אני לא יודע בדיוק לומר באיזה שלב להתחיל, כי זה מאוד אינדבדואלי ומשתנה מתלמיד לתלמיד.
אנסה לפרט יותר. בתור פתיחה לתרגול שמיעה הרמונית, אפשר להתחיל רק משני צלילים בו זמנית ולא מאקורד שלם.
למשל: מתחילים מנגינה של מרווח של טרצה מינורית ומז'ורית ומבקשים מהתלמיד לזהות את ההבדל ולקרוא בשם המרווח. (גם אם הוא עדיין לא מבין את המושגים לעומקם, הוא יבין בהמשך וכרגע מספיק לו לדעת את שם המרווח). בהמשך עוברים למרווח של קוורטה, או קווינטה.
אפשר גם לנגן את התו הראשון בסולם (דו לדוגמא) ואז לשיר בפה את התו השלישי במינור ובמזור לחילופין (מי ומי במול) זה מחזק את ההבחנה בין שני המרווחים.
באופן כללי, אני מקפיד בתלמיד צעיר שישיר יחד איתי את התווים בפה, אני מאמין ש"אינה דומה שירה לשמיעה".
קישור לאתר עם תרגילים:
https://tonedear.com/
ויש גם את האתר המצוין הזה:
https://www.musictheory.net/exercises
יש אפליקציה מצוינת בשם perfect ear, שיש שם את אותם תרגילים אבל באופן מדורג ומסודר לפי התקדמות.