תגידו. כדאי ללמוד נגינה?? אז מה?

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אגב, רוב המורים לנגינה מתמקדים בתוים, וחבל...
בגלל זה שאלתי...
מצוין!
זה נחמד לדעת תוים אבל יותר חשוב לדעת לנגן משמיעה ולפתח את הכישרון.
את זה עשיתי לאחר מכן..
השאלה שלי יותר במה יותר טוב להתחיל?ולמה?

תודה!!
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
השאלה שלי יותר במה יותר טוב להתחיל?ולמה?
תודה!!
הבעיה בלמידה משמיעה זה שאין מתודה מסודרת של דברים לעשות, כלומר, איך בדיוק מעבירים את זה צעד אחר צעד. לכן אני חושב שכדאי להתמקד בעיקר על תווים, ובמקביל להקדיש זמן בכל שיעור להתקדמות ומשימות בפיתוח שמיעה, אולי לקראת סוף השיעור כאתגר ורענון.
 

שב נא הסופר

משתמש מקצוען
במקביל את שניהם, אבל להתמקד יותר בפיתוח הכישרון והשמיעה המוזיקלית, כי זה תכל'ס מה שמקדם במוזיקה.
הבעיה בלמידה משמיעה זה שאין מתודה מסודרת של דברים לעשות, כלומר, איך בדיוק מעבירים את זה צעד אחר צעד. לכן אני חושב שכדאי להתמקד בעיקר על תווים, ובמקביל להקדיש זמן בכל שיעור להתקדמות ומשימות בפיתוח שמיעה, אולי לקראת סוף השיעור כאתגר ורענון.
לכאורה זה תלוי גם בתלמיד..
אם יש לו חוש מוזיקלי מפותח, עדיף להשקיע בו קצת יותר בתוים.
ואם אין לו חוש מוזיקלי מפותח, אז עדיף להתמקד איתו יותר בפיתוח הכישרון והשמיעה המוזיקלית.
לא כך?
----
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אם יש לו חוש מוזיקלי מפותח, עדיף להשקיע בו קצת יותר בתוים.
בדיוק הפוך!!
אם יש לו חוש מוזיקלי צריך לפתח לו את זה יותר, כי הוא יוכל להגיע רחוק!!
אבל אם אין לו חוש מוזיקלי אז שידע לפחות תוים.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אגב, מעניין לשמוע טיפים איך אתם/ן מלמדים את הנושא של "פיתוח שמיעה". טכניקות תרגילים וכד'
זה הבעיה הקשה!!
בגלל זה אני מלמדת רק ילדים/מתחילים, כי את הבסיס של פיתוח השמיעה אני יודעת איך לעשות
וההמשך זה ממש מורכב!
אשמח גם לשמוע טיפים בעניין!!
 

שמחת חיים

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא צריך ידע,
צריך קצת סבלנות !
יש מקום שזה נכון, יש אחד בשם מנחם לב הוא מורה לנגינה (אגב גם תומך רגשי...)
יש לו שיטה שכל אחד יכול ללמוד לנגן דרכה, לא צריך ידע או חוש מוזיקלי, למי שיש אדרבה,
מי שרוצה יותר פרטים - באישי,
 

שב נא הסופר

משתמש מקצוען
בדיוק הפוך!!
אם יש לו חוש מוזיקלי צריך לפתח לו את זה יותר, כי הוא יוכל להגיע רחוק!!
אבל אם אין לו חוש מוזיקלי אז שידע לפחות תוים.
למה?
אם יש לו חוש מוזיקלי, זה כבר יתפתח אצלו לבד במשך הזמן עם הנגינה.
אבל תוים, הוא לא יידע לבד מעצמו.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה הבעיה הקשה!!
בגלל זה אני מלמדת רק ילדים/מתחילים, כי את הבסיס של פיתוח השמיעה אני יודעת איך לעשות
וההמשך זה ממש מורכב!
אשמח גם לשמוע טיפים בעניין!!
יש תוכנות ואפליקציות לפיתוח שמיעה ומהם אני שואב רעיונות לתרגילים.
יש תרגול מלודי, שבו המיקוד הוא על המלודיה עצמה. מנגנים כמה תווים, והתלמיד אמור לחזור ולנגן אותם, ולאט לאט מגבירים את רמת הקושי ואורך התרגיל.
יש תרגול הרמוני ובו מתמקדים על זיהוי אקורדים ומהלכים בין אקורדים. לדוגמא: לזהות אקורד מינורי או מז'ורי, מוקטן או מוגדל, היפוכים של אקורדים. או מהלכים; מנגנים מהלך של שלושה אקורדים והתלמיד צריך לזהות אותם. למשל, טוניקה, סבדומיננטה ודומיננטה (C, G, F).
להתאים אקורדים לשירים, אני מציע להתאמן על נגינת שיר פשוט ולכתוב בצד את רשימת אקורדים שמופיעים בו, והתלמיד אמור לנסות להתאים את האקורדים בהתאם לשיר.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
יש תוכנות ואפליקציות לפיתוח שמיעה ומהם אני שואב רעיונות לתרגילים.
יש קישור?
יש תרגול מלודי, שבו המיקוד הוא על המלודיה עצמה. מנגנים כמה תווים, והתלמיד אמור לחזור ולנגן אותם, ולאט לאט מגבירים את רמת הקושי ואורך התרגיל.
את זה אני עושה!
יש תרגול הרמוני ובו מתמקדים על זיהוי אקורדים ומהלכים בין אקורדים. לדוגמא: לזהות אקורד מינורי או מז'ורי, מוקטן או מוגדל, היפוכים של אקורדים. או מהלכים; מנגנים מהלך של שלושה אקורדים והתלמיד צריך לזהות אותם. למשל, טוניקה, סבדומיננטה ודומיננטה (C, G, F).
תוכל לפרט קצת יותר איך עושים לתלמידים את זה?

תודה רבה!
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש תוכנות ואפליקציות לפיתוח שמיעה ומהם אני שואב רעיונות לתרגילים.
יש תרגול מלודי, שבו המיקוד הוא על המלודיה עצמה. מנגנים כמה תווים, והתלמיד אמור לחזור ולנגן אותם, ולאט לאט מגבירים את רמת הקושי ואורך התרגיל.
יש תרגול הרמוני ובו מתמקדים על זיהוי אקורדים ומהלכים בין אקורדים. לדוגמא: לזהות אקורד מינורי או מז'ורי, מוקטן או מוגדל, היפוכים של אקורדים. או מהלכים; מנגנים מהלך של שלושה אקורדים והתלמיד צריך לזהות אותם. למשל, טוניקה, סבדומיננטה ודומיננטה (C, G, F).
להתאים אקורדים לשירים, אני מציע להתאמן על נגינת שיר פשוט ולכתוב בצד את רשימת אקורדים שמופיעים בו, והתלמיד אמור לנסות להתאים את האקורדים בהתאם לשיר.
כל התרגלים האלו אפשר לעשות איתם במקביל ללימוד תווים ואקורדים??

תלמיד ששולט לדוג' ב5 תוים ראשונים ובמקביל נאמר באקורד C G (ממש בתחילת תחילת הדרך..)
גם לו אפשר לעשות את זה??

אני אישית בשלב כנ''ל נותנת לכך 10 דק' רבע שעה בסוף השיעור ונותנת לו לזהות תווים וסולמות משמיעה בלבד (בעצימת עיניים) בתחילה זה קצת קשה אח''כ הם נהנים מהאתגר....

אם התנסיתם בשלב כזה במקביל אני מאד אשמח לשמוע איך...

תודה!!
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני לא יודע בדיוק לומר באיזה שלב להתחיל, כי זה מאוד אינדבדואלי ומשתנה מתלמיד לתלמיד.
אנסה לפרט יותר. בתור פתיחה לתרגול שמיעה הרמונית, אפשר להתחיל רק משני צלילים בו זמנית ולא מאקורד שלם.
למשל: מתחילים מנגינה של מרווח של טרצה מינורית ומז'ורית ומבקשים מהתלמיד לזהות את ההבדל ולקרוא בשם המרווח. (גם אם הוא עדיין לא מבין את המושגים לעומקם, הוא יבין בהמשך וכרגע מספיק לו לדעת את שם המרווח). בהמשך עוברים למרווח של קוורטה, או קווינטה.
אפשר גם לנגן את התו הראשון בסולם (דו לדוגמא) ואז לשיר בפה את התו השלישי במינור ובמזור לחילופין (מי ומי במול) זה מחזק את ההבחנה בין שני המרווחים.
באופן כללי, אני מקפיד בתלמיד צעיר שישיר יחד איתי את התווים בפה, אני מאמין ש"אינה דומה שירה לשמיעה".

קישור לאתר עם תרגילים:
https://tonedear.com/
ויש גם את האתר המצוין הזה:
https://www.musictheory.net/exercises

יש אפליקציה מצוינת בשם perfect ear, שיש שם את אותם תרגילים אבל באופן מדורג ומסודר לפי התקדמות.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אני לא יודע בדיוק לומר באיזה שלב להתחיל, כי זה מאוד אינדבדואלי ומשתנה מתלמיד לתלמיד.
אנסה לפרט יותר. בתור פתיחה לתרגול שמיעה הרמונית, אפשר להתחיל רק משני צלילים בו זמנית ולא מאקורד שלם.
למשל: מתחילים מנגינה של מרווח של טרצה מינורית ומז'ורית ומבקשים מהתלמיד לזהות את ההבדל ולקרוא בשם המרווח. (גם אם הוא עדיין לא מבין את המושגים לעומקם, הוא יבין בהמשך וכרגע מספיק לו לדעת את שם המרווח). בהמשך עוברים למרווח של קוורטה, או קווינטה.
אפשר גם לנגן את התו הראשון בסולם (דו לדוגמא) ואז לשיר בפה את התו השלישי במינור ובמזור לחילופין (מי ומי במול) זה מחזק את ההבחנה בין שני המרווחים.
באופן כללי, אני מקפיד בתלמיד צעיר שישיר יחד איתי את התווים בפה, אני מאמין ש"אינה דומה שירה לשמיעה".

קישור לאתר עם תרגילים:
https://tonedear.com/
ויש גם את האתר המצוין הזה:
https://www.musictheory.net/exercises

יש אפליקציה מצוינת בשם perfect ear, שיש שם את אותם תרגילים אבל באופן מדורג ומסודר לפי התקדמות.
תודה!
אני די עושה את זה אבל עדיין מרגישה שחסר לי משהו ואני לא עושה את זה מושלם!
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תודה!
אני די עושה את זה אבל עדיין מרגישה שחסר לי משהו ואני לא עושה את זה מושלם!
לא יודע אם יש מושלם ;) (אני לדוגמא כבר שנה רוצה להתאמן על פיתוח שמיעה של כל הספטאקורדים למיניהם והיפוכיהם... העצלות...)
כן הייתי ממליץ לך אולי לעשות טבלה של כל המרווחים והסולמות שאת רוצה להספיק ללמד ולהתאמן עם התלמיד, זה יתן לך לעקוב אחר ההתקדמות בלי לחזור אחורה. ככה משתלטים על ים החומר הזה שצריך ללמוד וללמד.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לא יודע אם יש מושלם
זה קצת מתנגש לי עם האופי הפרפקציוניסט....
כן הייתי ממליץ לך אולי לעשות טבלה של כל המרווחים והסולמות שאת רוצה להספיק ללמד ולהתאמן עם התלמיד, זה יתן לך לעקוב אחר ההתקדמות בלי לחזור אחורה. ככה משתלטים על ים החומר הזה שצריך ללמוד וללמד.
תודה נאמץ את זה!!
 

אאססתתרר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
קישור לאתר עם תרגילים:
https://tonedear.com/
ויש גם את האתר המצוין הזה:
https://www.musictheory.net/exercises

יש אפליקציה מצוינת בשם perfect ear, שיש שם את אותם תרגילים אבל באופן מדורג ומסודר לפי התקדמות.

יש גם את זה
http://www.teoria.com
ולמי שבנטפרי ופתוח לו יוטיוב יש ערוץ נחמד
https://www.youtube.com/user/musicwithnopain/videos
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  102  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה