מה העניין להכניס כמה קבצים במקום לפרוש אחד על כל המקלדת
פעם שאלת את עצמך "אם הגיטרה והצ'לו מנגנים את אותו תו למה הם לא נשמעים אותו דבר?"
אם לא, זה או בגלל שידעת את התשובה, או בגלל שלא ידעת שצליל הוא בעצם גל של רעידה של המולקולת באויר (או במים) בתדירות מסוימת, ידועה.
למשל: C5 = 523.2Hz תמיד, מכל מקור צליל, לא משנה אם זה גיטרה, כינור או צ'לו.
ואולי גם את זה ידעת אבל עדיין לא שאלת....
אז באמת למה יש הבדל?
לכל צליל יש את התדירות המרכזית שלו (Fundamental) כנזכר, וצלילים נלווים שנקראים אוברטונים, הצלילים האלה הם עוד סדרות של רעידות בתדירויות שונות בעוצמה יותר נמוכה, והם יוצרים את הגוון (Timbre) של הצליל.
למרות שגם האוברטונים באים בסדר הרמוני קבוע ביחס ל Fundamental, כל כלי יוצר את האוברטונים ביחס של ווליום (dB) אחר ביניהם וזה מה שמפיע על הגוון.
זה לא רק הבדל בין כלים, אלא גם בין המיתרים בגיטרה או כלים אחרים, גם כלי מיתר וכלי נשיפה (במיוחד אלה שבנויים עם אורכי צינורות שונים כמו קרן יער וכדו')
נסה לנגן את התו E בגיטרה על המיתר השני בבית החמישי ותשווה את הצליל שלו למיתר הראשון פתוח (שזה E באותה אוקטבה), יש הבדל, ולהבדל הזה קוראים Timbre.
לכן כשדוגמים כלי עדיף לדגום כל תו בנפרד או לפחות כל מיתר בנפרד. כמו כן, עדיף לדגום סוגים שונים של touch*, כיון שפריטה או נגינה או נשיפה בעוצמות שונות, ברוב הכלים, משנות את היחס בין האוברטונים.
*אם שמת לב בוידאו, שמתי להדגמה שתי דגימות על אותם תוים, זו הדרך ב DirectWave להכניס דגימות תואמות ל touch