התייעצות תביעה בעקבות שימוש בפונט בשוגג, הצילו !!!!

אליהו פריד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אם אני לא טועה, @אליהו פריד כתב שהוסיפו שותף לא יהודי בדיוק בשביל הסיבה הזאת.

כבר פוסקים גדולים כמו הרב אלישיב זצוק"ל פסקו ששימוש לא חוקי בפונטים זה גזל גמור.
הבעיה ההלכתית היא לקיחת הקנס, אבל מחיר הקרן של חבילת פונטים בוודאי שחייבים לשלם, ומי שמשתמש באופן לא חוקי הרי זה גזל גמור.

בקיצור, בעוד שלפי ההלכה חייבים לשלם על פונטים, את ערך הקנסות שמוטלות לפי החוק אלו אינן עומדים בקנה אחד עם ההלכה.

אבל מה שאתם כן צריכים לדעת זה שבגלל ריבוי הגניבות כבר לא שווה לי להוציא יותר פונטים חדשים (זה לא אומר שאני לעולם לא אוציא עוד פונטים...) ולכן אני כמעט ולא מוציא יותר פונטים חדשים אלא לעיתים רחוקות, שבגלל כל האויבער חכומים שחושבים שזה לא גזל וגונבים ממני על ימין ועל שמאל כי הם יודעים כמה זה בעייתי בשבילינו לתבוע אותם בבית המשפט חילוני.

ואין הכי נמי, מי אמר שאני צריך להתפרנס דוקא מזה, קודב"ה ימציא לי פרנסתי ממקום אחר.
כמובן שאין בהודעה זו להצביע שאיני מקפיד על אילו שכן משתמשים בפונטים שלי באופן לא חוקי.
 

אליהו פריד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צילום מקצועי
רוב הדברים האלו אסורים על פי חוק ומותרים הלכתית.
לך, ולכל האויבער חכמים שטוענים שמותר הלכתית להשתמש בפונטים באופן לא חוקי, אני רוצה שתשבו טוב על הנקודה הבאה.

אם אכן מותר לפי ההלכה לכל אדם להעתיק ולהשתמש בפונטים שלי ללא רשות, הרי שיוצא מזה שאם אני מעיז לגבות על חבילת פונטים כסף, הרי שאני הוא הגנב!!!, שאיך יש לי רשות לגבות כסף על דבר שהוא הפקר ונחלת הכלל????

והיוצא מכך, שמי שמשתמש בפונטים מועתקים ללא רשות הוא הצדיק, ואילו אני יוצר הפונט שרוצה על זה כסף אני הוא הגנב... היתכן?????

ובאמת אני קורא לכל מי שמשתמש בפונטים של פונטייפ באופן לא חוקי, שירכוש מאיתנו חבילה לפני ראש השנה....
 

ברכי H

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
כמובן שאין בהודעה זו להצביע שאיני מקפיד על אילו שכן משתמשים בפונטים שלי באופן לא חוקי.
ר' אליהו יש לי הרבה פונטים במחשב שהורדתי פה ושם עם השנים. עדיין לא יצא לי להשתמש באף אחד לצורך מסחרי אך זה יבוא...
א. מלבד פרוג לא היה לי דרך בעולם לדעת ש"פונט" זה יצירה פרטית בעלת זכויות, איפה לומדים את זה? ולא, לא למדתי גרפיקה פשוט נכנסתי לזה עצמאית... ואל תאמרו שאין דבר טוב שמגיע בחינם כי אנו אפילו לא יודעות לאמוד את היחודיות של פונט פרטי על זה החינמי מבחינתנו זה נטו גיוון...
ב. תכלס לאחר שאני יודעת שזה קיים יש לי דרך לבדוק את הפונטים שברשותי ולא אל תציעו לי לגגל על כל אחד וכו' זה לא הגיוני...
 

פרוגרמרית

משתמש צעיר
תודה רבה רבה לכל העונים !!!
אין על משתמשי פרוג כמו תמיד
עכשיו מסתבר לי שהיתה לי טעות
התביעה כלל לא היתה על הפונטים,
היא היתה על שימוש בתמונות שהורדתי לה מהאינטרנט , מאיזה אתר, לא של תמונות.... אלא של עסק דומה
הענין זה שחפרתי באתר ולא ראיתי אזכור וחצי אזכור שאין להשתמש בתמונות .
וכי מאיפה אני אמורה לדעת ?????????? שאסור להשתמש??????????
תודה רבה רבה
 

שבע7

משתמש רשום
תודה רבה רבה לכל העונים !!!
אין על משתמשי פרוג כמו תמיד
עכשיו מסתבר לי שהיתה לי טעות
התביעה כלל לא היתה על הפונטים,
היא היתה על שימוש בתמונות שהורדתי לה מהאינטרנט , מאיזה אתר, לא של תמונות.... אלא של עסק דומה
הענין זה שחפרתי באתר ולא ראיתי אזכור וחצי אזכור שאין להשתמש בתמונות .
וכי מאיפה אני אמורה לדעת ?????????? שאסור להשתמש??????????
תודה רבה רבה

ח.חח.ח העיקר העלת את המודעות לעניין גניבת פונטים

לעניין התמונות- זה דבר ברור שאין צורך לכתוב אותו ...
אם זה לקוח מאתר של מתחרה או עסק דומה זה ברור שאין רשות להשתמש בתמונות
(תחשבי אם זה היה להיפך... היית שקיעה צילום / לישוט בפוטושופ / קנייה של תמונה מאתר תמונות כלשהו..)
בהצלחה!!
 

מרים שוורץ

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אם אני לוקחת פונטים שבמקום הלימודים שלי קנו אותו ואני
משתמשת בזה לפרסומות אני יכולה להגיד שאני סטודנטית
ועשיתי את הפרסומות במקום הלימודים או שזה אסור?
שימי לב להיזהר!
מהמבט ומהבדיקה שלי יצא ככה:
אם עשית משהו שהוא באמת לצורך לימודים, ועשית אותו במקום הלימודים מותר לך לפרסם את זה בתיק עבודות, ובד"כ יש עבודות שרואים עליהם שזה מהלימודים
אצל אאא לדוגמא ניתן לקבל רישיון סטודנט להשתמש בפונטים בבית אבל רק לצורך לימודים, ומבירור איתם הם מאשרים גם שתפרסמי את העבודות האלה, כמובן רק אם זה היה משהו שנעשה ללימודים

זה מבירור שלי פחות או יותר, אבל לא לוקחת אחריות, ממליצה לכל אחת לבדוק טוב טוב את הפונטים שלה על המחשב,
ולסמן ולזכור כל פונט (כגון אאא) שהוא צריך להמחק באיזה שהוא שלב

ואגב אם יש עוד סטודנטיות שרואות את ההודעה, תזהירו את כל החברות שלכן
אצלינו בנות לוקחות פונטים לבית כי הן רוצות להמשיך את העבודה בבית ואז כל הפונטים מתערבבים אצלם, והזהרתי אותן כבר כמה פעמים, שאם פתאום הן יעשו עבודה ללקוחה וזה יתפרסם הן יהיו מסכנות
 

האיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
רוב הדברים האלו אסורים על פי חוק ומותרים הלכתית.
לא התכונתי לעורר פולמוס, רק הגבתי למשפט:
ובעזרת ה' בקרוב כל הכסף של העמים הולכים לעבור לעם ישראל.. אז מאחלת שבכלל לא תצטרכי לשלם להם כלום

וחברה שלך תמכור הרבה פירות קפואים ולעשות מליונים :))) ואחוזים אליך :)))

שהם יהודים בדיוק כמו פותחת האשכול...
 

יורם של

משתמש פעיל
לך, ולכל האויבער חכמים שטוענים שמותר הלכתית להשתמש בפונטים באופן לא חוקי, אני רוצה שתשבו טוב על הנקודה הבאה.
אם אכן מותר לפי ההלכה לכל אדם להעתיק ולהשתמש בפונטים שלי ללא רשות, הרי שיוצא מזה שאם אני מעיז לגבות על חבילת פונטים כסף, הרי שאני הוא הגנב!!!, שאיך יש לי רשות לגבות כסף על דבר שהוא הפקר ונחלת הכלל????
ביעה
והיוצא מכך, שמי שמשתמש בפונטים מועתקים ללא רשות הוא הצדיק, ואילו אני יוצר הפונט שרוצה על זה כסף אני הוא הגנב... היתכן?????
חשבתי טוב על הנקודה, ונ"ל שאין שום בעייה שהם משלמים שלא יהיה לי תביעה חוקית נגדם.
 

אליהו פריד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צילום מקצועי
חשבתי טוב על הנקודה, ונ"ל שאין שום בעייה שהם משלמים שלא יהיה לי תביעה חוקית נגדם.
כן, הנקודה היא לא האם זה בסדר שהם משלמים, אלא האם זה בסדר שאני אעיזלגבות תשלום על גופנים שעיצבתי...
 

Rרחמים

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
אם אכן מותר לפי ההלכה לכל אדם להעתיק ולהשתמש בפונטים שלי ללא רשות, הרי שיוצא מזה שאם אני מעיז לגבות על חבילת פונטים כסף, הרי שאני הוא הגנב!!!, שאיך יש לי רשות לגבות כסף על דבר שהוא הפקר ונחלת הכלל????

בלי להכנס אם מותר או אסור לפי ההלכה, אבל טענה זו כשלעצמה, לא נשמעת לי, כי מותר לכל אדם לבקש כסף עבור היצירה שהוא עשה גם אם הוא מביא אותה לכל אחד בחינם, ככה עובדות העמותות, ומפתחים בקוד פתוח ותוכנות חינמיות, שהם עושים משהו טוב שאנשים נהנים, ומבקשים תרומה כדי שהמיזם ימשיך להתפתח. כך שעצם זה שדבר מסויים הוא 'הפקר' לא בהכרח ש'אסור' לגבות עליו תשלום, כיון שסוף סוף יוצר הדבר הוא עצמו עמל עליו ורק אחר כך הפקירו.
 

אליהו פריד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צילום מקצועי
בלי להכנס אם מותר או אסור לפי ההלכה, אבל טענה זו כשלעצמה, לא נשמעת לי, כי מותר לכל אדם לבקש כסף עבור היצירה שהוא עשה גם אם הוא מביא אותה לכל אחד בחינם, ככה עובדות העמותות, ומפתחים בקוד פתוח ותוכנות חינמיות, שהם עושים משהו טוב שאנשים נהנים, ומבקשים תרומה כדי שהמיזם ימשיך להתפתח. כך שעצם זה שדבר מסויים הוא 'הפקר' לא בהכרח ש'אסור' לגבות עליו תשלום, כיון שסוף סוף יוצר הדבר הוא עצמו עמל עליו ורק אחר כך הפקירו.
א. תרומה בהגדרה זה אם האדם רוצה לשלם הוא משלם, ואם לאו הוא אינו משלם. גביית תשלום אינו כן.
ב. אלו שמפתחים קוד פתוח מלכתחילה עושים זאת למען הכלל בחינם, אבל כיצד יעיז אדם ליצור פונט או תוכנה ולדרוש כסף?? הלא הוא גנב!!! אבל אילו שמשתמשים נגד רצונו הם צדיקים שפועלים כדין???
הטענה היא טענה שנשמעת לכל בר דעת.
 

Rרחמים

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
אבל כיצד יעיז אדם ליצור פונט או תוכנה ולדרוש כסף?? הלא הוא גנב!!!
גנב הוא אדם הלוקח בלי רשות, אבל ה'דורש' תשלום, גם אם לא מגיע לו, הוא מקבל את התשלום מאת הלקוח בהסכמה מלאה, הוא לא לוקח הוא פשוט מקבל.
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
לך, ולכל האויבער חכמים שטוענים שמותר הלכתית להשתמש בפונטים באופן לא חוקי, אני רוצה שתשבו טוב על הנקודה הבאה.

אם אכן מותר לפי ההלכה לכל אדם להעתיק ולהשתמש בפונטים שלי ללא רשות, הרי שיוצא מזה שאם אני מעיז לגבות על חבילת פונטים כסף, הרי שאני הוא הגנב!!!, שאיך יש לי רשות לגבות כסף על דבר שהוא הפקר ונחלת הכלל????

והיוצא מכך, שמי שמשתמש בפונטים מועתקים ללא רשות הוא הצדיק, ואילו אני יוצר הפונט שרוצה על זה כסף אני הוא הגנב... היתכן?????

ובאמת אני קורא לכל מי שמשתמש בפונטים של פונטייפ באופן לא חוקי, שירכוש מאיתנו חבילה לפני ראש השנה....
ראשית, אינני גרפיקאית,
והפונטים היחידים שאני מכירה הם של וורד לצורך עיצוב שער במחברות הילדים...
שנית אינני מתמצאת בדיון ההלכתי,
ולו רק מכיון ש'השיעור הכללי' שלי נערך במטבח...

מתנצלת אם פגעתי,
או כתבתי בחוסר רגישות,
בלי לחשוב על העמל האדיר שמושקע מאחורי כל יצירת פונט ודומיו.

ולגופם של דברים שאלתי על כך תלמיד חכם בעבר ונעניתי שככל הנראה זה מותר,
מכיון שזהו דיון גדול בין הפוסקים כבר שנים רבות, בדיני גזל והשגת גבול בנוגע לזכויות יוצרים -
העתקת ספרים, דיסקים, תוכנות מחשב, שירים וכו' וכו'.
וישנם פוסקים רבים שמתירים את השימוש באופנים מסוימים.

ברור שמלבד השיקול הממוני גרידא, יש כאן עוד שיקולים מוסריים ומחשבה על הזולת ועל ההשקעה וכו'.

ושוב, מתנצלת.


ובהערת אגב,
דבר אחד ברור....
שתביעות של 100,000 (תקרת הגג שהחוק מתיר)
או 70,000
וגם 6,000...
הם גניבה של ממש...
גם אם אכן היה נזק, יש מקום לשלם על מחיר התמונה/ הפונט עצמו,
אבל תביעות שכאלו? גזילה לכל הדעות.
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אבל מה שאתם כן צריכים לדעת זה שבגלל ריבוי הגניבות כבר לא שווה לי להוציא יותר פונטים חדשים (זה לא אומר שאני לעולם לא אוציא עוד פונטים...) ולכן אני כמעט ולא מוציא יותר פונטים חדשים אלא לעיתים רחוקות, שבגלל כל האויבער חכומים שחושבים שזה לא גזל וגונבים ממני על ימין ועל שמאל כי הם יודעים כמה זה בעייתי בשבילינו לתבוע אותם בבית המשפט חילוני.

ואין הכי נמי, מי אמר שאני צריך להתפרנס דוקא מזה, קודב"ה ימציא לי פרנסתי ממקום אחר.
כמובן שאין בהודעה זו להצביע שאיני מקפיד על אילו שכן משתמשים בפונטים שלי באופן לא חוקי.

אין לי נגיעות אישיות בנושא. ולכן קל לי להגיב שלא מפוזיציה אישית:
נניח שע"פ ההלכה מותר להעתיק את הפונטים, הטענה שאם כולם יעתיקו לא שווה לך לייצר פונטים חדשים לא משנה את עצם ההלכה. ואכן - כנראה לא שווה לייצר פונטים חדשים.

אבל אינני פוסק הלכה, ואינני יודע מה ההלכה.

מה שאני כן יודע:
אנחנו מחמירים בכל כל הרבה מצוות, ומוכנים לשלם על כך במיטב כספינו:

דוגמאות לא חסרות:
א.
נשלם על ד' מינים עוד מאות שקלים, בשביל הידור.
ב. נשלם על גנרטור בשבת, למרות שיש פוסקים גדולים שמתירים. וכן החזו"א בעצמו לא אסר חשמל בשבת בדיעבד.
ג. את כספי הפנסיה\ קופות הגמל\ השקעות בבורסה \ חסכון לכל ילד - אנחנו שמים במסלול "הלכה", למרות שהמסלולים הכלליים מרוויחים הרבה יותר. וזה למרות שלפי ר' משה פיינשטיין זצ"ל - מותר לכתחילה להשקיע בכל מסלול שרוצים. כל עוד אתה לא קונה נתח נכבד ממניות חברה בעייתית. (וכמדומני שבקשר לריבית, הרב אלישיב מקל עוד יותר).
ואכן, כל הכבוד. לא להרפות. המשיכו להרבות בכבוד שמים.


אבל נשאלת השאלה הקשה-
למה
כשזה מגיע לאיסור גזל, אנחנו נעשים כאלו מקילים גדולים.
למה אנחנו מתקשים מאוד לשלם 60 ש"ח על אלבום שירים שאהבנו ?
למה רבו המעתיקים מאגרי ספרים תורניים, וגורמים הפסד לעצמינו, שאם כסף אין - גירסה מתקדמת מנין ?
למה אנחנו מתקשים לשלם ל @אליהו פריד על הפונטים שהוא המציא ?

פתאום אנחנו נצמדים לעיקר הדין, ונעשים ללמדנים ולפוסקי הלכות.
וגם לפלספנים : "הזמר מרוויח מהופעות, והוא הוציא דיסק בשביל ההופעות" וכו' וכו'.

מעניין כמה מגולשי פרוג היו בשנתיים האחרונות בהופעה של זמר ?
ואני לא מתכוון להופעה בפארק, אלא להופעה מלאה שמשלמים עליה מחיר מלא.
וגם אם כן, לא ידעתי ש @אליהו פריד עושה הופעות.
(כנראה התבלבלתי עם אברהם פריד... שאגב שמעתיו במפורש שהוא מקפיד על מי שמעתיק את הדיסק במקום לשלם)

אז בואו ונחמיר בדיני ממונות. שיש בזה רווח - גם לקב"ה שאנחנו מדקדקים במצוות, וגם לחברינו שנהנה מהחומרה הזו.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
יצא לי פעם לשאול ריתמיקאית שגדלתי על השירים שלה, יש להם חן יהודי אמיתי.
למה היא הפסיקה להוציא דיסקים (- בעבר זה היה קלטות)?
והיא ענתה לי את התשובה הידועה, זה לא שווה את המאמץ...
חבל, רק אנחנו מפסידים בסוף...
 

פסיפלורה 264

משתמש פעיל
D I G I T A L
ז בואו ונחמיר בדיני ממונות. שיש בזה רווח - גם לקב"ה שאנחנו מדקדקים במצוות, וגם לחברינו שנהנה מהחומרה הזו.
וגם לעצמינו, שאם @אליהו פריד יפיק ליצור פונטים, איך נעצב עיצוב חסידי ושמרני???
מה נכניס לקמפיין הבא של התרמה???
 

MOM

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
א. תרומה בהגדרה זה אם האדם רוצה לשלם הוא משלם, ואם לאו הוא אינו משלם. גביית תשלום אינו כן.
ב. אלו שמפתחים קוד פתוח מלכתחילה עושים זאת למען הכלל בחינם, אבל כיצד יעיז אדם ליצור פונט או תוכנה ולדרוש כסף?? הלא הוא גנב!!! אבל אילו שמשתמשים נגד רצונו הם צדיקים שפועלים כדין???
הטענה היא טענה שנשמעת לכל בר דעת.

אין לי נגיעות אישיות בנושא. ולכן קל לי להגיב שלא מפוזיציה אישית:
נניח שע"פ ההלכה מותר להעתיק את הפונטים, הטענה שאם כולם יעתיקו לא שווה לך לייצר פונטים חדשים לא משנה את עצם ההלכה. ואכן - כנראה לא שווה לייצר פונטים חדשים.

אבל אינני פוסק הלכה, ואינני יודע מה ההלכה.

מה שאני כן יודע:
אנחנו מחמירים בכל כל הרבה מצוות, ומוכנים לשלם על כך במיטב כספינו:

דוגמאות לא חסרות:
א.
נשלם על ד' מינים עוד מאות שקלים, בשביל הידור.
ב. נשלם על גנרטור בשבת, למרות שיש פוסקים גדולים שמתירים. וכן החזו"א בעצמו לא אסר חשמל בשבת בדיעבד.
ג. את כספי הפנסיה\ קופות הגמל\ השקעות בבורסה \ חסכון לכל ילד - אנחנו שמים במסלול "הלכה", למרות שהמסלולים הכלליים מרוויחים הרבה יותר. וזה למרות שלפי ר' משה פיינשטיין זצ"ל - מותר לכתחילה להשקיע בכל מסלול שרוצים. כל עוד אתה לא קונה נתח נכבד ממניות חברה בעייתית. (וכמדומני שבקשר לריבית, הרב אלישיב מקל עוד יותר).
ואכן, כל הכבוד. לא להרפות. המשיכו להרבות בכבוד שמים.


אבל נשאלת השאלה הקשה-
למה
כשזה מגיע לאיסור גזל, אנחנו נעשים כאלו מקילים גדולים.
למה אנחנו מתקשים מאוד לשלם 60 ש"ח על אלבום שירים שאהבנו ?
למה רבו המעתיקים מאגרי ספרים תורניים, וגורמים הפסד לעצמינו, שאם כסף אין - גירסה מתקדמת מנין ?
למה אנחנו מתקשים לשלם ל @אליהו פריד על הפונטים שהוא המציא ?

פתאום אנחנו נצמדים לעיקר הדין, ונעשים ללמדנים ולפוסקי הלכות.
וגם לפלספנים : "הזמר מרוויח מהופעות, והוא הוציא דיסק בשביל ההופעות" וכו' וכו'.

מעניין כמה מגולשי פרוג היו בשנתיים האחרונות בהופעה של זמר ?
ואני לא מתכוון להופעה בפארק, אלא להופעה מלאה שמשלמים עליה מחיר מלא.
וגם אם כן, לא ידעתי ש @אליהו פריד עושה הופעות.
(כנראה התבלבלתי עם אברהם פריד... שאגב שמעתיו במפורש שהוא מקפיד על מי שמעתיק את הדיסק במקום לשלם)

אז בואו ונחמיר בדיני ממונות. שיש בזה רווח - גם לקב"ה שאנחנו מדקדקים במצוות, וגם לחברינו שנהנה מהחומרה הזו.

זה לא סותר לכך שאם ישנו צד הלכתי שהקונה לא חייב לשלם ואתה מכריח אותו אע"פ שבב"ד לא יכלת להוציא ממנו זה עלול להתקרב לכיוון של משהו לא טוב וצריך לברר היטב את ההלכה בזה לחלוטין.
וידוע החזו"א בפרק ג מאמונה ובטחון שאם אדם עושה שני מעשים כמעט זהים רק שבאחד הצד שכנגדו צודק ובאאחד לא ההבדל הוא תהומי...... (הספר נמצא בהיברו בוקס ולכן הרשיתי לעצמי לצטט אותו)
וזה גם אומר שלא תמיד ההיגיון האנושי תואם להגיון התורה.
ובהקשר הזה- אם אכן ישנם פוסקים שמתירים זאת והמעתיק סומך עליהם ואתה בא כנגדו ומוציא ממנו ממון זה גזל עד כמה שזה נשמע מופקע והזוי. (איניי מתמצא בהלכה כל עיקר וכתבתי את זה תאורטי וכמו כל אדם אני עלול לטעות וכתבתי את זה רק לצורכי שאלה)

1599211861489.png

1599211886137.png
 
נערך לאחרונה ב:

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה לא סותר לכך שאם ישנו צד הלכתי שהקונה לא חייב לשלם ואתה מכריח אותו אע"פ שבב"ד לא יכלת להוציא ממנו זה עלול להתקרב לכיוון של משהו לא טוב וצריך לברר היטב את ההלכה בזה לחלוטין.
וידוע החזו"א בפרק ג מאמונה ובטחון שאם אדם עושה שני מעשים כמעט זהים רק שבאחד הצד שכנגדו צודק ובאאחד לא ההבדל הוא תהומי...... (הספר נמצא בהיברו בוקס ולכן הרשיתי לעצמי לצטט אותו)
וזה גם אומר שלא תמיד ההיגיון האנושי תואם להגיון התורה.
ובהקשר הזה- אם אכן ישנם פוסקים שמתירים זאת והמעתיק סומך עליהם ואתה בא כנגדו ומוציא ממנו ממון זה גזל עד כמה שזה נשמע מופקע והזוי. (איניי מתמצא בהלכה כל עיקר וכתבתי את זה תאורטי וכמו כל אדם אני עלול לטעות וכתבתי את זה רק לצורכי שאלה)

צפה בקובץ המצורף 721536
צפה בקובץ המצורף 721537

אני כתבתי מהצד שלנו.
מה עלינו לעשות.


מהצד של היוצר - באמת ייתכן שלא שווה לו לייצר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה