בקשה שיר על תשעת הימים שפורסם כאן - יצירה של אחד המשתמשים

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
אין הקב"ה גואל את בניו אלא בבכי, שנאמר: "בבכי יבואו ובתחנונים אובילם" (ילקוט שמעוני ויגש). הבכי ישמש כזרז לבוא הגאולה שכולנו מצפים לה.
כתוב בשמחה תצאו, אנחנו מחליטים אם נצא מהגלות בבכי ובתחנונים או בשמחה ובתחושת שלום, מהגלות נצא בכל מקרה. הדרך היא החלטה שלנו..
גם לבכי ותחנונים יש ערך עצום, כי הם מובילים לחשיבה חדשה ולביטול עצמי, אבל לזכור שזו לא המטרה, אלא המטרה להיות בשמחה ובאחדות ובשלום. (וזה לדעתי יותר קשה להגיע לשם מאשר לבכות, כי לבכות ולחוש צער זה קל מאוד).

כתוב: "אין ישראל נגאלים לא מתוך הצער ולא מתוך השיעבוד ולא מתוך הטילטול ולא מתוך הטירוף ולא מתוך הדוחק ולא מתוך שאין להם מזונות. אלא מתוך עשרה בני אדם שהם יושבים זה אצל זה והיה כל אחד ואחד מהם קורא ושונה עם חבירו וקולם נשמע".

כדי להגאל צריכים להיות מוכנים לגאולה וזה מה שהרב הינוקא התכוון כנראה שאמר שצריך לחזור בתשובה כדי לזכות בשמחת ירושלים צריך לזכך ולעבוד על המידות: להתייחס לכל המגזרים והעדות באופן שווה לאהוב גם את הגויים ואת כל הבריאה, לפתח חשיבה כללית ולצאת מהאגו הצר, ולזכור שה' הוא הכל ומלכותו בכל משלה, ככה שכשהמשיח יבוא נהיה מוכנים ונוכל לחיות בגאולה ולהיות בשמחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה