דרוש מידע קשב וריכוז במבוגרים- כל מה שחשוב לדעת ...

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
@בחורציק עם ADHD - נפלא - אנרגיות שמזכירות לי אלול של פעם - קצת מרגיש לי נסיקה מהירה מידי צריך לתכנן נחיתה רכה. כי אחרת במוצאי יוה"כ נוטשים את המטוס ויש מיעוט שעוד מצליח לשחרר את הכיסא מפלט ברגע האחרון כדי להציל משהו....
הרב @פופצ' פתח לי את העינים מסכים לחלוטין שהרבה מהרשימה שייך לחלק הH אבל מצד שני מזדהה עם יותר חלקים ממנו.
אין לי מושג האם יש לי ADD או ADHD אף פעם לא שאלתי את הפסיכאטר על זה. אבל לפעמים אני חושב שכן ולפעמים שלא - הבאת אותי לתובנה שכנראה יש סוג שלישי ADHD........
למשל בנוגע ל2 ממש לא. אדרבה נותן לחברותא לרוץ קדימה ובינתיים סורק בראשי עולם ומלואו ואז כשהוא שואל שאלה על הפשט ברש"י נוחת נחיתת חירום סורק במהירות את השורות האחרונות ואז מנסה לשחזר מההקלטה המוחית מה הוא שואל ועונה לא - בדרך כלל זה כנראה תשובה טובה כי היא מספקת אותו אבל למעשה לא באמת ברור לי מה הוא שאל ומה עניתי אלא כמו שכתבתי סריקה מהירה מלמעלה שהמעבד עם הזיכרון לטווח קצר מצליח לבצע.....
6- פיתחתי אלרגיה לשיעורים באשר הם - אם כבר ובתנאי שזה ממש מעניין אותי וחשוב לי אז רק בשיעור עצמו.
11- אין מצב - בלי כדור איך אפשר? לעשות שתי דברים ביחד זה או שהרגליים שלי יתקעו זה בזה במקרה הטוב או שאני יעבור את הכביש באור אדם במקרה הפחות טוב.
עם כל השאר מזדהה בהחלט רובם ממש מדויקים להפליא.
תרופה לבד - ניסיתי לפני שנים חבר דחס לי וויואנס 70 לכמה ימים - כישלון מוחלט (שתכלס' עיקב אותי כמה שנים עד שהלכתי לאבחון מסודר) לדעתי ממש לא מומלץ. יש מעטפת שלמה נוירולוגית כימית פסיכולוגית וגופנית שצריך לתכלל אותה - זה ממש לא אקמול.. גם מהבחינה שלא משפיע מייד (לגבי ההפסקות שהמלצת עליהם פעם בשבוע וכדו' - אני שמעתי מהרופא בדיוק ההיפך בדיוק מהסיבות שמניתי בשורה הקודמת).

הענין הוא שבנאדם שנולד כזה - לא מכיר מציאות אחרת. אני בפעם הראשונה שלקחתי, יצאתי בהלם שעד עכשיו פשוט 'גררתי משאית בעליה' = השקעתי ים אנרגיה בכל סֵדר מחדש
זכית וזה נפלא - אבל אל תיפגע - אני מציע לא ללמוד ממנו. לא נראה לי שמשקף את המציאות.
אולי עניין של גיל בבחינת כתיבה על נייר חלק.
בכל מקרה נייר מחוק שכמוני, הגם שאני חסיד גדול של אבחון מקצועי ושל התרופות ורואה בהם מהפך, לא זכיתי למקצת פתיחת שערי שמים שזכית שעה אחרי הכדור הראשון, זה תהליך ארוך ולא חד משמעי לעקור תובנות והרגלים אוטומטיים. מפגשים חוזרים אצל המומחה שינוי מינונים וכדורים -ועוד חזון למועד אי"ה
בהצלחה
ואל תשכח - חובה גמורה כבר בשלב הזה לטפל במצנח.....
אם כוחות כאלו העולם כולו מחכה לך ....
 

אפרת2

משתמש פעיל
דיי
מישהו??
יש המלצה על אבחון למבוגרים?
בבקשה
@adhd גאה
@אפרת2

@פופצ' שליט"א, @רוצה מאוד עמו"ש
עזר מציון המליצו לי פעם על:

אלי היימן, פסיכיאטר
037361593
אבי ויצמן
0527676567
מרק וייזר
0336105981
בלי אחריות, גם לא על הטלפונים.
חבר טוב שלי מספר נפלאות על בועז רפפורט
ד"ר אלי היימן, פרופ' אבי ויצמן ופרופ' מרק וייזר הינם פסיכיאטרים כל אחד בתחומו.
ד"ר בועז רפפורט פסיכיאטר עם התמחות בקש"ר, נמצא מתאים יותר מהשמות האחרים שמוזכרים כאן.
ושאף אחד לא יתפתה לגשת לפסיכיאטר/נוירולוג שאינו מומחה לקש"ר.
חבל על הכח, על הזמן ועל האשליה.

על ד"ר אבי יקיר שמעתי לא מעט שבחים, כפי שכבר נכתב פה רבות.
אישית, רק מלשמוע על התהליך העמוק אצלו ועל ההמתנה הלא ריאלית חטפתי חום ותפסתי מרחק לטובת הכאן ועכשיו והרגע והשניה.
שכל אחד יפעל עפ"י שיקוליו ועל סמך מה שמוציא אותו מאיזון כללי. עם שכל אבל.


אני רוצה לכתוב כאן כמה נקודות על אדם בדיוני כלשהו, ומי שמאובחן קש"ר שמזדהה - שיגיב [על כל נקודה בפני עצמה]:
תיאורים חיים ותוססים ונושמים אחד-אחד.
חשוב להבין שאין פרופיל אחד זהה לאחר בהפרעת קשב.
לכל אחד פרופיל שונה, יחיד ומיוחד משלו.
עדיין, בוודאי יזדהו עמך רבים וטובים.


תכל'ס לדבר שבשבילו נכנסתי לכאן עכשיו -
מי שיש לו עצה מועילה לקום בזמן בבוקר - אנא ואנא שיכתוב.
ב"ה יש לי מחייב להגיע בזמן לסֵדר. אבל כרגע השחרית שלי מקווצת בין השעה של הקימה לשעה של הסֵדר - וה' ישמור איך זה נראה.
הבעיה היא א. אני לא עם השפעה של כדור. ב. השכל - והשליטה העצמית שלי - עדיין ישנוניים למדי...
אנא. הבו לי עצות.
אני חושב שזה הדבר הכי קריטי אצלי כרגע בעבודת האלול. תבורכו מן השמיים.
אחד הקשיים העצובים ביותר.


אני לא ADHD אלא אולי ADD


ADD בלי H
ADHD כולל שלושה מופעים:
1. קשיי קשב
2. אימפולסיביות-היפראקטיביות
3. הטיפוסים המשולבים.
איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי קבע ב DSM5 שיצא לאור ב2023 שכולם נכללים תחת ההגדרה ADHD ואין יותר ADD.
למרות שיתכן שאינך 'סובל' מאימפולסיביות-היפראקטיביות, לענין ההגדרה אתה תוגדר, כשתאובחן, כ ADHD.
ויש 3 רמות של ADHD. קלה, בינונית, חמורה.


אין לי מושג האם יש לי ADD או ADHD אף פעם לא שאלתי את הפסיכאטר על זה. אבל לפעמים אני חושב שכן ולפעמים שלא - הבאת אותי לתובנה שכנראה יש סוג שלישי ADHD........
תתכן שונות בעוצמה. לכל אחד פרופיל יחיד ומיוחד :)


11- אין מצב - בלי כדור איך אפשר? לעשות שתי דברים ביחד זה או שהרגליים שלי יתקעו זה בזה במקרה הטוב או שאני יעבור את הכביש באור אדם במקרה הפחות טוב.
יש היפראקטיביים שמסוגלים לעשות 700 דברים בו זמנית ועדיין לשלוט ולאחוז במצב.
זה מוכיח שאין להם בהכרח קשיי קשב. או שקשיי הקשב פחות דומיננטיים מהצורך האימפולסיבי-היפראקטיבי שלהם.
[או שהכדור עדיין בר השפעה.]


יש מעטפת שלמה נוירולוגית כימית פסיכולוגית וגופנית שצריך לתכלל אותה - זה ממש לא אקמול.. גם מהבחינה שלא משפיע מייד (לגבי ההפסקות שהמלצת עליהם פעם בשבוע וכדו' - אני שמעתי מהרופא בדיוק ההיפך בדיוק מהסיבות שמניתי בשורה הקודמת).
תרופות לקשב [למעט אטומיק-סטרטרה אני חושבת, אולי טועה] יש להן השפעה מיידית [אם כי לא ביסודיות ואולי לא באופן מוחלט ואבסולוטי].
בניגוד לתרופות פסיכיאטריות שתחילת השפעתן היא כעבור בערך שבועיים.
אבל, כמו שכתבת,
תרופה לקשב חייבים לקחת בעקביות.
לגוף לוקח זמן להתרגל לתרופה, יתכנו תופעות לוואי ראשוניות של סחרחורות, כאבי ראש ועוד, שלאחר נטילה עקבית של כשבוע - יחלפו.
כשלוקחים יום כן- שבוע לא, הסיכוי לתופעות הלוואי האלו - גבוה.
ישנם כאלה שבשישי-שבת לא לוקחים תרופה. זה בסדר, אבל בתנאי שביום ראשון אין להם הסתגלות מחדש, אחרת יש לבחון את ההפסקה.
ולגבי ההשפעה המיידית - את היעילות של התרופה, למרות ההשפעה המיידית, ראוי לבחון לאחר שבועיים לפחות של שימוש יומיומי.


בכל מקרה נייר מחוק שכמוני, הגם שאני חסיד גדול של אבחון מקצועי ושל התרופות ורואה בהם מהפך, לא זכיתי למקצת פתיחת שערי שמים שזכית שעה אחרי הכדור הראשון, זה תהליך ארוך ולא חד משמעי לעקור תובנות והרגלים אוטומטיים. מפגשים חוזרים אצל המומחה שינוי מינונים וכדורים -ועוד חזון למועד אי"ה
מצדיעה ליסודיות ולמקצועיות.


האם מישהו מכיר תופעה דומה? או שאולי באמת הכל סתם תירוצים ועצלנות? (שאר הדברים אני מליח להתרכז למשל בכתבה בעיתון או הרצאה מעניינת)
אמנם אין אבחנה מבדלת של עצלות/עצלנות, אבל הפרעת קשב בהחלט יכולה להתפרש כעצלות. ואז הדימוי העצמי נסדק, חבל.


במידה ואכן יתקבל אבחון, האם צריך להישאר צמוד לרופא שאיבחן או שכל רופא יכול להמשיך ללוות?
רצוי להצמד לרופא המאבחן. יש לו את השיטות שלו, את המהלכים שלו, ובתור מאבחן שמעניק טיפול תרופתי שורה עליו האחריות ללוותך כל הדרך אל היעדים הנכספים.
עלול להיות מתסכל ולא נכון לפנות לרופא אחר באמצע תהליך.
אא"כ מבקשים אבחון מחדש מחמת אי אמון או הטלת ספק באבחנה עקב חוסר מתן אפשרות לבטא את עצמך כראוי. למשל. והיו מקרים מעולם.


3. האם ישנם עוד אנשים שממש גרועים במולטיטסקינג, אינם יכולים לעשות יותר מדבר אחד בכל פעם ונתונים בסכנת התלקחות כשיש אתגר כזה (למשל: מספר ילדים שדורשים תשומת לב ומחשבה בו זמנית?
בוודאי. ריבוי משימות מקשה מאד על חייו של ה ADHD.
הורה עם קושי כזה עלול להחשד כהורה רשלן, עצלן, עושה דווקא, לא מתחשב, לא אחראי, לא אמפתי, לא מסור, לא עקבי, לא אכפתי. וכו'.
ריבוי משימות זה יכולת לבצע מספר משימות בו זמנית או לעבור ממשימה למשימה בקצב עקבי.
ופה גם נכנס הקושי ב'זכרון עבודה', והמשמעות היא - שכחה מהמשימה הבאה, אחרי שהקודמת הסתיימה.

על הצד השני להכיר בקושי. כמה קל לבקש הכרה, כמה קשה לקבל אותה.
ומכאן, הדרך לאתגרים בזוגיות - לא ארוכה.
חייבת לעודד - אפשר בהחלט לעבוד על זה ולחוות הצלחות, אבל חשובה ההכלה. זה יוצר אמון ונותן כח.
 
נערך לאחרונה ב:

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
יש היפראקטיביים שמסוגלים לעשות 700 דברים בו זמנית ועדיין לשלוט ולאחוז במצב.
זה מוכיח שאין להם בהכרח קשיי קשב. או שקשיי הקשב פחות דומיננטיים מהצורך האימפולסיבי-היפראקטיבי שלהם.
להבנתי
פיצול הקשב של היפרים
מגיע מבעיית קשב
לכן לא ממוקדים עד הסוף בדבר אחד
מאידך כישרון אגדי שמאפשר התמודדות עם כמה דברים
 

י ס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
שלום לכולם. קפצתי לביקור. ולפני שאתם מעיפים אותי חזרה לשטייגען - אני רוצה לציין שאני עכשיו בריבאונד של החיים. אני חושב שהיום במעריב כל המתפללים - מאות בחורים, אגב - התפללו לכיווני. לא כי אני עבודה-זרה חלילה וחס, אלא כי כל כך הרגישו את הנוכחות שלי והייתי מרתק כך שכולם חטפו הפרעת קש"ר מהמעריב. אולי כדאי שמישהו ייגש שוב להוציא את כולם יד"ח - חזרת הש"ץ למעריב. רעיון. לא? נקודה למחשבה.
ובכן, קבלו אותי בהבנה, אני יודע בערך מה אני רוצה לכתוב פה - אבל אני לא יודע אם אצליח להעביר את זה במילים. בכל אופן במקרים כאלו - כשאני קורא אחר כך את מה שאני עצמי כתבתי, ונחרד ממש, אני מתנחם במחשבה שזכור לי שכשכתבתי את זה - אני כן הבנתי מה אני רוצה לומר. אז לא נורא אם לא הצלחתי להסביר את זה...

לעניינינו - קודם התייחסויות לכמה דברים שראיתי פה ועולים לי כרגע בראש -
א.
כל אדם נולד 'חייב' הרבה דברים. חייב אוכל, חייב שתיה. חייב שינה.
כל אדם נולד 'לא חייב' הרבה דברים. לא חייב אלכוהול, לא חייב סיגריות, לא חייב אמפטמינים.
להביא את עצמך למצב של 'חייב אמפטמינים' = 'להתמכר' לאמפטמינים.
האם לכן לא לָקַחַת? ממש לא בהכרח... ['התמכרות' זה סתם מילה עם קונוטציה שלילית. עזוב אותה, תתמקד בנתונים היבשים נטו]
תברר אצל איש מקצוע שמיושב בדעתו 3 דברים:
1. כמה מינון, ובאיזה רציפות, מביא להתמכרות. [אם בכלל... עכ"פ זכור לי שיום אחד בשבוע כבר מספיק. אבל תברר אצל איש מקצוע]
2. מה קורה אם מתמכרים לזה. [כלום? יש חשש לדחף להעלאת המינון? וכו' - תפוס את הרעיון]
3. כמה זמן לוקח להשתחרר מההתמכרות. [יום ישנוניות? שלושה ימים עצבניים? שנה? וכו' - תפוס את הרעיון]
כשיש לך את כל הנתונים, אם הם בר-הכי, תעשה שאלת רב. אלו הנתונים נגד, ומצד ראשון את הנתונים בעד, וקבל דעת תורה. [להערכתי הלא מקצועית - איש מקצוע יבטל את החששות... אבל תשאל מישהו מקצועי]

ב.
לא רוצה להעלות נשכחות, אבל אטנט וויואנס קשורים לנפש בדיוק כמו שכוס קפה קשורה לנפש. ואני לא נכנס עכשיו לדיון האם לכן כן-או-לא, אלא רק מתעניין האם יש מישהו - גם אחד שמתנגד לכל חיסון שהוא - שחוטף התקף זיכוי הרבים כשרואה אנשים טועים שרח"ל שותים קפה.

הרב @פופצ' , התיאור שלך כל-כך מזכיר לי את עצמי. אני בחורצ'יק אמנם, אבל -
גם אני "הייתי בטוח שזה בסה"כ יצר הרע ובגלל שאני לא מספיק שקוע בלימוד ויש לי דברים אחרים בראש שיותר מעניינים אותי אני לא מצליח להתרכז". הופס, טעות, אני לא חשבתי בכלל שאני לא מצליח להתרכז. אני הייתי בטוח שאני תקין ונורמלי לגמרי, ורק לא הייתי מרוצה מעצמי ש"אני לא מספיק שקוע בלימוד ויש לי דברים אחרים בראש שיותר מעניינים אותי".
הייתי בטוח שכשמדברים על 'עמל התורה' - על זה בדיוק מדברים. הסתכלתי ברחמים על האלו שאין להם טעם בלימוד [כי 'עיון' אצלי היה גישמאק אדיר. 'בקיאות' - בסדר, נראה לי. קצת 'עמל התורה' אבל בסדר.. לזה נולדנו.]
סיימתי יותר מחצי ש"ס [ונעצרתי איפשהו בתחילת הישיב"ק, כשהתחילו 'סדרים' שהייתי צריך להתאים את עצמי אליהם].
במבט לאחור - שיעור א' ישי"ק היה פצצה, כי ישבתי בספסל הראשון, מול הר"מ בדיוק, הוא דיבר בהתלהבות - עם כל הרמ"ח ושס"ה. הרגשתי שהוא מדבר ישירות איתי. הייתי תוקף בשאלות חזקות אחת-אחת [באימפולסיביות אדירה, שאחרי שנים כששמעתי הקלטה ישנה של השיעור - התפדחתי ברמות. לא ידעתי שהייתי עד כדי כך אימפולסיבי. לא נתתי לו דקה לדבר...]
שיעור ב' ישי"ק היה על הפנים. ישבתי בספסל שנמצא בצד של הר"מ - ולא מולו. איפשהו באמצע. הר"מ היה לא ממש מרתק ולא ממש מסודר ובהיר. וכל השנה הייתי איתו בכאסח - לא ידעתי ממש למה. רק זוכר שמאד מאד מאד הפריע לי שהוא לא ברור ומסודר. [כמעט עברתי שיעור באמצע השנה, בסוף השתכנעתי לשתוק ולהמתין לסוף השנה].
שיעור ג' ישי"ק התחיל פצצה - כמה מעניין, בספסל הראשון. מול הר"מ בדיוק. הוא דיבר רגוע - אבל ברור. בהיר. מסודר. תענוג. ואז פתאום כמה חכמים התלוננו על זה שלא הוגן שהמקומות כל הזמן אותו דבר, והוחלט שכל שבוע - אאל"ט - עוברים ספסל אחד אחורה. וכאן התחיל להיווצר פיצוץ, ואז היתה תקופה של איזה גל קורונה ועברו למקום אחר, וכמובן - איכשהו - אני מוצא את עצמי בספסל הראשון, מול הר"מ... [רק עכשיו אני אוחז עד כמה זה שקוף... אבל תמיד חשבתי שזה פשוט יותר נחמד לי. אולי קצת פינוק...]
ואז... בקיצור, אפשר לסכם את זה שאם נכנסתי לשיעור זה היה נראה לי רק כשאני יושב מול הר"מ, ומשתתף פעיל.

אני רוצה לכתוב כאן כמה נקודות על אדם בדיוני כלשהו, ומי שמאובחן קש"ר שמזדהה - שיגיב [על כל נקודה בפני עצמה]:
1. מוצא את עצמו יושב בסדרים [אולי גם בשיעורים] בד"כ בספסל שמאחוריו נמצא הקיר,
או שלצידו הקיר,
או גם מאחוריו וגם לצידו = פינה.
2. כשלומד בחברותא - אתה זה שקורא.
3. לעיתים קרובות כשלומד בחברותא, בעיקר כשנמצא במקום עם עוד הרבה אנשים, מוצא את עצמך עומד - מסובב, הפוך מהספסל, עם הפנים לחברותא שיושב - ומדבר, ובלי לשים לב אתה מעיף מבטים לכל עבר. תוך-כדי-דיבור. אתה אולי לא שם לב, אבל אחרים רואים שאתה ערני לכל מה שקורה מסביב תוך כדי הלימוד.
4. כשלומד לבד;
או שאתה לומד - ואז היד שלך בינתיים מתעסקת באובססיביות עם העט, עם דף, עם טישיו, עם הפוני [למי שיש, רח"ל] או השיער, או כל משהו כזה. וגם מעיף מבטים מהירים מאד לעבר כל מי שעובר בסביבה, בלי לשים לב בכלל לזה.
או שאתה יושב ליד הגמרא, ובוהה בה או באוויר, וחולם על לא יודע מה.
או שאתה מוצא את עצמך יוצא - ונכנס - ויוצא - ונכנס [אחי אתה כבר עם 7 כוסות מים. תרגע.]
5. כשלומד, יוצא הרבה לדקה, עושה איזה סיבוב בחוץ - בד"כ עם תירוץ כלשהו. באמת לקחתי שניה טישיו. אבל בלי איזה תכלית מוגדרת. סוג של יוצא, סיבוב, חוזר. לומד כמה דקות, יוצא, סיבוב, חוזר.
6. מעדיף לשמוע את השיעור מוקלט אחר כך באוזניות ולכתוב בו-זמנית - מאשר להיות בו פיזית.
7. כשרוצה לחשוב על יותר מסברא אחת גרידא [נניח לבנות איזה מהלך], בד"כ עושה את זה כשאתה לבד, עם עט ודף.
8. כשכותב שיעור שאתה נמצא בו [ובפרט אם שואלים בו שאלות תוכ"ד], הדף מתחיל ברור, בכתב קטן ומסודר, ולאט לאט גדל ומתבלגן, ונהיה כתוב ב'קודים', ונהיים חסרים קטעים ושורות, והיכנשהו הפסקת לכתוב.
9. שואל בשיעור שאלות, טובות אפילו, אבל כשמישהו שואל אותך "אז מה הוא אמר שהרעק"א סובר, זה קנין ממון או קנין איסור?" אתה מגמגם משהו שלא ממש אחזת את הנקודה הזו. ובקיצור - ה'פרטים' שבשיעור, היו נחמדים. השיעור כמכלול - חתיכת בלאגן.
10. מבט ערני. נכנס למקום - מבט ימינה, מבט שמאלה, קולט את התמונת מצב בשניות. הליכה קצת מעניינת. לפעמים מהירה. אולי קצת קופצנית.
11. הולך בדרך - חייב נגן עם מוזיקה או משהו, או מישהו לדבר איתו. אין מצב שהולך, לבד, בלי לעשות כלום.
12. אין מצב שיושב באמצע ספסל. בין בלימוד, בין בתפילה. רק במעבר.
13. מתפלל במניין הכי מהיר [אלא אם כן יש איזה משהו חווייתי במניין הספיציפי שלו]
14. מתאמץ מאד לא לעשות 'עושה שלום' אם יש מישהו שמתפלל מאחוריו. וכשמצליח - בד"כ בינתיים בודק את כל הסביבה, ואת הכיסים, ואת השעון. וכן אם עושה עושה שלום לפני שהחזן התחיל חזרת הש"ץ - בד"כ לא מצליח לחכות במקום שכלו פסיעותיו עד שהחזן יגיע לקדושה או יתחיל קדיש [במעריב. וכשמצליח - קורה לפעמים שרק כשהחזן כבר לקראת סוף הקדיש נזכר לחזור למקומו]
נגמרה לי הסבלנות לעכשיו...

"אני בחור טוב, לומד, אז למה - ריבונו של עולם - מעניין אותי / אני מבין ב... כל כך הרבה נושאים שהם לא קשורים לתורה???". מוכר?
[בקיצור, למה אני לא שקוע בלימוד?]

מישהו כאן הצליח אי-פעם לחשוב בלימוד - משהו מוגדר ובמודע - בדרך, ברחוב, בלי כדור?

עצה ממש ממש לא... ואני ממש לא אומר לעשות זאת בפועל [אני כן עשיתי כך...] אבל ברעיון, הדרך הכי טובה זה פשוט לקחת אטנט 10 מ"ג פעם אחת לפני הסדר, ולבדוק אם היה שינוי. [הענין הוא שבנאדם שנולד כזה - לא מכיר מציאות אחרת. אני בפעם הראשונה שלקחתי, יצאתי בהלם שעד עכשיו פשוט 'גררתי משאית בעליה' = השקעתי ים אנרגיה בכל סֵדר מחדש]
את המומחה - לדעתי - צריך רק אחרי שאתה כבר מבין בבירור שאתה שונה מכולם, ואז זקוק ל- א. אבחנה מבדלת [ו @הקטן שבאריות יסביר מה זה. אין לי גרם סבלנות לכלום]. ב. התאמה של הכדור.
את הדבר הנ"ל - אם מישהו עושה זה על אחריותו האישית בלבד. אני מזהיר מראש.

תכל'ס לדבר שבשבילו נכנסתי לכאן עכשיו -
מי שיש לו עצה מועילה לקום בזמן בבוקר - אנא ואנא שיכתוב.
ב"ה יש לי מחייב להגיע בזמן לסֵדר. אבל כרגע השחרית שלי מקווצת בין השעה של הקימה לשעה של הסֵדר - וה' ישמור איך זה נראה.
הבעיה היא א. אני לא עם השפעה של כדור. ב. השכל - והשליטה העצמית שלי - עדיין ישנוניים למדי...
אנא. הבו לי עצות.
אני חושב שזה הדבר הכי קריטי אצלי כרגע בעבודת האלול. תבורכו מן השמיים.



נ.ב. אני לא יודע מה כתבתי כאן בהודעה. אני רואה מטושטש... [לא קשור לעיניים...]. אז אם יש הערות וכו' - אנא תדונו אותי לכף זכות. בתודה מראש...
דבר ראשון נתחיל עם הבוקר.
אדון בחורצ'יק, נשמע שיש לך בעיה לקום, לא להתעורר.
אצל בחורים, כפי שאני מכיר את העם הזה, יש שני סוגים של בעיות קימה:
1 - בעיה לשמוע.
2 - בעיה ליישם - למעשה לקום...
נשמע שקשה לך לקום.
נסה לשים לעצמך עזרים, נניח לומר לבחורצ'יק אחר (בלי ADHD) שיזכיר לך כמה חשוב לקום, או לשים לך חבל קטן תלוי למיטה שמעליך - אגב מומלץ לישון למטה - שתוכל למשוך אותו ולהתרומם מהמיטה.
תחשוב בראש היצירתי שלך, הרי לא לחינם אתה עם ADHD...
על השאלות שלך:
1 - לא וזה לא קשור בהכרח.
2 - כשאתה רציני - כן. ואגב זה טיפ חשוב שלמדתי ממישהו, שווה ניסוי.
3 - זה לא קשור לקש"ר.
4 - זה כן קשור לקש"ר, אבל מאוד משתנה.
5 - לא. יוצא אחרי שעה בערך ל 10 דקות.
6 - אוי ואבוי לי. ממש לא.
7 - עם זה אני ממש מסכים!
8 - ... כן.
9 - חחחחח אתה מגדיר מעולה!
10 - לא קשור לקש"ר.
11 - כן... אבל מי שחסום קשה לו.
12 - לא קשור לקש"ר.
13 - מאה אחוז. וזה לא כי אני מזלזל בתפילה!!! אז למה יש לי מצפונים???
שכחת לציין - חייב לטייל בתפילה. לא מסוגל לשבת.
14 - לא מכיר.

בגלל שאתה קש"ר אתה כ"כ מגוון.
הצלחתי לחשוב, כן.
עלה והצלח!!!
 

פופצ'

משתמש חדש
דיי
מישהו??
יש המלצה על אבחון למבוגרים?
בבקשה
@adhd גאה
@אפרת2
קבעתי היום תור לד"ר אלי היימן
הוא יקר מאוד (1800שח למפגש ראשון)
ולכן אם למישהו יש מידע שלא ממליץ עליו אני מבקש שיגיד לי כדי שאני לא אשפוך כסף סתם.

האם ישהו יודע אם בשביל לקבל החזר מהקופ"ח צריך הפניה או מספיק להראות קבלה
תודה רבה
 

אחד1

משתמש צעיר
דיי
מישהו??
יש המלצה על אבחון למבוגרים?
בבקשה
@adhd גאה
@אפרת2

@פופצ' שליט"א, @רוצה מאוד עמו"ש
עזר מציון המליצו לי פעם על:

אלי היימן, פסיכיאטר
037361593
אבי ויצמן
0527676567
מרק וייזר
0336105981
בלי אחריות, גם לא על הטלפונים.
חבר טוב שלי מספר נפלאות על בועז רפפורט

ד"ר אלי היימן, פרופ' אבי ויצמן ופרופ' מרק וייזר הינם פסיכיאטרים כל אחד בתחומו.
ד"ר בועז רפפורט פסיכיאטר עם התמחות בקש"ר, נמצא מתאים יותר מהשמות האחרים שמוזכרים כאן.
ושאף אחד לא יתפתה לגשת לפסיכיאטר/נוירולוג שאינו מומחה לקש"ר.
חבל על הכח, על הזמן ועל האשליה.

קבעתי היום תור לד"ר אלי היימן
הוא יקר מאוד (1800שח למפגש ראשון)
ולכן אם למישהו יש מידע שלא ממליץ עליו אני מבקש שיגיד לי כדי שאני לא אשפוך כסף סתם.

האם ישהו יודע אם בשביל לקבל החזר מהקופ"ח צריך הפניה או מספיק להראות קבלה
תודה רבה
אני מבין שאפרת2 ממליצה על בועז רפפורט
וגם חבר של רצוא ושוב ממליץ על בועז רפפורט

אם לאלי היימן יש התמחות בקש"ר אז יש רלונטיות להמלצה של עזר מציון ,
ואם לא אז ההמלצה שלהם ככל הנראה רק באופן כללי ולא לקש"ר .
 

רוצה מאוד

משתמש רשום
@בחורציק עם ADHD
מצחיק...
חשבתי שבלי לענות על יותר מ 90 % מהשאלון שלך,
כן מכיר עם אלף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לא נכנסים פה לפורום,
לא הבנתי מה אתה שואל,
מהתשובות אני מבין שטעיתי.
אגב, זוכר שהמשגיח בישי"ק הסביר לי פעם כמה הוא משקיע בעבודת קודשו,
שהוא יודע על כל בחור, באיזה שעה הוא בא לסדר,
ואני עניתי לו על אתר, שגם אני יכול לומר לו על כל אחד בדיוק מתי הגיע... (הרגשתי גאון:):unsure:)
בעניין שעת הקימה- לפי השעות שהפורום פעיל, נדמה לי שכולם כאן מתמודדים עם זה,
ומרגיש לי - שרובם מתוסכלים מזה...
בהצלחה רבה רבה!!!
[ונראה לי שאם תוריד קצת לחץ, זה יהיה יותר קל.
(הלחץ יוצר מטען של 100 ק"ג שרובץ עליך, ולקום ממצב שכיבה עם 100 ק"ג זה באמת קצת קשה...)]
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
שאלה
האם מישהו מכיר סיטואציה שויואנס מספיק רק ל8 שעות? (בקושי)
לא יודע למספר שעות אבל מה שאני שמעתי מהרופא שככל והמגרת מסביב חסרה כגון שעות שינה מתח ועוד הכדור בעצם עובד על חסר וחלק גדול מהאנרגיות הולך להשלים את החוסרים וממילא ההשפעה פוחתת.
אבל בכל מקרה אולי המינון צריך לעלות?
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
לא יודע למספר שעות אבל מה שאני שמעתי מהרופא שככל והמגרת מסביב חסרה כגון שעות שינה מתח ועוד הכדור בעצם עובד על חסר וחלק גדול מהאנרגיות הולך להשלים את החוסרים וממילא ההשפעה פוחתת.
אבל בכל מקרה אולי המינון צריך לעלות?
רק לא מבין
למה שהמינון ישפיע על כמות השעות שזה משפיע?
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
רק לא מבין
למה שהמינון ישפיע על כמות השעות שזה משפיע?
לא באמת יודע - סתם מעלה השערה.
למרות שוויואנס מתיחד בפעולה האחידה שלו עדיין מסתבר שיש בזה הדרגתיות מסוימת.
ושילוב של מינון חסר והשפעות אחרות כמתח ועייפות אולי יכולות להביא לחוסר אפקטיביות בשעות שבקצה?
 

רצוא ושוב

משתמש חדש
למיטב ידיעתי, (לא עודכן מלפני כמה שנים)...
בועז רפפורט מקבל גם בהרצליה. הוא לא פסיכיאטר אלא רופא מומחה ברפואת ילדים והתפתחות הילד, שעשה קורס קש"ר. אי אפשר לקבל החזר מקופת חולים על ביקור אצלו,
אולי מביטוחים פרטיים.
ככלל, החזרים מקופ"ח תלויים בתנאי הביטוח המשלים. כדאי לבדוק מול קופ"ח מה צריך והאם הרופא ברשימה
עלה והצלח!
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
למיטב ידיעתי, (לא עודכן מלפני כמה שנים)...
בועז רפפורט מקבל גם בהרצליה. הוא לא פסיכיאטר אלא רופא משפחה שעשה קורס קש"ר. אי אפשר לקבל החזר מקופת חולים על ביקור אצלו,
אולי מביטוחים פרטיים.
ככלל, החזרים מקופ"ח תלויים בתנאי הביטוח המשלים. כדאי לבדוק מול קופ"ח מה צריך והאם הרופא ברשימה
עלה והצלח!
נכון


אודות ד"ר בועז רפפורט​

  • ראשי
  • אודות ד"ר בועז רפפורט
BOAZ.jpg

תפקיד
מומחה לרפואת ילדים ורופא להתפתחות הילד
מייסד ומנהל מרפאות "קשר".
השכלה
בוגר בית הספר לרפואה של "הטכניון" בחיפה.
התמחה ברפואת ילדים בבית חולים "כרמל".
מוכר על ידי משרד הבריאות כמורשה לאבחן ולטפל בהפרעות קשב וריכוז.
בעבר, רופא התפתחותי במכון להתפתחות הילד ב"שרותי בריאות כללית".
ורופא התפתחותי במרפאה ארצית להפרעות קשב וריכוז של "מכבי שרותי בריאות".
במהלך עבודתי במכון להתפתחות הילד הבנתי שמדובר בילדים אשר חושבים אחרת ומתנהגים אחרת אשר אינם מקבלים מענה מספק. הטיפולים בהתפתחות הילד נפסקים בגיל 6 ש' בעוד שהקשיים שלהם רק הולכים ומתגברים מגיל זה ואילך. הבנתי שכדי לעזור לילדים אלה ולמשפחותיהם יש לבנות מרפאות ייעודיות המתמקצעות בתחום זה, כך נוסדו מרפאות "קשר".

כרופא להתפתחות הילד אני נוטה לשים דגש על מה יש במטופל ולא רק על מה אין בו.
כך גם בתהליך האבחון והטיפול במרפאה, המטופל לומד להכיר את המחסומים שלו ואת היתרונות שלו.
בעזרת האבחון והטיפול בהמשך ניתנת לכם, ילדים ומבוגרים, הזדמנות לעלות על דרך חדשה.
 

י ס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
שאלה
האם מישהו מכיר סיטואציה שויואנס מספיק רק ל8 שעות? (בקושי)
ממש מעניין!
בעיקרון הייתי אומר שזה לא בעיה בכדור אלא במי שלוקח אותו.
נסה לישון ולאכול יותר טוב, לעבור לתזונה בריאה יותר, לבדוק אם חסרים לך תוספים (כמו אומגה 3) ולשתות יותר מים.
אל תזלזל בזה, כי למרות שזה קשה זה גורם משפיע מאוד.
בכל מקרה, יתכן והגוף שלך מגיב לכדור הזה בצורה שונה.
כמו באטנט, יתכן שגם בויואנס השעות לא מדוייקות. אחרי הכל הם אותה משפחה, אבל הפער מוגזם מדי...
הכי טוב לשאול רופא.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
ממש מעניין!
בעיקרון הייתי אומר שזה לא בעיה בכדור אלא במי שלוקח אותו.
נסה לישון ולאכול יותר טוב, לעבור לתזונה בריאה יותר, לבדוק אם חסרים לך תוספים (כמו אומגה 3) ולשתות יותר מים.
אל תזלזל בזה, כי למרות שזה קשה זה גורם משפיע מאוד.
בכל מקרה, יתכן והגוף שלך מגיב לכדור הזה בצורה שונה.
כמו באטנט, יתכן שגם בויואנס השעות לא מדוייקות. אחרי הכל הם אותה משפחה, אבל הפער מוגזם מדי...
הכי טוב לשאול רופא.
אטנט עבד 6 שעות
 

מירי יונה

משתמש פעיל
צילום מקצועי
כמה זה גרוע לקחת ריטלין (20 ) בהנקה?
מהסתכלות אונליין התבלבלתי...
יש למישהו ניסיון?
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
בכל מקרה, יתכן והגוף שלך מגיב לכדור הזה בצורה שונה.
לא סביר.
ציטוט מויקיפדיה "היתרון של התרופה מבחינה פרמקוקינטית הוא ספיגה מלאה ממערכת העיכול. במחזור הדם התרופה עוברת פירוק הדרגתי, מה שמאפשר שחרור של החומר הפעיל בצורה הדרגתית וממושכת לאורך היום והקלה מקסימלית ללא תנודות על תסמיני ה־ADHD על פני שעות היום, ומהווה יתרון גדול בשביל אנשים הסובלים מהתמכרויות ושימוש לרעה"
מכיון שהאחידות נובעת ממנגנון פירוק כימי, זה לא נשמע תלוי בין אדם לאדם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ס'

קיג סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קיד סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קטו סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:קטז סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:קיז סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:קיח סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:קיט סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:קכ סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה