שיתוף - לביקורת שלי ושלכם

+shira

משתמש סופר מקצוען
ונדמה לי שזה באמת לא הנושא. לא של הסיפור, ולא של הדיון.
העניין הוא פשוט שיש טוב ורע בכולנו, ובדינמקה (בפרט בדינמיקה זוגית) יש מורכבות, ויש הדדיות.
סיפורי בעל אטום על גבול הרשעות ואישה קורבנית ואומללה (ולהיפך, ולהיפך) -
כמה שהם רווחים כאן בפורום, ככה הם נדירים במציאות.

ולכן, אם באים לספר סיפור על המציאות שלנו, ולא על מקרי קצה -
אני לא חושבת שזה לא אמין,
אני חושבת שכן.

גם בהבט של שיקוף המציאות הקיימת בצורה הוגנת. ולא פחות מכך, ביצירת המציאות או האווירה הציבורית הראויה.
הא בהא תליא. אם נרגיש שסיפור לא משקף נאמנה את המציאות שאנחנו חווים - לא נאמין לו, ולא נושפע ממנו.
אולי זו בדיוק הבעיה של ספרות שמתיימרת לחנך- הניסיון לייפות את המציאות, או להקצין אותה. ההצגה של אנשים ומה שקורה בינהים כחד - מימדית, המאמץ לשרטט גבולות ברורים ביו טוב לרע, כשהמציאות כמעט תמיד מורכבת ומעורבבת יותר. הזיוף.
אבל זה באמת כבר הרבה פחות נוגע לסיפור הנוכחי.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה