדל בין רובוטי לטיפטרוניק, טיפטרוניק זה אומר שזה רכב אוטומט רגיל שיש אופציה ״להתערב״ בהילוכים ולהעביר ידנית, (ומי שלא יודע הילוכים לא מבין מה עושים עם שתי הידיות שנמצאות מאחורי ההגה של הטויוטה, ומי שאוהב הילוכים מתרגש בכל הילוך כמו ילד עם ארטיק…)
רובוטי זה כמו קורולה הרובוטית (שהיא המצאת הזוועה…) או סיטרואן סי3 (יש המכורים ויש הלא מבינים), שבזה אין פארקינג (כמו בידני) והתאוצה וצריכת הדלק דומה מאוד לידני.
בכל מקרה, כפי שכתבו כאן, מבחינה חוקית ומעשית אין שום בעייה לבעל רשיון אטומטי לנהוג, ההבדל זה רק בחוויית הנהיגה ובצריכת הדלק, שיש דורשים לשבח ויש שופכים קיתונות על ראש המוכר…
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יי כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יי וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

בעלי חיים בראשי תיבות • אתגר 134

לוח מודעות

למעלה