מיתוג שם לעסק-חובה?

האם שם לעסק הוא חובה?


  • סה"כ מצביעים
    41

ללין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אני בדיון עם חברה...
האם עסק חייב שם בשביל להיות ממותג טוב (סטודיו בננה, סטודיו מטרה וכו)
או שלפעמים השם של היוצר עצמו מספיק. ושם רק יוזיל את העסק.? (פלוני אלמוני -עיצוב ובניית אתרים)

**כמובן שזה תלוי בסוג העסק. למשל עורכי דין וכו' לא ימתגו את עצמם בשם זר,
אבל אני מתכוונת לעסק של יצירה כשלהיא, עיצוב גרפי, בנית אתרים, עריכת סרטים, שזירת פרחים, יצירת פטיפורים, קישוט עוגות וכו' כו' כו' כל מה שמסתובב פה בפורומים..

השאלה היא-
האם בשביל למתג נכון, לבנות לוגו אתר וקונספט חייבים לבחור שם קודם כל. או שניתן למתג עסק כזה בלי שם מיוחד לו, אלא שם היוצר בלבד. עם כותרת משנה של השרות אותו הוא מגיש.

כשחשבתי על זה הגעתי למסקנה שזה תלוי מה הקונספט והבידול,
אם זה יצירה אישית עם טאצ' וכו לא חובה לדעתי שם.
כמו שצייר חותם את שמו הפרטי על כל יצירה ולא יעלה על הדעת שהוא ישתמש בשם מפוצץ של סטודיו כלשהוא.
וקונספט ושפה גרפית אפשר ליצור גם בלי שם, רק מאיקון שיוצר את הלוגו. אתר, דף נחיתה, וצבעים מתאימים.
מה דעתכם?
ואם כן למה כמעט אין בנמצא סטודיו לעיצוב גרפי בלי שם מרשים וקונספט שמכבד את עצמו?
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
כן.. זו היתה השאלה.
האם שם היוצר יכול להיות שם העסק בעסק כמו עיצוב גרפי. אתרים וכו
יכול?
כן
כדאי?
לפעמים אפילו מומלץ.
השאלה מהם ערכי המותג, ומה המסר האסטרטגי שרוצים להעביר
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
ואם כן למה כמעט אין בנמצא סטודיו לעיצוב גרפי בלי שם מרשים וקונספט שמכבד את עצמו?
כי השוק מוצף ורווי.
(וגם בשמות - נחמי, רחלי, ציפי, רותי)
את יודעת להסביר מה ההבדל בין תוצר של מעצבת אחת לרעותה?

הצגת מעולה את הדילמה.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

HILALI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
טעיתי:confused:
בהתחלה הצבעתי בסקר, שחייב למתג עם שם.
או שניתן למתג עסק כזה בלי שם מיוחד לו, אלא שם היוצר בלבד. עם כותרת משנה של השרות אותו הוא מגיש.
אחרי שראיתי את המשפט הזה, הבנתי שאי אפשר להצביע 'תמיד חייב'.
(וא"כ האופציה השניה כלל לא רלוונטית. כי מזה 'בלי שם'-אם זה לא כולל אפילו את שמו הפרטי?!)
 

ללין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אחרי שראיתי את המשפט הזה, הבנתי שאי אפשר להצביע 'תמיד חייב'.
לפעמים האסטרטגיה הכי נכונה היא לקחת את השם של היוצר לשם של העסק,
מקרים מסוימים זה השם הכי מוצלח, שיוצר גם שם וגם: "שם טוב"
נכון. הארתן את עיניי.
גם שם היוצר זה שם העסק.
וזו היתה השאלה שלי מלכתחילה, רק שאני חושבת ששם היוצר במקרה שהוא שם העסק צריך להיות אטרקטיבי מספיק.
"מנחם קלפהולץ" וגם "רבקי כץ" פחות ימשוך מ"זהבית".
אז הבחירה בשם היוצר לשם העסק חוץ מהתחשבות בבריף צריכה גם להיות עם התחשבות בשם שהוריו בחרו כשהיה ילד.....
(יוצא מהכלל אצל אדריכליות ועורכי דין )

ועכשיו יש לי עוד שאלה קטנה כהמשך לבחירת השם:
שם עסק באנגלית. ובאותיות אנגלית, משדר יותר מה לעומת עברית?
(יוקרה, מקצועיות וכו)
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
שם עסק באנגלית. ובאותיות אנגלית, משדר יותר מה לעומת עברית?
לטעמי: משדר ניחוח חו"לי , אשת העולם הגדול, עדכניות, גלובליות

וגם- יש בזה טיפה קיטש...
כי הרבה בנות 12 ומעלה מדברות בעברית משולבת באנגלית ומתות על כיתובים באנגלית בלי להבין מה כתוב בהם!
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

ללין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אה.. ועוד משהו..
כל המותגים הכי הכי זה השמות הכי נוראיים שם פרטי+משפחה;) שכשנהפכו למותג זה נהיה סטייל.

טומי הילפיגר
ראלף לאורן
מייקל קורס

אז אולי זה לא משנה באיזה שם ההורים שלך קראו לך כשנולדת אלא תלוי בגורמים אחרים...
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
לי יש את השם שלי וסלוגן,
כי מלוות התפתחותיות יש הרבה, אסתי חדש-אחת...
אי א
אסתי חדש.gif
פשר להגיד שמגעת זה העסק שלי, אלא זה כבר הסלוגן...
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
תכל'ס אין כמו סקרים⁦(✷‿✷)⁩
אבל לדעתי (ולא אכפת לי מה בחרו ההמונים!) שם לעסק זה חובה!
 

צפור לילה

משתמש מקצוען
אני חושבת הרבה על עסקים מוצלחים עם שמות בנאלים (נתיב החסד, אורח חיים, יש חסד ועוד) הם הצליחו למרות שלא השקיעו בשם שלהם, אז אולי באמת שם לא שווה השקעה? מה אתם אומרים?
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
שם במידת מה מה שיוצקים לתוכו,
לכן הוא שווה השקעה פחותה, לעומת שורת המיצוב שהיא קריטית, ולעומת כלל המיתוג ואסטרטגית השיווק שהם סופר משמעותיים.
ועדיין, למרות שחשיבות השם היא בינונית לעומת החשיבות של הדברים האחרים יש לשם הרבה מאוד משמעות:
שם ארוך מתקבל אחרת משם קצר.
חולם מתקבל כבד ומקצועי יותר מקמץ ופתח.
יש אותיות שמתאימות יותר לשם למותג לגברים ויש אותיות שמדברות יותר מותג לנשים.
שם קריאייבי מעביר מסר שונה משם לא מתחכם.
שם באנגלית היה פעם פופלארי בטרוף, היום זה די פסה.

בקיצור, לא נכון לזרוק שם סתם, ללא מחשבה, בלי לדעת מה אסטרטגיית השיווק והאם השם משקף אותה.
יחד עם זה, לא נכון להתקע בגלל שלא מצאנו את השם האחד.
שם צריך להיות טוב, המוצר והמיתוג הם אלה שצריכים להיות מושלמים.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
שם במידת מה מה שיוצקים לתוכו,
לכן הוא שווה השקעה פחותה, לעומת שורת המיצוב שהיא קריטית, ולעומת כלל המיתוג ואסטרטגית השיווק שהם סופר משמעותיים.
ועדיין, למרות שחשיבות השם היא בינונית לעומת החשיבות של הדברים האחרים יש לשם הרבה מאוד משמעות:
שם ארוך מתקבל אחרת משם קצר.
חולם מתקבל כבד ומקצועי יותר מקמץ ופתח.
יש אותיות שמתאימות יותר לשם למותג לגברים ויש אותיות שמדברות יותר מותג לנשים.
שם קריאייבי מעביר מסר שונה משם לא מתחכם.
שם באנגלית היה פעם פופלארי בטרוף, היום זה די פסה.

בקיצור, לא נכון לזרוק שם סתם, ללא מחשבה, בלי לדעת מה אסטרטגיית השיווק והאם השם משקף אותה.
יחד עם זה, לא נכון להתקע בגלל שלא מצאנו את השם האחד.
שם צריך להיות טוב, המוצר והמיתוג הם אלה שצריכים להיות מושלמים.
תודה רבה,
על הניתוח של מרכיבי המיתוג.
לדעתי עוד קצת עריכה וזה שווה מאמר מקצועי לראש הפורום,
לתשומת לבכם @אשר כותבת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה