עכשיו עם מצב המלחמה יש בפורום הרבה שימוש בפרשנות מעוותת של פסוקים כאילו כדי ללמוד את דרכי המלחמה וכדו', שזה ממש בעיה קשה של גילוי פנים בתורה שלא כהלכה.
לדוג', משהו מהדקות האחרונות ממש:
ומה הפשט בפסוק?
שגר תושב שקיבל עליו 7 מצוות בני נח בשביל לגור בא"י יש חיוב לתמוך גם בו.
בלי להיכנס לפרטי החיוב ודיניו, וזכות הקדימה במי לתמוך, ואיזה סוגי תמיכות, וכו'.
אין שום מקום בפסוק הזה שאפי' רק מרומז לתמוך במאן דהו בגלל שהוציא אזרחות ישראלית, על אף שהוא גוי לכל דבר שמכשיל יהודים באיסור נישואי תערובת בזה שעלה לא"י.
וגם אם הוא לא מכשיל יהודים, מדין תורה גר תושב הוא אך ורק מי שקיבל על עצמו 7 מצוות בני נח ולא מי שקיבל אזרחות.
עוד דוגמא מקוממת מהיום אחה"צ:
אז קודם כל מדובר במלחמה בעמלק שיש חיוב להשמידם!
2. מדובר במקרה שהיתה נבואה מפורשת על מלחמה זו להשמידם!
3. שאול המלך בחיר ה' ואין לנו השגה בו.
איך אפשר לנסות להשוות את זה למלחמה עם אוייב, אכזר ככל שיהיה?
עם הבנה של רמטכ"ל וקבינט...
למלחמת עמלק עם נבואה מפורשת?
(וחוץ מלשון הזלזול בשאול המלך "בחיר ה'")
ויש עוד דוגמאות למכביר.
מקווה שעומד בכללי האשכול, אם לא, אבקש מהמנהלים למחוק.
לדוג', משהו מהדקות האחרונות ממש:
אז ככה, מאן דהו למד מהפסוק על החובה של שחרור חטופים לא יהודיים בתמורה למחירים שיכולים להזיק ליהודים מצד ההלכה.גם במדינת הלכה היינו מחוייבים לכל שותפינו.
וְכִֽי־יָמ֣וּךְ אָחִ֔יךָ וּמָ֥טָה יָד֖וֹ עִמָּ֑ךְ וְהֶֽחֱזַ֣קְתָּ בּ֔וֹ גֵּ֧ר וְתוֹשָׁ֛ב וָחַ֖י עִמָּֽךְ׃
ומה הפשט בפסוק?
שגר תושב שקיבל עליו 7 מצוות בני נח בשביל לגור בא"י יש חיוב לתמוך גם בו.
בלי להיכנס לפרטי החיוב ודיניו, וזכות הקדימה במי לתמוך, ואיזה סוגי תמיכות, וכו'.
אין שום מקום בפסוק הזה שאפי' רק מרומז לתמוך במאן דהו בגלל שהוציא אזרחות ישראלית, על אף שהוא גוי לכל דבר שמכשיל יהודים באיסור נישואי תערובת בזה שעלה לא"י.
וגם אם הוא לא מכשיל יהודים, מדין תורה גר תושב הוא אך ורק מי שקיבל על עצמו 7 מצוות בני נח ולא מי שקיבל אזרחות.
עוד דוגמא מקוממת מהיום אחה"צ:
כשהכותב מנסה להביא ראיה לכך שצריך ללכת עם העזתים בכל הכח...הנביא אומר לשאול אחרי המלחמה למה לא הרגת את הבהמות? ה' ציוה לא להשאיר דבר!
שאול אומר- העם חס עליהם... אפשר להקריב בהם קורבנות...
באותו רגע העבירו ממנו את המלוכה.
אז קודם כל מדובר במלחמה בעמלק שיש חיוב להשמידם!
2. מדובר במקרה שהיתה נבואה מפורשת על מלחמה זו להשמידם!
3. שאול המלך בחיר ה' ואין לנו השגה בו.
איך אפשר לנסות להשוות את זה למלחמה עם אוייב, אכזר ככל שיהיה?
עם הבנה של רמטכ"ל וקבינט...
למלחמת עמלק עם נבואה מפורשת?
(וחוץ מלשון הזלזול בשאול המלך "בחיר ה'")
ויש עוד דוגמאות למכביר.
מקווה שעומד בכללי האשכול, אם לא, אבקש מהמנהלים למחוק.