תאוריה כללית, הלחנה וכו'
בכללית מנגן על קלידים.
אוקי, זה משהו אחר. כל כלי זה עולם אחר, כך שברור שגם העלות לשיעור היא שונה.
אבל עדיין, פחות מ100 ש''ח נשמע לי ממש זול!
אולי מישהו כאן יודע, מה זה בדיוק ללמוד לנגן משמיעה?
אני לומדת פרטי (ואגב, אף פעם לא הגעתי ל 100 ש"ח לשיעור), כמובן גם לנגן משמיעה. אבל איך זה בתור נושא, איך לדוגמא מלמדים את זה?
@מירי. ו. אני אשמח לשמוע גם ממך
זה קצת ארוך, אשתדל לקצר כמה שיותר:
אני למדתי גיטרה- בתחילה לומדים החזקה נכונה של הגיטרה, וזה לא כמו שכולם מחזיקים! זה שונה לחלוטין! צורת ההחזקה הזו מפתחת את השמיעה.
1. מתחילים ממש מהבסיס. המורה נותנת שיר שיש שם אקורד Am, ואומרת לשים במקומו את A, ושואלת אותנו מה ההבדל ביניהם, אנחנו עולות על זה ש Am הוא אקורד מינורי, ו A הוא מז'ורי.
היא עושה את זה לעוד כמה אקורדים שאחד מינורי והשני מז'ורי. אומרת להחליף בשירים מינוריים אקורד אחד שיהיה מז'ורי ואח''כ להחליפו למקורי- מינורי, ו
להקשיב להבדל.
2. קצב- הופכים גיטרות, המורה מתחילה לשיר שיר קצבי כלשהו, ומבקשת שנתופף ל
הנאתנו על הגיטרה לקצב השיר. למה להנאתנו? כדי שהקצב יבוא מאיתנו ולא ממשהו מוכתב!
את קצב התיפופים מתרגמים לפריטות.
כך עושים בעוד שירים, מתופים, מתרגמים לפריטות.....עד שזה זורם לנו בטבעי.
3.סולמות מינוריים- המורה הכתיבה לנו את כל הסולמות המינוריים שזה: Am, Em, Dm, Cm
מלמדת את הבסיס של הסולמות, שזה בדר''כ הבית של השיר, ואז את כל הסולם שזה בדר''כ הפזמון.
למדנו את כל הסולמות בע''פ, וניגנו שיר מסוים כשיעורי בית בכל הסולמות!
אנחנו קולטות את ההיגיון למה שמו את האקורד הזה דווקא ליד חברו וקולטות את הסדר ממש לפי שמיעה.
כך שכשהמורה התחילה לשיר, התחלנו לנגן מעצמנו לפי שמיעה!!
4. קדנצות- ברוב השירים שרים את הבית הראשון פעמיים. שימו לב שהסוף של הבית בפעם הראשונה הוא שונה, מסתיים כפתיחה לבית בפעם השניה. והסוף של הבית בפעם השניה הוא נעים לאוזן.
למדנו לזהות אותו וגם לבצע.
בסולם Am הסוף של הבית בפעם הראשונה יהיה: F G Am Am. זה נקרא קדנצה דרמטית.
הסוף של הבית בפעם השניה יהיה: Dm E Am Am. זה נקרא קדנצה פשוטה.
5. סולמות מז'וריים- הכתיבה את הסולמות המזוריים. למדנו בע''פ. וכך ידענו לשלב בעצמנו את האקורדים.
6. לזהות משמיעה סולם מז'ורי או מינורי- השמיעה לנו הרבה שירים, למדנו לזהות בעצמנו האם זה מינורי או מז'ורי, וכך השתלבנו.
7.זיהוי סולם- המורה הפעילה שירים, ואנחנו חיפשנו את הסולם הנכון על הגיטרה. זיהינו את האקורדים וידענו לבד איזה אקורד לעשות כל פעם.
ניגנו המון עם השירים המקוריים. נכנסנו לקצב, וכל השאר זרם מעצמו.
יש שאלות?