שירים עם אקורד מוקטן וחצי מוקטן

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מי שיכול שיכתוב כאן שמות של שירים שיש בהם (בעיבוד המקורי) אקורד מוקטן או חצי מוקטן
(והמציין באיזו תיבה האקורד מופיע - הרי זה משובח:D)
תודה רבה!
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
פנה לעלבון
 

eliosadon

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אדג'יו....למי שמכיר..
 

eliosadon

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יהי החודש של מונה. ירמי דמן....
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
אקורד חצי מוקטן מאד פופולרי במינור
לדוג' לה מינור- Dm6 זה בעצם בי חצי מוקטן
כמעט כל שיר
לדוג'- שמע קולינו- במילים ה' אלוקינו
ועוד מאות שירים כנ"ל
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לדוג'- שמע קולינו- במילים ה' אלוקינו
אם יורשה לי -כתלמיד הדן לפני רבותיו... - לא נראה לי שיש שם חצי מוקטן, אלא פעם אחת B7 ופעם שניה מוקטן
וגם בתחילת הפזמון (בחזרה השניה) אחרי המילה "וקבל" הקול שני שר B מוקטן
אשמח לאישור\תיקון
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
גם בשיר הזה אני לא מוצא מוקטן או חצי, אם הכוונה לקטע של "לבך חוסים סלחתי", יש שם דומיננטה שניונית B או B7.
שעה ניבי
סול דיאז מוקטן מוקטן
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
אם יורשה לי -כתלמיד הדן לפני רבותיו... - לא נראה לי שיש שם חצי מוקטן, אלא פעם אחת B7 ופעם שניה מוקטן
וגם בתחילת הפזמון (בחזרה השניה) אחרי המילה "וקבל" הקול שני שר B מוקטן
אשמח לאישור\תיקון
הכל תלוי בהרמוניה שבחרת לשים
אפשרי חצי מוקטן, אפשרי B7
אני אישית מהרמנת Bm
יוצא מהמם
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
Dm6/B ליתר דיוק (B מסמל את הבס)
מקובל לשים בס רה בהרבה מקרים
כיוון שבס סי דורש לפי חוקי ההרמוניה בס דו באקורד שאחריו (פתרון הטריטון)
וממילא רק כאשר יש אחרי החצי מוקטן Am ו Dm מתאים לשים חצי מוקטן עם בס סי
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
באקורד סי חצי מוקטן קיים טריטון
הצלילים סי ופה
לפי החוק אחרי הסי בטריטון חייב להיות דו. ואחרי הפה- מי
כאשר יש קולות בעיבוד- חשוב לשים לב לכלל הזה
אבל כשמנגנים אקורד עם בס אז הכל קריטי יותר כיוון שהבס הוא הקול נכי חשוב ובולט
טעות בו נשמעת לא טוב
כאשר יש Am אחרי הסי החצי מוקטן- הוא יקבל בס דו.
אבל בגלל שהוא היפוך המהלך חייב להמשיך בצעדים בבס עד שמגיע אקורד ללא היפוך. לדוג' Dm עם בס רה
אם בא אח"כ לדוג' אקורד E
אז כבר מתחיל להיות מסובך יותר
א]פשרי לפתור אבל כבר לא על רגל אחת בפורום
מקווה שהסברתי ברור
 

BLAK

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
לפי החוק אחרי הסי בטריטון חייב להיות דו. ואחרי הפה- מי
אחרי הסי שצריך דו זה מובן שזה דומיננטה שלו בגלל שהוא חצי טון מתחתיו, אבל למה פה נפתר במי להפך המי בגלל שהוא חצי טון מתחת ידרוש שוב פתרון ונחזור לפה, לא?
תקנו אותי אם חסר לי משהו.
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
טעות.
טריטון תמיד ידרוש פתרון.!!!
טריטון של קוינטה (כמו במקרה שלנו) ידרוש פתרון פנימה
לדוג'- G7 לC (סי-פה נפתר למי-דו)
וזה לא קשור לדומיננטה דווקא
 

yonatan gafri

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
שאלה קטנה,
האם שייך אקורד כזה
בס - B
B-D-F-Bb ?
דהיינו, שייך אקורד מוקטן, שה-7 שלו נשאר כמות שהוא (לא מוקטן, אלא חצי טון תחת הבס)?
ושאלה נוספת, למה ראיתי כותבים Bbb, למה לא לכתוב A וזהו?
 

yonatan gafri

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
ב
שאלה קטנה,
האם שייך אקורד כזה
בס - B
B-D-F-Bb ?
דהיינו, שייך אקורד מוקטן, שה-7 שלו נשאר כמות שהוא (לא מוקטן, אלא חצי טון תחת הבס)?
ושאלה נוספת, למה ראיתי כותבים Bbb, למה לא לכתוב A וזהו?
עצם זה יוצא אקורד מוקטן שהשבע שלו מוגדל- תרתי דסתרי?
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
שאלה קטנה,
האם שייך אקורד כזה
בס - B
B-D-F-Bb ?
דהיינו, שייך אקורד מוקטן, שה-7 שלו נשאר כמות שהוא (לא מוקטן, אלא חצי טון תחת הבס)?
ושאלה נוספת, למה ראיתי כותבים Bbb, למה לא לכתוב A וזהו?
קודם כל השבע של B הוא A ולא Bb כי השבע לא נקרא על פי התוצאה הסופית אלא על פי המרווחים של הטונים
לגבי השאלה עצמה
כן קיים אקורד מוקטן מוגדל כמו שקראת לזה אבל הוא לא בדיוק כמו שהגדרת
וקוראים לו ספט אקורד שזה אומר שיש הפרש של שלוש טרצות שיוצרים כמובן את האפשרות של קטנה קטנה וגדולה שזה בעצם אקורד מוקטן מוגדל

לגבי השאלה הנוספת
נניח באקורד C שמורכב מ C E G אפשר להוסיף שבע והוא יהיה כמובן B או Bb אז התוים שמרכיבים נקראים C E G B והשמות ישתנו לפי סוג האקורד מזור או מינור (שהשינויים יהיו כמובן גם בE וגם בB )
אם נעשה אותו 7 מוקטן התו האחרון יהיה חייב להיקרא Bbb כי אחרת זה לא האקורד הזה כי האקורד הוא בעצם התוים שהזכרנו רק יש בו שינויים של כלל האפשרויות ולכן תמיד נשאר צמודים למקור והשינויים יכתבו על המקור ולכן נקרא לו בדווקא Bbb
 
נערך לאחרונה ב:

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל למה פה נפתר במי להפך המי בגלל שהוא חצי טון מתחת ידרוש שוב פתרון ונחזור לפה, לא?
בגלל ש-מי הוא צליל יציב בסולם וההפרש בין פה למי הוא חצי טון כמו בין סי לדו, זאת הסיבה שאקורד מושהה (sus4) כל כך דורש פתרון למז'ור שאחריו.
לפי כללי ההרמוניה, סי (הטון מוביל) כמעט תמיד נפתר לדו (הטוניקה), לעומת פה שטוב להוביל אותו ל-מי אבל אין זה הכרחי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה