שירים עם אקורד מוקטן וחצי מוקטן

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בטריטון זה הכרחי לגמרי
בהרמוניה - זה אכן כמעט הכרחי. (יש יוצאי דופן גם ב'טון מוביל', כשהוא בקולות פנימיים לא תמיד חייבים לפתור אותו לטוניקה).
אני דיברתי בעיקר מבחינה מלודית. ל'טון מוביל' ישנה נטיה חזקה יותר להיפתר לטוניקה, מאשר הסאבדומיננטה לדרגה 3.
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
באקורד סי חצי מוקטן קיים טריטון
הצלילים סי ופה
לפי החוק אחרי הסי בטריטון חייב להיות דו. ואחרי הפה- מי
כאשר יש קולות בעיבוד- חשוב לשים לב לכלל הזה
אבל כשמנגנים אקורד עם בס אז הכל קריטי יותר כיוון שהבס הוא הקול נכי חשוב ובולט
טעות בו נשמעת לא טוב
בקובץ המצורף - אם אני לא טועה(?) - יש אקורד A מוקטן במילה "שמע", ואחריו רה מינור. לפי מה שכתבת זה בעצם טריטון ללא פתרון, כי היה צריך להיות B במול?
האם ההירמון הזה שגוי לדעתך, או שלא הבנתי נכון?
 

קבצים מצורפים

  • פנה לעלבון - אברימי רוט.mp3
    KB 939.7 · צפיות: 21
נערך לאחרונה ב:

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
בקובץ המצורף - אם אני לא טועה(?) - יש אקורד A מוקטן במילה "שמע", ואחריו רה מינור. לפי מה שכתבת זה בעצם טריטון ללא פתרון, כי היה צריך להיות B במול?
האם ההירמון הזה שגוי לדעתך, או שלא הבנתי נכון?
יפה על תשומת הלב
האקורד הראשון הוא מה שנקרא "ירידת מתח" זה דבר שתקופות קדומות היה ממש "עבירה" על חוקי ההרמוניה
ועם התפתחות המוסיקה עשו את זה בכוונה כדי להסב את תשומת לב האוזן
זה כמו לעשות Dm אחרי E7. אותו סוג של עבירה (שם יש טריטון סול דיאז- רה שאמור להיפתר ללה דו והוא כלל לא נפתר)
עבירות כאלו מקובלות במוסיקה והן נעשות בכוונה תחילה עם סיבות מוגדרות- ירידת מתח או פתרון מדומה
האקורד השני הוא ממש בעייתי
עיבדתי את השיר הזה לתזמורת לפני תקופה
ומטבע הדברים שמעתי אותו הרבה
בהתחלה ממש התעצבנתי ואח"כ דווקא התחברתי
ובסוף אפילו כתבתי בעצמי עם האקורד הזה...
היום עושים מה שרוצים העיקר שלא יהיה בנאלי וזו דוגמא אחת
זו ממש טעות הרמונית אבל עושה רושם שהיא נבחרה בכוונה
יש עוד טעויות כאלו
לדוגמא בדוד המלך- יש שם G אחרי E7
זו טעות גרועה יותר
וגם שם הטריטון לא נפתר....
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
האם זה הכרחי לC או שיש עוד אופציות? והאם מהלך של G7-E7-Am לא "חוקי" לפי זה?
אבל כמו שאמרתי
אנו היום בתקופה בה נפרצים גבולות האסור והמותר
מלחינים כותבים שירים על אקורדים ספציפים שמתחשק להם
וההרמוניה פושטת את הרגל
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
האקורד השני הוא ממש בעייתי
קודם כל - תודה רבה על התשובות המפורטות והעניניות!

למה הכונה האקורד השני?
ואוסיף עוד משהו שכתבתי מקודם (ומחקתי כי לא הייתי סגור על האקורד) - יש שם בהמשך פעמיים B מוקטן שלא נפתר כהלכה, "וראה דמע עיני" - "עיני" Bb - אחריו B מוקטן - ואח"כ "ריב F\C - הפה לא נפתר למי. אח"כ "שעה ניבי" - שוב "ניבי" B מוקטן, ואחריו Am.
 

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
האקורד השני זה בדיוק הB מוקטן של עיני
הפעם השניה בשעה ניבי היא לפי הכללים (הידד)
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל כמו שאמרתי
אנו היום בתקופה בה נפרצים גבולות האסור והמותר
מלחינים כותבים שירים על אקורדים ספציפים שמתחשק להם
וההרמוניה פושטת את הרגל
בקובץ המצורף - האומרים Am - האומרים #D7\F - שמע B7 - ישראל Em
 

קבצים מצורפים

  • 10-שומר ישראל - עוזיה צדוק 00_02_05-00_02_11.mp3
    KB 104.1 · צפיות: 11

טובי וינברג

💫מוזיקה מלוטשת💫
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
לא הקשבתי שוב
ובאמת לא חייב להיות שהם אלופים בהרמוניה....נכון?
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ודרך אגב, בשיר של ע. ח. "לאורך הים", ג"כ אותו דבר - אין גלים יש עולם B מוקטן - שנשבר Am (בלי שורש דו).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לב

א לְדָוִד מַשְׂכִּיל אַשְׁרֵי נְשׂוּי פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה:ב אַשְׁרֵי אָדָם לֹא יַחְשֹׁב יְהוָה לוֹ עָוֹן וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה:ג כִּי הֶחֱרַשְׁתִּי בָּלוּ עֲצָמָי בְּשַׁאֲגָתִי כָּל הַיּוֹם:ד כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי בְּחַרְבֹנֵי קַיִץ סֶלָה:ה חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ וַעֲוֹנִי לֹא כִסִּיתִי אָמַרְתִּי אוֹדֶה עֲלֵי פְשָׁעַי לַיהוָה וְאַתָּה נָשָׂאתָ עֲוֹן חַטָּאתִי סֶלָה:ו עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ:ז אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה:ח אַשְׂכִּילְךָ וְאוֹרְךָ בְּדֶרֶךְ זוּ תֵלֵךְ אִיעֲצָה עָלֶיךָ עֵינִי:ט אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין בְּמֶתֶג וָרֶסֶן עֶדְיוֹ לִבְלוֹם בַּל קְרֹב אֵלֶיךָ:י רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ:יא שִׂמְחוּ בַיהוָה וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ כָּל יִשְׁרֵי לֵב:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

אומנות הנייר • אתגר 58

לוח מודעות

למעלה