תח"צ תחבורה ציבורית לשכונות החדשות בבית שמש

מצב
הנושא נעול.

האברך ממיר

משתמש מקצוען
איזה קווים הסיטו מרמה א'?
הכוונה לקיצור המסלול בקווים הביעירוניים ברמה א', ובתמורה להעביר אותם בצירים הראשיים בג' וד'.
עדיין לא יצאה שום הודעה רשמית על כך, ובינתיים משרד התחבורה מכחיש בכל תוקף. אבל שמועות עקשניות טוענות שזה קרוב.
 

מישמשית

משתמש מקצוען
הכוונה לקיצור המסלול בקווים הביעירוניים ברמה א', ובתמורה להעביר אותם בצירים הראשיים בג' וד'.
עדיין לא יצאה שום הודעה רשמית על כך, ובינתיים משרד התחבורה מכחיש בכל תוקף. אבל שמועות עקשניות טוענות שזה קרוב.
לא מקנאה בנוסעים האומללים שיצטרכו לעשות את כל הסיבוב הזה בעיר
כאילו לא היה מספיק הסיבוב הענקי שעושים היום הבין עירוניים בבית שמש עוד יוסיפו להם את רמה ג' וד'
ולא...זה ממש לא יעזור שיקצרו את הסיבוב ברמה א'
עצוב מאוד
לפחות יהיה לתושבי בני ברק במה להתנחם.................
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא מקנאה בנוסעים האומללים שיצטרכו לעשות את כל הסיבוב הזה בעיר
כאילו לא היה מספיק הסיבוב הענקי שעושים היום הבין עירוניים בבית שמש עוד יוסיפו להם את רמה ג' וד'
ולא...זה ממש לא יעזור שיקצרו את הסיבוב ברמה א'
עצוב מאוד
לפחות יהיה לתושבי בני ברק במה להתנחם.................
איך שהבנתי התכנית לקו לבני ברק הוא לעשות שני קוים, אחד ייסע בנחל הירקון-פרוש-נחל נובע ויצא לכביש 38, ואחד ייסע מחפציבה דרך יגאל אלון לכביש 38 כך שתוך פחות מ10 דק' נמצאים מחוץ לעיר (ויגיעו באוטובוסים פנימיים).

גם אוטובוסים שיעשו את המסלול בתוך העיר (כמו אלעד לדוג') ייסעו ישעיהו קישון נהר הירדן לוי אשכול, כשיהיה נת"צ עם רמזורים ברחובות אלו הנסיעה תהיה די מהירה (נניח 20 דק' עד היציאה מהעיר).
 

מ....

משתמש פעיל
לא ברור למה לא עושים תכנית תח"צ כמו במודיעין עילית וביתר - מכל שכונה מס' קו אחר והמסלול בי-ם זהה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא ברור למה לא עושים תכנית תח"צ כמו במודיעין עילית וביתר - מכל שכונה מס' קו אחר והמסלול בי-ם זהה.
כמו שמירושלים לתל אביב אין קו מכל שכונה בירושלים לכל שכונה בתל אביב כי אם כן היה צריך עשרות קוים. בית שמש גם כן עיר ענקית.
 

estyr

משתמש מקצוען
כמו שמירושלים לתל אביב אין קו מכל שכונה בירושלים לכל שכונה בתל אביב כי אם כן היה צריך עשרות קוים. בית שמש גם כן עיר ענקית.
מה ההשוואה בין בית שמש לירושלים???
כמה שבית שמש גדלה בשנים האחרונות עדיין אי אפשר לאבד פרופורציות....
כל עוד לא עושים פה מעבר, ולא דואגים שלכל שכונה יהיו מספיק קווים שיובילו אותה לצירים המרכזיים- התוכנית הזאת לא מעשית.
ובכלל, היא תהיה מעשית רק אם באמת האוטובוסים כולם יסעו דרך צירים מרכזיים ותוך 10 דרות יהיו מחוץ לעיר שאז יהיה שווה להטלטל בעוד קו פנימי כדי להגיע לבינעירוני, ולא שיהיה מצב שבשכונות מסוימות עושים סיבובים ממושכים ובשאר השכונות לא יכנסו פנימה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תושבי רמה א'
הגיע הזמן שתבינו שזה לא שכולם מרויחים ואתם סובלים
המשוואה פשוטה מאד: או שכל האוטובוסים נוסעים רק בצירים ראשיים ואז כולם לוקחים עוד קו פנימי בתוך העיר
או שהאוטובוס מסתובב בכל, אבל בכל העיר ובכל הרחובות הקטנים
וכיון שמדיניות משרד התחבורה שהקוים לא מסתובבים בכל הרחובות אז גם אתם צריכים להתיישר

כי תושבי רמה ג וד היום סובלים פעמיים: גם לוקחים אוטובוס פנימי וגם מסתובבים בכל העיר

רק תחשבו לדוג' שמהיום תושבי גבעת שאול והר נוף יבואו בתלונות למה הקוים נוסעים רק בבר אילן ולא אצלם. הייתם מסכימים להסתובב עוד חצי שעה בירושלים?
זה הכל
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ובענין מה שאתם אומרים שאין לכם אוטובוסים פנימיים
אז הגיע הזמן לעשות סדר: הרי מדובר שהאוטובוסים יעברו בנחל קישון
ולשם יש לכם את כל האוטובוסים הבאים: 11, 14, 15, 22, 23, 4
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
המשוואה פשוטה מאד: או שכל האוטובוסים נוסעים רק בצירים ראשיים ואז כולם לוקחים עוד קו פנימי בתוך העיר
בגדול הטענה נכונה, אבל אין אוטובוס שנוסע רק בצירים הראשיים של א וישר החוצה.
אחרי הצירים הראשיים של א' צריך לעבור עוד 30-45 דקות עד שזוכים להגיע לכביש 38...
אז הגיע הזמן לעשות סדר: הרי מדובר שהאוטובוסים יעברו בנחל קישון
ואח"כ לאורך נהר הירדן, כנ"ל.
אין אפשרות לצאת מא' בצורה שפויה בלי לעבור את ב'...
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
גדול הטענה נכונה, אבל אין אוטובוס שנוסע רק בצירים הראשיים של א וישר החוצה.
אחרי הצירים הראשיים של א' צריך לעבור עוד 30-45 דקות עד שזוכים להגיע לכביש 38...
נו ובגלל זה מה?
זה ציר ראשי וזה לא
אתה מסכים שהקוים יכנסו בנהר הירדן לרידב"ז ולבעלז? למה הם שונים מדולב?
כי זה לא ציר ראשי
מה לעשות
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
נו ובגלל זה מה?
זה ציר ראשי וזה לא
אתה מסכים שהקוים יכנסו בנהר הירדן לרידב"ז ולבעלז? למה הם שונים מדולב?
כי זה לא ציר ראשי
מה לעשות
לא הבנתם את התלונה של תושבי רמה א'.
רוב תושבי נחל דולב ילכו בשמחה אל תחנות באיילון, שורק, ירקון- אם יבטלו את התחנות בדולב, ויסעו ישירות לירושלים.
הבעיה היותר גדולה שלהם זה שאחרי הדרך הזו לתחנה, הקו עדיין מתפתל בשכונות נוספות, בלי הגיון.
השינויים בתח"צ הם לטובת תושבי השכונות החדשות, כשהשכונות הוותיקות יותר צריכים לוותר על עוד ועוד דברים, בלי לקבל מענה הולם.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הגיע הזמן להקים בבית שמש מסוף נורמלי לתח"צ בין עירוני עם שאטלים ישירים לשכונות עד עומק הלילה.
אין שום סיבה לאף אחד מאף שכונה להסתובב בכל העיר לפני יציאה או בשעת חזרה.

ככה גם תהיה זמינות בינעירונית הרבה יותר גבוהה.

אולי בזמנים כמו מוצ"ש יש הגיון לפיזור בשכונות או קווים יעודיים לשכונות.

הבעיה כרגע שגם בנסיעה רק בצירים ראשיים עדיין זה דרך ארוכה מאד ומפותלת.
ושאין תחבורה פנימית זמינה בשעות הלילה המאוחרת.

המעלה בשטאלים ישירים שהם אכן יוכלו לאסוף את כל האנשים בשכונות מהספה בבית ולפזר אותם חזרה ישר לכרית.
 

estyr

משתמש מקצוען
הגיע הזמן להקים בבית שמש מסוף נורמלי לתח"צ בין עירוני עם שאטלים ישירים לשכונות עד עומק הלילה.
אין שום סיבה לאף אחד מאף שכונה להסתובב בכל העיר לפני יציאה או בשעת חזרה.

ככה גם תהיה זמינות בינעירונית הרבה יותר גבוהה.

אולי בזמנים כמו מוצ"ש יש הגיון לפיזור בשכונות או קווים יעודיים לשכונות.

הבעיה כרגע שגם בנסיעה רק בצירים ראשיים עדיין זה דרך ארוכה מאד ומפותלת.
ושאין תחבורה פנימית זמינה בשעות הלילה המאוחרת.

המעלה בשטאלים ישירים שהם אכן יוכלו לאסוף את כל האנשים בשכונות מהספה בבית ולפזר אותם חזרה ישר לכרית.
מהפה שלך למשרד התחבורה....
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
הגיע הזמן להקים בבית שמש מסוף נורמלי לתח"צ בין עירוני עם שאטלים ישירים לשכונות עד עומק הלילה.
מזמן, הגיע הזמן לתקן בעיר הרבה דברים שלא סובלים דיחוי.
אבל בבית שמש ישנה מסורת ארוכת שנים, מה שלא בגדר פיקוח נפש, לא עושים.
אלא אם כן הדבר מוסיף להון הפוליטי האישי של פרנסי העיר.
או כשיוצאים במאבק ציבורי חזיתי נגד האחראים השונים. וגם אז זה נתקל בהתנגדות, השאלה מי ממצמץ ראשון. המאבק של ג 2 לתחבורה לירושלים נענה בתחילה בתגובות לא ראויות. כתובת המייל שנפתחה לצורך המאבק נחסמה לאחר כמה ימים. רק משהבינו הנוגעים בדבר שהמאבק מלווה בפרסום תקשותי הם התחילו להתייחס בענייניות.
אם אנו מעוניינים בשינוי המצב, אנו זקוקים לאנשי ביצוע, כדוג' מאיר רובינשטיין בביתר עילית, רק בסדר גודל כפול ומכופל בתאם לגודל העיר.
 

די

משתמש סופר מקצוען
במדינת ישראל מצב התחבורה בכלל, והתחבורה ציבורית בפרט, לא מרנין.
ולכן ההמלצות הן:
1. לגור במקום שיש כל מה שצריך במרחק הליכה.
2. לקנות רכב.
 

טריידמארק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
כל עוד לא עושים פה מעבר, ולא דואגים שלכל שכונה יהיו מספיק קווים שיובילו אותה לצירים המרכזיים- התוכנית הזאת לא מעשית.
ובכלל, היא תהיה מעשית רק אם באמת האוטובוסים כולם יסעו דרך צירים מרכזיים ותוך 10 דרות יהיו מחוץ לעיר שאז יהיה שווה להטלטל בעוד קו פנימי כדי להגיע לבינעירוני, ולא שיהיה מצב שבשכונות מסוימות עושים סיבובים ממושכים ובשאר השכונות לא יכנסו פנימה.
כל מילה!!
חבל שהתובנה הבסיסית הזו לא מחלחלת אל אנשי משרד התחבורה
 

טריידמארק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
שמעתי שקו 616 אמור להתחיל ביום שלישי הבא
מישהו יודע משהו מבוסס?
 

ייד

משתמש מקצוען
כמו שמירושלים לתל אביב אין קו מכל שכונה בירושלים לכל שכונה בתל אביב כי אם כן היה צריך עשרות קוים. בית שמש גם כן עיר ענקית.
מכל שכונה חילונית בירושלים יש אוטובוסים ישירים לתל אביב כל יום!!!!

בבית שמש זה הרבה יותר קל כי יש לה 3 כניסות עיקריות,
ואין מרכז עיר אחד,
ואין שום היגיון להסתכל על בית ששמש כעל עיר אחת,
יש עיר ותיקה,
יש רמה א׳
ויש ג׳ ד׳
ורמה ב׳ בין הותיקה-קריה לא׳.
כמו שאף רכב פרטי לא נוסע לרמה ג׳ דרך בן זאב אין סיבה שאוטובוסים יעשו את זה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  109  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה