תגידו. כדאי ללמוד נגינה?? אז מה?

ורדרדה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
למה?
לא כזה מופרך ללמוד אקורדים ב12 שיעורים
כל העניין הזה ללמוד לנגן כל שיר בכל סולם עם קישוטים וכו' נשמע לי קצת מוגזם, אבל לא ניסיתי אז אני לא יודעת.
אבל האקורדים זה לא מה שעושה את זה לא הגיוני
השיעורים ממש בנויים. היא יודעת בדיוק מה היא הולכת ללמד כל שיעור,
המטרות ברורות לה מול העיניים. זה לא באוויר. כך שזה לא מופרך כלל.
התפלאתי על כך ש @ירח דבש אמרה גם תווים וגם ללמוד לנגן משמיעה, והכל תוך 12 שיעורים!
מנסיוני אני אומרת שזה ממש קשה עד בילתי אפשרי!!
אני לא חושב שזה מוצדק. עלות שיעור אצל מורה טובה הוא 100-120 שקל וזה באחד על אחד, אין סיבה ששיעור לכמה תלמידות יחד יעלה ככה.
גם אני הייתי בקבוצה ושילמתי 100 ש''ח לשיעור, זה הנורמה לקבוצה.
בפרטי משלמים יותר, כפול 2.
וכן, גם לי הסכום 3500 נשמע המון המון כסף!!
 
נערך לאחרונה ב:

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
גם אני הייתי בקבוצה ושילמתי 100 ש''ח לשיעור, זה הנורמה לקבוצה.
בפרטי משלמים יותר, כפול 2.
וכן, גם לי הסכום 3500 נשמע המון המון כסף!!
תלוי מאוד במורה, יש מורים מעולים שלוקחים בסביבות 120-150, מי שרוצה ללכת על הטופ אז המחיר עולה בהתאם.

אגב, מתנצל אם זה נשמע ביקורתי, אבל יש לי איזו תחושה שאת ה"לוקשים" האלה של "12 שיעורים ותדע לנגן פיקס אקורדים ותווים" - קונים רק בציבור החרדי. מוזיקאי אמיתי יודע שאין דבר כזה קיצורי דרך, יש פה משתנים רבים מידי בשביל לקבוע נוסחה אחת לכולם.
מורה טוב באמת לא מבטיח דמיונות אלא מבטיח לקדם את התלמיד בצורה הכי יעילה ומותאמת לכישרון שלו. יש כאלה שבאמת אחרי 12 שיעורים יגיעו להישגים גדולים בהתאם לזמן שיתאמנו, רמת הכישרון שלהם וכו וכו.
 

ורדרדה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תלוי מאוד במורה, יש מורים מעולים שלוקחים בסביבות 120-150, מי שרוצה ללכת על הטופ אז המחיר עולה בהתאם.

אגב, מתנצל אם זה נשמע ביקורתי, אבל יש לי איזו תחושה שאת ה"לוקשים" האלה של "12 שיעורים ותדע לנגן פיקס אקורדים ותווים" - קונים רק בציבור החרדי. מוזיקאי אמיתי יודע שאין דבר כזה קיצורי דרך, יש פה משתנים רבים מידי בשביל לקבוע נוסחה אחת לכולם.
מורה טוב באמת לא מבטיח דמיונות אלא מבטיח לקדם את התלמיד בצורה הכי יעילה ומותאמת לכישרון שלו. יש כאלה שבאמת אחרי 12 שיעורים יגיעו להישגים גדולים בהתאם לזמן שיתאמנו, רמת הכישרון שלהם וכו וכו.
הצדק איתך. אין ספק!
כשאמרתי שיש דבר כזה התכוונתי אלי,
כששוחחתי עם המורה שלי לפני שהתחלתי ללמוד ושאלתי אותה אם אדע לנגן כל שיר לפי שמיעה בעצמי?!
היא ענתה לי בצורה ברורה ביותר שזה תלוי בהשקעת התלמידה וברמת המוזיקליות שלה.
יש לה תלמידות שלא ממש עזר להן. לא השקיעו וזו התוצאה!
ויש לה תלמידות שיצאו מורות...מכירה חלק מהן! מוצלחות ביותר!
כמובן שהן לא למדו רק את הקורס המדובר, אלא גם למדו לנגן קלאסיקות, תווים, ועוד.
למדו כמה שנים ועדיין לומדות אבל גם מלמדות!
אבל כל זה, זה לכאלה שרוצות להתמקצע,
לחובבנים הקורס נותן אמצעי נגינה שאפילו לא חלמת לקבל בקורס חובבני....
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
השיעורים ממש בנויים. היא יודעת בדיוק מה היא הולכת ללמד כל שיעור,
המטרות ברורות לה מול העיניים. זה לא באוויר. כך שזה לא מופרך כלל.
התפלאתי על כך ש @ירח דבש אמרה גם תווים וגם ללמוד לנגן משמיעה, והכל תוך 12 שיעורים!
מנסיוני אני אומרת שזה ממש קשה עד בילתי אפשרי!!
אולי מישהו כאן יודע, מה זה בדיוק ללמוד לנגן משמיעה?
אני לומדת פרטי (ואגב, אף פעם לא הגעתי ל 100 ש"ח לשיעור), כמובן גם לנגן משמיעה. אבל איך זה בתור נושא, איך לדוגמא מלמדים את זה?
@מירי. ו. אני אשמח לשמוע גם ממך
 

ורדרדה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תאוריה כללית, הלחנה וכו'
בכללית מנגן על קלידים.
אוקי, זה משהו אחר. כל כלי זה עולם אחר, כך שברור שגם העלות לשיעור היא שונה.
אבל עדיין, פחות מ100 ש''ח נשמע לי ממש זול!
אולי מישהו כאן יודע, מה זה בדיוק ללמוד לנגן משמיעה?
אני לומדת פרטי (ואגב, אף פעם לא הגעתי ל 100 ש"ח לשיעור), כמובן גם לנגן משמיעה. אבל איך זה בתור נושא, איך לדוגמא מלמדים את זה?
@מירי. ו. אני אשמח לשמוע גם ממך
זה קצת ארוך, אשתדל לקצר כמה שיותר:
אני למדתי גיטרה- בתחילה לומדים החזקה נכונה של הגיטרה, וזה לא כמו שכולם מחזיקים! זה שונה לחלוטין! צורת ההחזקה הזו מפתחת את השמיעה.
1. מתחילים ממש מהבסיס. המורה נותנת שיר שיש שם אקורד Am, ואומרת לשים במקומו את A, ושואלת אותנו מה ההבדל ביניהם, אנחנו עולות על זה ש Am הוא אקורד מינורי, ו A הוא מז'ורי.
היא עושה את זה לעוד כמה אקורדים שאחד מינורי והשני מז'ורי. אומרת להחליף בשירים מינוריים אקורד אחד שיהיה מז'ורי ואח''כ להחליפו למקורי- מינורי, ולהקשיב להבדל.
2. קצב- הופכים גיטרות, המורה מתחילה לשיר שיר קצבי כלשהו, ומבקשת שנתופף להנאתנו על הגיטרה לקצב השיר. למה להנאתנו? כדי שהקצב יבוא מאיתנו ולא ממשהו מוכתב!
את קצב התיפופים מתרגמים לפריטות.
כך עושים בעוד שירים, מתופים, מתרגמים לפריטות.....עד שזה זורם לנו בטבעי.
3.סולמות מינוריים- המורה הכתיבה לנו את כל הסולמות המינוריים שזה: Am, Em, Dm, Cm
מלמדת את הבסיס של הסולמות, שזה בדר''כ הבית של השיר, ואז את כל הסולם שזה בדר''כ הפזמון.
למדנו את כל הסולמות בע''פ, וניגנו שיר מסוים כשיעורי בית בכל הסולמות!
אנחנו קולטות את ההיגיון למה שמו את האקורד הזה דווקא ליד חברו וקולטות את הסדר ממש לפי שמיעה.
כך שכשהמורה התחילה לשיר, התחלנו לנגן מעצמנו לפי שמיעה!!
4. קדנצות- ברוב השירים שרים את הבית הראשון פעמיים. שימו לב שהסוף של הבית בפעם הראשונה הוא שונה, מסתיים כפתיחה לבית בפעם השניה. והסוף של הבית בפעם השניה הוא נעים לאוזן.
למדנו לזהות אותו וגם לבצע.
בסולם Am הסוף של הבית בפעם הראשונה יהיה: F G Am Am. זה נקרא קדנצה דרמטית.
הסוף של הבית בפעם השניה יהיה: Dm E Am Am. זה נקרא קדנצה פשוטה.
5. סולמות מז'וריים- הכתיבה את הסולמות המזוריים. למדנו בע''פ. וכך ידענו לשלב בעצמנו את האקורדים.
6. לזהות משמיעה סולם מז'ורי או מינורי- השמיעה לנו הרבה שירים, למדנו לזהות בעצמנו האם זה מינורי או מז'ורי, וכך השתלבנו.
7.זיהוי סולם- המורה הפעילה שירים, ואנחנו חיפשנו את הסולם הנכון על הגיטרה. זיהינו את האקורדים וידענו לבד איזה אקורד לעשות כל פעם.

ניגנו המון עם השירים המקוריים. נכנסנו לקצב, וכל השאר זרם מעצמו.
יש שאלות?
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אוקי, זה משהו אחר. כל כלי זה עולם אחר, כך שברור שגם העלות לשיעור היא שונה.
אבל עדיין, פחות מ100 ש''ח נשמע לי ממש זול!

זה קצת ארוך, אשתדל לקצר כמה שיותר:
אני למדתי גיטרה- בתחילה לומדים החזקה נכונה של הגיטרה, וזה לא כמו שכולם מחזיקים! זה שונה לחלוטין! צורת ההחזקה הזו מפתחת את השמיעה.
1. מתחילים ממש מהבסיס. המורה נותנת שיר שיש שם אקורד Am, ואומרת לשים במקומו את A, ושואלת אותנו מה ההבדל ביניהם, אנחנו עולות על זה ש Am הוא אקורד מינורי, ו A הוא מז'ורי.
היא עושה את זה לעוד כמה אקורדים שאחד מינורי והשני מז'ורי. אומרת להחליף בשירים מינוריים אקורד אחד שיהיה מז'ורי ואח''כ להחליפו למקורי- מינורי, ולהקשיב להבדל.
2. קצב- הופכים גיטרות, המורה מתחילה לשיר שיר קצבי כלשהו, ומבקשת שנתופף להנאתנו על הגיטרה לקצב השיר. למה להנאתנו? כדי שהקצב יבוא מאיתנו ולא ממשהו מוכתב!
את קצב התיפופים מתרגמים לפריטות.
כך עושים בעוד שירים, מתופים, מתרגמים לפריטות.....עד שזה זורם לנו בטבעי.
3.סולמות מינוריים- המורה הכתיבה לנו את כל הסולמות המינוריים שזה: Am, Em, Dm, Cm
מלמדת את הבסיס של הסולמות, שזה בדר''כ הבית של השיר, ואז את כל הסולם שזה בדר''כ הפזמון.
למדנו את כל הסולמות בע''פ, וניגנו שיר מסוים כשיעורי בית בכל הסולמות!
אנחנו קולטות את ההיגיון למה שמו את האקורד הזה דווקא ליד חברו וקולטות את הסדר ממש לפי שמיעה.
כך שכשהמורה התחילה לשיר, התחלנו לנגן מעצמנו לפי שמיעה!!
4. קדנצות- ברוב השירים שרים את הבית הראשון פעמיים. שימו לב שהסוף של הבית בפעם הראשונה הוא שונה, מסתיים כפתיחה לבית בפעם השניה. והסוף של הבית בפעם השניה הוא נעים לאוזן.
למדנו לזהות אותו וגם לבצע.
בסולם Am הסוף של הבית בפעם הראשונה יהיה: F G Am Am. זה נקרא קדנצה דרמטית.
הסוף של הבית בפעם השניה יהיה: Dm E Am Am. זה נקרא קדנצה פשוטה.
5. סולמות מז'וריים- הכתיבה את הסולמות המזוריים. למדנו בע''פ. וכך ידענו לשלב בעצמנו את האקורדים.
6. לזהות משמיעה סולם מז'ורי או מינורי- השמיעה לנו הרבה שירים, למדנו לזהות בעצמנו האם זה מינורי או מז'ורי, וכך השתלבנו.
7.זיהוי סולם- המורה הפעילה שירים, ואנחנו חיפשנו את הסולם הנכון על הגיטרה. זיהינו את האקורדים וידענו לבד איזה אקורד לעשות כל פעם.

ניגנו המון עם השירים המקוריים. נכנסנו לקצב, וכל השאר זרם מעצמו.
יש שאלות?
זה בשיטה של 12 שיעורים??
כי את זה עשיתי בלי השיטה הזאת.
ככה לומדים נגינה..
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
ניגנו המון עם השירים המקוריים. נכנסנו לקצב, וכל השאר זרם מעצמו.
יש שאלות?
תודה על הפירוט!
באמת מובן, אבל זה רק אקורדים...
זה לא ללמוד לנגן משמיעה על קלידים או כלי אחר סולו.
זה עניין שונה לגמרי.
זה בשיטה של 12 שיעורים??
כי את זה עשיתי בלי השיטה הזאת.
ככה לומדים נגינה..
באמת ככה לומדים לנגן אקורדים, לא ראיתי כאן חידוש מיוחד
 

ורדרדה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה בשיטה של 12 שיעורים??
כי את זה עשיתי בלי השיטה הזאת.
ככה לומדים נגינה..
זה רק חלק מהסידרה,
שאלו אותי ספציפית על השמיעה, עניתי על זה.
זה לא ללמוד לנגן משמיעה על קלידים או כלי אחר סולו.
זה עניין שונה לגמרי.
כן, נכון. אמרתי בתחילה שאני למדתי גיטרה, והסברתי איך הלך השיעור אצלנו. אבל ברגע שקולטים את הקונץ של הסולמות אפשר לנגן בכל כלי. כי זה אותו רעיון.
באמת ככה לומדים לנגן אקורדים, לא ראיתי כאן חידוש מיוחד
לא ככה לומדים אקורדים!
אקורדים זה מסובך! לומדים את זה שנים (כמובן תלוי באיזה כלי)
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
כן, נכון. אמרתי בתחילה שאני למדתי גיטרה, והסברתי איך הלך השיעור אצלנו. אבל ברגע שקולטים את הקונץ של הסולמות אפשר לנגן בכל כלי. כי זה אותו רעיון.
גם בגיטרה אפשר ללמוד קלאסי שזה לימוד של שנים.
פשוט התפלאתי על שיטה ללמוד לנגן ב12 שיעורים, לכן חיפשתי הסבר.
ואכן לימוד אקורדים, שכמובן בכלים ההרמוניים זה אותו דבר, זה עדיין לא אומר שאפשר לומר על זה שהקורס "מלמד לנגן את כל השירים משמיעה". אלא לנגן ליווי בגיטרה משמיעה לכל השירים.

לא ככה לומדים אקורדים!
אקורדים זה מסובך! לומדים את זה שנים (כמובן תלוי באיזה כלי)
למדתי בכמה כלים, וכמה וכמה מורות, וככה לומדים אקורדים. זה לא כזה מסובך.
כמובן כל מורה מעבירה קצת אחרת, לפעמים סדר הדברים שונה, אבל זה הרעיון ממש כמו שתיארת.
 

ורדרדה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה עדיין לא אומר שאפשר לומר על זה שהקורס "מלמד לנגן את כל השירים משמיעה". אלא לנגן ליווי בגיטרה משמיעה לכל השירים.
שוב,
הבהרתי פעמיים שמה שכתבתי היה לגיטרה בלבד!!
הקורס באמת ''מלמד לנגן את כל השירים משמיעה", ליווי בגיטרה!
גם זה צריך אומנות.
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
שוב,
הבהרתי פעמיים שמה שכתבתי היה לגיטרה בלבד!!
הקורס באמת ''מלמד לנגן את כל השירים משמיעה", ליווי בגיטרה!
גם זה צריך אומנות.
זה מלמד ליווי ולא לנגן שירים.
זה פשוט שני דברים שונים.

ואגב, זה לא משהו חדש.
כבר לפני שנים ידעתי שיש קורסים ב3 חודשים (12 שיעורים) ללימוד ליווי בגיטרה.
אבל תודה רבה שהרחבת! פשוט לא הבנתי לפני זה במה מדובר.
 

ורדרדה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה מלמד ליווי ולא לנגן שירים.
זה פשוט שני דברים שונים.
הי, את צודקת!
לא דייקתי!
לא חשבתי שהבנתם שלנגן שירים זה תווים. אבל אתם צודקים 100%.
ובכן, למדתי ללוות, אבל אני חייבת לומר שעברתי לפני זה קורס של 12 שיעורים לליווי, והמורה הנחמדת הבטיחה שיודעים ללוות כל שיר בגיטרה!
ואני חייבת לציין שזה שטויות שמיץ עגבניות ברוטב תותים במחית בננות....
לא היתה לה שום שיטה, רק לימדה לנגן שירים!!
עד שהגעתי למורה השניה, והיא היתה מסודרת עם נוסחה ברורה, ויודעת מה בדיוק היא מלמדת!
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הבסיס די פשוט!
בדיוק!
הבסיס.
זה לא נקרא לדעת לנגן,
אוקי שיגידו שהם מלמדים את הבסיס ב 12 שיעורים,
אבל שלא יעבדו על האנשים שתוך 12 שיעורים הם יודעים לנגן הכל!
אולי יודעים לאלתר הכל..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  104  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה