היכן???וככל הידוע לי ההלכה,
ומה עם זה:
אגב, על פי חוק, ועל פי "ונשמרתם" (סכנתא חמורא מאיסורא) קשישה בת 90 קודמת בספסל ראשון לזעטוט בן 17..
היכן???וככל הידוע לי ההלכה,
אגב, על פי חוק, ועל פי "ונשמרתם" (סכנתא חמורא מאיסורא) קשישה בת 90 קודמת בספסל ראשון לזעטוט בן 17..
פה נכנסת מחלוקת רבנים, לא אכנס. איני רב, וגם אתה לא = רב לא משוטט באינטרנט. נקודה.ככה????????????
ומה עם אחורי ארי ולא אחורי אשה????????? עירובין יח ע"ב
המשפט הזה כמשפטאוטובוס הוא ציבורי!! כל אחד יכול לשבת איפה שליבו חפץ.
התחבורה היא ציבוריתככה????????????
ומה עם אחורי ארי ולא אחורי אשה????????? עירובין יח ע"ב
אני פשוט בהלםםםםםםעמדו פעם 4 הריוניות (!!) ונער שישב ברביעיה לבד לא הסכים לעבור לספסל ליד גבר אחר.
התיישבתי, הוא קם, ואז קראתי לארבעתן לבוא לשבת
ודאי שההורים אמורים לטפל בבעיה, ולחנך את ילדיהם.אז מה יכול להיות הפתרון?
זה נראה מאוד לא יפה שבחברה שלנו, שדוגלת בכבוד הבריות ודרך ארץ קדמה לתורה, יש כאלו שמתנהגים כך.
אז אם ההורים לא יעשו כלום, והנוכחים באירוע לא יעשו כלום,
אז מי אמור לטפל בבעיה הזו ?
מה????? אילו רבנים מתווכחים על מה שכבות מפורש בגמרא ובשו"ע???פה נכנסת מחלוקת רבנים
סך הכל הבאתי גמרא!וגם אתה לא
נו! הרי אני מילא לא רב, נכון?!רב לא משוטט באינטרנט
אמר רב נחמן בר יצחק מסתברא דזכר סגי ברישא דתניא לא יהלך אדם אחורי אשה בדרך ואפי' היא אשתו נזדמנה על הגשר יסלקנה לצדדין וכל העובר אחורי אשה בנהר אין לו חלק לעולם הבא:אבל למען היושר צטט גם את ההתחלה שמדברת על הליכה
בגלל שרצו תערובות ח"ו ??????????????????????????רבנים ליטאים לא מיד תמכו במהדרין באוטובוס
גם הרחוב הוא ציבורי ולכן מותר לנשים לשיר ברחוב ומי שלא רוצה שילך.התחבורה היא ציבורית
מי שיש לו בעיה, שלא יסע!!!
אם היא מפריעה לו לעלות לאוטובוס, מותר אפילו לגעת בה כדי לסלקה,אמר רב נחמן בר יצחק מסתברא דזכר סגי ברישא דתניא לא יהלך אדם אחורי אשה בדרך ואפי' היא אשתו נזדמנה על הגשר יסלקנה לצדדין וכל העובר אחורי אשה בנהר אין לו חלק לעולם הבא
תורתינו הקדושה היא ורק היא הקובעת לנו איפה מותר ואיפה אסור. ולא יראה בך וגו'התחבורה היא ציבורית
מי שיש לו בעיה, שלא יסע!!!
שוב עם החסידים?!מובן לכולם לאיזה ציבור הוא שייך...
מה זאת אומרת "לא נתן לשבת לידו"?בעיה שלך!!!!!
מותר לילד לשבת לידך!!! גם למבוגר, אבל זה עניין אחר!!!
אם יש לו בעיה ש-י-ק-ו-ם!!!!!
ההפרדה באוטובוסים היא המלצה, ולא כאן המקום לדיון.
אם אין מקום, מותר לך לשבת איפה שאת רוצה!!!!
אוטובוס הוא ציבורי!! כל אחד יכול לשבת איפה שליבו חפץ.
גמני פעם נתקלתי בכזה חוסיד בבני ברק, ילד בן 10 לא נתן לאישה מבוגרת לשבת לידו, כי היא אישה (שאר האוטובוס היה יחסית מלא, וזה היה במושבים מקדמה) היא אמרה לו יפה, אתה יכול לקום (הוא לא קם- ישב לידה ולא קרה לו כלום)
לפני שבוע ישבתי באמצע של האוטובוס, כל המאחורה היה יחסית מלא( בכל מושב היה לפחות משהו אחד)
עלו כמה חסידים שרצו גם הם מושב פנוי-פרטי ואמרו לי לעבור אחורה.
אני עליתי קודם, למה אני צריכה לשבת בצפיפות ולהם יהיה כל אחד מושב זוגי-לבד???
היה להם מקום ביחד
בסדר......התחבורה היא ציבורית
מי שיש לו בעיה, שלא יסע!!!
סליחה על הביטוי פירגנתי קודם תודה אבל..עם הארצות גמורה.....אם היא מפריעה לו לעלות לאוטובוס, מותר אפילו לגעת בה כדי לסלקה,
עצוב עצוב עצוב
הרב וואזנר פסק אחרת.אני בדרך כלל כשאני חייבת לשבת ויש רק מקום ליד גבר
מתיישבת לידו בזהירות עם שמירת מרחק
אם הוא רוצה שיקום - לא רוצה שלא יקום
אין פה איסור הלכתי.
בגדול המצבים המתוארים הם מצבי חוסר צניעות שונים מלשבת בספסל אוטובוס מאחורי אישה וד"ל.אמר רב נחמן בר יצחק מסתברא דזכר סגי ברישא דתניא לא יהלך אדם אחורי אשה בדרך ואפי' היא אשתו נזדמנה על הגשר יסלקנה לצדדין וכל העובר אחורי אשה בנהר אין לו חלק לעולם הבא:
אז מהיום יש נסיעות השבת, כי יש ציבור שצריך להגיע לכל מיני מקומות, ומי שלא רוצה, (כמה חרדים) אז שלא יסע...התחבורה היא ציבורית
מי שיש לו בעיה, שלא יסע!!
מישהו מוסמך פסק את ההלכה הזו?אני בדרך כלל כשאני חייבת לשבת ויש רק מקום ליד גבר
מתיישבת לידו בזהירות עם שמירת מרחק
אם הוא רוצה שיקום - לא רוצה שלא יקום
אין פה איסור הלכתי.
אז מי שנוהג כרב וואזנרהרב וואזנר פסק אחרת.
היא עלתה קודם, ונח לה יותר מקדימה,בסדר......
אז אני נסעתי פעם לצפון.. נסיעה של 4 שעות
עמד גבר חסידי מקדימה 4 שעות!!!!!!!!!!!!
בגלל שהתחבורה היא ציבורית ואשה אחת שהתישבה במושב הכי קדמי ולא רצתה לעבור לשבת מאחור,
בטענה ש'על הפרנציפ ', ובגלל שזה אוטובוס ציבורי ומי שלא רוצה שלא יסע.
לא משנה ההלכה בכלל,
יש ציבור שלם עם עקרון רוחני שלא מתישב מאחורי אשה,
וצריך לכבד את זה (לא מדברת על קשישה בת 90 או על נכה) ולא להכשיל אותו!
אח"כ יהיו לנו טענות שהחילונים לא מבינים ומכבדים את העקרונות שלנו
המרחב ציבורי שייך גם למקפידים על ההלכותבגדול המצבים המתוארים הם מצבי חוסר צניעות שונים מלשבת בספסל אוטובוס מאחורי אישה וד"ל.
ולכן-
אם יושבת אישה בספסל לפניו
מתכבד אדון הנכבד והנזהר והמחמיר - לעמוד במעבר.
אין בחומרות כמה שהן מקסימות וטובות, שום היתר לכפות אותן על מישהו.
ברור.מישהו מוסמך פסק את ההלכה הזו?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: