דרוש מידע רוצים להישאר כל ליל שבועות ערניים וללמוד, "בקלי קלות"???

וייס

משתמש פעיל
אמת ויציב שקשה להחזיק ערים ומצד שני השכר גדול ולכן כדאי למצוא רעיונות רק השאלה מאילו מחוזות וכמה רחוק ללכת אגב ישנם שגם בשעות אלו יהיו עייפים בפרט לאחר חצות ובלי לטעום כלום כמה שעות!
מה שכן לנוח לפני (בלי הגזמה) לאכול מאכלים קלילים בסעודה ולרוץ ללמוד בחשק מתוך הכרה בזכות הגדולה ואז זה מתחלק כ"א לפי מה שיעיל אצלו תמיד לנסות לחכות עוד קצת עד שאין ברירה ואז לעמוד על הרגליים לשתות קפה לעלות ולרדת מדרגות לקפוץ לשטוף פנים ואחרון חביב להכנס לדיון / שאלה אם מישהו אחר משהו מקפיץ במיוחד מעודד חשיבה שגורמת ערנות מוגברת לאורך זמן יותר מהכל (הסבר באריכות אכמ"ל) לזכור שרגעי העייפות באמצע הלילה והחצי טון על העיניים ומשכים זמן קצר וברגע שמתגברים עליהם הם נעלמים אבל כשנכנעים הם מתגברים!
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
ריטלין יעיל בהחלט.
של 12 שעות (קונצרטה, ויואנס וכדו') והחכם עיניו בראשו ליטלו בשבת אחה"צ תיכף אחר שיעור משנתו. אמנם יש לחוש שמחמת כן לא יאכל סעודה שלישית (אם לא אכל מקודם) וסעודת החג לתיאבון מחמת תופעות הלוואי כידוע. (ואין לחוש לאיסור הכנה משבת ליו"ט כ"ז שאינו אומר בפיו שעושה כן לצורך יו"ט. ואם ליבו נוקפו יעשה עירוב תבשילין מערב שבת על ריטלין).
ואם יטלו אחר סעודת ליל החג מובטח לו שיוכל ללמוד עוד כמה שעות אחר הקידוש בבוקר ולא יצליח לישון אף אם ירצה.
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
אין שום בעיה הכל נכון בית יהודי בית נורמלי בית כמו של סבא וכ"ו

בשביל לזכות להבטחות של רשב"י והאר"י הקדושים

ולא למקובעים לסבא וסבתא....
כאילו מה ?
מה שאתה יודע היום הסבא וסבא לא ידעו בעבר?
דברי האר"י והרשב"י זה המצאה שלך ? המצאה של 2022 ?

ההמצאות האלה חדשים לבקרים או ללילות.. מרגיש לי זלזול ביהודים גדולי עולם שלא ידעו מה שאתה יודע.
 

משהקפלן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
סקק"כ. וז"ל אבל אם הוא עושה לרפואה דהיינו כדי לחזק מזגו כתב המ"א דאפילו בבריא גמור אסור:
אכן, זה מה שהבאתי למעלה, אבל זו השאלה האם כאן נחשב לחזק מזגו.
כי לחזק מזגו הכונה לחזק את הבריאות. אבל כאן זה הפוך לגמרי, הכדור לא מוסיף כלום לבריאות, אדרבה, זה אפי' קצת מזיק. אבל זה כמו אדם ששותה קפה שחור לעורר אותו.
 

המחזק

משתמש מקצוען
D I G I T A L
כאילו מה ?
מה שאתה יודע היום הסבא וסבא לא ידעו בעבר?
דברי האר"י והרשב"י זה המצאה שלך ? המצאה של 2022 ?

ההמצאות האלה חדשים לבקרים או ללילות.. מרגיש לי זלזול ביהודים גדולי עולם שלא ידעו מה שאתה יודע.
זה שלא שמענו ואנחנו לא מכירים זה לא אומר שזה לא היה קיים.

כתבו לי במקום אחר:
אגב בדורות הקודמים היו הרבה אדמורי"ם שנהגו כך [לומר תיקון ליל שבועות לפני סעודות החג], ועד היום יש כו"כ שנוהגים כן.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אז העצה היא: האישה והילדים בבית הולכים לישון אחרי הדלקת נרות של שבועות,
הגברים הולכים לתפילת ערבית של ליל חג שבועות ונשארים אחרי התפילה ללמוד עד 2:00 / 2:30
מגיעים הביתה מעירים את כולם לסעודת חג עד בערך 3:45 הולכים למקווה ולתפילת שחרית.
וככה ניצלתם את הזמן "הטוב" של תחילת הלילה ללימוד, וגם הלימוד בערנות ומרוכזים בלימוד,
וגם לא מבזבזים את הזמן הגדול של הלימוד, על קפה ועוגיות כי עדיין לא עשינו קידוש...
ואת הזמן "הקשה" של סוף הלילה בסה"כ אוכלים שזה לא דורש ריכוז גדול וגם אין חשש שנרדם על הצלחת...

השנה זה הרבה יותר תועלתי כיוון שכולם שבעים מסעודות שבת ואין תאבון גדול לאכול סעודת ליל החג
אז עם העצה הזו אנחנו נבוא לסעודה עם תאבון לאכול.
זה נשמע קצת קשה אבל כל מי שעשה את זה נהנה מאוד,
בפרט אותם שמתקשים להישאר ערים ולא לעצום עין כל הלילה,
וככה אפשר בקלות לזכות לכל ההבטחות של הרשב"י והאר"י הקדושים
שבעידן של ימינו (עם כל הסכנות והצרות) היינו משלמים כל הון שבעולם כדי לקבל כאלה הבטחות!!!!
שווה לנסות בטוח שלא תתחרטו !!!

וזה שאסור לך לאכול ולשתות אפילו מים משעה 19:40 עד 2:30 (כמעט 7 שעות), תצליח ללמוד כך? הגרון שלך לא יתבייש, וקצת סוכר לאנדרנלין?
תראה לי מישהו שיכול ללמוד כ"כ הרבה זמן בלי לשתות - ועוד כשהוא נלחם בשעון הבילוגי.
נשמע לא פרקטי.
 

גרונים

משתמש פעיל
כתב בספה"ק יסוד ושורש העבודה (שער ט פרק י), וזה לשונו:
"ויזהר האדם מאד למעט באכילתו בסעודת הלילה זו בכל מה דאפשר כדי שיוכל לעשות התיקון של הלימוד בלילה זו, ותיכף אחר ברכת המזון ילך בזריזות לבית המדרש לעשות התיקון של הלימוד, ולא יבטל בשיחת חולין אף רגע כמימרא ח"ו, וגודל מעלת תיקון הלימוד בלילה זו מבואר בזוה"ק וכבר נדפסו המאמרים בתיקון ליל שבועות לכן יזהר האדם מאד ומאד בתיקון לילה זו בלמוד כסדר שנדפס בתקון ליל שבועות ויזהר בדקדוק התיבות ממש כמו בק"ש כי טוב מעט בכוונה כו'".

כמו כן מדברי השל"ה הק' [שהוא המקור למנהג] שמביא הסיפור עם המגיד וכו', משמע שנדדו שינה מעיניהם ועסקו בלימוד התורה כל הלילה, ולא שנדדו שינה בגלל שיוכלו לאכול הסעודה ברוגע וכו'.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אחרי מנוחת הצהריים של שבת, ואכילה באופן של 'החכם עיניו בראשו' שלא ימלא כרסו וירדם... או יתעייף מהאוכל.
אמור להיות הרבה יותר קל השנה.

('ימהר סעודתו' אמנם נכתב בשו"ע על השבת, אך מאותה סיבה שעושים קידוש גם ביו"ט, יש חיוב לעשות זאת כמה שיותר מוקדם גם ביו"ט)

עצות פרקטיות להיות עירניים?
וודאי לא לישאר בבית..
חברותא
אם אומרים תיקון בכלל לא נורא (או שמשאירים זאת לשעות שיותר עייפים ואומרים בעמידה)
וכל חד משער בעצמו
אני חושב שזה הפיתרון הטוב ביותר
למי שבאמת מבין את גודל היום (הלילה) ורוצה לישאר ער אך קשה לו!
גם מי שיכול להישאר ער על המחשב לא תמיד יכול להישאר ער בלימוד!!!
 

המחזק

משתמש מקצוען
D I G I T A L
תתפלאו לשמוע אך מנהג צדיקי בית רוזי'ן הוא בדיוק כך!
מיד אחרי התפילה אומרים את התיקון ולפני חצות עושים קידוש ואוכלים את הסעודה.
(ככה כתבו לי)
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
1654243805534.png
אזמרה לשמך הרב עמרם פריד
 

המחזק

משתמש מקצוען
D I G I T A L
כל אחד ילמד בדרך שלו, העיקר שיהיה...
2021-05-16.png

במוצאי שבועות תעדכנו איך צלחתם את הלילה...
 

אבטיח קר

משתמש צעיר
מה שהתברר לי שברוב הישיבות הלטאיות הסדר הוא כזה (פחות או יותר אבל זה הכיוון)
הרי לוקח המון זמן לחמם אוכל למאות בחורים אז יש סדר לימוד עד 9:30 ולאחמ"כ שיחה מראש הישיבה
ורק בעשר ורבע וחצי מתחילים ערבית הסעודה מסתיימת בסביבות 1 בלילה והבחורים חוזרים ללימוד של 3 וחצי שעות כך הלילה מחולק באופן שווה והלימוד פורה
אגב הערת שוליים פות"ש אתה גם בטח מתכוון לא לדבר עם בני משפחתך במהלך אותה סעודה
אתה יודע צריך פורפורציות לא כל דבר מתאים בכל דור .....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה