טוב בגלל קריאתה המהדהדת של
@מרחבית אביא סיפור אחד על מלמד שהערצנו.
בתקופה ההיא מכות היו אמצעי לגיטימי, ואין להתעלם מהקונטקסט הכללי
ביני לבין חברי שישב עימי לספסל הלימודים (ספסל כפשוטו, אז לא ישבנו על כסאות, אלא קרש סנדוויץ' לא צבוע שחובר לבסיסי כסאות) קשרנו שקית, ובה הנחנו אשפה מזדמנת, נייר טואלט משומש (אשר יצר פפיר) שקיבלנו במשורה מהמלמד, חידודי עיפרון, ושאר מיני אשפה.
ויהי היום והמלמד יצא מהכיתה, ואנחנו חמדנו לצון, לא זוכר מי היה בעל הרעיון, ולמי היו שייכים הגפרורים, אבל ברגע הזה שהשומר לא היה בינותנו, השלכנו גפרור בוער אל השקית הדליקה, מה שגרם ללהבה גדולה ביננו, כמובן שהכיתה כולה צהלה ושמחה.
ואז, הוא נכנס, הוא כעס, והיום ממרום גילי אני מבין שגם פחד.
אנחנו היינו כבר באל חזור הלהבה היתה גדולה, ולא היה ספק מי האשמים לפרובוקציה (אולי הוא חקר, אבל זה לא רלוונטי)
הענין הפרצודרלי נפתר במהרה, צץ כוס מים, הלהבות שככו, וכעת הגיע תורנו.
עמדנו שנינו על יד שולחנו, בראשון החל, בלי הרבה מילים (אולי היו, אני לא זוכר) את המשקפיים על השולחן, בלי אמירה במבט, ותנועת יד, הוא הסיר, חטף את סטירת הלחי המצלצלת שלו, ושולח למקומו.
ואז הגיע תורי, סימון אל המשקפיים, הונחו על השולחן, שתי ידי, באוטומט, מגינות על לחיי, והוא, מסמן עם היד שהוריד, אני מוריד, הוא מניף את ידו אני מקפיץ אותם חזרה, והוא שוב מסמן לי להוריד, אני מוריד.
והוא בתנופה אדירה, ממרים את ידו, ובמהירות אל...
הלוח שנמצא מאחוריי...
אני לא הבנתי מה קורה, הבטתי עליו בתמיהה
הוא רק פתר אותי, הספיק לך לעמוד כאן ככה.
ושלח אותי אל המקום.
לימים פגשתי את החבר שלא זכר את הסיפור, אבל אני זכרתי.
פגשתי את המלמד אחרי כעשרים וחמש שנה, הוא כמובן לא זכר. אני זכרתי.
וגם תובנה
1. עונש הוא לא מטרה, אלא אמצעי לשם הרתעה, אם השגת אותה כבר, אין צורך להמשיך.
2. אני זכרתי, והחבר שחטף לא זכר. הבנו שמגיע לנו, אבל אני זכרתי רק בגלל שבסוף לא חטפתי.