ונדמה לי שזה באמת לא הנושא. לא של הסיפור, ולא של הדיון.
העניין הוא פשוט שיש טוב ורע בכולנו, ובדינמקה (בפרט בדינמיקה זוגית) יש מורכבות, ויש הדדיות.
סיפורי בעל אטום על גבול הרשעות ואישה קורבנית ואומללה (ולהיפך, ולהיפך) -
כמה שהם רווחים כאן בפורום, ככה הם נדירים במציאות.
ולכן, אם באים לספר סיפור על המציאות שלנו, ולא על מקרי קצה -
אולי זו בדיוק הבעיה של ספרות שמתיימרת לחנך- הניסיון לייפות את המציאות, או להקצין אותה. ההצגה של אנשים ומה שקורה בינהים כחד - מימדית, המאמץ לשרטט גבולות ברורים ביו טוב לרע, כשהמציאות כמעט תמיד מורכבת ומעורבבת יותר. הזיוף.
אבל זה באמת כבר הרבה פחות נוגע לסיפור הנוכחי.
העניין הוא פשוט שיש טוב ורע בכולנו, ובדינמקה (בפרט בדינמיקה זוגית) יש מורכבות, ויש הדדיות.
סיפורי בעל אטום על גבול הרשעות ואישה קורבנית ואומללה (ולהיפך, ולהיפך) -
כמה שהם רווחים כאן בפורום, ככה הם נדירים במציאות.
ולכן, אם באים לספר סיפור על המציאות שלנו, ולא על מקרי קצה -
אני חושבת שכן.אני לא חושבת שזה לא אמין,
הא בהא תליא. אם נרגיש שסיפור לא משקף נאמנה את המציאות שאנחנו חווים - לא נאמין לו, ולא נושפע ממנו.גם בהבט של שיקוף המציאות הקיימת בצורה הוגנת. ולא פחות מכך, ביצירת המציאות או האווירה הציבורית הראויה.
אולי זו בדיוק הבעיה של ספרות שמתיימרת לחנך- הניסיון לייפות את המציאות, או להקצין אותה. ההצגה של אנשים ומה שקורה בינהים כחד - מימדית, המאמץ לשרטט גבולות ברורים ביו טוב לרע, כשהמציאות כמעט תמיד מורכבת ומעורבבת יותר. הזיוף.
אבל זה באמת כבר הרבה פחות נוגע לסיפור הנוכחי.
נערך לאחרונה ע"י מנהל: