גם אני קיבלתי את אותה תגובה בדיוק
שלום רב,
נחיתות מטוסים בנתב"ג מתבצעות על מספר מסלולים, כאשר הרלוונטי לתלונתך הוא מסלול 30, עליו מתבצעות נחיתות בשני נתיבי גישה שונים: האחד - נתיב גישה ILS Instrument Landing System - המבוסס על עזר ניווט קרקעי הממוקם בקצה מסלול הנחיתה ונחשב אמין בכל תנאי מזג אויר וראות, השני - גישת -RNP Required Navigation Performance המבוססת על מערכותGPS במטוס עצמו.
לרוב, הן משיקולים מבצעיים והן משיקולים סביבתיים, נחיתות מבוצעות בגישת RNP, להוציא עתות מזג אויר סוער ותנאי ראות לקויים או בעת שיבושים מערכות ה-GPS . בשנים האחרונות החלו טייסים לדווח על שיבושים משמעותיים מתגברים בפעילות מערכות ה-GPS המאלצות שימוש בעזר הניווט הקרקעי והפניית מטוסים לנחיתה באמצעות גישת ILS, אשר גורם לרעש מטוסים מוגבר ביישובכם.
רשות שדות התעופה מודעת להשפעות הרעש סביב נתב"ג, ועושה כל העת כמיטב יכולתה על מנת לפעול למזעורו ולחלוקתו ההוגנת בין הישובים השונים במרחב נתב"ג, ובתוך כך משתדלת, ככל הניתן, להפנות מטוסים לנחיתה על מסלול 30 בגישה RNP.
ניהול תעבורה אווירית הינו תחום ייחודי ומקצועי המחייב את רש"ת, כמפעילת נתב"ג, לפעול באופן שיבטיח את בטיחות הטיסה המרבית ועל כן לא ניתן להתחייב באופן מוחלט להימנע מהפניית מטוסים למסלול 30 בגישת ILS, וזאת על אף ההשפעה שיש לכך על הישובים המצויים לאורך נתיב הטיסה לקראת נחיתה.
בברכה,
מוקד רעש מטוסים.
------------------- הודעה מקורית -------------------