בקובץ המצורף - אם אני לא טועה(?) - יש אקורד A מוקטן במילה "שמע", ואחריו רה מינור. לפי מה שכתבת זה בעצם טריטון ללא פתרון, כי היה צריך להיות B במול?
האם ההירמון הזה שגוי לדעתך, או שלא הבנתי נכון?
יפה על תשומת הלב
האקורד הראשון הוא מה שנקרא "ירידת מתח" זה דבר שתקופות קדומות היה ממש "עבירה" על חוקי ההרמוניה
ועם התפתחות המוסיקה עשו את זה בכוונה כדי להסב את תשומת לב האוזן
זה כמו לעשות Dm אחרי E7. אותו סוג של עבירה (שם יש טריטון סול דיאז- רה שאמור להיפתר ללה דו והוא כלל לא נפתר)
עבירות כאלו מקובלות במוסיקה והן נעשות בכוונה תחילה עם סיבות מוגדרות- ירידת מתח או פתרון מדומה
האקורד השני הוא ממש בעייתי
עיבדתי את השיר הזה לתזמורת לפני תקופה
ומטבע הדברים שמעתי אותו הרבה
בהתחלה ממש התעצבנתי ואח"כ דווקא התחברתי
ובסוף אפילו כתבתי בעצמי עם האקורד הזה...
היום עושים מה שרוצים העיקר שלא יהיה בנאלי וזו דוגמא אחת
זו ממש טעות הרמונית אבל עושה רושם שהיא נבחרה בכוונה
יש עוד טעויות כאלו
לדוגמא בדוד המלך- יש שם G אחרי E7
זו טעות גרועה יותר
וגם שם הטריטון לא נפתר....