תח"צ שינויים ושיפורים תחבורה ציבורית - אלעד

חיים מ.

משתמש צעיר
הבעיה היא פחות איחור מקו קודם,
הבעיה היא שנסיעות מאלעד לבני ברק נהיו סיוט אחד גדול!!!!!!!!!
מי זה שיושב שם ומתכנן תוכניות דביליות כאלו, אה????
עם כל מי שדיברתי - אין אף אחד שמרוצה מהשטות הזאת!!
כל ילד בן 5 היה יודע להגיד מראש!! שלעשות קו לבני ברק כל חצי שעה- קצר ככל שישהיה
זו שטות גמורה!!!!
ובפרט נפגעו תושבי בן זכאי, שכמות הנסיעות לבני ברק פשוט קוצצו,
לאן הגענו??? מה אנחנו גרים בכפר???
למה אוטובוס לבני ברק צריך לבדוק מראש כאילו נוסעים לחיפה??
לא להאמין שעם התחבורה שיש פה עוד היה לאן להדרדר...
לא האמנתי שזה יכול לקרות...
אני באמת מנסה להבין מה עבר להם בראש באותו רגע,
למה כל הזמן עושים שינויים מזעזעים, ואז מבקשים להתלונן, ורק אם תתלוננו אז- וכ'ו
אולי במקום לספור תלונות ולפרסם בקוראים אלעד את כמות המתלוננים כל שבוע,
תפעילו קצת ת'מוח לפני מעשה????
אולי הגיע הזמן שתחשבו לבד איך לנרמל את התחבורה???
אשמח לדעת אם יש עוד מישהו שחושב כמוני.
אוקי נניח וזה צודק אז מה הקשר שיש אוטובוסים שלא יוצאים בכלל כמו שיש לי כל יום בבוקר מאלעד לבני ברק לפחות אוטובוס אחד לא יוצא ואז אחד כן (במצב הטוב) ולפעמיים גם זה לא ??
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
מעניין. איזה נת"צ נמצא בשליטת רשות מקומית חרדית? אם אין, אז כמו שכתבתי, המחליטים (או המתנגדים כמו שכתבת) הם אלו שלא מרגישים את התח"צ.

לא הבנת מה שכתבתי.
כתבתי שבשביל להקים נת"צ צריך את הרשות המקומית.
לא בכל מקום אפשר להקים נת"צ,
וגם לא בכל מקום שאפשר להקים נת"צ כדאי להקים נת"צ

וכתבתי גם שגם אם הפקידים יסעו או נוסעים באוטובוסים אחרי גיל 16, אין לזה משמעות לתקלות התפעוליות
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
לא הבנת מה שכתבתי.
כתבתי שבשביל להקים נת"צ צריך את הרשות המקומית.
לא בכל מקום אפשר להקים נת"צ,
וגם לא בכל מקום שאפשר להקים נת"צ כדאי להקים נת"צ

וכתבתי גם שגם אם הפקידים יסעו או נוסעים באוטובוסים אחרי גיל 16, אין לזה משמעות לתקלות התפעוליות
הבנתי מצוין, ולמרות זאת, לאחר הבדיקה בהיררכיית המחליטים במסמך, אין שם בעלי זיקה לתח"צ.
יכול להיות שגם אם יהיו כאלו, התקלות ימשכו, אבל יכול להיות שלא.
יכול להיות שגם אם כל המחליטים יהיו נוסעי תח"צ, הם ימשיכו להתעקש לא לקצר מסלולים, לא לאשר נתצי"ם, לא לבטל את העירוניים ולאשר איסוף לבינעירוניים, אבל יכול להיות שלא. לא ניסו, אז באמת אי אפשר לדעת. אבל הגיוני שזה יקרה.
 

אסתי~

משתמש רשום
תושבי בן זכאי מהחלק של הכיכר לפני האחרונה מקבלים את שתי האוטובוסים גם 280 ו180 ו263 ו162 ואני מאמין שיש שהרויחו מקיצור הזמןהבעיה האמיתית שלא כל הקוים באמת יוצאים ומדלגים
מניסיון מהבוקר,
עדיין גם שיש 4 קווים שמגיעים ל2 התחנות האחרונות בעיר, 280 לא עצר בבוקר
חצי שעה בתחנה, 280 ו379 לא עצרו, ומאחרים לעבודה כי אין אוטובוסים!!
 

חיים מ.

משתמש צעיר
חבל מאוד שלא כולם חותמים על העצומה הזאת שעליתי פה
 

חיים מ.

משתמש צעיר
אחד הדברים שאנשים לא יודעים כשלא מגיע אוטובוס מתקשרים למטרופולין שעל פי רוב לא מתעדים את התלונה ולא לוקחים פרטים ולכן במשרד התחבורה גם לא יודעים באמת מחלק מהמקרים כי לא רשום להם שמתלוננים מה שכן כדאי לעשות זה להתקשר רק *8787 ולבקש לרשום תלונה
אולי זה כן יעזור מה שבטוח שיותר מלהתקשר למטרופולין
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
הבנתי מצוין, ולמרות זאת, לאחר הבדיקה בהיררכיית המחליטים במסמך, אין שם בעלי זיקה לתח"צ.
יכול להיות שגם אם יהיו כאלו, התקלות ימשכו, אבל יכול להיות שלא.
יכול להיות שגם אם כל המחליטים יהיו נוסעי תח"צ, הם ימשיכו להתעקש לא לקצר מסלולים, לא לאשר נתצי"ם, לא לבטל את העירוניים ולאשר איסוף לבינעירוניים, אבל יכול להיות שלא. לא ניסו, אז באמת אי אפשר לדעת. אבל הגיוני שזה יקרה.
כבר שינת את דעתך.
קודם הצהרת שהבעיה היא שהם לא נוסעים בתח"צ.

עכשיו אתה מציע לערוך ניסוי על חשבון הציבור.
ואם אי אפשר לדעת, אז גם אי אפשר לקבוע שהגיוני שזה יקרה.

לדעתי דווקא הגיוני שזה לא ישנה את המצב.
מה שיכול לשנות את המצב הוא שמקבלי ההחלטות ירוויחו משהו מכך שהתחבורה הציבורית תפעל בצורה טובה.
שתהיה להם טובת הנראה מכך שיהיו הרבה נוסעים, טובת הנחה יכולה להיות כסף פחות עבודה או כל דבר אחר.

כל עוד המצב הוא שאין קשר בין רמת השכר שלהם לבין התוצאות בשטח, גרירת הרגליים תמשך, ואין לזה משמעות האם מקבלי ההחלטות נוסעים בתחבורה ציבורית, או שהם בכלל מתגוררים באי נידח ולא ראו צורת אוטובוס מאז גיל 16.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
אבל ממתינים עוד קצת לראות האם זה מתאזן, כי לפעמים חלק מהתקלות האלה מסתדרות
מסתדרות.... :cry:
בהרבה מהמקרים פירושו, שהנתינים מתחילים להרגיל את עצמם למה שנכפה עליהם,
ולהתחיל לאזן נסיעות לשעות רגועות או כל מיני פתרונות יצירתיים אחרים....
{ואני דווקא די תומך ברפורמות בד״כ}
כתבתי שבשביל להקים נת"צ צריך את הרשות המקומית.
לא בכל מקום אפשר להקים נת"צ,
וגם לא בכל מקום שאפשר להקים נת"צ כדאי להקים נת"צ
אבל השאילה היתה למה באף רשות חרדית אין נת״צ????? ואנחנו משתמשים בו הכי הרבה!!!


ולתושבי העיר אלעד!!
באמת חשבתם שיכפילו את כל הלו״ז???
איפה הייתם כשפרסמו את זה לפני חודשים ארוכים??
עכשיו יהיה הרבה יותר קשה לשנות חזרה! בטח לא לחגים!
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
כבר שינת את דעתך.
קודם הצהרת שהבעיה היא שהם לא נוסעים בתח"צ.

עכשיו אתה מציע לערוך ניסוי על חשבון הציבור.
ואם אי אפשר לדעת, אז גם אי אפשר לקבוע שהגיוני שזה יקרה.

לדעתי דווקא הגיוני שזה לא ישנה את המצב.
מה שיכול לשנות את המצב הוא שמקבלי ההחלטות ירוויחו משהו מכך שהתחבורה הציבורית תפעל בצורה טובה.
שתהיה להם טובת הנראה מכך שיהיו הרבה נוסעים, טובת הנחה יכולה להיות כסף פחות עבודה או כל דבר אחר.

כל עוד המצב הוא שאין קשר בין רמת השכר שלהם לבין התוצאות בשטח, גרירת הרגליים תמשך, ואין לזה משמעות האם מקבלי ההחלטות נוסעים בתחבורה ציבורית, או שהם בכלל מתגוררים באי נידח ולא ראו צורת אוטובוס מאז גיל 16.
אין לי בעיה לשנות את דעתי, אם מוכיחים לי שאני לא צודק.
במקרה הזה אני מסכים איתך שצריך לתמחר גם את תמלוגי החברות לפי שיפור במצבת הנוסעים השנתית, ללא ספק שזה ישפר דרמטית את השירות.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אין לי בעיה לשנות את דעתי, אם מוכיחים לי שאני לא צודק.
במקרה הזה אני מסכים איתך שצריך לתמחר גם את תמלוגי החברות לפי שיפור במצבת הנוסעים השנתית, ללא ספק שזה ישפר דרמטית את השירות.
דווקא בנושא הזה אני חלוק עליך...
יש כעת תוכנית הסדרה חדשה, מפעילים שיצטרפו לתוכנית הזאת יקבלו יותר תשלום עבור כל נוסע.
מה שאומר שבשביל שחברות האוטובוסים ירוויחו יותר יתשלם להם לדחוס כמה שיותר נוסעים בכל נסיעה.

אני כתבתי אחרת, כתבתי שצריך שמי שמתכנן את המערכת, במקרה שלנו מדובר בפקידי משרד התחבורה, יקבלו תגמול על עליה במספר הנוסעים, או שיקבלו בונוס כספי, או שיקבלו תקני כח אדם נוספים באופן אוטומטי כאשר היקף העבודה עולה.
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
דווקא בנושא הזה אני חלוק עליך...
יש כעת תוכנית הסדרה חדשה, מפעילים שיצטרפו לתוכנית הזאת יקבלו יותר תשלום עבור כל נוסע.
מה שאומר שבשביל שחברות האוטובוסים ירוויחו יותר יתשלם להם לדחוס כמה שיותר נוסעים בכל נסיעה.

אני כתבתי אחרת, כתבתי שצריך שמי שמתכנן את המערכת, במקרה שלנו מדובר בפקידי משרד התחבורה, יקבלו תגמול על עליה במספר הנוסעים, או שיקבלו בונוס כספי, או שיקבלו תקני כח אדם נוספים באופן אוטומטי כאשר היקף העבודה עולה.
אין וויכוח. כתבתי "שצריך לתמחר גם... לפי שיפור במצבת הנוסעים".
כלומר:
1. מעבר למקבלי ההחלטות, גם המפעילים יתוגמלו בהתאם.
2. לפי שיפור, ולא לפי נוסעים. לדוגמא, חברה שתצליח להגדיל את מספר נוסעיה, תקבל 10% תוספת סבסודיה על כל אחוז גידול.
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש מקצוען
אין וויכוח. כתבתי "שצריך לתמחר גם... לפי שיפור במצבת הנוסעים".
כלומר:
1. מעבר למקבלי ההחלטות, גם המפעילים יתוגמלו בהתאם.
2. לפי שיפור, ולא לפי נוסעים. לדוגמא, חברה שתצליח להגדיל את מספר נוסעיה, תקבל 10% תוספת סבסודיה על כל אחוז גידול.
המודל הלונדוני נחשב להכי מוצלח היום.
במודל הזה, יש קבלני נסיעות שמקבלים תשלום עבור הנסיעות לפי אורך הנסיעה, במידה והם מבצעים את המטלות כראוי, כלומר יצאו בזמן, יבצעו את המסלול עם אוטובוסים תקינים ויאספו את הנוסעים, הם יקבלו גם בונוס, ובמקרה הפוך יקבלו קנס.

ויש גם גוף מתכנן, הגוף המתכנן מקבל את תשלומי הנוסעים והסבסוד הממשלתי, מההכנסות שלו (שכוללות גם דוחות ומכירות שטחי פרסום) הוא משלם לקבלני הנסיעות ויתרה הוא משלם שכר לעובדים שלו מקבלים בונוס על עמידה ביעדים.
ההכנסות גם מאפשרות להוסיף נסיעות או עובדים למח' התכנון לפי הצורך.

זה מודל הגיוני, לא כמו בארץ שיצרו מכרזים שלא ניתן לפקח על חלק מהסעיפים שבהם, ופקידים שמקבלים שכר קבוע ומתבקשים לבצע אין ספור מטלות שלא נגמרות, כשהתוצאה של עבודה טובה תהיה עוד נוסעים שיגרמו להם לעוד עבודה.
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
המודל הלונדוני נחשב להכי מוצלח היום.
במודל הזה, יש קבלני נסיעות שמקבלים תשלום עבור הנסיעות לפי אורך הנסיעה, במידה והם מבצעים את המטלות כראוי, כלומר יצאו בזמן, יבצעו את המסלול עם אוטובוסים תקינים ויאספו את הנוסעים, הם יקבלו גם בונוס, ובמקרה הפוך יקבלו קנס.

ויש גם גוף מתכנן, הגוף המתכנן מקבל את תשלומי הנוסעים והסבסוד הממשלתי, מההכנסות שלו (שכוללות גם דוחות ומכירות שטחי פרסום) הוא משלם לקבלני הנסיעות ויתרה הוא משלם שכר לעובדים שלו מקבלים בונוס על עמידה ביעדים.
ההכנסות גם מאפשרות להוסיף נסיעות או עובדים למח' התכנון לפי הצורך.

זה מודל הגיוני, לא כמו בארץ שיצרו מכרזים שלא ניתן לפקח על חלק מהסעיפים שבהם, ופקידים שמקבלים שכר קבוע ומתבקשים לבצע אין ספור מטלות שלא נגמרות, כשהתוצאה של עבודה טובה תהיה עוד נוסעים שיגרמו להם לעוד עבודה.
יתכן שהמודל הזה מוצלח יותר, אבל אם הוא מתעלם מגידול במספר נוסעים אז הוא לא מושלם. המודל עשוי להיות מקובע מידי, לדוגמא, אם בהתקרב הזמן הקובע לבדיקת העמידה ביעדים יימצא שהחברה עקפה את היעדים או רחוקה מהם בצורה שהיעד לא ניתן להשגה, החברה עלולה להוריד לחץ מהדוושה ולרדת מרמת השירות. כמו"כ, אין תמריץ לחשיבה מחוץ לקופסה. משא"כ בתשלום לפי צמיחה צפוי שיפור דרמטי בכל הפרמטרים.
 

אוהב. ישראל

משתמש צעיר
עריכה תורנית
המודל הלונדוני נחשב להכי מוצלח היום.

יתכן שהמודל הזה מוצלח יותר, אבל אם הוא מתעלם מגידול במספר נוסעים אז הוא לא מושלם. המודל עשוי להיות מקובע מידי
אני לא יודע מה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים, אבל התנסתי קצת במציאות בשטח..
אני יורד לרכבת תחתית בלונדון בשעות העומס ואני רואה את הרכבת בורחת לי.. לא נורא אני מחכה בין - 30 ל - 90 שניות והרכבת הבאה כבר בתחנה.
 

אוהבת את החיים

משתמש פעיל
זה יפה לראות שעכשיו יש נושא שיחה באוטובוסים...
כולם "מחוממים" עד לראש..
ושלא נדבר על מה שקורה בחזור מבני ברק..
אני אישית כבר התרגלתי, ואני מתכננת מראש שמאז שאני באה לתחנה זה שעה וחצי עד שאני בבית(מהתחנה האחרונה בבני ברק עד למרכז העיר אלעד)
אתמול אגב- זה הצליח בול!😒😒
אבל לדעתי- יש קשר בין ראש העיר הנבחר להנ"ל.
התוכנית הזאת היתה גם בימי פרוש- אבל לא יצאה לפועל בגלל התנגדות התושבים.
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
אני לא יודע מה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים, אבל התנסתי קצת במציאות בשטח..
אני יורד לרכבת תחתית בלונדון בשעות העומס ואני רואה את הרכבת בורחת לי.. לא נורא אני מחכה בין - 30 ל - 90 שניות והרכבת הבאה כבר בתחנה.
השירות המוצלח של הרכבות שם, וכנראה בכל אירופה, קשור לזה שהשקיעו בתשתיות של הרכבות לפני אלו של הרכבים. חוץ ממה שמערכת הרכבות שם מופרט.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
השירות המוצלח של הרכבות שם, וכנראה בכל אירופה, קשור לזה שהשקיעו בתשתיות של הרכבות לפני אלו של הרכבים. חוץ ממה שמערכת הרכבות שם מופרט.
הם בהליכים של ביטול ההפרטה.
אני דיברתי על מודל ההפעלה של האוטובוסים ולא הרכבות, שזה עולם אחר.
יתכן שהמודל הזה מוצלח יותר, אבל אם הוא מתעלם מגידול במספר נוסעים אז הוא לא מושלם. המודל עשוי להיות מקובע מידי, לדוגמא, אם בהתקרב הזמן הקובע לבדיקת העמידה ביעדים יימצא שהחברה עקפה את היעדים או רחוקה מהם בצורה שהיעד לא ניתן להשגה, החברה עלולה להוריד לחץ מהדוושה ולרדת מרמת השירות. כמו"כ, אין תמריץ לחשיבה מחוץ לקופסה. משא"כ בתשלום לפי צמיחה צפוי שיפור דרמטי בכל הפרמטרים.
הרעיון הוא איזונים, כי צריך להפעיל נסיעות גם בשעות שפל כשזה לא רווחי לטווח קצר, וגם לדאוג לנצל את המקסימום ממשאב האוטובוסים והנהגים, המערכת בנויה באופן שחשוב לקבלני הנסיעות שהאוטובוסים שלהם יהיו תקינים ושהם יבצעו את ההנחיות של המתכננים.
למתכננים חשוב כל הזמן שהנוסעים יסעו כי לא מודדים את הנתון הזה אחת לתקופה, אלא הקופה מתמלאת כאשר יש נוסעים שמשלמים על הנסיעות, ואם לא יהיו נוסעים אז הם יהיו הראשונים שיאלצו ללכת הביתה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה